انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تصاویر گروپ گیری و بررسی آن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به همه دوستان میخواستم ببینم از نظر اساتید گروپم خوبه یا نه ممنون

وایروخ 35

بدون ساپورت

بدونه دوربین

فاصله 19 متر دقیق

[تصویر: 13623204921.jpg]
(2013-03-03 05:56 PM)mahmadi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام به همه دوستان میخواستم ببینم از نظر اساتید گروپم خوبه یا نه ممنون

وایروخ 35

بدون ساپورت

بدونه دوربین

فاصله 19 متر دقیق

[تصویر: 13623204921.jpg]

خسته نباشید دوست عزیز.Khansariha (8)
بدون ساپورت نمی شه تفنگ یا ساچمه رو ارزیابی دقیق کرد.اگه در مورد تیراندازی خودتون بخواین بدونین در این فاصله و بدون دوربین خوبه.ولی برای اینکه عملکرد تفنگ و ساچمه رو نشون بدین حتما یک ساپورت مناسب لازمه.
بهتر بگم این "هدفزنی" شما در تعریف "گروپ" جا نداره.به عنوان تیراندازی به یک هدف ثابت قابل قبوله.Khansariha (8)
با سلام.
کاربر گرامی flower عزیز
ببخشید من بی مقدمه وارد بحث میشم اما چون وایرخ 80 دارم و تجربه شلیک با برخی از این ساچمه ها دارم گفتم فقط انتقال تجربه کرده باشم.
به نظرم من مشکل اصلی شما استفاده از ساپورت نامناسب هست.من خودم هم این اشتباه اوایل کار داشتم که بر میگشت به عادت شلیک با پی سی پی.
شما وقتی اسلحتون روی بالشت قرار میدین به احتمال زیاد دیگه توجه آنچنانی به مهار لگد اسلحه ندارین و فقط سعی میکنید قنداق اسلحه را یا خیلی محکم به کتفتون فشار بدین یا اونو رها کنید که هر دو حالت اشتباه هست.به نظر من برای گروپ گیری باید تیر انداز حداقل 5 شلیک در حداقل 3 الی 4 دقیقه داشته باشه تازه اونم برای اسلحه های خشاب خور و گلنگدنی دلیل این حرفم هم اینه که بدن و ذهن شما بعد از هر شلیک به خاطر تمرکز بیش از حد و نفس گیری های زیاد خسته میشه و بعد از هر شلیک باید به بدن اون استراحت لازم داده بشه تا به حالت نرمال برگرده حالا وقتی شما مجبور باشین برای هر شلیک یکبار اسلحه فنری خودتون مسلح کنید فشار چند برابر میشه که شامل بلند کردن اسلحه،مسلح کردن اون در شرایط سخت (نشسته یا دراز کش) و قرار دادن مجدد اسلحه سر جای خودش هست که این فرایند باعث میشه تمرکز و خستگی بدن شما خیلی بیشتر بشه و این کار اگه در 5 نوع ساچمه ضرب کنید میشه 25 بار مسلح کردن یک اسلحه فنری !!!! که واقعا خسته کننده است.
خوب برای جمع بندی حرفام میخوام به اینجا برسم که: شما اول باید در 10 دقیقه حداقل یک گروپ 5 تایی بگیرین .دوم اینکه سعی کنید لگد اسلحه رو به طور کامل مهار کنید و با دست مخالفی که ماشه رو میکشید لگد سر جلو را به حداقل برسونید(در گروپ های شما چیزی که بسیار واضحه اینه که شما به درستی لگد سر لوله مهار نکردین به همین دلیل گروپ های شما خطی در راستای عمود شده و این نشون میده موقع شلیک لوله اسلحه به سمت پالا پرتاب شده. سومین نکته هم اینکه سعی کنید آرنج دو دست روی ساپورت باشه نه اسلحه .من با این نکته آخر مشکل تیر اندازی با وایرخ 80 برای خودم حل کردم.
البته اگر اسلحه شما پی سی پی بود شرایط کاملا فرق میکرد همانطور که اگر گلوله زنی بود فرق میکرد.
یا علیKhansariha (8)
با اجازه اساتیدKhansariha (8)
تفنگ Diana 460 .22
حالت درازکش
ساچمه پرومگنوم
دوربین سنتر 3*9-32 زوم 4
فاصله 20 متر
7 شلیک
[تصویر: 13623410201.jpg]

امیدوارم تو فواصل 30تا 50 متر هم گروپ اینجوری بمونه...
(2013-03-03 11:38 PM)OneshotOnekill نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با اجازه اساتیدKhansariha (8)
تفنگ Diana 460 .22
حالت درازکش
ساچمه پرومگنوم
دوربین سنتر 3*9-32 زوم 4
فاصله 20 متر
7 شلیک

امیدوارم تو فواصل 30تا 50 متر هم گروپ اینجوری بمونه...
سلام
مي خواستم به يه نكته اشاره كنم كه ساچمه پرومگنوم با ديانا 460 سازگاري خوبي داره من هم در فاصله 35 تا 40 متر با اين ساچمه نتيجه خوبي گرفتم البته اگر از نظر وزني ساچمه ها جدا بشن كه بايد نتيجه بهتري بدست بياد ضمن اينكه اندازه قطر دامني ساچمه هم به اندازه وزن تاثير داره ! ولي متاسفانه پرومگنوم با وايرخ كنار نمياد حتي از نظر وزني جدا كردم تو يك قوطي 5 وزن بود ولي باز هم نتيجه خوب نبود نتيجه اش گروپ با وايرخ 90 بود كه نااميد كننده هست .

ممنون از شما گروپ عالي هست Khansariha (8)
arash وایرخ شما فکر کنم روی حداکثر قدرت تنظیم شده همون باعث میشه با پرومگنوم گروپ خوب نده ولی گروپی که من از اسلحه شما دیدم فکر کنم یک اشکالی در قطعاتش بوجود اماده است .(امکان داره هنوز اثرات گریس توی تفنگ شما باقی مونده باشه)
گروپ اقا نیما هم واقعا خوبه به این میگن گروپ گیری نه مثل بعضی ها که فقط به سمت سیبل شلیک میکنن.
یه تذکر کلی هم خدمت دوستان عرض کنم
مباحث مربوط به تجربه استفاده از ساچمه ها و یا مشاوره برای بهتر شدن تجمیع مطالب و تجربیات را بهتره تو تاپیک خودش مطرح کنند و تا جائی که امکان داره سعی کنند دوستان نمایش یک گروپ را کامل انجام بدهند بلاخره سایت ما در دید عموم و جهانی بینندگان ایرگانزی گاها قرار میگیرهKhansariha (8)
مثلا دوستان
1- ورقهای مخصوص سیبل و گروپ گیری بهمراه داشته باشند
2- ورقهای کاغذ را حتما به تخته و کارتونهای محکم و مناسب بچسبانند تا ساچمه کاملا کاغذ را پانچ کند (مهمه)
3- استفاده از سکه و اشیاء متشاخص خوبه ولی کافی نیست و بهتره دوستان از وسایل اندازه گیری مثل کولیس یا خط کش هم بهره ببرند (به روش مرکز به مرکز)
4- گروپ بدون ساپورت ارزش علمی ندارد و تنها مهارت تیرانداز را نشان میدهد Khansariha (8)
5- یادمان باشد هدف از گروپ نمایش و توانائی یک سلاح و یا ساچمه در تجمیع زدن میباشد
6- تعداد شاتها کمتر از 4 عدد نباشد و بیشتر از 10 عدد هم بدلیل ایجاد حفره های بزرگ و پارگی قابل تشخیص و اندازه گیری صحیح نیست
7- مسافت متناسب با ماموریت تفنگ و حد انتظارش تعریف میشه و در کل در اکثر منابع معتبر حداقل 10 متر و تا 70 متر هم برای بعضی سلاحها ملاک قرار گرفته که ما هم همین نظر را قائل هستیم

ممنون و تشکر . فعلا Khansariha (256)
دوستان کسی گروپی از این ساچمه های الماس نداره؟
سلام به همگی ببخشید که امکانات کم بود از این به بعد گروپهای حرفه ای میزارم فقط میخوام اساتید به این گروپ نظر بدند ممنون.

وایرخ 80 کالیبر 4.5
دوربین سنتر پوینت 3-9×32
با ساپورت خوب
فاصله 19 متر دقیق

[تصویر: 13627390021.jpg]
با سلام
آفرین محمد جان , گروپ خوبی گرفتی مخصوصا با کراسمن
داداش کراسمن ها رو حیف و میل نکنی ها خخخخخخ
ایشالا فاصله رو بیشتر کن و شاهد گروپ ها بشتری از شما باشیم
یا علی
لینک مرجع