انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی سلاح دولول بغل ایران(نخجیــــر 2)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به همگی ! دوستان کسی میدونه نخجیر 2 تقریبا چند ژول قدرت دارد ؟ Khansariha (399).........Khansariha (214)
(2014-02-01 10:39 PM)ghavidel98 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام به همگی ! دوستان کسی میدونه نخجیر 2 تقریبا چند ژول قدرت دارد ؟ Khansariha (399).........Khansariha (214)

دوست عزیز یه حرفایی میزنی ها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ آخه مگه pcpهستش که میگی چندj قدرت داره.در کل میزان قدرت تولید شده به وزن باروت و نوع فشنگ بستگی داره.
تكميل فرمايش جناب مير لوحي، ساچمه زني هاي گيج 12 بر حسب نوع مهمات و طول لول و ... حدود 3000 ژول انرژي دهانه دارند.
(2014-02-01 10:28 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با نخجیر میشه چهارپاره زد ولی با لول راست چون کمی گشاد تره.در کل نزنی بهتره.اگه هم زدی احتمال منفجر شدن لول پنجاه پنجاه هستش.از تک گلوله 16 یا 36 تایی دستپر استفاده کنید بهتره ولی 9تایی اصلا نزن(کار خطرناکیه).به هرحال هر چیز را بحر کاری ساختند.استفاده از چهارپاره به مرور زمان لول رو مستهلک میکنه حتی تفنگای روس و ترک.Khansariha (8)
با سلام :
دوست خوبم ، جناب میرلوحی من همیشه به علاقه و پیگیری شما نسبت به مسایل احترام میگذارم ولی گاهی موضعگیری های شما یکم خطرناک میشود !!!!!!شما خوب میدانید من با اینکه خودم نخجیر دارم از منتقدین درجه اول این سلاح هستم (شاهد این مدعا صفحاتی از همین تاپیک میباشد )ولی اینکه بگوییم با شلیک چهار پاره 50 درصد احتمال انفجار لوله وجود دارد ، حرف درستی نیست . چرا باید دیگران را بیجهت بترسانیم در حالیکه ترس باید از عملکرد نادرست خودمان باشد نه یک کالا . اگر تاپیک فشنگ ساچمه زنی را هرکسی بخواند ، میبیند هر چند صفحه یکبار از همه خواهش کرده ام باروت را بیجهت زیاد نکنند ساچمه را افزایش ندهند خصوصا در چوک ثابتها از چهار پاره 9 تایی پرهیز کنند . مگر همین اکار که شما اینقدر دوستش دارید با یک شلیک اسلاگ اسیب ندید ؟ (اسلحه کاربر امیرجون ) ترکیدن لوله بیشتر به اشتباهات ما بستگی دارد تا مارک تفنگ .اینکه میگویید هر چیزی را بهر کاری ساختند بسیار درست و منطقی است پس از دوستان جدیدمان بخواهید کاربری درستی از سلاحشان داشته باشند . ضمن اینکه دایره انتخاب خیلی ها محدود است همین تفنگ ارزان شاید فردا نباشد .با تشکر
سلام
استفاده مکرر ار چارپاره نه تایی حتی در بایکالهای ساخت شوروی USSR هم باعث تخریب لول میشود. چه برسد به تفنگهای ترک بی نام و نشان
از آنجا که این تاپیک مربوط به نخجیر دولول است این را عرض کنم که معیار دقت یک سلاح لول آن میباشد و نه شرایط قنداق.
اگر مثل شلیک با شکاف درجه و نوک مگسک با یک تفنگ ساچمه زن شلیک کنیم و ساچمه ها طوری به هدف بخورد که مرکز ساچمه ها با خال سیاه سیبل یکی شود آن تفنگ طلاست و قنداق و بقیه ضمائم را میتوان مطابق اندازه های بدن تیرانداز تنظیم کرد. خوشبختانه ن2 اینگونه بود (الان را نمیدانم)
دوستان محترم اگر به همین روش اکار را تست کنند میبینند که لول پایین پایینتر از هدف میزند. بنده دو لول روی هم ییلدیز سهمیه ای که یکی از بهترین برندهای ترک است را تست کردم و متاسفانه همین مورد وجود دارد.
خلاصه اینکه با این هزینه چیزی با ارزشتر خریداری میشود
(2014-02-01 05:55 PM)Kalashnikov نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام.

