انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تصاویر گروپ گیری و بررسی آن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام صادق جان حرفتون درست، پس با پیرامید مکاتبه کنید چرا در دستهبندی ساچمه ها اینجوری نوشته و چرا با هر تفنگی تست میکنم کرسمن هالوپینت دقیق تر از جی اس بی هست، !!!!!!
لطفا جهت بیراهه نرفتن پ خ دنبال کنیم، ولی مکاتبات خود را با پیرامید بزارید تا ببینیم،
درضمن شما چند تا گروپ با دیسکاوری گرفتید؟ اول گروپ بزارید بعد صحبت کنیم، مطمن باش این ساچمه خیلی دقیق تر از جی اس بی هست، تفنگی که با jsbجمع تر میزنه رو من پیدا نکردم شاید شما بتونید،
[تصویر: IMG-۲۰۱۵۰۷۰۴-۱۷۴۳۳۳.jpg]
دوست من ساچمه کراسمن کاملا شکاری هست دقت خوبی هم دارد ولی در فواصل بالاتر jsb از لحاظ دقت برتری دارد دلیلش هم وزن ساچمه و نداشتن بالستیک خوب در فاصله بالاهست و باد روی ساچمه کراسمن تاثیر منفی بیشتری دارد
بنده به شخصه ساچمه کراسمن رو هم برای شکار توصیه نمیکنم بدلیل اینکه بارها این اتفاق رو تجربه کردم وقتی ساچمه به بدن قربانی اثابت میکنه از سمت دیگر خارج میشه و به سمت پایین منحرف میشه یعنی به زمین میخوره و این خیلی خطرناکه البته از سمت چپ یا راست قربانی خارج میشه همیشه هم به این شکل عمل نمیکنه ولی بنده خیلی زیاد با این رفتار ساچمه مواجه شدم Khansariha (8)
متاسفانه روش مباحثه اشتباهی دارید. من حرفم رو با دلیل اوردم و تجربه تیراندازان رشته های رقابتی. در ضمن ساچمه دیسکاوری رو قبل اینکه بازار ایران تو فکر فروش گسترده باشه خودم به دوستان تعدادی اوردم و فروختم و اتفاقا تجربیات و تست های دقت خوبی ازش داشتیم. اما اینکه دیسکاوری از جی اس بی دقیق تره به هیچ وجه مورد قبول من و یا هر تیرانداز رقابتی نخواهد بود. یکی از بهترین و دقیق ترین تفنگهای تارگت رو دارم و برای اثباتش تست گروپ از این دو ساچمه رو براتون میذارم. البتهدسر فرصت و برگشت از محل کار. منتظر رفرنس شما از پیرامیدایر هستم. فکر میکنم منظورم رو از مکاتبه با پیرامید متوجه نشدید, گفتم اگه مطلبی که شما عرض کردید در پیرامید باشه من شخصا تو ین زمینه با پیرامید مکاتبه و ایشان را متوجه مطلب اشتباهشون میکنم.
ممنون حسین. من با جی اس بی اینقدر تست داشتم و در این زمینه علاوه بر تجربه شخصی مطلب و توصیه علمی و عملی گرفتم که موضوع برای من و خیلی دیگر از علاقمندان به تیراندازی ورزشی با تفنگ بادی روشنهِ. قبلا هم این دو ساچمه رو تست کردم ولی جهت اثبات گفته محمد عزیز باز تکرار خواهم کرد .
هر ساچمه ای در پیرامید دارایه دسته بندی هست مثل تارگتینگ هانتینگ پلیکینگ.....http://www.pyramydair.com/a/Ammo/Airgun_pellets/384/calibers_0_22/ru_2
در دسته بندی شکارهایه کوچک و تارگتینگ jsb15&25 هست بهمراه کرسمن، ولی خبری از jsb18 نیست و در تقسیم بندیه دیگریست
اقا صادق در ۹۹ درصد تفنگها حق با منه، شاید در ۱ درصد حرف شما درست باشه،
از جناب مدیر هم بابت سو برداشت خودشون عذر میخوام، امیدوارم دوستان با تفنگاشون از این دو ساچمه جهت مقایسه گروپ بزارند
محمد عزیز این پست آخر بنده در این تاپیک در مورد بحث اخیر خواهد بود ، اصرار من برای ادامه بحث به موضوع راهنمایی و ارایه اطلاعات درست به مخاطبین تازه وارد و دوستانی که تجربیات کمتری در زمینه استفاده از ساچمه های مرغوب تر بازار دارند هست. اگه نه برای بیشتر دوستان حتی ساچمه های آذرخش و برخی ساچمه های دیگر نیز در بحث دقت مطلوب بوده اما رفرنس و منبع علمی در این مورد نیستند.
