انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با تشکر از علی آقا
حالا که بحثش اینجا باز شد یه سوال خدمت دوستان
من لوله رو که با اسپری ناهید خشک تمیز میکنم بعد از تمییز کردن لوله دو سه تا قطره روغن داخل لوله میریزم و با بند کفش تمام لوله رو چرب میکنم
خواستم ببینم این کار باعث کاهش دقت میشه یا نه ؟
تفنگ هم وایرخ 80
(2014-03-05 01:37 PM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یکی دو نکته ظریفی برای چرب کردن ساچمه با روغن وجود داره البته بیشتر با روغن روان و سبک مثل روغن چرخ و امثالهم توصیه میشود و اونهم برای بالا رفتن کمی قدرت و طول عمر لوله هست
دلیلش این هست که با کم شدن اصطکاک بین سایش ساچمه با خانها هم سرعت پرتابه بالا میرود و هم فرسایش خانها کم میشود یادمان باشد یکی از دلایل کثیفی لوله سایش و جذب سربهای ساچمه به دیواره خان هست که با اینکار میتوان از چسبندگی و کثیفی سرب نیز جلوگیری کرد .
[تصویر: 02-25-08-oiling.jpg]
(روغن مخصوص ساخته شده در مقاله آقای by B.B. Pelletier بنام Whiscombe Honey که ضد انفجار و سوختن هست)
البته برای تفنگهای با قدرت متوسط اینکار توصیه نمیشه چون تلرانس سرعت حرکت پرتابه را افزایش و دقت را بی ثبات میکند معمولا برای تفنگهای بادی پرقدرت این چرب کردن ساچمه متداول هست و بعضی قوطیها فابریک آغشته به کمی روغن هستند مثل ساچمه های سامیانگ 28 و 32 گرینی برای استفاده در pcp های بالای 80 ژول . فعلا Khansariha (214)

برای اتی 44 خوبه؟روغن سبک چرخ خیاطی هم دم دستم زیاده
فلوور جان چرب شدن لوله باعث افزایش سرعت میشه و نقطه برخورد جابجا میشود لااقل تا مدتی که لوله چرب هست و الا برای لوله چرب بودن مفیده .Khansariha (8)
مختار جان از نظر انتخاب ساچمه مناسب همینقدر اشاره کردم که ساچمه چرب کلا برای لوله مفیده و برای ای تی 44 هم همینطور بشرطی که زیاد چرب نباشد و به روشی که گفتم ابری داخل قوطی را کمی آغشته به روغن چرخ کنید . Khansariha (8)
(2014-03-05 03:31 PM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فلوور جان چرب شدن لوله باعث افزایش سرعت میشه و نقطه برخورد جابجا میشود لااقل تا مدتی که لوله چرب هست .Khansariha (8)
مختار جان از نظر انتخاب ساچمه مناسب همینقدر اشاره کردم که ساچمه چرب کلا برای لوله مفیده و برای ای تی 44 هم همینطور بشرطی که زیاد چرب نباشد و بروشی که گفتم ابری در داخل قوطی را کمی آغشته کنید . Khansariha (8)

علی جان ساچمه های اچ اند ان رو احساس میکنم یه کم چرب هستن اما وقتی لمسشون میکنی چربی به دستت نمیگیره
این قضیش چیه؟
Khansariha (8)
نه چرب نیستند این نوع سرب هست که احساس نرمی و یا چرب بودن را القا میکند ساچمه چرب اونی هست که اثر روغن بر دست بماند . Khansariha (8)
من همیشه این تصور روداشتم که روغن زدن به ساچمه باعث دود کردن می شه البته در فنری چون شبیح دیزلینگ هستش . یا اصلاَ در هردو سیستم فنری وپی سیی فرقی نداره ؟؟
(2014-03-06 12:22 AM)romin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من همیشه این تصور روداشتم که روغن زدن به ساچمه باعث دود کردن می شه البته در فنری چون شبیح دیزلینگ هستش . یا اصلاَ در هردو سیستم فنری وپی سیی فرقی نداره ؟؟

روغن زدن به ساچمه ها در تفنگ های فنری باعث افزایش استحلاک تفنگ میشه چون ساچمه با خان ها درگیر نمیشه و خیلی زود تر از لوله خارج میشه پس فنر به خاطر کم شدن مقاومت ساچمه با سرعت بیشتری ازاد میشه و باعث افزایش صدا و لگد سلاح میشه + فنر و واشر هم زود تر مستحلک میشن.
در پی سی پی ها هم اگه ساچمه روغنی باشه باز مثل فنری ها ساچمه با خان ها درگیر نمیشه و بی دقتی رو به همراه داره ولی دیگه سلاح اسیب نمیبینه
ولی ساچمه هایی هم موجود هستن که کارخونه به مقدار خیلی کم اونها رو چرب میکنه (خیلی کم و شاید با روغنی مخصوص) مثل سامیانگ.
Khansariha (8)
سلام من برای شادو 1000 معمولا از پرو مگنوم و ts22 استفاده میکنم که تا 40 متر راحت یک مربع به ضلع 5 سانت رو میشه زد ولی ts22 کمی افت داره Khansariha (8)
علی جان چرب شدن ساچمه باعث نمیشه که با خان درگیر نشود بلکه روغن فقط اصطکاک این درگیری را کمی کم میکند .Khansariha (214)
البته این روغن پیشنهادی آقای مستر B.B ترکیبی از 2/3 روغن سفید تفنگ (روغن چرخ هم میشود) و 1/3روغن STP موتور ماشین هست که بنام Whiscombe Honey چیزی شبیه معجون عسل اسم گذاشته و در برابر احتراق و دیزلینگ مقاوم هست
Whiscombe Honey is a mixture of two-thirds Hoppes Gun Oil (not Number 9 bore cleaner!) and one-third STP Engine Treatment, by volume. Shake the mixture until is takes on a light yellow color. It will look like thin honey, hence the name. This mixture should not detonate easily in a spring gun.

طبق گزارش آقای مستر B.B این افزایش سرعت تا 10 متر بر ثانیه ممکنه برای ساچمه ها اتفاق بیافته (تستهای انجام داده ) که عدد خیلی بزرگ و نگران کننده ای نیست . Khansariha (214)
اطلاعات بیشتر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من هم برا وایرخ 80فقط ts22 استفاده میکنم و سامیانگ.پرومگنوم هم یه چند باری استفاده کردم ولی جواب نگرفتم(پرت و پلا میزد)Khansariha (8)
لینک مرجع