انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
ممنونم صادق جان بحث را بخوبی جمع بندی کردید و به اینجا انتقال دادید Khansariha (8)
البته شما و دیگر دوستان نزدیک به من میدونید که من خود بشخصه از ساچمه های کراسمن استفاده میکنم و ازشون راضی نیز هستم و گزینه اول هانتینگ و هدفزنی تفریحی من هستند و همیشه هم میگم یکی از گزینه های روی میز من کراسمن (دیسکاوری) هست Khansariha (214)
ولی خوب باید اذعان کنم با اینکه از نظر دقت در خیلی از موارد توانسته ام گروپهای بهتری نیز در مقابل جی اس بی بگیرم ولی باز جی اس بی بیشتر مناسب مسابقه هست .
حتی دوستانی مثل اقا اسماعیل با تفنگ پی هزار در یک روز مسابقه (مسابقه دوستانه در ورامین) در پائیز پارسال فقط برای تست و آزمایش با ساچمه دیسکاوری شرکت کردند و امتیاز خوب 229 را (اگر اشتباه نکنم) کسب کردند و دوم شدند که داور آن روز خود من بودم و نفر اول 231 امتیازی شده بود خلاصه با ساچمه دیسکاوری امتیاز بالاتری را از بعضی تفنگهای بنام که همه اونها با با ساچمه جی اس بی 18 شرکت کرده بودند کسب کرده بود که نتیجه جالبی بود Khansariha (8)
ولی باز برای تارگتین و مسابقه من و دوستان که غالبا این موضوع را تجربه داریم و ترجیح میدهیم از ساچمه جی اس بی استفاده کنیم حتی اگر لازم باشد شرایط لوله و تفنگ را با سرویس همیشه محیا نگه داریم تا از این ساچمه در تارگتین و مسابقه بهره ببریم و این یک انتخاب از رویی نتایج و تجربه هست (عکسهای زیادی از مقایسه گروپها موجوده) . فعلا Khansariha (8)
تسلیم دقیقا حق با شماست
پیرو پست های قبلی در رابطه با مقایسه جی اس بی 18.13 گرینی و کراسمن دیسکاوری و بحث کلاس بندی آنها در موضوع تارگت و هانتینگ پلت ، در پست قبلی احساس کردم با توجه به مستندات ارایه شده از طرف من و علی آقا کمی ناراحتی در محمد عزیز ایجاد شده و چون خودم هم قول داده بودم با سلاح های در دسترس گروپی مقایسه ای با این دو نوع ساچمه داشته باشم چند تست دیروز انجام شد که نتایج را به حضور دوستان تقدیم می کنم بخصوص محمد عزیز .
یکبار دیگه نظر خودم در رابطه با ساچمه دیسکاوری را بازگو می کنم : کراسمن دیسکاوری یک ساچمه هانتینگ بوده همانند سایر برادران خود ش مثل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، این موضوع هم از طرف دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مورد تایید هست و هم پیرامید ایری که محمد به کلاس بندی ساچمه های آن اشاره داشتند (تصویر ایمیل دریافتی از پیرامید را در تاپیک گروپ گیری قرار دادم). اما به شخصه از تجربیات اولیه ام از این ساچمه که مربوط به حدود 1.5 سال پیش بوده تا الان و همینطور تست های دقت دیگر دوستان می توان آن را به عنوان یک ساچمه هانتینگ مطمئن و مناسب با تفنگ های مختلف فنری و پی سی پی قدرت متوسط استفاده کرد. وارد بحث تاثیر آن در شکار و زدن آن نمی شوم اما یکی از معایبی که به آن وارد است کمی غیر مطمئن بودن آن در استفاده در زمینه هدفزنی است. این موضوع بارها در گروپ گیری های خودم و دوستان دیگر اثبات شده ، در گروپ های استاندارد 5 شات معمولا از هر چند گروپ 1 شات فلای داره و باعث باز شدن گروپ میشه این موضوع در فواصل بالاتر مثل 40 و 50 متر بیشتر بارز