انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات از HATSAN .AT44.10
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
-----
(2015-06-29 11:01 PM)damoon_61 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
مشکلات سریه جدید تا این حد جدی هست؟
یعنی کلا بیخیال خرید ای تی بشیم
قیمت وسوسه انگیزی داره و خیلی از دوستان ازش راضی بودن و هستن
یا شاید مثل تخم مرغ شانسی میمونه هر کدوم یه جور در میاد؟
سلام
یک دوستی را دیدم که شاکی بود سایز اورینگ ها فرق میکنه و برای تهیه اورینگ به مشکل خورده بود.Khansariha (226)
کیفیت هم کمی امده پایین،ولی باز اگه دست به اچار باشین زیاد فرقی نداره
تیراندازی های خوبی داشته باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
[/quote]

ممنونم دوست من مشکلی با دست به آچاری ندارم ولی نگران تهیه قطعه هستم اگر قطعه در حد یه اورینگ باشه مشکلی نیست نگران مشکلات حاد تر هستم مثلا ایرادات ساختاری یا نشتی هاییی که نشه پیدا کرد منشاش رو
من بازم متوجه نمیشم چطور یه تفنگ صفر ممکنه همچین ایرادایی داشته باشه؟
دوست من گرانتیه تعویض داره، البته مطلب شما رو تا حدودی قبول دارم، اینم در نظر داشته باشید تعداد خرید این تفنگ برابر همه تفنگهای بازاره و در صد خرابیش خیلی بالا تر از باقیه تفنگها نیست،
(2015-06-29 11:01 PM)damoon_61 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
مشکلات سریه جدید تا این حد جدی هست؟
یعنی کلا بیخیال خرید ای تی بشیم
قیمت وسوسه انگیزی داره و خیلی از دوستان ازش راضی بودن و هستن
یا شاید مثل تخم مرغ شانسی میمونه هر کدوم یه جور در میاد؟

دوست عزیز به قول اساتید تفنگایه ترک همشون مثه تخم مرغ شانسی هستن.من واقعا قبول دارم اینوKhansariha (399)
من تجربه خوبی از تفنگهای ترک و برند هاتسان ندارم (البته در فنری)
واسه همین کمی بد دل هستم
ولی خب آدم هرچی پول بده همون قدر آش میخوره
انتظار ندارم کیفیت وایرخ و دیانا رو داشته باشه ولی انتظار این رو هم ندارم که تفنگ نو نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشه و مرجوع کنم به نمایندگی
درسته میدونم نمایندگی داره و کاملا باهاش آشنام اون فغنری رو هم از خود نمایندگی خریده بودمKhansariha (226)
(2015-06-30 12:56 AM)damoon_61 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من تجربه خوبی از تفنگهای ترک و برند هاتسان ندارم (البته در فنری)
واسه همین کمی بد دل هستم
ولی خب آدم هرچی پول بده همون قدر آش میخوره
انتظار ندارم کیفیت وایرخ و دیانا رو داشته باشه ولی انتظار این رو هم ندارم که تفنگ نو نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشه و مرجوع کنم به نمایندگی
درسته میدونم نمایندگی داره و کاملا باهاش آشنام اون فغنری رو هم از خود نمایندگی خریده بودمKhansariha (226)

البته pcp هایه هاتسان به بدی فنریهاش نیستن و بخصوص at44 تا حدودی به دلیل طراحی نسبتا خوبش که کار وبلی هست جوابشو پس داده منتها جدیدا کیفیتش فدای قیمت پایین شده و از لحاظ عملکرد نباید با فنریهایه هاتسان و رنجر مقایسه بشه بنظر منKhansariha (8)Khansariha (8)
من از سری های جدید این نمایندگی برای دوستان خرید کردم و خودم هم قبلا دوتا AT44 داشتم ! البته از مدل های به قول آقای ذکرعلی که خارج از گارانتی هستند خخخخ از فروشندگان دیگر خریداری شده بود. (از دوستمون مسیح خریداری شد)

مدلهای خریداری شده جدید تفاوت خاصی با مدل های قبلی نه از نظر ظاهر و نه قطعات داخلی نداشتند! ریویویی از یکی از این سلاح ها در همین تاپیک قرار دادم همرا با کرنوگرافی و گروپ گیری ، برای مستند بیشتر سعی می کنم در آینده از قطعات داخلی آنها نیز تصویر قرار بدم. بدنه و جنس قنداق حتی نسبت به مدل های سری 2012 بهتر هم شده بود. زاج کاری و رنگ قطعات فلزی هم تفاوتی نداشتند و کمی رنگ لوله براق تر شده بود که فکر می کنم از نوع زاج کاری باشه! کارکرد ماشه هم مثل قبل و بدون حساسیت زیاد و البته کمی قابلیت تنظیم با استفاده از پیچ های تنظیم ماشه ! دیگه AT44 هست و انتظار بالا ازش نداشته باشید! هر دو نفر این دوستان بدون تعویض اورینگ های فابریکی در حال کار با این تفنگ ها هستند و البته مطمئنا کسی که آشنایی کافی با سیستم و قطعات این مدل از هاتسان داره می تونه نسبت به به یکسری بهینه کاری ها روی آن اقدام کند که به نظر من نمیشه اسمش رو گذاشت تعمیرات اساسی ! و بیشتر جنبه تیونینگ برای کارایی بهتر و استهلاک کمتر اورینگ ها داره.

