انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات از HATSAN .AT44.10
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2015-07-15 01:13 AM)smoker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
البته فکر کنم سوالم به این تاپیک ربطی نداره ولی چون دوستمون عکس کپسول گذاشتن ی سوال برام پیش آومد بالاخره این کپسولای دراگر دورنگ اصل باید رنگاشون چه رنگی باشه از هرکسی که ی رنگیه هر فروشنده ای هم که میگه مال من اصله کپسول این دوستومنم که بالاش قرمزه Khansariha (367) چیکار کنم
بحث کپسول رو تاپیک :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ادامه بدید Khansariha (8)
سلام دوستان عزیز امروز داشتم کیت شارژو امتحان میکردم اون قطعه طلایی رنگ رو قبل از اینگه داخل مخزن کنم قشنگ با دستم به شلنگ کیت سفت کردم ولی وقتی شیر کپسول رو باز کردم از دور پیچ شلنگ احساس کردم هوا میاد ودر پیچ شلنگ یک سوراخ ریزی هست که از اون راحت هوا میومد الان عکسشو براتون میزارم دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درستش کردم ولی موقتی
چند دور نوار تفلون دور رزوه کوپل شارژ بپیچون درست میشه و از یه اچار هم استفاده کن که محکم شه ولی خیلی سفتش نکن،
[تصویر: 92d9_img_20150716_093936.jpg]
(2015-07-16 08:25 AM)smoker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درستش کردم ولی موقتی

با سلام و احترام در این مورد و پرسش دوستمان باید بگم قبل از هرچیزی اول باید اتصال را درست ببندید Khansariha (214)
هرچند من نسبت به این مهره برای توانائی فشار بالای لازم (( high pressure )) کمی شک دارم ولی بلافرض که این اتصال و شلینگ تائید شده و مناسب با مقدار بار لازم باشد باید به چند نکته دقت کرد
اگر به عکسی که دوستمان از اون سئوال کرده هم دقت شود یک سوراخ تست نشتی هوا روی مهره میبینیم
[تصویر: IMG-20150716456622091134730.jpg]
تا حالا دوستانی که به چنین مواردی برخورد کردند آیا از خودشان پرسیدند که این سوراخها برای چی قرار داده شده؟
ما در بعضی مهره ها و یا اتصالات هوا ( air fittings ) اینها را ممکنه ببینیم و باید بگم کاربرد آن بدین شکل هست که بعد از اتصال و برای اطمینان از نشتی کافیه مثل تست والو لاستیک ماشین اینجا هم کمی آب یا کف به سوراخ نزدیک کنیم اگر نشتی از هوا نداشت نشانه درست بسته بودن اتصال هست
یک نمونه از درپوش مهره ای و سوراخ تعبیه شده
[تصویر: cmr-reg.jpg]
و گاهی بر روی شیر اصلی کپسول (محل اتصال ) هم ممکنه این سوراخ تست نشتی را ببینیم
[تصویر: Safety-Valve-used-for-high-pressure-SCBA...nder-b.jpg]

