انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات شما برای ساچمه مناسب
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2014-03-07 02:10 PM)titan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-03-07 01:34 PM)Vicxtor نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-03-07 01:06 PM)titan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان من برای انتخاب ساچمه برا 52به مشکل برخوردم با ساچمه های معمولی نتیجه خوبی نمیده به جی اس بی هم دسترسی ندارم فقط میتونم باراکودا بخرم به نظرتون خوب جواب ویده تا 50متر؟کالیبر تفنگ هم4.5هست.

احتمالا جواب بده با توجه به قدرت سلاحتون و کالیبر ۴.۵ بودن...
البته اگه میخواید ضرر نکنید (مثل بنده که باراکودا هانتر اکستریم رو برای ۴۶۰ مگنوم کالیبر ۵.۵ گرفتم و خوب جواب نداد!) اول یه چند تایی از کسی تهیه کنید و در صورت مچ بودن با سلاحتون بعدا هر چند بسته که دلتون میخواد با خیال راحت خریداری کنید...
Khansariha (8)
نمیتونم از کسی بگیرم چون اینجا زیاد کسی نمیخره.بهترین جی اس بی برا دیانا52 کالیبر4.5 چند گرینشه؟

هر دو نوع اگزکت و اگزکت هیوی براش خوبن فکر کنم...
ولی باز تو تاپیک اعلام نیاز مطرح کنین شاید دوستان تونستن یه چند تایی از هر کدوم براتون تهیه کنن
Khansariha (8)
(2014-03-07 12:57 PM)saeedaria نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینکه ساچمه ها روی سلاحهای مختلف عملکرد و راندمان متفاوتی دارن موضوعی غیر قابل انکار هست.مثلا شما برخی ساچمه های معروف خارجی رو هم میبینید که با برخی سلاح های معروف سازگار نیستن.تعدادی از اعضای تیم مدیریت ساچمه اذرخش با سلاحهایی مثل هاتسان At-44 و دیسکاوری تست کردن و عملکردش مطلوب بوده
البته باید روی پرداخت ساچمه های آذرخش خصوصا دامن ساچمه هابیشتر کار بشه همینطور تلرانس وزنی کمی بالاست بطوریکه لازمه برای تیراندازی یکنواخت با این ساچمه حتما سورتینگ انجام بشه.
با دوستان صحبت کردیم فرمودن تو سری جدید اصلاحاتی رو محصولات انجام میدن.باید دید سری جدید چطور جواب میده.لذا با یک تست و دو تست نمیشه رو یه محصول قضاوت کرد.همچنین کیفیت کار تیرانداز هم تو تستها موثر هست.تجهیزات مناسب نهایتا نیمی از نتیجه تیراندازی رو رقم میزنه

سلام:ممنونم از نظر خوب شما که حق مطلب رو ادا کردید. بنده به هیچ عنوان نمیخواهم بگویم که ساچمه آذرخش بدون ایراد است که بارها در نظراتم هم عنوان کردم که نوع تولید این ساچمه به گونه ای است که خطا ی وزنی و دامنه آن اجتناب ناپذیر است و با مقایسه دستگاههای تولید ساچمه هایی مانند جی اس بی و کراسمن تولید آذرخش اگر تعریف از خود نباشد برای خودش شاهکار است. که به یاری خداوند متعال برای سال آینده با دستگاه جدید تولیدات خیلی بهتری خواهیم داشت. ضمنا گروپی را که در یکی از سایتها از سه نوع ساچمه آذرخش و کراسمن و پرو مگنوم گرفته شده را در کلیپی ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چیز دیگه ای که اگه در ساخت لحاظ بشه بزرگترین پیشرفت واسه این ساچمه ها میشه قطرشون هست چون اگه ساچمه های شما حتی در 100 متر هم ساچمه روی ساچمه بزنه ولی بزرگتر یا مساوی 5.6 باشه من به شخصه حاضر نیستم توی اسلحه بزارم
(2014-03-07 01:35 PM)asadjavan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
لطفا برای برما 35 که همه چیزش شبیه دیانا 35 کالیبر 4.5 هست چه ساچمه ای برای شکار پیشنهاد میکنید و تا چه فاصله ای میشه باهاش زد؟
ساچمه دنیا تا 20 متر بد نیست و به خاطر جنس سفتش تخریب خوبی داره ولی برای فاصله بیش از این میخوام
ممنون

سلام: اگر منظورتون ساچمه های دنیای معمولی است که حق کاملا با شماست. ما هم بیشتر از این از این نوع ساچمه انتظار نداریم اما مطمئنا ساچمه های آذرخش که ساخت کارخانه دنیا است با نوع معمولی متفاوت است. اما در مورد سرب هم عرض کنم بنده بیش از 30 سال است که با سرب سرو کار دارم و انواع و اقسام و رفتار سرب را میشناسم. به جرات میتوانم بگویم که نوع سرب همه ساچمه ها اعم از جی اس بی-کراسمن- دیابلو-بیژن-جت و... تقریبا یکی است البته با درصد کمی اختلاف که آن هم تاثیر گذار نیست چه اینکه اصولا سرب با آلیاز های با اختلاف زیاد قابلیت تبدیل شدن به ساچمه را با اینگونه دستگاهها به هیچ عنوان ندارد آنچه که باعث میشود بعضی فکر کنند آلیاژ متفاوت است نوع فورج و حفره ساچمه و ضخامت دامنه ساچمه میباشد.
(2014-03-07 07:29 PM)dieselpower نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چیز دیگه ای که اگه در ساخت لحاظ بشه بزرگترین پیشرفت واسه این ساچمه ها میشه قطرشون هست چون اگه ساچمه های شما حتی در 100 متر هم ساچمه روی ساچمه بزنه ولی بزرگتر یا مساوی 5.6 باشه من به شخصه حاضر نیستم توی اسلحه بزارم

سلام: سعی میکنیم حتما نظر خوب شما را لحاظ کنیم.ممنون
ممنون
پس چرا ساچه های مثلا کراسمن اونقدر سفت و jsb اینقدر نرم هستند به جز الیاز چیزی باعث این نرمی و سفتی میشه؟
(2014-03-07 12:18 PM)shahsavar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-03-07 11:35 AM)آذرخش نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام: من تا 50 متر را با آذرخش تضمین میدهم البته رفتار سلاح با ساچمه های مختلف متفاوت هست.

