انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات از HATSAN .AT44.10
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان همانطور که قبلا قول دادم بار دیگر فرصت آزمایش تاثیرات سایلنسر بر روی ای تی 44 فراهم آمد
که امیدوارم این آزمایشات و تستها به تجربیات دوستان بیافزاید و مفید واقع شود و صد البته به همه سوئ تفاهمات خاتمه دهد Khansariha (256)
دیروز تفنگ ای تی آقا رضا را باسایلنسر کرنو کردیم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

با فشار 200 بار شروع کردیم به گرفتن کرنو اعدادی که نشون میداد با ساچمه 18.13 گرینی jsb حداکثر قدرت و ماکزیمم سرعت به حدود 283 متر بر ثانیه بیشتر نمیرسید یعنی حدود 46 تا 47 ژول و تاثیر سایلنسر تنها در بخش ماکزیمم کمی نشون داده شد و اونم شاید بیشتر از یک ژول نبود که همین اعداد را آقا مسیح چند روز پیش کرنو کرده بودند و تا اینجا معلوم شد کرنوها تفاوتی ندارند .
حتی یک بار دیگر باطری نو انداختیم و باز در 180 بار شارژ کردیم و باز همان نتایج حاصل شد و تنها در پیک ماکزیمم سایلنسر کمی متفاوت رفتار کرد که قابل اغماض بود
فیلم کرنو کردن تفنگ آقا رضا
توضیح اینکه تداخل صداهای شلیک در فیلم مال بغل دستی ما هست خخخخخخ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اما چرا ؟
یک معما برام پیش آمد Khansariha (214)
دوباره تفنگ آقا حمید را کرنو کردم و دقیقا مثل دیروز و چند هفته قبل تفاوت در ماکزیمم قدرت محسوس شد (حدود 175 بار) و سایلنسر توانست سرعت را به 286.6 برساند (کمی بیشتر از 48 ژول) یادآوری کنم که هیچگاه بدون سایلنسر نتوانستیم به این عدد 286.6 متر برسیم و تنها با بستن سایلنسر به این عدد رسیدیم
فیلم جدید کرنو کردن با سایلنسر و تفنگ آقا حمید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اما برسیم به موضوع اول
واقعا چرا تفنگ آقا رضا تغییر کرده بود برام سئوال مهمی پیش آورد؟؟
من بارها این تفنگ را در سال گذشته کرنو کرده بودم درست از زمانی که نو بود و همیشه قدرتش با سایلنسر به 51 و 52 ژول میرسید همیشه از همه ای تی ها بالاتر بود (حداقل با 4 مورد دوستان دیگر مقایسه شد) هنوز بعضی صحنه ها یادم هست در یک مورد وقتی سرعت شلیک ساچمه 18 گرینی را که بدون سایلنسر بود و به ماکزیمم خودش یعنی عدد 287 متر بر ثانیه رسید (درست اوج ماکزیمم قدرت ) سایلنسر را بستم و شلیک رفت روی عدد 298 متر بر ثانیه یعنی 11 واحد افزایش پیدا کرد .
خب اینها مال قبلا بوده و الان نه آقا مسیح و نه من چیزی از این قدرت مشاهده نکردیم Khansariha (8)
ولی این معما با آزمایشی برای من تا حدودی مشخص و حل شد Khansariha (214)
بله تفنگ آقا رضا نشتی هوا از اورینگ داخلی لوله پیدا کرده بود و فعلا تفنگ رفت برای تعویض اورینگ و احتمالا جواب این پرسش میماند برای تستهای آینده Khansariha (256)
نتیجه تست دیروز
1- انداختن باطری نو تاثیری در نتایج کرنو ایجاد نکرد
2- این دست از سایلنسرها فقط در قدرتهای نزدیک 46 ژول به بالا روی ای تی تاثیر گذار خواهند شد و هرچه قدرت بیشتر شود تفاوت آشکارتر خواهد بود
3- تا رفع عیب تفنگ آقا رضا تست رسیدن به 52 ژول هم رفت برای وقتی دیگر
فعلا Khansariha (8)
با عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان
متاسفانه به دلیل مشغله کاری که شب و روز واسمون نذاشته مثل گذشته فرصت سر زدن به سایت رو ندارم.ولی در خصوص صحبتهایی که دوستمون آقا رضا عنوان نمودند لازم دونستم مطلبی رو عرض کنم و بعد از اونهم یه موضوع کلی رو عنوان میکنم:
ببنید دوستان توی این بحث اصلا به دنبال اثبات راست و دروغ مطلب نبودیم بلکه بحث سر درست یا اشتباه بودن این قضیه بود.دروغ مثل اون جریان هدف زنی توی 500 متر و تعهد مدیر فلان کارخونه معروف و ال و بل و ... هست و با کسی هم در همچون مواردی تعارف ندارم.ولی بحث در مورد اختلاف نظرها اصلا اشکالی نداره.