به هر صورت پیرامید ایر همانطور که در پست قبلی هم به آن اشاره داشتم یک منبع ایرگانی در وب هست اما به صورت تجاری و زمینه اصلی فعالیت آن یعنی فروش محصولات مرتبط با ایرگانها و بخصوص شکار هست. در این زمینه کراسمن سرمایه گزار اصلی است و خیلی از برندهای دیگر نیز منافع مالی در آن دارند به همین خاطر به جز قسمت فروم آن موارد مرتبط با فروشگاه اعتباری همانند مباحث فروم های تخصصی تر مانند GTA ، airgun advice و یا network54 را ندارد. در هر صورت بنا به قولی که دادم در زمینه توصیه این وبسایت در قسمت فروش ساچمه های مذکور برای تمرین هدفزنی در لینکی که قرار دادین از ایشان سئوال می کنم. ولی مطمئنا منظور پیرامید از target practice مناسب بودن آن ساچمه ها برای تیراندازی رقابتی و ورزشی در رشته هایی همانند فیلدتارگت و یا بنچ رست نبوده و این دقیقا به اختلاف تعریف ما از این واژه و کاربرد یعنی تارگت target و تفنگهای تارگتینگ و به تبع ساچمه های آن برمی گردد.
با اطمینان میگم و هنوز روی حرف خودم هستم وقتی بالای 90 درصد تیراندازان رشته تیراندازی بنچ رست تفنگ بادی که در آن ساچمه و کیفیت آن حتی از نظر وزنی و هدسایز مهم است از JSB exact ها استفاده می کنند و توصیه بهترین تیراندازان این رشته به استفاده از آن هست (درصد باقیمانده بیشتر مرتبط به H&N و ایرآرمز هست) به هیچ وجه برای من و سایر دوستان علاقمند و با تجربه در رقابت های تیراندازی مورد قبول نخواهد بود ساچمه ای مانند بنچامین دیسکاوری با همه دقتش در رشته بنچ رست که فاصله استاندارد 25 متر برای کلاسهای آن تعریف شده موفق تر از ساچمه JSB ها و سری اگزاکت عمل کند. این موضوع حتی اگر پیرامید هم توصیه کند مورد قبول بنده نیست و تجربه تیراندازان رشته های رقابتی و تجربه های شخصی توصیه پیرامید را رد و نقض می کند.
اینجا نه بحث تبلیغ برای یک ساچمه خاص مطرح هست و نه تخریب یک برند دیگر ، بلکه مهم راهنمایی درست دوستان هست. من به هر کسی از دوستان که تفنگ بادی را برای شکار انتخاب کرده توصیه به تست با ساچمه های کراسمن دارم حال مدل هالوپوینت یا دیسکاوری یا الترا ، مهم تاثیر و عملکرد خوب این نوع ساچمه ها در فاصله منطقی برای تفنگ بادی در بحث شکار است و خوب تفاوت و برتری بالستیکی اگزاکت های جی اس بی بر این ساچمه ها -کراسمن ها- جای بحثی ندارد و کاملا در همه فروم ها و وبسایت های معتبر به آن اشاره شده و در آزمایشات مختلف ثابت شده است.
توصیه می کنم کمی در مراجع مرتبط با رقابت های ورزشی تفنگ های بادی -بنچ رست و یا فیلدتارگت- و چند فرومی که در بالا اسم بردم مطالعه ای در زمینه ساچمه های مورد استفاده و مورد توصیه برای این رشته ها داشته باشید تا در این زمینه به نتیجه بهتری برسید. از حسن نظر و نیز همکاری شما در این بحث ممنون و سپاسگزارم ، برای ادامه بحث اگر موضوع (تاپیک) مرتبطی بود اعلام و از علی آقای عزیز خواهشمندم نسبت به انتقال مطالب اخیر به تاپیک مذکور اقدام کنند.
(2015-07-04 03:33 PM)garshasb نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لطفا جناب مدیر زود قضاوت نکنید رویه بسته ها رو خوندم، با تفنگتون موقعی که سرویس انجام شده یک تست از هردو ساچمه در۲۵ متر نه ۱۰۸ متر، بزارید تا بهتر گروپ هر دو ساچمه ارزیابی شه،
سایت پیرامید در دسته تارگتینگ معرفی کرده ولی جی اس بی رو نه، تاپیک مربوطه گروپ هست، گروپ هاشونو بزارید تا یه بحث خارج از تاپیک مطرح نشه، ممنونKhansariha (8)
البته قراره بحث به بی راهه نره ولی یه موضوعی رو توضیح بدم برای روشن شدن ذهن دوستانی که این مطلب رو دنبال میکنن. تو سایت پیرامید ساچمه کراسمن رو مخصوص تارگتینگ معرفی نکرده بلکه عبارت Target practiceرو درج کرده که به معنی تمرین هدف زنی هستش نه اون چیزی که ممکنه مخصوص مسابقات هدفزنی تصور بشه.
با سلام خدمت دوستان
دوست عزيزمون عنوان كردن كه سلاحي نديدن كه با jsb جمع بزنه براي همين توجه ايشون را به گروپ زير جلب ميكنم كه با سلاح FX BOBCAT گرفتم كه مقايسه بين گروپ اين سلاح با ساچمه هاي FX ، كراسمن ديسكاوري و JSB هست اوني كه با كوليس مشحص كردم مربوط به JSB هست . فاصله هم براي تمام گروپها 35 متر مي باشد

[تصویر: qa.jpg]

[تصویر: sa.jpg]
Khansariha (8)مرسی اقا اسماعیل از بابت معرفی تفنگی که خلاف این قضیه را نشان داد
بنده با تمام pcp هایه اوانیکس بنجامین سامیانگ و هاتسان بی اس ای و پی هزار و وایرخ ۱۰۰ این تست را انجام دادم که نشانه درستی مطلب بنده بود،واسه همین هم پیرامید بالاترین کلاس دقت رو به ای ساچمه داده،(target practice بالاترین رتبه دقت در پیرامیده )
گروپی که دوستان متعجب شده بودند مربوط به....... بیلیزارد...... بود و بنده گفتم نرماله،
با fx و tm بخاطر قیمت بالایی که دارند تا حالا نتونستم کار کنم،
بجز خداوند که چیزی مطلق نیست، ولی بازم میگم تو ۹۹ درصد حق با منه،
گروپهایی با این تفنگها دارم که بعدازظهر عکسشون رو میزارم،
ممنون از صبوریه شما و تمامه عزیزانKhansariha (8)
(2015-07-05 08:49 AM)garshasb نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (8)مرسی اقا اسماعیل از بابت معرفی تفنگی که خلاف این قضیه را نشان داد
بنده با تمام pcp هایه اوانیکس بنجامین سامیانگ و هاتسان بی اس ای و پی هزار و وایرخ ۱۰۰ این تست را انجام دادم که نشانه درستی مطلب بنده بود،واسه همین هم پیرامید بالاترین کلاس دقت رو به ای ساچمه داده،(target practice بالاترین رتبه دقت در پیرامیده )
گروپی که دوستان متعجب شده بودند مربوط به....... بیلیزارد...... بود و بنده گفتم نرماله،
با fx و tm بخاطر قیمت بالایی که دارند تا حالا نتونستم کار کنم،
بجز خداوند که چیزی مطلق نیست، ولی بازم میگم تو ۹۹ درصد حق با منه،
گروپهایی با این تفنگها دارم که بعدازظهر عکسشون رو میزارم،
ممنون از صبوریه شما و تمامه عزیزانKhansariha (8)

برادرKhansariha (8) اتفاقا یکی از سلاح هایی که اصلا سازگاری خوبی با ساچمه کراسمن نداره ( بنجامین مارادور ) هست و با ساچمه jsb 15,89 گروپ های باور نکردنی میده بنده خودم مارادور داشتم و در تاپیک مارادور گروپاش موجود هست . باور بفرمایید بنده اگر راهنمایی علی اقا و دوستان اگر نبود از سلاح کاملا نا امید شده بودم و قصد فروش داشتم که بعد تعویض ساچمه مشکل حل شد و گروپ ۴۰ متری میگرفتم و نه تنها سلاح بنده بلکه هر مارادور سواری از سازگار نبودن ساچمه کراسمن با سلاح مارادور را تجربه کرده Khansariha (8)
محمد عزیز ، اولا این رتبه بندی هر چی هست مربوط به تارگتینگ و یا آن سطح دقتی که منظور من و یا علی آقا بود نیست! target practice منظور هدفزنی تفریحی هست و نه رقابتی و ورزشی این موضوع کاملا در همان منبع نیز قابل درک است.
در خصوص ساچمه های JSB Exact ها و دقت آنها نیز دلایل خودم رو عرض کردم ولی شما همچنان بر برتری بالستیکی و دقت ساچمه ای همانند کراسمن هالوپوینت و دیسکاوری در مقابل جی اس بی های اگزاکت اصرار دارید و گروپ جمع تر در یک سلاح خاص را دلیل این موضوع می دانید. محمد عزیز مطمئنا شما و خیلی از دوستان به رفتار متفائت هر لوله با ساچمه های مختلف علم و تجربه دارید. موضوع گروپ و گروپ گیری متفاوت از به طور مثال دقت یک ساچمه در یک رقابت ورزشی دارد. مثالی می زنم در لوله لوتار والتر تفنگ TM1000 خودم در دو گروپ از دو نوع ساچمه یعنی کراسمن الترا مگنوم و جی اس بی اگزاکت 18.13 گرینی در فاصله 24 متر -یک متر کمتر از فاصله استاندارد بنچ رست تفنگ بادی- گروپ هایی نزدیک به هم دادند ولی تفاوت میلیمتری در هر دو تکرار برای هر دو ساچمه آشکار بود ولی خوب رفتار نامطمئن ساچمه های کراسمن از جمله پریمیر هالو پوینت ، دیسکاوری و الترا مگنوم در یک تمرین بنچ رست کاملا آشکار می شود و حتی در گروپ های چند تایی امکان یک یا دوتا فلایر در هر گروپ وجود دارد. در جی اس بی اگر شرایط نرمال باشد و ساچمه ها حداقل از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشند کمترین میزان فلایر و یا پرتی دارند. این رده از ساچمه ها که شامل JSB های اگزاکت ، برخی باراکوداها و یا ساچمه های سفارشی ایرآرمز می شود می توانند بهترین نتیجه را برای کاربرد رقابت و تارگت ورزشی از خود نشان دهند.ساچمه های سری dome از کراسمن نیز با رتبه ای پایین تر در رده تارگتینگ ها قرار می گیرند. اما سری های پریمیر فقط در مورد الترا مگنوم می توان تا حدودی تخفیف ارایه داد و برای کاربرد عمومی هدفزنی استفاده مطمئن داشت.

قصد من روشن کردن موضوع برای دوستان در زمینه کاربرد ساچمه های مرتبط با تارگتینگ و رقابت هایی همانند بنچ رست هست و به طور حتم همانطور که قبلا گفتم این موضوع برای همه یکسان نیست و دوستانی همانند شما از دقت یک نوع ساچمه خاص هانتینگ رضایت بیشتری از JSB دارید ولی دلیل برتری در تارگت و رقابت نیست. موضوع گروپ گیری و انجام تست های مرتبط برای رسیدن به نتایج بررسی دقت یک ساچمه شامل موارد مختلفی است. مطمئنا من با ساچمه JSB 18.13 گرینی تا الان بهترین نتیجه را در سرعت نرمال تفنگم گرفتم ! این موضوع دلیل بر برتری این ساچمه به تنهایی نیست ولی با کمی مطالعه می توان به تست های معتبرتری رسید که برتری بالستیکی اگزاکت های JSB در تست های مختلف دقت و رقابت دید.

البته نکته ای که علی اقای عزیز هم با تصویر این نوع ساچمه کراسمن هالوپوینت -دیسکاوری هر دو در یک رده هستند- اشاره کردند این بود که کاربرد این ساچمه مشخصا با کلمه هانتینگ بر روی درب بسته بندی درج شده است و در سورت لینک فروشگاه پیرامید نیر دسته بندی در چند موضوع باهم برای چند محصول متفاوت صورت گرفته است.
در مورد این رده بندی و منظور پیرامید از دسته بندی مدنظر شما یعنی target practice چیست ایمیلی ارسال کردم.
لینک مرجع