انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تصاویر گروپ گیری و بررسی آن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
یک سوال از اساتید داشتم :

اگر با دیانا 52 دو گروپ گرفته بشه یکی با مهار لگد اسلحه و دیگری بدون مهار لگد و اتفاقا گروپی که بدون مهار لگد گرفته شده بهتر از آب در بیاد میتونه نشونه چه چیزی باشه ؟! و اصولا اگر خطای تیرانداز با یک ساپورت مناسب به صفر نزدیک بشه بازم این قانون که اگر لگد رو مهار کنیم نتیجه گروپ بهتر خواهد بود صادق هست ؟Khansariha (8)
سوال دومم هم از دوستانی است که صفر اول و دوم سلاحشون رو با باراکودا گرفتن ، لطفا بگن در چند متری بوده ؟ Khansariha (8)
دماوند عزیز منKhansariha (8) اون سؤال اول رو من چیزی نمی گم چون جزو اساتید محسوب نمی شمKhansariha (219)Khansariha (219)
در مورد صفر کردن با باراکودا من صفر اول رو در 35 متری در نظر گرفتم که صفر دومم خود به خود در حدود 15 متر شده.البته اگه دقیقتر بخوای. بین 10 تا 15 متر.زیر 10 متر یه مقدار جزیی پایین می زنه بین 15 تا 35 بالا و بعد از 35 دوباره پایین.

امین جان داداشم از لطفت ممنونم Khansariha (8)
مهدی جان گروپ قشنگی گرفتی.آدمو وسوسه میکنی که برای گروپ گیریش بیشتر هزینه کنه(باراکودا)
ما هم رومون نمیشه با پرومگنوم گروپ بگیریم.
کلا" دست اساتید درد نکنه.Khansariha (8)
مهدی جان عالی بود.
واجب شد هر طوری شده یه دوربین برای وایرخ 35 تهیه کنم
احسانی جان البته من استاد نیستم اما همیشه رسم بر این بوده که مهار لگد توی دقت تاثیر به سزایی داره.شاید اون گروپ شانسی بوده!!!
با اجازه اساتید سایت در مورد سوال اقای احسانی عزیز فکر میکنم که منظورشون از مهار لگد طریقه ی در دست گرفتن سلاح هست.در این مورد من فییلمی رو دیدم که تاکید میکنه موقع تیراندازی با سلاح بادی دست چپ نباید سلاح رو بچسبه و همین که سلاح روی کف دست قرار بگیره کافی هست.یعنی دست نباید نیرویی به سلاح وارد کنه.اگر شد فیلم رو براتون اپ میکنم تا بهتر متوجه شویدKhansariha (8)
امین جان و جلال عزیز این سوال من تجربه عینی خودم نیست ولی یکی از دوستان چنین ادعایی داشت که گروپش چنین نتیجه ای میده !
اتفاقا نتیجه من دقیقا طبق فرمایش دوستان بود فقط بدون مهار تیر پایین میخوره اینم عکسش
فاصله هم 35 متر ساچمه هم پرو مچ با دیانا 52
[تصویر: DSC03512.jpg]
مجید جان بعضی ساچمه های پرومگنوم گروپهای خوبی داره بنظرم امتحان کردنش ضرری نداره Khansariha (214)
ممنون امین جان شما درست اشاره فرمودید Khansariha (8)

(2011-12-03 05:21 PM)دماوند نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یک سوال از اساتید داشتم :