در مورد سایلنسر هم هر چقدر در طراحی و ساختش ظرافت و دقت به خرج داده بشه فقط بحث در مورد کاهش بیشتر صدا و افزایش دقت اون جایز هست و در مورد افزایش سرعت ساچمه به نظر من توجیه علمی نداره و اگر غیر از این باشه باید دنبال علت اون باشیم تا متوجه بشیم ایراد کار کجاست و چه عواملی در اون تاثیر داشتن.
خدا رو شکر که این موضوع رو هم آقا مسیح در حضور دوستان در تهران اثبات کردند و چون بحث سر این موضوع توی این تاپیک باز شده بود من جهت استفاده دوستان لینکش رو اینجا میذارم:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اما یه موضوع عمومی که خطاب من شخص خاصی نیست:
گاها آنچنان فرضیه های خودمون رو با اطمینان بیان میکنیم که آدم هاج و واج میمونه.
برای اثبات هر چیزی نیاز به ادله منطقی هست نه لج و لجبازی.بعضی مواقع یادمون میره که خیلی از کابرهای جدیدی که مثل ما عاشق مقوله شکار و تیراندازی هستن بر اساس پستهای بچه ها این سایت تصمیم میگیرند و اقدام به خرید میکنند و چه بسا که خیلیها با مشقت این بودجه رو تامین میکنند.بعد ما خواسته یا ناخواسته برای اثبات حرف خودمون یا تعصبی که نسبت به تفنگ و سایر تجهیزاتمون داریم اونها رو گمراه میکنیم.
آیا رسالت این سایت که همیشه هم بهش می بالیم اینه؟Khansariha (8)

[/quote]
شما در پست های متعدد و در تاپیک هایی که اصلا به بحث گروپ گیری و هدف زنی ربطی نداشته به صورت مستقیم و گاها کنایه این بحث رو مطرح کردید و دیگه ادامه ندادید اگه واقعا این بحث هدف زنی من تو فاصله ی (حدودی ) 100 متر و نه 500 متر تا این حد به شما فشار اوره پس من یه تاپیک باز میکنم تا شما تمام اعتراضات و متلک هاتون رو بدون تعارف یکجا مطرح کنید تا شاید راحت بشید
اقا رضا Khansariha (8) من فکر کنم مخاطب این بنده ی خدا من بودم و بعضی از بند های تایپ شده توسط ایشون اصلا به بحث سایلنسر و ... ربطی نداره !
Khansariha (8)
[/quote]
دوست عزیز رویالKhansariha (8)
تمام کسانی که منو میشناسن میدونن که علی رغم صراحت کلام علاقه ای به رنجاندن دیگران ندارم.
شما یه روز یه گروپ گذاشتی و منم سوالاتی رو برای رفع شبهات خودم ازتون پرسیدم.اگر قصدم زیر سوال بردن شما بود میتونستم مرحله به مرحله و پس از پاسخگویی شما سوالات بعدی رو مطرح کنم.
شما توی یکی از پستهاتون اشاره کردید که چون پای یه تفنگ ترک وسط میاد آدم به شک می افته و احتمالا جناب حکمی هم چون چنین انتظاری از این تفنگ نداشته از هدف زنی توی 112 متر تعجب کرده.
ما که به ترک بودن at شکی نداریم ولی به آمریکایی بودن مارادور چرا.
من از طرف آقا مسیح قول میدم(شرمنده مسیح جان شما میدونی که من از این چیزا ندارم)اگه مارادوری پیدا بشه که حتی در حد at و نه بهتر از اون گروپ بده آقا مسیح یه دونه وایرخ 100 آک به صاحب اون تقدیم کنه.
البته من علاقه زیادی به برخی محصولات کشور دوست و برادر چین دارم و ماشین خودم لیفان 620 هست که با توجه به قیمتش از لحاظ کیفیت و آپشن از خودروهای آشغال وطنی و همه رده خودش سرتره انصافا.
گوشیم هم که HUAWEI هست و با توجه به قیمت و سطح کیفی اون ارزش خرید داره.
ولی نمیدونم چرا توی زمینه اسلحه سازی اونهم با قیمت بالا برادران چینی حرفی واسه گفتن ندارن.
at با توجه به قیمتش واقعا ارزش خرید داره و مقایسه اون با بهترین برندها اشتباه هست.
