انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی سلاح دولول بغل ایران(نخجیــــر 2)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2014-02-26 04:10 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخه این آهن پاره که 40مترو به زور میزنه چیش 5تومن میارزه.؟؟Khansariha (256)دوستان یکم در فرستادن پست دقت کنیدKhansariha (8)

سلام میرلوحی جان اینجا تاپیک نخجیر 2 است نه آهن پاره !!!!!!!!!!!!!!!!!! شما چطور با چه تفنگی بیش از40 متر پرنده میزنید ؟؟؟؟؟برادر همه مثل شما پولدار نیستن 60 میلیون بدن 5 تیر بنلی !!!! خخخخخخخخ شوخی کردم ولی دیگه اینقدر نخجیر رو دست کم نگیرید من که نخیر 2 دارم با اکیب دوستان که تفنگهای ترک آکار و 5 تیر بلژیک و...... دارن میرم شکار بیشتر میزنم !!!!!!!! استفاده ازتک گلوله و چهارپاره از این تفنگ هم جای خود !!!!!!! در کل با این وضعیت کمبود شکار و پروانه دیر دادن و...... همین تفنگ هم از سر بنده زیاد است
با سلام :
میرلوحی جان ، بنده با اینکه از نزدیک افتخار اشنایی با شما را نداشته ام ، از لحن صحبتهای شما ، خصوصا در مورد چیز هایی که دوست ندارید مانند این نخجیر ، اینطور استنباط میکنم که یا خیلی جوان هستید یا اکار اولین اسلحه گرم شما ست . شور خروش شما در مورد دادن رای به اعدام ضاربان محیط بانان !!!!! و خیلی چیز های دیگر را از شما خوانده ام . امید وارم بتوانید این شور و این شتاب را در جهت درست و به نفع خودتان مهار کنید . البته از بعضی کارهای شما خیلی هم خوشم امد مثلا رها کردن مقوله فشنگ پر کردن تا زمان مقتضی ان .
تفنگهای ایرانی انقدر هم بد نیستند که اصلا به حساب نیایند .مسئله اصلی اینست که ما با انها چکار میکنیم . تک گلوله غول نیست و برای استفاده ساخته شده ولی با شرایط خودش .انکه اسلاگ ساخته ، خودش هم گفته با چوک سیلندر استفاده شود نه در لوله ای که چوک ثابت دارد انهم نه در تمام لوله بلکه فقط در 10-12 سانت اخر لوله !!!!
عیب از کار من و امثال من است که وقتی میبینم در ماشینهای سنگین گازوئیل بکار میبرند فکر میکنم این قدرت از گازوئیل است پس در پراید خودم گازوئیل میریزم تا قوی شود !!!!!!!!!!!!!!!! بعد هم نتیجه میگیرم پراید اشغال است و.................. ولی اینرا هم قبول دارم که 5 میلیون برای نخجیر گران است همینطور 5-6 میلیون برای تک لول روس و...................
با ارزوی موفقیت برای شما
(2014-02-28 01:16 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تفنگی که نشه با خیال راحت باهاش چهارپاره انداخت فایده ندارد.آخه مگه چهارپاره چیه که ما ازش یه غول ساختیم.یکی از رفقای بنده با پنج تیر روس 3تا چهارپاره پشت سرهم انداخت(واقعا دم سازندش گرم.مارو که متحیر کرد).بحث خطر شلیک چهارپاره هم فقط برای سلاح های ترک نامرغوب و سلاح های ایرانیه.درصورتی که چهارپاره یا اسلاگ هم فشنگه(البته استاندارد)تفنگای ما تحمل چهارپاره رو نداره اونوقت میگیم که چهارپاره خطر داره.دیگر دوستان هم که از جنس لول تفنگای ایرانی خبر دارن(نمیشه انکار کرد).پس خدا وکیلی به ناحق قضاوت نکنیدKhansariha (8)

سلام
شلیک چارپاره در نخجیر و تقریبا تمام سلاحهای بازار به جز پنج تیر برونینگ قدیمی به مرور مشکل ایجاد خواهد کرد. مشکل ناشی از فشار زیاد نیست بلکه مشکل در خراب شدن چوک است. حالا خود دانید.
من با نخجیر دولول تجربه شلیک چارپاره داشته ام و اتفاقا خوب هم بود. ترجیحا از لول چپ استفاده نشود. البته منظور فشنگ فابریک است.

ضمنا در پاییز سال جاری دوست بنده با کرال ترک 4 تا چارپاره دست پر پشت سر هم شلیک کرد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد!!!!!
جناب کوهنورد ماکه فشنگ دستپر درست میکنیم و علت رها کردن بحث پر کردن فشنگ به دلیل جوانی و بی تجربه بودن بنده نیست(فرض رو بر این میگذارم که فردی به شما گفته من خیلی جوون تر از این حرفام Khansariha (106)ولی این قدر هم بی تجربه نیستم).پدر بزرگم 30 ساله فشنگ پر میکنه بنابراین نیازی به پیگیری در مورد فشنگای ساچمه زن اصلا ندارم و اگه بنده یه پیگیری هایی در این زمینه کردم فقط تبادل نظر بوده.در مورد محیط بان:بعضی از ما ایرانی ها رو باید با زور باهامون حرف بزنن(اگه این کارو میکردن.................)جناب شکارمی تجربیات شمارو روی چشمانم میگذارم و موفقیت در شکار فقط و فقط به تفنگ و نوع فشنگ بستگی نداره.اگه بهترین نوع فشنگ و سلاح رو داشته باشی تا در هوازنی و نشانه روی صحیح تجربه کافی کسب نکنی نمیتونی دخل شکار رو به راحتی بیاری.به هر حال جوونیه و کله داغی اگه چیزی گفتیم که ناراحتی ایجاد کرده ببخشید.Khansariha (8)
با سلام :
میرلوحی جان ای کاش الان بنده در سن شما بودم . بنده هم نگفتم شما بی تجربه اید بنده عرض کردم از آن کار شما خوشم امد . چرا ؟ چون وقتی کاری درست است مایه مباهات است . بنده هم وقتی فهمیدم نباید به پیچ تنظیم قدرت ای-تی دست زد ، این کار را انجام ندادم به همه نیز توصیه کردم . نه پر کردن فشنگ مایه افتخار است نه استفاده از فشنگ فابریک ننگ
قدر پدر بزرگ گرامی را بدانید انشالله سایه اش بر سر شما باقی باشد .در مورد زور هم شما اصلا نگران نباش!!!!! همین الان هم همه چیزمان پشتش زور است !!!!!!خخخخخخخخخخ
برای اینکه از موضوع تاپیک خارج نشویم از همه دوستان سوال داشتم : ایا تغییر شکل کپ ( با حفظ شماره های مربوطه ) مجاز است و در هنگام فروش مورد ایراد معاونت اسلحه مهمات قرار نمی گیرد ؟ یکی از دوستان در همین سایت توسط تعمیر کار مجاز کپ اسلحه اش را به شکل بسیار زیبایی تغییر شکل داده و اب کاری کروم براق کرده طوری که هیچ کس متوجه نمیشود این تفنگ ایرانی است !!
با اجازه از جناب كوهنورد:
شما اگر به مشخصات درج شده در جواز سلاح توجه كنيد، ملاحظه خواهيد كرد كه يك سري اطلاعت اساسي در آن درج شده است منجمله: شماره سريال سلاح، نوع سلاح(ساچمه زن، گلوله زن، خفيف) ، سيستم عملكرد ( كمر شكن ، گلنگدني،دستكش،نيمه خودكار و ....) ، تعداد لول كاليبر،و كشور سازنده و بالطبع در مشخصات ذكر شده نبايد تغييراتي داده شود ولي تغييرات ديگري نيز مي تواند باشد كه با بازبيني كارشناس ممكن است غير مجاز اعلام شود از جمله كاهش يا افزايش طول كه هم به لحاظ قانون و مسايل امنيتي ممنوع است و هم به لحاظ امنيت فيزيكي شكارچي و اطرافيان ، تغيير شكل دادن قنداق به حالت تاشو ،استفاده از دوربين هاي غير مجاز، تغيير شكل سلاح به گونه اي كه به آن شكل و ظاهر سلاح جنگي ببخشد
احتمالا بولپاپ كردن سلاح كه آن هم باز به كاهش طول كلي سلاح مي انجامد و خودتان بهتر مي دانيد كه اين سري قوانين نه تنها در ايران بلكه در بسياري از كشورها شايد شديد تر اعمال و كنترل گردند .
ولي تغييراتي در راستاي زيبايي سلاح ، مانند قلمزني ، رنگ هاي مختلف لول كه زاج يكي از آنهاست، برداشتن شكاف درجه و نصيب دوربين ، نصب قنداق تجاري و شكاري و از قبيل ، تا جايي كه بنده مي دانم ايرادي ندارد.
اقا رضا خودتون میدونید اکثر 5 تیر های وارد شده در طرح سال 90 (قنداق پلاستیکی ها ) با قنداق تاشو وارد شدن و بارها هم دیدم از قنداق تاشو برای 5 تیر استفاده کردن و مشکلی هم نداشته !!!!Khansariha (8)
بايد ديد قانون مصوب چي هست تو خيلي از كشور ها براي تفنگ حداقل طول لول 50 و طول كلي 80 منظور ميشه و احتمال خيلي زياد در ايران هم همين طور باشه و از طرفي وقتي يه مامور قانون به يه تفنگ بادي فنري گير ميده ديگه قنداق تاشو جاي خودشو داره
تو جواز سلاح نوشته شده شكاري و شما كدوم سلاح شكاري با قنداق تا شو ديديد
شما درست میفرمایید اقا رضا ولی من تفنگ لول 50 سانت هم دیدم که جواز شده و باید عرض کنم خود تفنگ من با دوتا قنداق بود یکی شکاری و دیگری تاشو Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام دوستان من یه دولول نخجیر دو ثبت نام کردم و دوهفته پیش کلاس و آزمون تیر اندازی رو گذرونم میخواستم بدونم کی جواز برام صادر میشه ؟وچه نوع جوازی موقت یا دایم ؟
لینک مرجع