اگر با دیانا 52 دو گروپ گرفته بشه یکی با محار لگد اسلحه و دیگری بدون محار لگد و اتفاقا گروپی که بدون محار لگد گرفته شده بهتر از آب در بیاد میتونه نشونه چه چیزی باشه ؟! و اصولا اگر خطای تیرانداز با یک ساپورت مناسب به صفر نزدیک بشه بازم این قانون که اگر لگد رو محار کنیم نتیجه گروپ بهتر خواهد بود صادق هست ؟Khansariha (8)
سوال دومم هم از دوستانی است که صفر اول و دوم سلاحشون رو با باراکودا گرفتن ، لطفا بگن در چند متری بوده ؟ Khansariha (8)
احسانی جان جواب این مسئله که فرمودید :((گروپی که بدون محار لگد گرفته شده بهتر از آب در بیاد میتونه نشونه چه چیزی باشه ؟!))
این اتفاق در بعضی از تفنگها ممکنه
مثلا وقتی که دیانا در مدل 52 خودش چنین حسی کرد که دید بعضی تیراندازان با مهار صحیح و نرم لگد توانسته اند گروپهای محشری از این تفنگ بگیرند بفکر مهار لگد بطور صحیح افتادند و سیستم ضد لگد(recoilless) را طراحی کرد این سیستم همانطور که میدانید مهمترین کارش جلوگیری از انتقال لرزش و ارتعاش به لوله تفنگ هست بدین شکل که با عقب نشینی خودش نمیگذارد اثر ضربه و لگد به سرلوله قبل از خارج شدن ساچمه انتقال یابد و مانند یک توپ در همان راستا فقط عقب نشینی میکند .
این دلیل و عملکرد سیستم ضد لگد(recoilless) را توی این سایت معتبر آمریکائی گفته :
((By floating the action on rails, RWS takes the rifle's powerful recoil and significantly reduces the amount you feel. It also enhances accuracy, because the pellet exits the barrel before spring vibration is transmitted to it.))
ترجمه اش اینه :((با شناور عمل کردن بر روی ریل، RWS طول می کشد پس عقب نشستن قدرتمند تفنگ باعث کاهش (لگد) مقداری که شما احساس می کنید.
همچنین افزایش دقت ، به دلیل خروج گلوله از لوله تفنگ قبل از رسیدن انتقال لرزش و ارتعاش فنر است .))
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

در واقع میخواهم بگم در بعضی تفنگها محکم نگه داشتن تفنگ باعث میشه لگد و ارتعاش بجای اینکه در شانه بنشیند بیشتر به سر لوله منتقل شود (این خیلی مهمه) .

اینم جهت اطلاع دوستان بگم
اصولا در فنریهای که کورس پیستون آنها کوتاهتر هست(مثل 52 و 54) هوای موجود در سیلندر آنها ممکنه کمی بیشتر فشرده شوند به عبارتی در یک لحظه فشار هوا به چندین بار (bar ) میرسه این ناشی از رسیدن پیستون به انتهای سیلندر هست و در این حالت یک مخزن کوچیک شبه pcp بوجود میاد که عکس العمل این فشار چندین باری هوا به هر دوسو وارد میشود یعنی هم به سر پیستون ضربه میزند و هم به ساچمه ، اینجاست که ساچمه از جای خود کنده شده وشروع بحرکت میکند و شتاب میگیرد .
این نکته مهمه و یاد آورد میکنم که چه بسا ساچمه هنوز از لوله خارج نشده که ارتعاش و لرزش ناشی از لگد به سر لوله میرسد و اثر میگذارد و باعث میشود کمی پرتی در شلیک بوجود بیاد (البته استفاده از نوع ساچمه ها اینجا مهم خواهد بود)
باز برای درک بهتر به این دمو و نمایش دقت کنید
دکمه استارت نمایش را بزنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یک توضیح روی عکس
در اینجا و بر روی عکس درست لحظه برخورد پیستون به انتهای سیلندر نشان داده شده در صورتی که ممکنه هنوز ساچمه از لوله خارج نشده باشه
[تصویر: _1583_1605_1608_1606_1605_1575_1740_1588_.png]
در تفنگهای که کورس پیستون بیشتری دارند مثل 350 حجم باد بیشتری در سیلندر وجود دارد و حرکت ساچمه قبل از رسیدن و برخورد پیستون اتفاق میافتد یا ممکنه اتفاق بیافتد . Khansariha (214)
بسیار جامع و مفید بود ممنون از زحمتی که کشیدینKhansariha (8)
ممنون از توضیح شما اما اصولا سیستم فنریها همین طوره که قبل از اینکه فنر به انتهای پیستون برسه ساچمه حرکت کرده و پس از طی چند سانت در لوله فنر به انتهای پیستون رسیده و پس از آن ساچمه از لوله خارج میشود اما چرا نتیجه گراپ دوستمون به این شکل شده جون در هر صورت مهار تفنگ باید در دقت آن کمک کند نه در بی دقتی آن چون من د ر تفنگ خودم که 350 هست و شاید بیشرین لگد رو داشته باشه و به دفعات گراپ گرفتم و مهار آن بسیار در دقت آن تاثیر داشته؟؟؟
با توضیحات دوستان و بخصوص پست مفید علی آقا نتیجه ای که میشه گرفت اینه که نحوه مهار ایشون صحیح نبوده و همونطور که امین عزیز هم گفتند دست چپ (برای راست دست ها) نباید به اسلحه فشار وارد کنه و بیشتر نقش تکیه گاه رو بازی کنه Khansariha (8)
لینک مرجع