انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
منهم این ساچمه رو دیدم به نظرم ساچمه بسیار خوب و با کیفیتی اومد به خصوص با توجه به وزنش برای فنریها هم میتونه ایده ال باشه
آیا ساچمه خوب با فشار جا بره یا معمولی؟
به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک یه سری بزنید انواع ساچمه ها و سایز ابتدا و انتهای اونها رو همراه با عکس آورده
دیدنش خالی از لطف نیست!

----------------------------------------------------
دوست عزیز ساچمه ای خوبه که توی اسلحه شما بتونه خوب عمل کنه!
Khansariha (8)
(2011-12-19 09:34 PM)lockal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا ساچمه خوب با فشار جا بره یا معمولی؟

بعضی ساچمه ها طوری طراحی شدند که بدون فیت بودن هم بسیار عالی به پرواز درمیان و تراجکتوری صافی را نسبتا طی میکنند و همینطور دقت یکسانی دارند مثل بارا کودا و جی اس بی بعضی ساچمه های دیگر بر عکس هستند یعنی با سفت قرار گرفتن انرژی بیشتری دریافت میکنند و میتوانند تراجکتوری خوبی از خود بجا بزارند برای همین در بعضی ساچمه ها دو یا سه سایز قالب و تولید وجود دارد مثلا پرومگنوم هم 5.51 و هم 5.52 وجود دارد که طبیعتا 5.52 بسیار سفت جا میروند و مصرف کننده هاش بیشتر مگنوم دارها بودند که اکثرا هم راضی بودند . در کل اونهای که سفت جا مییروند و اصطلاحا بزرگ (large) هستند بهتر انرژی میگیرند و بدرد مگنومها میخورند و ساچمه های که متوسط (medium) و یا (small)هستند بیشتر بدرد تفنگهای ضعیفتر میخورند Khansariha (214)
این عکس نمونه از جدول یک نوع ساچمه تولید شده با سایزهای مختلف هست ( یکی از سایتهای مرجع میباشد ).
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منظوره من اینه که ساچمه اگر فیت نباشه یا باشه کدوم به تفنگ آسیب میرسونه؟
(2011-12-19 10:24 PM)lockal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منظوره من اینه که ساچمه اگر فیت نباشه یا باشه کدوم به تفنگ آسیب میرسونه؟
در اصل اگر استاندارد باشه و کیفیت ساخت خوبی داشته باشه هیچ ضرری نداره و همون اول که با زور و فشار زیاد جا میگیرد دیگر شکل و قالب خود را گرفته و بقیه مسیر حرکت داخل لوله نیز بهمین منوال و یکسان طی خواهد شد . البته تجربه و تست کردن ساچمه ها اینجا توصیه میشه که باید دید کدام بهتر با تفنگ شما سازگارتر است .
چون تا اونجایی که من میدنم اگر باد از کنار ساچمه خیلی کمم بزنه بیرون هم برد و قدرت ساچمه کمتره هم اصطلاک سیلندر پیستون و واشر پیستون میره بالا
(2011-12-19 10:35 PM)lockal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چون تا اونجایی که من میدنم اگر باد از کنار ساچمه خیلی کمم بزنه بیرون هم برد و قدرت ساچمه کمتره هم اصطلاک سیلندر پیستون و واشر پیستون میره بالا
بله اگر ساچمه فیت نباشه و کیفیت نداشته باشه ممکنه این مشکل بوجود بیاد .
البته یک نکته مهم اینجا وجود دارد و اونم اینه که ساچمه ها غالبند بخاطر دامنه و بدنه خود موقع دریافت باد و انرژی کمی متورم میشوند و بیشتر به لوله میچسبند اینکار باعث جلوگیری از هدر رفتن باد میگردد و هم باعث میشود فرایند چسبناکی و اصطکاک با خانها تا پایان مسیر ادامه یابد . البته جنس سرب بکار رفته در ساچمه و طراحی فرم دامنه و بدنه هم اینجا مد نظر هست و در کیفیت کار موثر هست لذا ساچمه ها با کیفیت و معروف که به اصطلاح شل جا میروند طوری طراحی گشته اند که براحتی در همون فشار اولیه حالت فیت و کیپ بخود میگیرند و با تورم خود را میچسبانند به خانهای لوله Khansariha (214)


برای درک بهتر مطلب و تاثیر فشار باد بر روی دامنه به این آزمایشی که یکی از دوستان قبلا در سایتی دیگر انجام دادند دقت کنید (با سپاس از آقای حسام داودی)
خب آزمایش بدین شکل میباشد که یک عدد ساچمه پرومگنوم را بوسیله لحیم و هویه قسمت دامنه آنرا پر کرده
[تصویر: 1x8x3o1wfyaddfsfhsxs.jpg]
سپس دو عدد ساچمه را آزمایش میکنیم (یکی با دامنه پر شده و یکی معمولی و خالی )
[تصویر: ezpkvrke6jrdt56pbry.jpg]
در اینجا نتیجه کار و آزمایش بوضوح روی تصویر نشان داده شده و ساچمه ایکه معمولی و دامنش خالی بوده بهتر تورم کرده و فیت شده به لوله Khansariha (214)
[تصویر: fft034nartvjic7yiwjo.jpg]
خب این عکس رو هم تهیه کردم تا راحت تر بشه شکل ظاهری دو ساچمه مد نظر رو باهم مقایسه کرد.......

[تصویر: moghayese_2_sachme_22.jpg]
یه سوال من ساچمه پرو مگنوم گرفتم این سفیدی ها چیه روش یکم روغن چرخ ریختم سفیدیها از بن رفت
برای چی بود این سفیدیها؟
لینک مرجع