هست. البته با توجه به کاربری آن قابل اغماض بوده و ایرادی بر آن وارد نیست. در فواصل پایین تا 25 متر قابلیت اطمینان نسبی داشته و گروپ هایی در حد JSB و گاها بهتر با این ساچمه گرفتم ، البته قابلیت تکرار پذیری آن مانند JSB نیست. همینطور طبق تجربه قبلی در تفنگ های غیر رگوله و در فشار های بالا می تونه رفتاری غیر قابل پیش بینی از خودش داشته باشه! در تست های دیروز در فشار های پایین تر دقت خوب و گاها بسیار خوبی داشت. ولی در فشار بالاتر گروپ ها باز شدند. این تجربه را قبلا با BSA R10 و BT65 در این ساچمه داشتم. اما در تجربه ای که با تفنگ بنجامین دیسکاوری علی آقا داشتم گروپ های خوبی در 30 متری با توجه به قدر تفنگ دیسکاوری گرفتم البته موضوع فلای زدن در بین گروپ ها در این تست نیز دیده می شد. این موضوع در مورد پریمیر هالوپوینت هم مشاهده شده و صادق است.
فرصت و مکانی برای تست در فواصل بالاتر از 20 متر نداشتم که آن را با هر دو تفنگی که در این تست استفاده شد در فرصت مناسبی انجام خواهم داد. در کل امیدوارم دوستان استفاده خوبی و مطلوبی از این بحث برای انتخاب این ساچمه با توجه به کاربرد خود داشته باشند. در حال حاضر تفاوت قیمتی این دو برند خیلی نیست ولی قبلا که جی اس بی در بازار کمتر بود تفاوت قیمتی بالایی داشتند که خوب برای مصرف کننده ای که استفاده معمول داره به تبع استفاده از کراسمن ها به صرفه تر بود.(خودم هم باشم انتخابم همین خواهد بود). در پایان از زحمت هایی که دوست عزیز محمد شقاقی هم در مورد تست های خودشون داشتند تشکر می کنم و امیدوارم در این پست آنچه را که در پست ها و بحث پیش آمده مدنظر داشتم رسانده باشم. اما برای من هنوز قابل قبول نیست که کراسمن دیسکاوری 14 گرینی در فواصل بالا تا 50 متر بتونه رفتار مشابه و دقتی بهتر از جی اس بی 18 گرینی با قدرت تفنگی مثل بلیزارد داشته باشد، این بر خلاف نتایج بالستیکی این دو نوع ساچمه و وزن آنها برای قدرت های بالاست.البته رفتار تفنگ ها حتی در مدل های مشابه متفاوت هست ولی در چنین مواردی بحث کلی در نظر گفته می شود و استثناها نمی تواند در نتیجه کلی دخالتی داشته باشد. در هر صورت به دلایلی مشخص ساچمه های اگزاکت JSB ، ساچمه های فیلدتروفی H & N و برخی ساچمه های دیگر که از طراحی و بالستیکی مشابه اگزاکت های JSB استفاه می کنند جزو اولین انتخاب های تیراندازان رقابت های ورزشی و تارگتینگ هستند.
[تصویر: Discovery-vs-JSB.jpg]
[تصویر: Discovery-vs-JSB-2.jpg]
گروپ های اول مربوط به تفنگ RAW TM1000 خودم و در فاصله 20 متری گرفته شده است. شرایط مساوی در همه گروپ ها و استفاده از تجهیزات را تا حد امکان رعایت کردم. همه تست ها با استفاده از شوتیگ رست و در یک مکان که عوامل جوی تاثیر کمی در نتیجه داشته باشند صورت گرفته است. ساچمه ها در هر دو نوع سورت وزنی نشده اند و فقط از نظر ظاهر در هنگام استفاده یک چک اولیه می شد تا احیانا ساچمه ای دفرمه مورد استفاده قرار نگیرد.
برای هر ساچمه تعداد سه گروپ از فشار 180 بار گرفته شد (برای هر دو ساچمه فشار مخزن به 180 بار رسانده شد)
[تصویر: Discovery-vs-JSB-2-.jpg]
[تصویر: Discovery-vs-JSB-1-.jpg]
یک مقایسه نیز با گروپ 10 شاتی داشتم :
[تصویر: Discovery-vs-JSB-3-.jpg]

