انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2014-04-30 06:36 PM)cowboy نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام خدمت دوستان عزیز،از شما خواهشمندم نظراتتون رو در مورد ساچمه گامو بگید،از نظر من که ساچمه خوبیه من باهاش تاحالا چیزای زیادی زدم البته به پای ساچمه دیابلو نمیرسه...راستی نظراتتون رو در مورد ساچمه های نوک پهن و نوک تیز بگید و تجربیاتتون رو در رابطه با استفاده از انواع ساچمه نوک تیز و نوک پهن بیان کنید.با تشکرKhansariha (8)[تصویر: 13988700681.jpg]
[تصویر: 13988700682.jpg]

دوست عزیز اگه برای کرال میخوای فقط پرو مگنوم.دیابلو هم خوبه.ولی واسه فواصل نزدیک.پرو مگنوم تو فواصل دور فوق العادس
پیشنهاد میکنم اذرخش رو هم تست کنید
چون واقعا نسبت به قیمتش کیفیت ساخت خوبی داره
Khansariha (8)
امروز با ساچمه jsb hatsan با بلیزارد با 3 شلیک دو عدد درب ایستک رو توی فاصله 110 متری حدودا (125 قدم) زدم و واقعا از کیفیت ساچمه ها لذت بردم.ناگفته نماند توی این فاصله تقریبا هر روز دارم تمرین میکنم.از وقتی فصل شکار تمام شده 2 بسته سامیانگ یک بسته باراکودا یک بسته پرو مگنوم و نیم بسته jsb 18 تا حالا شلیک کردم و قلق تفنگ دستم اومده از نظر من سامیانگ ساچمه قوی و با دقتی هست برای شکار بزرگ تا 100 متر البته افت زیادی داره تو 100 متر(زوم 9 3 تا میل دات).باراکودا تا 120 متر هم هدفزنی کردم(یک فروند قمری در فصل شکار)دقیق میزنه و افتش نسبت به سامیانگ کمتره(100 متر 2 تا میل دات).با jsb هم یک گروپ گرفتم توی 50 متر که عالی بود اما گروپ 2 قسمت شده بود و گروپ 2 سانت شد.
من تصمیم گرفتم از این به بعد از jsb استفاده کنم برای بلیزارد
سلام دوستان،من برای تفنگ کرال airrifle از ساچمه پرومگنوم 4.5 استفاده میکنم برای فواصل دور خوبه ولی برای فواصل نزدیک از ساچمه دیابلو h&n 4.5 استفاده میکنم.
با سلام
دوستان بعد از اینکه قبلا با مارادور تجربه اختلاف گروپ دو نوع ساچمه 18 گرین جی اس بی را داشتم و سری شماره 1 با مارادور من عالی میزد و سری شماره 2 کمی گروپ باز داشت امروز در کنار علی آقا خالزن بر آن شدم که ساچمه های کراسمن خودم را نیز بدین شکل تست کنم که ببینم آیا اینها هم از نظر خط تولید و یا مسائلی دیگر با هم فرق دارند یا نه ؟
کراسمنهای پریمیر من دو سری هستند و یکی با جعبه های بیضی شکل که قبلا از سوئد برام فرستاده شده بود و عبارت فابریک ساخت آمریکا را دارد و دیگری که الان هم تو بازار هست و نوشته ساخت آمریکا ولی برای ارسال به بعضی از مناطق (یک چنین چیزی)
از هر کدام به تناوب 5 شلیک انجام دادم که در تصویر همانطور که میبینید هم نقطه برخورد و هم گروپها متفاوت هستند و جالب اینجاست که بسته بیضی شکل با ساچمه جی اس بی سری 1 من کاملا منطبق و صفر میباشد Khansariha (8)
[تصویر: 13992982481.jpg]
ممنون از آقا حمید بابت زحمتی که کشیدید Khansariha (8)
تفاوتها و سازگاری بعضی ساچمه ها با بعضی تفنگها بدین شکل بیشتر مشهوده و حساسیت به انتخاب ساچمه مناسب تا این اندازه بیش از بیش نمایان میشود.Khansariha (256)
سلام.