پس نکته مهم اینه که اول باید مناسب با استاندارد نوع اتصال رفتار کنیم و اگر ما بدون توجه به نحوه انتخاب اتصال بخواهیم صرفا محل سوراخ را با نوار تفلون یا چیز دیگری بنوعی مسدود کنیم باید بگم که کار اشتباهی کردیم و در اصل ما کوپل و اتصال مناسبی انتخاب نکردیم و داریم بدون مهار فشار در اتصال اصلی آن را در بخش دیگری از بدنه و دنده های مهره مهار میکنیم چه بسا دنده های مهره به اندازه کافی بسته نشده باشه و برای تحمل این فشار مناسب نباشه و ممکنه خطراتی را در بر داشته باشه چون ما در اصل آب بندی استاندارد اون اتصال را با گام دیده شده برای بستن مقدار دنده ها رعایت نکردیم Khansariha (214)

برای اطلاع عرض کنم که هر اتصالی استاندارد خودش را داره مثلا بعضی از اتصالات مهم در high pressure با سیستمهای پرو ، پلوس و یا اورینگ(واشر) برای آب بندی طراحی میشوند
[تصویر: masterpage11.jpg]
لذا درصورتی که بدون توجه به این نکات و همچنین درصورتی که استانداردهای لازم را درانتخاب صحیح اتصالات و نحوه بستن آن رعایت نکنیم باید منتظر خطرات آن نیز باشیم . فعلا Khansariha (8)
سلام دوستان امرور من داشتم تفنگم رو شارژ میکردم که کوپل اتصال شارژ رو نمیتونستم تو سوراخ مخزن بکنم چون اولین بارم بود ولی توی فیلم دیدم خیلی راحت رفت تو سوراخ ولی من به آرامی فشار میدادم نمیرفت چپ و راست میکردم و پیچوندم تا رفت ولی نه تا آخر کار ندارم با زحمت تا ته رفت ولی وقتی شیر کپسول رو خیلی کم باز کردم دیدم بازم نشتی میده ولی از توی سوراخ یعنی کپل شارژ تا آخر رفته بود و تهش بازم یه سوراخ هست که خیلی کوچیکه که از اونجا هوا میومد که هی اینور اونور کردم یهو دیدم ایوای مخزن تفنگ انگار یه صدای هشدار داد یا از استرس که کپسول بقلدستم بود همش فکر میکردم یموقع 200سیلندر نباشه بترکه کاری ندارم یهو دیدم مانومتر مخرن از 200 یذره رد شد فکر کنم 205 یا 210 که سریع شیرو بستم و بارم با زور کپل شارژ در امد و دیدم یکی از دوتا اورینگای کپل شارژ آسیب دیده بخاطره اینکه من هی میچرخوندم تا تو سوراخ بره چون هر کاری کردم صاف تو سوراخ نمیرفت میخوام بدونم شما چطوری کپل شارژ رو تو سوراخ میکنید آیا چون مخزن تفنگ من نو هست اینجوریه یا مشگل دیگه ای هست و اگر شلنگی باشه که خیلی راحت پیچ بخوره خیلی خوب میشه آخه شلنگ کیت شارژ من خیلی سفت که نمیشه خمش کرد البته کیت شارژ من اینجوریه .اگر بشه یه شلنگ راحت و نرم بشه به شلنگ کیت شارژ اتصال داد خیلی خوب میشه که بلندتر میشه و راحت میشه شارژ کرد حالا دوستان درباره کپل شارژ نظرتونو بدین که مشگل از کجا بوده ممنون
راستی یادم رفت بگم وقتی تفنگم داشت شارژ میشد فکر میکنم مانومتر کیت شارژم رو 200 نبود یعنی حرکت نمیکرد شایدم از استرس من بود .حتما میبرم پیش متخصص تا خیالم از بابت کپسول راحت بشه واقعا خطرناکه یه صدای پیس معمولیش آدم قلبش وای میسته حالا فکر کن شب خوابیدی یهو بترکه یعنی ارزش جون ما 1400 تومن نمی ارزه میرم یه کامپیزوت میگیرم خیالم راحت ایشالا این متقلبا خدا یه پس گردنی بزنه بهشون
(2015-07-16 04:25 PM)smoker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان امرور من داشتم تفنگم رو شارژ میکردم که کوپل اتصال شارژ رو نمیتونستم تو سوراخ مخزن بکنم چون اولین بارم بود ولی توی فیلم دیدم خیلی راحت رفت تو سوراخ ولی من به آرامی فشار میدادم نمیرفت چپ و راست میکردم و پیچوندم تا رفت ولی نه تا آخر کار ندارم با زحمت تا ته رفت ولی وقتی شیر کپسول رو خیلی کم باز کردم دیدم بازم نشتی میده ولی از توی سوراخ یعنی کپل شارژ تا آخر رفته بود و تهش بازم یه سوراخ هست که خیلی کوچیکه که از اونجا هوا میومد که هی اینور اونور کردم یهو دیدم ایوای مخزن تفنگ انگار یه صدای هشدار داد یا از استرس که کپسول بقلدستم بود همش فکر میکردم یموقع 200سیلندر نباشه بترکه کاری ندارم یهو دیدم مانومتر مخرن از 200 یذره رد شد فکر کنم 205 یا 210 که سریع شیرو بستم و بارم با زور کپل شارژ در امد و دیدم یکی از دوتا اورینگای کپل شارژ آسیب دیده بخاطره اینکه من هی میچرخوندم تا تو سوراخ بره چون هر کاری کردم صاف تو سوراخ نمیرفت میخوام بدونم شما چطوری کپل شارژ رو تو سوراخ میکنید آیا چون مخزن تفنگ من نو هست اینجوریه یا مشگل دیگه ای هست و اگر شلنگی باشه که خیلی راحت پیچ بخوره خیلی خوب میشه آخه شلنگ کیت شارژ من خیلی سفت که نمیشه خمش کرد البته کیت شارژ من اینجوریه .اگر بشه یه شلنگ راحت و نرم بشه به شلنگ کیت شارژ اتصال داد خیلی خوب میشه که بلندتر میشه و راحت میشه شارژ کرد حالا دوستان درباره کپل شارژ نظرتونو بدین که مشگل از کجا بوده ممنون
راستی یادم رفت بگم وقتی تفنگم داشت شارژ میشد فکر میکنم مانومتر کیت شارژم رو 200 نبود یعنی حرکت نمیکرد شایدم از استرس من بود .حتما میبرم پیش متخصص تا خیالم از بابت کپسول راحت بشه واقعا خطرناکه یه صدای پیس معمولیش آدم قلبش وای میسته حالا فکر کن شب خوابیدی یهو بترکه یعنی ارزش جون ما 1400 تومن نمی ارزه میرم یه کامپیزوت میگیرم خیالم راحت ایشالا این متقلبا خدا یه پس گردنی بزنه بهشون

دوست عزیز پسش بده یه اسپاسیانی آکبند بگیر 1 تومن خیال خودت راحت کن
اورینگای روی نازل شارژتو عوض کن و همیشه قبل استفاده کمی روغن چرخ یا روغن زیتون بهش بزن تا روان جا بره
دوست عزیز، شلنگ که نرم باشه باد میشه میترکه، استانداردش همینجوریه، از نوشته رویه شلنگت یه عکس بزار،
اون صدایه پیس بقوله شما از پشت شیر کپسول میاد، و به محض باز کردن اروم شروع میشه بعد که به ۲۰۰ بار رسید صدا بیشتر میشه،
بعد از اینکه عمل شارژ تموم شد و شیر کپسول رو بستی، شیر سوپاپ شیر رو باز کن تا هوایه داخل شلنگ تخلیه شه، بعد اروم کوپل شارژ رو بیار بیرون،
هر دوتا اورینگ کوپل رو عوض کن، نمونش تو باکس تفنگ هست،
آخه چرا با یک بار شارژ اورینگش خراب شد؟و روغن ایرادی نداره یعنی به قسمت کپل که توی سوراخ مخزن میره روغن برنم؟ آخه هر بار روغن بزنم داخل مخزن تفنگ میره .ایراد نداره ؟منظوره من ته سوراخ بزدگ مخرن 1 سوراخ دیگه هم هست که خیلی کوچیکه هوا از اونجا پس میداد.دوست عزیز شلنگ نرم اصلا نمیترکه من خودم کیلبپی دادم گه مانومتر روی کبت شارژ بود بعد شلنگ خیلی روان رو به کیت بست راحت شارژ کرد
لینک مرجع