انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چربی ساچمه ها و براده های سربی نیازه که پاک بشه؟اگه آره چطوری؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوست عزیز
اصولا ساچمه هایی که پیلیسه و براده زیادی دارند، پس از شلیک باعث کثیفی لوله میشن که دقت رو پایین میاره... طبق تجربه ای که خودم با کرال بریکر داشتم، کثیفی لوله روی دقت خیلی تاثیر داشت به طوریکه بعد از تنظیف لوله، دقت تفنگ افزایش چشمگیری داشت.
قبلا برخی از دوستان، ساچمه هایی که براده و سیاهی زیادی داشت رو شستشو میدادند و روی یک دستمال میریختند تا خشک بشه و سیاهی و براده های اونها کمتر بشه، البته در صورتی که ساچمه ها دامنه های ضعیفی داشتند ممکن بود در اثر شستشو دفرمه بشن که خودش باعث کاهش دقت میشه... علاوه بر اون، ساچمه هایی که سیاهی زیادی پس میدن ( تا حدی سیاهی پس دادن عادی است ) در تولیدشون از سرب مرغوب استفاده نشده و اینکه شستشو تا چه حد باعث بهبود شرایط بشه محل تردید است. من تا به حال از این ساچمه های بیژن روی پی سی پی استفاده نکردم و نمیتونم در موردشون نظری بدم، اما برخی از دوستان از قوطی فلزی هاش رضایت داشتن ( به لحاظ دقت ). از اینکه بعد از چند شلیک با این ساچمه، لوله نیاز به نظافت پیدا میکنه اطلاعی ندارم. خودم برای بریکر از JSB 18.13 استفاده میکنم که سیاهی کمی پس میده و بعد از حدود 400 شات نیاز به تنظیف لوله داشت. دقتش هم با اسلحه من خیلی خوبه.
تا حالا با این بیژن ها شلیک داشتید؟ مقایسه از نظر دقت با ساچمه های دیگه انجام دادید؟
با بیژن تو 12 متر گروپ 0.8 تا نهایتاً یک سانت داده .(تو اتاق با رست . تعداد 5 شلیک برای هر گروپ) .بارکودا مچ 21 گرینی دارم و جی اس بی 15.89 گرین دارم که اونا رو تا حالا تست نکردم . برای تمیز کردن لوله هم یه تنظیف گرفتم با فرچه فلزی و پارچه ای تا حالا نزدیک 200 شلیک داشتم و ازش استفاده نکردم . تفنگم مگا هست .شما چطوری لوله رو تمیز میکنید؟
درود
فکر کنم 12 متر برای تست دقت یه ساچمه فاصله کمی باشه... اگه براتون مقدوره، توی فاصله های بیشتر هم امتحان کنید و یه مقایسه ای با ساچمه های دیگه هم انجام بدید، ممکنه همین ساچمه بیژن در فواصل دورتر هم دقت خوبی با تفنگ شما داشته باشه و نیاز به هزینه ی بیشتر برای هدف زنی معمولی نباشه، به هر حال بدون مقایسه با ساچمه های دیگه نمیشه قضاوت کرد.
در مورد تمیز کردن لوله، من از فرچه پارچه ای استفاده می کنم ( از فرچه فلزی اصلا استفاده نمیکنم ) و فرچه رو کمی به روغن ناهید آبی آغشته می کنم و از سر لوله وارد میکنم و این کار رو تکرار میکنم تا سیاهی و کثیفی داخل لوله از بین بره ( مراقب اورینگ آب بند سر لول باشید، من برای اینکه فرچه و روغن به اورینگ برخورد نکنه در حالتی که اهرم گلن بسته است اقدام به تمیز کردن لوله میکنم ). در مورد روغن هایی که برای این کار مناسبه بحث های زیادی شده که در تاپیک مربوطه بیان شده و من هم طبق تجربیات دوستان، از اسپری ناهید آبی استفاده میکنم. به نظر من تا زمانی که احساس نمیکنید دقت تفنگ پایین اومده، نیازی به تنظیف لوله نیست ( برای تیر اندازی تفریحی ). لینک زیر درباره تنظیف لوله:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

در هر صورت، اینکه لوله تفنگ بعد از چند شلیک نیاز به تمیز کردن پیدا کنه به نوع استفاده ( مسابقاتی یا تفریحی ) و همچنین کیفیت سرب بکار رفته در تولید ساچمه مربوط میشه و نمیشه رقم دقیقی براش تعیین کرد.
ممنون از پاسختون .شما تفنگتون تیون دقت شده؟ تو چند متری گروپ چند سانت گرفتید؟
سلام
نه، تیون دقت نشده و دقتش مثل بقیه بریکر هاست، خوبه و برای مصارف عمومی راضی کننده است... من با ساچمه JSB 18.13 و در فاصله 30 متر و فضای باز، با تکیه گاه بالش و 5 شلیک گروپ 1 تا 1.2 سانت ( c t c ) میگیرم و با باراکودا حدود 3 میلی متر باز تر از JSB میزنه. برای همین گفتم رفتار ساچمه رو حتما در فواصل دورتر هم تست کنید، چون اگر در فاصله های بالاتر هم بتونه دقتش رو مثل گروه تیری که در 12 متری گرفتید حفظ کنه، میتونه ساچمه خوبی برای اون تفنگ باشه... در هر صورت با تست چند ساچمه میشه به نتیجه دلخواه و مجیک پلت یک تفنگ رسید...
موفق باشید
با عرض سلام و ادب خدمت اعضای محترم
ببخشید من این ترازو ها رو (ترازو برای سورتینگ ساچمه )از کجا میتونم تهیه کنم؟
خیلی از ابزارفروش ها و فروشگاه های خاص ترازو از این مدل دارن.کمیاب نیست.
بعضی از فروشگاه های مجازی هم دارن مثل دیجیکالا.
ساچمه بیژن فوقالعده هست
لینک مرجع