اون تفنگی که با ساچمه های شما سازگاری داره هنوز ساخته نشده ! خخخخخخ

ساخته شده اما متاسفانه شما ندیدید.
سلام: سه دلیل برای سفتی و نرمی ساچمه را عنوان کردم که به غیر از این سه حالت برای سفتی و نرمی ساچمه چیز دیگری متصور نیست.
(2014-03-07 12:32 PM)Vicxtor نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-03-07 11:35 AM)آذرخش نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام: من تا 50 متر را با آذرخش تضمین میدهم البته رفتار سلاح با ساچمه های مختلف متفاوت هست.

تا ۵۰ متر اون هم با آذرخش؟؟؟!!! Khansariha (226)
ببخشید با چه سلاحی منظورتون هست؟ Khansariha (399)
مطمئنا رو مگنوم ها جواب نمیده... چون من با ۴۶۰ مگنوم و جی اس بی توی ۵۰ متر نتونستم گروپی بهتر از ۲ سانت بگیرم
که مطمئنا مثلا با ۳۵۰ مگنوم وضع از این بدتره... حالا آذرخش که بماند... Khansariha (290)

سلام: این که شما با 460 نتوانسته اید گروپ بهتر از 2 سانت بگیرید را نمیشود به همه افراد و همه سلاحها و همه ساچمه ها تعمیم داد.چه اینکه یکی ساچمه باراکودا را بهتر میداند کسی دیگر جی اس بی را و دیگری اچ اند ان را اینها نظرت مختلف هستند که همگی هم حرفه ای کار میکنند و نظر همه هم محترم است .
نقل قول : اون تفنگی که با ساچمه های شما سازگاری داره هنوز ساخته نشده ! خخخخخخ

ساخته شده اما متاسفانه شما ندیدید.
دوستان خواهشمند است جانب احترام و ادب را در پست های خود رعایت کنند. Khansariha (226)
نقل قول :سلام: این که شما با 460 نتوانسته اید گروپ بهتر از 2 سانت بگیرید را نمیشود به همه افراد و همه سلاحها و همه ساچمه ها تعمیم داد.چه اینکه یکی ساچمه باراکودا را بهتر میداند کسی دیگر جی اس بی را و دیگری اچ اند ان را اینها نظرت مختلف هستند که همگی هم حرفه ای کار میکنند و نظر همه هم محترم است .
کاربر و دوست عزیز آذرخش ، این رو هم در نظر داشته باشید که دوستان تست های مختلفی داشته اند ولی من توصیه می کنم حتما با مدیران و اساتید سایت هماهنگی کرده و ساچمه های خود را در شرایط نزدیک به مطلوب با سلاح های مختلف فنری متوسط و مگنوم و پی سی پی تست کرده و گروپ ها و نتایج را در تایپیک مربوطه درج کنید. همانطور که علی آقا در چند پست قبل تر نیز اشاره به تست ساچمه آذرخش و چند سلاح و نتیجه خوب آنها اشاره کرده بودند.
در کل جای این بحث در این تایپیک نبوده و می توانید در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
که ارتباط بهتری با این مبحث داره مطرح کنید.
با تشکر از همکاری دوستان Khansariha (8)
سلام خدمت دوستان
برای مارادور چه ساچمه ارزون قیمتی رو پیشنهاد میکنید ؟ مثلا محصولات گامو یا محصولات الماس ؟! کدوم مدلشون روی مارادور بهترن ؟!
چون برای مسافت های کم فکر نمیکنم نیازی به استفاده از جی اس بی و ... باشه
Khansariha (8)
سلام برای 470 برا شکار چه ساچمه ای به غیر از پرومگنوم پیشنهاد میدین jsb exact 15 grain خوبه ؟؟ قیمت هم در همین حودو exzct باشه
راستی بین jsb exact 15 و 18 گرین موندم کدوم بهتره برا شکار تا 50 متر ؟؟ کالیبر هم 5.5
(2014-03-11 05:06 PM)kenway نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام برای 470 برا شکار چه ساچمه ای به غیر از پرومگنوم پیشنهاد میدین jsb exact 15 grain خوبه ؟؟ قیمت هم در همین حودو exzct باشه
راستی بین jsb exact 15 و 18 گرین موندم کدوم بهتره برا شکار تا 50 متر ؟؟ کالیبر هم 5.5

دوست عزیز تجربه ی من با ۴۶۰ مگنوم اینه که ۱۶ گرین از ۱۸ گرین بهتر عمل کرد... البته در فواصل بالاتر (۵۰ متر و بالاتر) ۱۸ گرین عملکرد بهتری رو داره به خصوص در هنگام وزش باد... البته افت بیشتری هم داره و مدام باید تخمین فاصله انجام بدید
Khansariha (8)
لینک مرجع