انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2011-06-24 11:04 AM)mohsen.66 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان چه ساچمه هایی برای ar6 5.5 مناسبه (از سبکترین ساچمه مجاز با توجه به قدرت اسلحه تا سنگینترین) + دقت در فواصل بالای 50 متر + قدرت تخریب +قیمت
(2011-03-10 11:28 AM)Saeed-AT44-Long نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این هم از ساچمه JSB که تازه بدستم رسیده و کیفیت خیلی خوبی دارند

[تصویر: 7ylmgw8brgsi7c8r07z6.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با توجه به مندرجات بالای قوطی ساچمه من احتمال می دم کمپانی jsb این ساچمه ها رو به سفارش هاتسان می زنه آیا با توجه به این که هاتسان تو ایران نماینده داره
امکان ورود گسترده ی این ساچمه ها وجود داره یا نه

و یک سوال دیگه با توجه به اینکه حالا دیگه اوانیکس تو ایران نماینده ی رسمی داره و طوری که قبلا تو یکی از تاپیک ها می خوندم شرکت زوبین (نماینده ی اوانیکس در ایران)
تمام لوارم جانبی اعم از دوربین،ساچمه،و ... رو وارد میکنه
پس طبیعتا باید ساچمه های سنگین مخصوص خود اوانیکس رو هم بیاره
و معمولا هم شرکت ها لوازم جانبی رو به صورت کلی می ارن
و در نتیجه باید کمی ارزان تر هم باشه
می خوام بدونم قیمت ساچمه های سنگین ارائه شده ی زوبین چقدره این مورد رو هم لطف کنین ذکر کنین؟Khansariha (48)Khansariha (256)Khansariha (8)
با سلام
همونطور که در تاپیک خبر خوش برای عشاق ذکر شده شرکت زوبین ساچمه های سام یانگ هم در کالیبرهای 4.5 و 5.5 آورده که اگر سلاح اونیکس بخیری روش به ازای هر بسته 15000 تومن برات تموم میشه در غیر اینصورت هر بسته 17000تومن هست.
البته باید تماس بگیرین که داشته باشن.وگرنه ممکنه با توجه به اینکه استقبال خوبی از اونیکس شد ساچمه ها رو تموم کرده باشن.
در هر صورت در تاپیکی که گفتم تمام جزئیات اومده.
در پناه حق
(2011-06-24 08:13 AM)aghajoon نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون علی آقا. ولی فکر نکنم میزان افت ساچمه در یه فاصله مشخص معیار خوبی برای مقایسه دو نوع ساچمه از نظر بالستیک باشه(مگه اینکه هم وزن باشند)،چون همونطور که گفتید به خاطر وزن ساچمه های مختلف سرعت اولیه شلیک فرق میکنه و طبعا میزان افت هم رابطه مستقیم با سرعت اولیه داره(و البته با ضریب بالستیک)،مثلا ساچمه پرو مچ 4.5 حدود 7.5 گرین هست و ساچمه سرتخت rws حدود 8.2 گرین،حالا من با هر دوتا در یه فاصله مشخص شلیک کردم و افت rws بیشتر بود.حالا میشه نتیجه گرفت که بالستیک rws بدتره؟؟
البته در این مورد قبلا در تاپیک زیر بحث شده
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون آقاجون شما درست میگیدKhansariha (8)
از آقا جلال هم ممنون که پاسخ دادند Khansariha (8)
میزان افت ساچمه ها برای تشخیص بالستیک بهتر معیار خوبی نیست . ومن دو کلمه (حدودی و ساچمه هموزن) را به پست قبلیم اضافه کردم که اشتب برداشت نشه و طبق آزمایش امروز متوجه شدم برای دو ساچمه هم وزن و هم افت اونی که سرعت رسیدن به هدفش بالاتره بالستیکش بهتره و این نکته آخری هم اساس کرنو کردن ساچمه است و دوستانی که مثل خود من کرنو ندارند اگر دقت کنند در مسافت دور بدون دستگاه کرنو سرعت حدودی ساچمه ها قابل روئیت و هم قابل شنیدن (اگر به جسم سختی بر خورد کند) هست .
البته منظورم از دقت در این روشهای ساده بیشتر انتخاب بین ساچمه های معمولی هست که همه ما داریم و بیشتر بازار هم از همینهاست نه اونهای که تست و کرنو ازشون وجود داره و امتحان پس داده هستند Khansariha (214)