اما بحث شیرین 500 متر:
عزیزم شما یه قسمتی از مطلب رو انتخاب کردید و به خودتون گرفتید.هدف زنی توی 500 متر و تعهد مدیر فلان کارخونه معروف و ال و بل و ... مربوط به یه کاربر قدیمی هستش که به خاطر فروش تفنگهاش دست به هر کاری میزد و از زیر پا گذاشتن اخلاق هم فروگذار نمیکرد.
من زمانی که عضو سایت شدم فکر میکنم حدود 20 (حالا چند نفر کمتر یا بیشتر) بودیم و از شما هم انتظار شناختن این فرد رو ندارم.ولی ای کاش دوستان قدیمی که زیر پست شما رو سپاس زدن بهتون توضیح میدادن که این شخص در حضور برخی دوستان و با تجهیزات کامل توی 10 متر نمیتونست گروپ خوبی بگیره بعد از سه پایه و ... ایراد میگرفت و یه روز می اومد یه گروپ با پرومگنوم توی مسافت بالا میذاشت که جای یه سورخ روی سیبل بود و تازه مدعی میشد که روی دست بوده و ...
بازم بگم؟
تا شما زود قضاوت نمی کردید.
باز خدا رو شکر که آقا مسیح منظور ما رو متوجه شد و به اطلاع شما رسوند.
به هر حال من ادبیات تند شما رو به حساب جونیتون میذارم و علی رغم داشتن اختلاف نظر با شما سر اون گروپ توی اون شرایط و فاصله،بهتون احترام میذارم.Khansariha (8)
(2014-04-30 10:24 AM)erfan401 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کینگزکس عزیز.....تفنگ ای تی خودش تلورانس 20 متر داره که به صورت سینوسی از 200 بار افزایش تا به نقطه عطف برسه و دوباره کاهش پیدا میکنه.....وایرخ صد به عنوان معیار در نظر گرفته میشه......و اگه واقعا سایلنسر روی سرعت تاثیر داشته باشه باید رو وایرخ صد که خطای تلورانس شات نداره هم صادق باشه چون خوده هاتسان همینجوری افزایش سرعت شلیک تو دو خشاب اولش داره.....حالا شما میگی آزمایش شاهد با وایرخ ی تست دیگس من دیگه هیچ حرفی ندارم چون خیلی چیزا از حرفای شما و رضاجان دستگیرم شد شما درست میگین.

خب عرفان جان فکر میکنم که منظور منو خوب متوجه نشدید.
در سیستم رگوله شات منظم داره و تاثیر سایلنسر و میشه روش تست کرد ولی خواسته من دقیقا در مورد ای تی و درخواستم من ازعلی آقا (تست در فشار 200 و 150 و 100) بدلیل همین بود که شاید سایلنسر بلندتر در نظم دادن به این تلورانس سرعت با مهار کردن و نظم دادن به هوای خروجی نقش داشته باشه. که آیا باعث منظم تر شدن شاتهای اولیه و آخریه با ای تی با فشار 200 بار و 100 بار میشه یا نه.

جملم و هم بهتر میگم. من فقط میخوام تاثیر این سایلنسر و در بهبود یا تضعیف تیراندازی در ای تی بدونم نه اینکه آیا این سایلنسر کلا سرعت و بالا میبره یا نه و یا در همه سلاح ها اینطوریه یا نه. در ضمن من خودم سایلنسر اصلیم خراب شد و از سایلنسر آقا مسیح استفاده میکنم. آقا رضا و اقا حمید هم سایلنسراشون با هم و با من فرق می کنه.

در مورد آخر صحبتتون که پر رنگ کردم منظورتون و اصلا نمی فهمم ولی از خوندن جملتون حس خوبی نداشتم. که امیدوارم اشتباه از من باشه.
دوست عزیز من نه با شما دعوا دارم و نه می خوام حرف زور بزنم. از سایلنسر هم فقط کاهش صدا و حفظ دقت برام مهمه. ان شاءا... نتیجه این مطلب هم روشن میشه و به شخصه چیزی یاد میگیرم. چیزی که با معلوماتم درست می اومد و گفتم , درست و غلطش بعدا معلوم میشه.
با سلام و خسته نباشید.
اختلاف نظر همیشه باعث پیشرفته اما به شرطه ها و شروطه ها اگر قطب مثبت و منفی نبودن هیچ آهن ربا و هیچ مغناطیسی نبود و اگر همین مثبت و منفی از هم جدا کرد هیچ کدومشون به تنهایی به هیچ دردی نمیخوردن.پس اختلاف نظر منطقی و پیش برنده بسیار خوب است ضمن اینکه رعایت ادب ،اخلاق و صد البته به شعور طرفین توهینی نشود.