گروپ های بعدی مربوط به تست هایی بود که با Hatsan AT44 داشتیم که موارد مرتبط با JSB 18 و دیسکاوری 14 گرینی رو قرار می دهم (تست های دیسکاوری با توجه به رگوله نبودن AT44 در ادامه تست های جی اس بی و باراکودا و در فشار زیر 150 بار گرفته شد) :
گروپ JSB 18.13 gr :

گروپ اول :
[تصویر: Hatsan-AT44-JSB-18-1th-test.jpg]
گروپ دوم :
[تصویر: Hatsan-AT44-JSB-18-2th-test.jpg]
گروپ Discovery 14.3 gr :

تست اول :
[تصویر: Hatsan-AT44-discovery-1th-test.jpg]
گروپ دوم : در این گروپ بعد از گروپ سری دوم ، دو گروپ نیز در فشار 180 بار با AT44 گرفته شد که پیش بینی خودم از رفتار این ساچمه با گروپ بازی مواجه شدم )

[تصویر: Discovery-vs-JSB-5-.jpg]
در کل در تفنگ خودم TM1000 ، ساچمه دیسکاوری (همینطور ساچمه جی اس بی هم وزن دیسکاوری یعنی جی اس بی اسپرس 14 گرینی) نتیجه خوبی داشت ، اما غیر قابل پیش بینی بودن رفتار این ساچمه ، استفاده برای تیراندازی تارگتینگ و رقابتی مانند تیراندازی بنچ رست که خطای میلیمتری باعث افت قابل ملاحظه امتیاز تیرانداز می شود را با ریسک بالا همراه می کند. با جی اس بی گروپ های تکرار پذیر زیادی داشتم که در تاپیک مرتبط قرار دادم و همان روز چند گروپ دیگر جدای از این تست هم گرفتم :
[تصویر: Discovery-vs-JSB-6-.jpg]
[تصویر: Discovery-vs-JSB-7-.jpg]
[تصویر: Discovery-vs-JSB-8-.jpg]


Khansariha (8)
صادق جان ساچمه یا کراسمنه یا دیسکاوری!!
با دقت مقایسه کنی فرق دارن، دیسکاوری سر توپول تره کراسمن قسمت doom باریکتر و بلند تر،
با اینکه هم وزنن دیسکاوری اصلاح شده کرسمنه تو گروپهاش اون پرتی یا air fly رو نمیده،
مرسی از زحمتی که کشیدی، خوشحالم شدم چرا ناراحت!؟ به هر حال باید بحث شه تا یه موضوعی پخته شه، تو هر بحثی هم یکی اینوره یکی اونور، ،،، دستتم درد نکنه خیلیم عالی،
یه مقایسه گروپ بین دیسکاوری و کرسمن گرفتم مجدد برایه اینکه بفهمم نوع ساچمتون چی بوده، گروپ کرسمن من هم مثله شما بود،
Khansariha (8)Khansariha (8)
محمد عزیز , ساچمه دیسکاوری بود و از سری که دوست عزیزم اقا شهاب چند کارتنی برای فروش آورده بودند. این سری رو خودم حدود 1.5 سال پیش هم در حدود 60 بسته ای برای فروش آورده بودم و کاملا باهاش آشنا هستم. در مورد تفاوت جزیی که بین سری پریمیر هالوپوینت و دیسکاوری هست تا جایی که یادمه دوستمون علی حسینی پست خوبی همراه با مقایسه تصویر و گروپ قرار داده بودند. اگه منبع و تاپیکش رو مشخص کردم اینجا لینک می کنم. اشاره به کراسمن هالو پوینت هم صرف مقایسه در تشابه عملکردی دو ساچمه شبیه هم و هم وزن بود. در ضمن هر دو ساچمه , محصول کمپانی کراسمن هستند و رده هانتینگ که لینکش رو در متن پست قبلی قرار دادم.
Khansariha (8)
بنده هم ساچمه دیسکاوری از سری عرضه شده توسط آقا شهاب عزیز دارم و نظرات آقا صادق تایید میکنم. من با گالاتیان توی فاصله 30 متر نتونستم گروپی بگیرم که محل برخورد ساچمه ها بهم چسبیده باشه و شبیه گروپ شماره 3 توی تصویری که چهار گروپ توشه میشد. هدف من از خرید این ساچمه طبق تعریف دوستان بخاطر داشتن خصوصیات هانتینگش بود.آآلیاژ محکم ساچمه،وزن مناسب برای تفنگ من که گالاتیان سفارش ایران بود و تعداد زیاد این ساچمه در یک بسته بود.بعد گروپ گیری و احتمال اینکه ساچمه در حالت و شرایط هانتینگ به هدف نخوره باعث شد که ازش استفاده نکنم و به عنوان یه عضو زیبا و شاید کمیاب توی تجهیزاتم ازش نگهداری کنم.
درود
دوستان کسی ساچمه های رنجر هاتسان رو استفاده کرده؟!
(2015-07-16 12:07 PM)smart نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بنده هم ساچمه دیسکاوری از سری عرضه شده توسط آقا شهاب عزیز دارم و نظرات آقا صادق تایید میکنم. من با گالاتیان توی فاصله 30 متر نتونستم گروپی بگیرم که محل برخورد ساچمه ها بهم چسبیده باشه و شبیه گروپ شماره 3 توی تصویری که چهار گروپ توشه میشد. هدف من از خرید این ساچمه طبق تعریف دوستان بخاطر داشتن خصوصیات هانتینگش بود.آآلیاژ محکم ساچمه،وزن مناسب برای تفنگ من که گالاتیان سفارش ایران بود و تعداد زیاد این ساچمه در یک بسته بود.بعد گروپ گیری و احتمال اینکه ساچمه در حالت و شرایط هانتینگ به هدف نخوره باعث شد که ازش استفاده نکنم و به عنوان یه عضو زیبا و شاید کمیاب توی تجهیزاتم ازش نگهداری کنم.