انتظار یک کارکرد معمول ، دقت نسبتا خوب در حیطه قدرت و برد خودش ، تعداد نهایت 30 شات قابل قبول در قدرت دیفالت رو باید از این سلاح داشته باشید نه بیشتر ، مطمئنا بعد از مدتی اورینگهای سر لوله ، شاید اورینگ خشاب و برخی قسمت های دیگه مستهلک بشه که شایع ترین آنها ، اورینگ دهانه لوله است-قسمتی که ساچمه وارد لوله میشه- که معمولا در مواجهه با ساچمه هایی که دامنه سخت تری دارند سریع تر مستهلک می شود.این موضوع زمانی که از ساچمه باراکودا و یا کراسمن ها استفاده می کردم بیشتر اتفاق میفتاد و زمانی که از جی اس بی استفاده کردم کمترین استهلاک رو در این قطعه داشتم. گرچه دو عدد اورینگ اضافه برای این قسمت نیز همراه سلاح در پکیج هست. اورینگ های کوپلینگ شارژ هم معمولا سریع تر مستهلک می شوند که بیشتر به علت استفاده نادرست و با فشار در قسمت شارژ مخزن سلاح اتفاق میفته و دلیل دیگه ش عدم پرداخت کافی و خوب سازنده در این قسمت مخزن هست که لبه های تیزی داره و باعث آسیب به اورینگ های کوپل شارژ میشه و بعد مدتی ممکنه زمان شارژ نشتی کوچیکی داشته باشید. گیج مدل های جدید هم از نظر من افتضاح شده و همون مدل صفحه سفید قبلی و ساده رو بیشتر می پسندم .
طولانی شد ولی لازم دیدم پیرو صحبت های اخیر که پیرامون مقایسه این مدل با کرال پانچر و نیز مقایسه مدل های وارده جدید ذکرعلی و مدل های قدیمی تر انجام شده کمی بی لطفی در حق سلاحی می کنند که بیشتر ایرگانرها و دوستان ، اولین تجربه خودشون با PCP رو با این مدل آغاز کردند (دوستانی هم بودند که دسترسی به اوانیکس ها و برندهای دیگر داشتند ولی خوب خیلی کمتر از بقیه دوستان بودند ) ، نمی دونم شاید خیلی از دوستان یادشون نباشه برای همین پیشنهاد میدم کمی به صفحات اولیه این تاپیک مراجعه کنند تا بدونند این تفنگ زمانی که داخل بازار به جز اوانیکس ها و هاتسان ها ، برندهای دیگه به صورت محدود وجود داشتند چه محبوبیتی بین ایرگانرها داشت و چه بهینه سازی ها و تیونینگ هایی روی AT44 انجام می دادند. در کاهش قدرت این سلاح به حدود 37 ژول تلورانس شاتی بهتری بدست میاد و منحنی شات استرینگ بهتری پیدا می کنه و کمی هم به تعداد شات های قابل اطمینان اضافه میشه در عین حال هنوزم برای کاربرد شکار و تیراندازی تفریحی قابل استفاده است. تیون های انجام شده تا اینجا بود که این سلاح در مقطعی دقت قابل توجه هم پیدا کرد و برخی دوستان با تغییراتی آن را در مسابقات بنچ رست هم استفاده کردند.

برای من این مدل یک نوستالوژی هست ولی انتظار زیادی ازش ندارم و در حد یک PCP با کاربرد عمومی و شروع کار بدون صرف هزینه زیاد فعلا بهترین می بینم. اما کرال پانچر متاسفانه از طرف دوستان تا حال یک ریویوی اساسی از آن شامل تست دقت در ولیوم های قدرت مختلفش ، شات استرینگ های متفاوت و نیز بررسی قطعات داخلی بخصوص مشکلی که خشابش داره نشده و این باعث میشه من بهش اطمینان کافی نداشته باشم. گرچه کاربردی در حد AT44 داره و نباید دقت خیلی بیشتر از آن نسبت به AT44 داشت. اما خوب قابلیت تغییر قدرت ، زیبایی بیشتر و نیز ماشه نسبتا بهتر -در این مورد فقط شنیدم و مستندی ندارم- و قنداق چوبی آن امتیازاتی است که نمیشه در مقابل AT44 نادیده گرفت.