بگذریم.
جمعه گذشته چند تا گروپ با سایلنسر و بدون سایلنسر گرفتم که نتایج بسیار بسیار جالب بود،ضمن اینکه یه سری تغییرات کوچیک در اجزا سایلنسر ایجاد کردم که واقعا نتایج جالب شدن.در اسرع وقت عکس ها با توضیحات مبسوط خدمت دوستان ارائه خواهد شد.

اینم از ای تی 44 بنده.
[تصویر: DSC_%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B5.jpg]
علی آقا دوست وبرادر عزیزم من عصبانی نبودم Khansariha (8)
یکی از بدی های دنیای مجازی همینه،Khansariha (8)بازهم میگم من هیچ بحثی روی این موضوع ندارم ،پست قبلی هم به این دلیل بود که کسی رو دلگیر نکنم Khansariha (8)شما بزرگ ما هستین و عزیز ما .من اگه باعث رنجش خاطر شما شدم عذر خواهی میکنم.Khansariha (8)
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت اساتيد و دوستان محترم Khansariha (8)
با سپاس از آقا مسيح و آقاي علي و ديگر اساتيد محترم
آقا حكمي آقا رضا آقا علي آقا مسيح وووو خسته نباشد خدا قوت
در اين بحث شيرين به جرات مي تونم بگم خيلي از سوالاتي كه در ذهن بنده بود الان داره مو شكافي و كارشناسي ميشه
دوستان فقط خواهشي كه دارم بحث به حاشيه نره و يكم تفكر كنيم
با اينكه باطري عوض شده براي دستگاه كرنوگراف باز با سايلنسر اعداد بالاتر نشون داده ميشه .چرا؟
بيشتر سايلنسر ها رو به اين ديد نگاه مي كردم كه صدا رو تا حد زياد كم كنه و تاثيري در خروج ساچمه نداشته باشه
سايلنسر هايي كه استفاده كردم يا صدا رو خيلي كم مي كرد كه با افت ساچمه مواجه ميشد يا صداش يكم بالا بود كه ديگه در
برخورد ساچمه زياد تاثيري نداشت......
البته لازم به ذكره كه سايلنسري كه ساخت دوستان هست خييييييلي باكيفيت تر از اين نمونه كارخانه اي هست
آيا واقعا طول بيشتر سايلنسر مي تونه قدرت تفنگ رو بالاتر ببره ؟
يا اينكه مواد سازه داخل سايلنسر توانسته قدرت رو افزايش بده (كه همون بيگودي و بافل ......)
يا اندازه سوراخ هاي ايجاد شده داخل هر پولك فلزي !!
يا قطر داخلي سايلنسر
البته ببخشيد چرا ها در ذهن بنده حقير زياده و منتظر هستم نتيجه كار علي آقا ببينم Khansariha (8)
(2014-05-01 12:25 AM)masih.hunter نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا دوست وبرادر عزیزم من عصبانی نبودم Khansariha (8)
یکی از بدی های دنیای مجازی همینه،Khansariha (8)بازهم میگم من هیچ بحثی روی این موضوع ندارم ،پست قبلی هم به این دلیل بود که کسی رو دلگیر نکنم Khansariha (8)شما بزرگ ما هستین و عزیز ما .من اگه باعث رنجش خاطر شما شدم عذر خواهی میکنم.Khansariha (8)
نه مسیح جان عزیز برادر این حرفها چیه شما عزیز مائی بقول شما دنیای مجازی همینه خخخخخخخ Khansariha (8)
ولی خدائیش این یادآوری شما و آزمایشات و تستهای انجام گرفته داره سبب خیر میشه چون باعث ایجاد تکاپوی بیشتر در انجمن و بعضی دوستان شده و هر روزه دریچه ای جدید در بحث فنی و تجربیات باز میکنه Khansariha (256)
سلام خدمت دوستان عزیز یه سوالی که دارم از خدمت و اونم اینکه از کجا میتونم گریس سیلیکونی تهیه کنم
معمولا اینجا فروشگاه هایی که کارشون روغن و گریس و واسکازین و این جور چیزاست یا بلبرینگ فروشا و قالبسازا این جور چیزا رو میارن.شما باید تو شهر خودتون آمار بگیرین ببینین همچین فروشگاهی هست یا نه.Khansariha (8)
سلام.من یه سوال از دوستان دارم.
میخواستم بدونم میشه pcp hatsan با کپسول هوا جوشکاری پر کرد؟البته اکهتوش هوا بریزیم؟
لینک مرجع