دوستان با نخجير 2 چهار پاره استاندار هم نميشه زد ؟

اينجوري كه خيلي بد ميشه !

كسي از دوستان چهار پاره زده باهاش ؟

با تشكر.

سلام به شما آقای .... اسمتون رو نمیدنم ..کلاشینکف .... برادر عزیز بنده 6 سال اسلحه تک لول برتا داشتم خدایی جرات شلیک چهار پاره و تک گلوله را نداشتم .... به دلیل همین ترس مجبور شدم آن را مفت تحویل ارتش بدهم و یه دولول نخجیر 2 جایگزینش کردم .... حالا 4 سال است نخجیر 2 دارم اوایل که این تفنگ را گرفتم چون یه کم ضمخت بود کم روش کار شده بود و سنگین بود تو ذوقم خورده بود ..... یه دول سانتیتین فرانسه پدرم داره آن را آوردم کنارش گذاشتم مقایسه کردم و با سوهان و سمباده به جان قنداق و بچه قنداقش افتادم 20 روز روش کار کردم تا آن را تبدیل به تفنگ خوش دست و سبکی کردم ...... اما در مورد چهارپاره و تک گلوله بگویم حدود 50 تا چهارپاره کارخانه و دستپر تا به حال با هر دو لولش شلیک کردم هیچ مشکلی تا به به حال برایش پیش نیامده و نخواهد آمد ..... تک گلوله ( اسلاگ ) کالیبر 12 ساخت ترکیه هم 30 تا شاید 40 تا باهاش انداختم هیچ مشکلی نداره و نخواهد داشت .... البته این را بگم از چهارپاره و تک گلوله فقط در موارد ضرور باید استفاده کرد نه این که برای سنگ و موارد بیخود استفاده کرد ....... فراموش نکنید عیب نخجیر فقط و فقط سنگینی است که همان سنگینی سبب شده تفنگ محکم و مقاومی از آب در آید ....... و اما آخرین نکته نخجیر 2 تفنگ بسیار بزنی است به شرط اینکه بدانیم برای هر پرنده از چه فشنگی استفاده کنیم !!!!!!!!!i
[تصویر: uploadcenter]
[تصویر: 13913359041.jpg]
(2014-02-01 10:46 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-02-01 10:39 PM)ghavidel98 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام به همگی ! دوستان کسی میدونه نخجیر 2 تقریبا چند ژول قدرت دارد ؟ Khansariha (399).........Khansariha (214)

دوست عزیز یه حرفایی میزنی ها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ آخه مگه pcpهستش که میگی چندj قدرت داره.در کل میزان قدرت تولید شده به وزن باروت و نوع فشنگ بستگی داره.

آره میدونم که سوالم ..... بود. ولی خوب چیکار کنم بی تجربه ام دیگه. من فقط بلدم شلیک کنم.خخخخخ. مسائل فنی رو باید از بزرگوارانی چون شما و بقیه دوستان که به ینده لطف دارین یاد بگیرم .
با سلام و تشكر از همه دوستان.

آقا حالا كه با مشورت دوستان و استادان گرامي به اين نتيجه رسيديم كه با نخجير 2 ميشه چهارپاره زد !

دوستان لطف مي كنند بنويسند چه مارك و نوع چهارپاره استاندار تهيه كنم ؟

همچنين خواهشمندم چون بار اول هست دارم نخجير 2 تهيه ميكنم همراه آن چه فشنگها و با چه مارك و چه شماره اي تهيه كنم كه حداقل يك مدت راحت باشم !

با تشكر مجدد.
با سلام به همه دوستان گرامی
یه سوال از همه ... تا به حال از خودمون پرسیدیم که چرا این قدر همه به فکر ایینن که با تفنگ ساچمه زن چهار پاره و اسلاگ و ... بزنن ؟؟؟؟؟؟؟
اول یه جواب به سوال مطرح شده دوستان می دم بعدا به این موضوع .... خوشبختانه علی رغم تمامی مشکلات نخجیر 2 این تفنگ از لوله و آلیاژ بسیار مناسب و محکمی بهره می گیره و به نسبت تفنگ های ترک کاملا لوله اون مقاوم تره من هم نخجیر 2 رو از سال 83 دارم یعنی داره میشه 10 سال کلی هم تا به حال اسلاگ ( 16 ) و چهار پاره ( 36 ) زدم و تا بحال حتی خط هم توی لوله نیافتاده چه برسه به ترکیدن و باد کردن و لوله لق شدن .... ولی به قول دوستان همیشه جانب احتیاط رو نگه داشتم و همیشه یادم بوده که گاهی اوقات اشتباهات با تفنگ می تونه خیلی خیلی خطرناک باشه واسه همین به غیر از یه بار تا به حال اسلاگ 12 و چهار پاره 9 و 12 نزدم و هیچ موقع هم نمی زنم ....
حالا برمی گردیم به اول خط ... دوست عزیز با این تفنگ چه چیزی می خواهی بزنی ؟ اگه هوس شکار چهار پا کردی که این تفنگ مال این حرفا نیستش این تفنگ رو برای شکار پرنده و خرگوش از فاصله نزدیک و گاهی هوازنی ساختن .... چرا هم به خودت و هم به تفنگ آسیب می رسونی .... مشکل از اینجاست که متاسفانه توی ایران قیمت و هزینه به نسبت سایر کشورها بالاست و ما می خواهیم که با یه تفنگ همه چی داشته باشیم و واقعیت اینه که این طوری نمیشه ... هر چیزی جای خودشو داره ... یه سایتی هست که فیلم های شکار دارن ( اسم شو نگفتم که تبلیغ نشه ) ... تقریبا تمامی فیلماشون رو دارم که نزدیک 80 تا میشه توی هیچ کدومشون با اسلحه ساچمه زن به شکار چهار پا نمی رن حتی توی مزارع شکار که توی یکی از فیلم ها حدود 30 تا گراز رو یه روز می زنن .... این فشنگ های سنگین تا اون جایی که عقل من قد می ده بیشتر برای حفاظت ساخته میشن نه برای شکار حالا اگه یکی مثل من باهاشون قوطی می زنه یه بحث دیگست ... پس دوست عزیز که تازه تفنگ خریدی اول مبارک باشه و همیشه بدون که حفاظت از خودت همیشه در درجه اول قرارداره و بعدش چند سالی با این تفنگ شکار پرنده برو تا زمانیکه بتونی یه گلوله زن بگیری
احسنت شوان عزیز حق مطلب را ادا کردید. نخجیرها در تمام مدلها لوله های مقاومی دارند ( تک لول روس در بین عموم افراد به استحکام لوله معروفه و به قول معروف خوراکش اسلاگ و چهارپاره است این در حالی است که به استناد گفته دوستم که خودش سالهاست تعمیرکار سلاح هستند بیشترین مورد ترکیدگی و خرابی لوله متعلق به تک لول روسه به علت خشکی جنس لوله ) ولی این دلیل نمیشه بعضی تجربیات تلخ را خودمان هم تجربه کنیم . دوستمون جنبه دفاع در برابر حیوانات وحشی را تنها مورد استفاده چهاپاره ذکر کردند ولی به عنوان متمم باید عرض کنم وجود حتی یک عدد از این نوع فشنگ در مهمات شما در صورت برخورد با ماموران محیط زیست بدون ارتکاب به هیچ جرمی مصداق کار خلاف قانون به حساب میاد و الباقی قضایا
لینک مرجع