من بعدظهر امروز با تفنگ 54 کالیبر 5.5 بین سه مدل ساچمه بارا کودا ،جی اس بی و پرو مگنوم یک تست تجربی و دمدستی دقت و قدرت گرفتم و از نظر بالستیک هم جوابها و عددهاش در تستهای معتبر تفنگ دیانا 54 کالیبر 5.5 هم وجود داره که دوستان میتوانند بهش مراجعه کنند .
از راست به چپ باراکودا ، جی اس بی و پرو مگنوم
(که با موبایلم در حالت میکرو عکس گرفتم بنظرم که توی چندتا عکس این یکی خوب در اومده خخخخخخ )
[تصویر: DSC00414_1.jpg]
از نظر قدرت و مناسب شکار بودن هم نظرم اینطور است.
بوسیله آزمایش روی اجسام مثل کتاب ، تخته، خاک، آب ، شیشه و ..... باز حرف اول را باراکودا میزد بدون شک(ساچمه 21.14گرینی) Khansariha (256)
از نظر دقت هم ساچمه جی اس بی میزنه بدون شک (ساچه 15.9 گرینی)Khansariha (256)
از نظر بالستیک هم بترتیب زیر بود (البته در سایتهای معتبر هم همینطور بوده)
1- باراکودا
2- جی اس بی
3- گفتن نداره خخخخ چون سومی بود (پرومگنوم)
حالا یک نکته که برام تجربه شد اونم افت ساچمه ها در فواصل دور بود و کمی هم مثل اشکال گرفته شده دوستان در اومد Khansariha (8)
اول بگم که کمترین افت مال باراکودا بود که خودم هم چنین انتظاری داشتم مثلا در 70 متری هم که امتحان کردم باز باراکودا حدود 20 سانت بالاتر از جی اس بی و پرو مگنوم بود و یا بهتر بگیم اونها 20 سانتی در 70 متری افت بیشتری داشتن و با ساچمه باراکودا خیلی کمتر نیاز به استفاده از میل دات دوربین داشتم .
نکته دوم سرعت نسبی جی اس بی بود که با اینکه گاها بنظر میامد که از پرو مگنوم هم کمی پائینتر میزنه که خودم چنین انتظاری از جی اس بی ها نداشتم ؟!
ولی سرعت رسیدن به هدف مثلا در 70 متری عالی بود و بوضوح برخورد به هدف را در کمترین زمان به نسبت دو مدل دیگه در این جی اس بی ها دیده میشد و هم شنیده میشد که این هم برام جالب بود. Khansariha (214)
عذرخواهی رسمی بنده از همه حضار گرامی و مسیح خان بابت نگاشتن یک کلمه نامناسب در صفحه ۳۳. ببخشید
خواهش میکنم بهنام جان اشکال نداره ولی خواهش میکنم دیگه تکرار نشه Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دوستان برا تفنگ کندر ساچمه باراکودا مناسبه ؟ یا باید از همین ساچمه هایی که شرکت زوبین وارد کرده براش تهیه کرد ؟
یکی از مزیتهای بزرگ تفنگ کندرو تنظیم قدرت شلیک است،ولی اگه شما قصد دارید همیشه از بالاترین قدرت این تفنگ استفاده کنید بهتره به دنبال ساچمه هایی باشید که تا جای ممکن سنگین باشند،مثل همونهایی که شرکت زوبین آورده، ولی با توجه به مطالب تاپیک زیر به نظر من ساچمه های باراکودا،رابیت مگنوم و سام یانگ را امتحان کنید تا ساچمه ایده آل برای تفنگ خودتون را پیدا کنید((پست اول و دوم تاپیک زیر در این مورد مفید))
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان اگه میشه یه عکس از قوطی ساچمه سام یانگ وتعدادش تو بسته های ۴/۵ و ۵/۴ بذارید
باسلام .. ممنون بابت راهنمایی .. راستش میخام فرق ساچمه باراکودا رو با اینهایی که شرکت زوبین میاره بدونم اخه باراکودا گرونتره
دوستان بیخیال ساچمه رابیت مگنم بشید بلاستیکش از همه ساچمه ها بالاتره ولی دقتش واقعا" بی خوده .

درخصوص بارکودا هم باید بگم بالستیکش بالاتر از جی اس بی هستش و دقتش هم عالی ولی دقت ساچمه جی اس بی 15.9 گرینی بیشتره

حتی توی سلاحی مثل اوانیکس ای ار 6 80 ژول و رین استورم حدودا" 70 ژول

شما میتونیدبا نرم افزار هاوک 1 برسی بکنید ساچمه بارکودا در زاویه 21 درجه با سلاح کندور در 600 متری 1.5 ژول انرژی براش میمونه .
ممنون مسیح جان بابت پاسختون ..
1.5 ژول انرژی میتونه یه پرنده مثل قمری رو بندازه اگه بهش بخوره ؟
لینک مرجع