Khansariha (8)


آرزوی تیراندزای با سلامتی برای دوستان Khansariha (8)
ممنونم صادق جان از اطلاعات دقیق شما
دقیقا همینا رو میخواستم بدونم که اصطهلاک تفنگ دقیقا مربوط به کدوم قسمتهاش هست و آیا این ایرادات ایراد ساختاری هستن یا با تعویض اورینگ یا چیزهایی شبیه به اون حل میشن !
من هم معتقدم در حد توانش باید ازش انتظار داشت و خودم انتظار بالاتری ازش ندارم
در مورد پانچر و زیبایی بیشترش باهاتون موافقم و ریویوهای مختلف از این تفنگ کم هست چه به زبان پارسی چه به انگلیسی
در واقع همو ریویوی مسیح عزیز جزو اولین ریویو های این تفنگ حساب میشه
کلا کمتر شناخته شدس و ایراداتی که بهش میگیرن در مورد خشاب و سفت بودن ماشه بعضی موافقش هستن و بعضی مخالفش
ممنونم از راهنمایی و توضیحات کلی و تکمیلی که دادین
دامون عزیز ،
اینکه AT44 به غیر از اورینگ ها استهلاک دیگری نداشته باشه ، نمیشه گفت و اصلا در مورد هیچ تفنگ PCP و حتی فنری هم نمیشه گفت. در هر صورت هر ساخته ای چه خوب و چه بد قابلیت مستهلک شدن داره حالا یکی زودتر و یکی دیرتر با توجه به طراحی و کیفیت ساختش.

مدل AT44 با توجه به طراحی ساده خودش به جز اورینگ ها کمتر در سایر قطعات مستهلک میشه اما پیشرفتی در بهتر شدن هم نداره حتی در مدل های اخیر مثلا قسمت های رزوه و ماشینکاری بست مخزن و لبه های بدنه سلاح هنوز مثل قبل بود تیز و پرداخت نشده بودند و گاها براده هایی هم دیده می شد از خورده شدن آنها. با این وجود با این هزینه چیزی بهتر و بیشتر نباید انتظار داشته باشیم ، اصولا ملت قدرنشناسی هستیم تا چند سال پیش که AT44 وآخر آمال و آرزوی خیلیا بود در نبود برندهای جدیدتر بازار تا الان که هر کس که می دونه و نمی دونه در موردش بد میگه ! نواقص و کمبودهاش به جا و کاربرد و هزینه کمتر در مقابل استفاده ای که میده جای خودش رو داره.
اما ریویو و اشتراک گذاری تجربیات متاسفانه به صورت پراکنده و بیشتر اخباری است تا یک نوشته و گزارش ، به همین خاطر در تاپیک های تخصصی سلاح های بادی نمی توان اطلاعات جامع و دقیقی پیدا کرد و خواننده یا عضو جدید و ناآشنا بیشتر سردرگم می شود. در مورد ریویوی کرال پانچر هم هنوز هم میگم ، ریویوی کاملی با توجه به اینکه این سلاح بیشتر در بازار ایران در حال فروش هست ، نداریم و این موضوع باعث تردید در انتخاب آن می شود. حال اگر نتایج بدی داشته باید توسط دوستان آگاه همه نقاط مثبت و خوبش گفته بشه و فقط به یک قسمت توجه نکنیم.
سلام دوستان
منم چند روزی تهران هستم احتمالش زیاد هستش که امروز به نمایندگی سر بزنم و یه دونه از این سلاح رو تهیه کنم ...
دوستان چیزی به عنوان قطعه یدکی مد نظرشون هست که بگیرم؟؟؟؟ مثل اورینگ یا واشری چیزی ...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
باسلام واحترام
ببخشيد پيرو نظر دوست خوب اقا صادق من هم به عنوان عضو سايت خواستم تجربه تلخ خريد بوكانير و نشتي اون واورينگهاي اينچي و ساختار دقيق وظريف اون وعدم وجود قطعات يدكي درنهايت فروختن بوكانير اقدام به خريد يك AT44-W10 كردم واقعا مقايسه كه انجام دادم سيستم مكانيزم AT بسيار بهتر از بوكانير بود وهمچنين استفاده قطعات فلزي در AT برخلاف پلاستيك در بوكانير وبودن قطعات به عنوان مثال خشاب يدك AT به قيمت يك هشتم قيمت خشاب بوكانير واورينگهاي ميليمتر ودر دسترس و امكان خريد يك مخزن يدكي كه در صورت مشكل يا همراه شكار امكان تعويض ان وجود دارد ،نكته ديگر ساده بودن سيستم هاتسان واطلاعات زياد درسايتها درمورد نگهداري وتعمير ان درنهايت اكنون با داشتن AT احساس بسيار بهتري نسبت به داشتن بوكانير دارم .
لینک مرجع