اقایون این موضوع سری اول و دوم جی اس بی چیه؟!Khansariha (8)
این حرفها کدومه، ؟تمام مدلهای جی اس بی یکی هستن.
مثلا نا بالانس یا بلنس هستن؟! وزنشون اختلاف داره؟!دامنهاشون یکی نیست؟! باله دارن؟!سرساچمه کالیبره نیستن مثلا روی بسته نوشته5.52 بعد 5.50 یا 5.20 ؟! دلیل علمیش چیه؟! که سری به سری دارن!!!جنس برقی یا قطعه خواصی نیست که از کیفیت کم گذاشته باشن و سری به سری داشته باشن.خودتون رو درگیر این مثال نکنید سعی کنید خطاهای انسانی رو در هنگام تست کاهش بدید تا به نتیجه یکسان برسید.Khansariha (8)Khansariha (8)
موفق باشید.
اقا مسیح ببخشید که بنده جواب میدم.100% اطلاعات و تجربه ی شما و دوستان از بنده بیشتره ولی چون تقریبا در جریان این موضوع بوده ام با ید خدمتتون عرض کنم که :
داستان از جایی شروع شد که اقا حمید 10 بسته جی اس بی خریداری کرده بودند که از این 10 بسته،2بسته روی مارادورشون عالی جواب داده بود و 8 بسته ی باقی اصلا گروپ رضایت بخشی نمی دادند که نهایتا بنده هم برای تست پیش اقا حمید رفتم و ساچمه ها روی تفنگ بنده هم دقیقا همین رفتار رو داشتند (فقط همون 2 بسته خوب جواب داد).در حدی که در فاصله ی 35 متر گروپ میداد در حد 6 سانت که نهایتا منم بردم ساچمه های خودم رو پس دادم
علی اقا (خالزن) هم وقتی با تفنگ خودشون (دیسکاوری) از این چند بسته ساچمه گروپ گرفته بودند صفر دوربین جا به جا شده بود در حالی که اگه ساچمه ها تفاوتی نداشتند باید صفر دوربین ثابت میموند.
که نهایتا با توجه به بارکد پشت هر بسته حدس دوستان این بود که ساچمه جی اس بی داری دو سری ساخت (1 و2 )هستش
Khansariha (8)
طبق فرمایش شما ضاهرشون کاملا مشابه بود (رنگ و دامن و وزن و .... ) اما در عمل متفاوت عمل میکردند
اما مشخصه که ساچمه ها یه اختلافی (از نظر جنس یا کیفیت ...) دارند چون وقتی یه تفنگ سالم با یه مدل ساچمه عالی میزنه و با یه بسته دیگه از همون مدل پرت میزنه خب مسلما دلیلش ساچمه است چون همه ی شرایط ثابت بوده.
(در همه ی موارد بالا تیرانداز اقا حمید بوده اند جز اون مورد گروپ در 35 متر که حقیر تیراندازی کردم اما واقعا لرزش دست رو با استفاده از ساپورت مناسب به صفر رسونده بودم)
خواهش میکنم.Khansariha (8)دلیل قانع کننده چی بوده؟! من جواب سوال هامو نگرفتم!!!!!شما پرسشهای منو دوباره بخونید
من که هیج دلیلی برای این مورد پیدا نکردم و الان دارم از باراکودا یا جی اس بی هاتسان استفاده میکنم چون این جی اس بی ها واقعا در فواصل بالای 30 متر غیر قابل استفاده بودند .البته همین سری جی اس بی که با مارادور پرت میزد با ای تی مشکلی نداشت و در دیسکاوری هم گروپش جمع بود و فقط نقطه ی صفر جابهجا شده بود
Khansariha (8)
لینک مرجع