محمد عزیز ، من تجربه تیراندازی شکار با این ساچمه را کمتر داشتم (خیلی وقته دیگه سراغ شکار نرفتم) ، بگذریم موضوع سر دقت و توانایی این ساچمه در حد JSB 18.13 گرینی بود که خوب توضیحات به اندازه کافی داده شد! اما دقت این ساچمه تا 50 متر برای کاربرد هانتینگ و تیراندازی عمومی کاملا قابل قبول هست. در حالت نرمال و با یک سلاح PCP نباید انتظار گروپ خیلی جمعی در فواصل بالای 30 متر ازش داشت! اما تا این فاصله همانطور که در پست های قبلی عکس گروپ گیری را قرار دادم دارای دقت خوبی بوده و گاها گروپی جمع تر از JSB داشت. مهم ترین فاکتور ، توانایی حفظ این دقت در چند تست متوالی است که عموما JSB موفق تر از دیسکاوری در این زمینه عمل می کند. (البته گاهی بنا به لوله تفنگ شاید استثنایی باشد)

در هر صورت شرکت کراسمن ، تفنگ های PCP عمدتا رده هانتینگ و تیراندازی عمومی تولید می کند و طبیعتا تولیدات ساچمه این کمپانی نیز در این رده است. با یک نگاه به صفحه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
می توانید نبود ساچمه ای مختص تارگت را ببینید. در قسمت توضیحات ساچمه ها ، تاکید بر دقت کافی و انتقال خوب انرژی است! البته مدل Super Match Premier آن با وزن 7.9 گرینی که در رده ساچمه های سرتخت و تارگت داخل سالنی هست برای استفاده این رشته تولید شده است.

Hollow Point 14.3gr Premier Pellets

[تصویر: lhp22-3-2.jpg]


Benjamin Hollow Point 14.3g

[تصویر: bhp22-3-2.jpg]

High quality, precision heavy weight pellets. Designed to compliment the power and accuracy of the Benjamin PCP guns, but these premium hollow point pellets will enhance the performance of any and all airguns,

حتی در سری domed که در بازار داخل بیشتر با سری Ultra magnum می شناسیم برای دو گزینه تارگت و هانتنیگ باهم معرفی شده است. گرچه این سری دقت به مراتب بیشتر و بهتری نسبت به هالوپوینت ها دارند.

Domed 14.3gr Premier Pellets

[تصویر: ldp22-6.jpg]

Premier pellets are made using the highest grade precision tooling to ensure each pellet is nearly indistinguishable from the next. Hunting and target pellet with the most down-range energy.

در تست هایی که داشتم این سری دقت بهتری در تفنگ های AT44 و چند نوع فنرپیستون داشت. در تست با BSA R10 هر دو ساچمه سری هالو پوینت و الترا نتیجه خوبی نسبت به JSB 18.13 نداشتند.

Khansariha (8)

(2015-07-16 01:05 PM)mozafar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درود
دوستان کسی ساچمه های رنجر هاتسان رو استفاده کرده؟!
آقا مظفر فکر می کنم در تاپیک AT44 دوستان نتایج خودشون رو قرار داده بودند. همینطور در تاپیک گروپ گیری های انجام شده توسط دوستان برخی از آنان با سلاح های هاتسان نتایج خوبی داشتند. در تستی که خودم از مدل دراگون 18 گرینی داشتم خیلی رضایت بخش نبود (نظر شخصی من ) ولی برای تیراندازی تفریحی و عمومی قابل قبول بودند. در هر صورت ساچمه ای با آلیاژ و طراحی کیفیت پایین تری نسبت به 18 گرینی JSB است و نباید انتظار زیادی ازش داشت و با ساچمه های با کیفیت تر مقایسه ش کرد. در حد خودش به نظر من قابل قبول بود بخصوص برای دوستانی که عشق تیراندازی بدون شمارش ساچمه دارند و به در و دیوار شلیک می کنند و حالش و می برند ... Khansariha (219)
با سلام نظر دوستان در مورد دقت ساچمه هاتسان 25 گرین برای بی تی چیه ؟از عزیزانی که از این ساچمه استفاده کردند ممنون میشم تجربه شون را مطرح کنند با تشکر
با سلام و خسته نباشید
از تمامی اعضا و کاربران سایت خواهشمند است به صندوق نظرات و پیشنهادات به آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه و نظرات و انتقادات سازنده خودشون راجع به بهتر شدن و بالاتر رفتن سطح کیفیت سایت عنوان نمایند.قابل توجه عزیزان اینکه نکته نظرات شما برای تیم مدیریت از سطح اهمیت بسیار بالایی برخودرا است و قطعا میتواند نقشه راه سایت در آینده باشد لذا ضروری است نکات مورد نظر با تامل و در نظر گرفتن تمامی جوانب عنوان شود.
با تشکر

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع