انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سایت میانرود دزفول تخریب شده و از سرنوشت ۴۰ گوزن زرد اطلاعی در دست نیست
نقل قول :به دنبال بارندگی کم سابقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط استان خوزستان، سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه میانرود دزفول به زیر آب رفته و بخش زیادی از تاسیسات آن تخریب شد.

بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته حدود چهل گوزن زرد در این سایت نگهداری می شدند که از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست و به نظر می رسد هیچیک از آنها زنده نمانده باشند.

خسته نباشنKhansariha (215)Khansariha (215)
(2016-04-17 10:52 PM)imaniman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینها که گوزن بیچاره را با سنگ کشتن به نظر من براشون چندتا خر و قاطر بذارید توی فنس نگاه کنن.

درود بر نیک اندیشان
اگه خرد و آگاهی بیاد این زخما خوب میشه ، کاش این طبیعت ستیزی و جاندار آزاری در ما نهادینه نشه ولی باز باید بیدارشان کرد از چند و چون این داستان هم دقیق چیزی نمیداینم شاید"" جوانی و خامی "" و در پایان رمیدن این بیچاره و شکستن گردنش اگر شما به این لحن انتقاد کنید همان مساله قومیت و اون حدیثها پیش میاد بهتره که جور دیگه بیان بشه .
مگر اهالی هند چه بیشتر از ما دارند که با درنا ها همسفره هستن ؟
شناسایی ردپای آنهایی که فاجعه «کاسیت» را رقم زدند، در تهران!


«گوزن بارداری که قرار بود احیاگر نسل این گونه ایرانی در طبیعت کشورمان باشد، بر اثر پرتاب سنگ رم کرد، به شدت به فنس کشی محوطه اش برخورد کرد و کشته شد!» فاجعه ای که تنها ما می‌توانیم به جای پرداختن به آن، کاری کنیم که به حاشیه رفته و فاجعه دیگری جایگزینش شود!

ابتدا:

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه گوزن زرد بارداری که در باغ وحش کاسیت در لرستان نگهداری می‌شد، با پرتاب سنگ توسط برخی بازدیدکنندگان رم کرد و کشته شد، به جای آنکه چرایی نگهداری این گونه در باغ وحش مورد سوال قرار گرفته و شرایط نامناسب محل نگهداری، محافظت نشدن، بی توجهی متولیان احیای نسل این گونه به اهمیت این جاندار و... مورد سوال قرار گیرد، حاشیه هایی رقم خورد که اصل خبر فراموش شد.

برخی که انگار نه خبر مرگ این گونه برایشان اهمیت داشت و نه شکست پروژه چندین ساله احیای گوزن زرد ایرانی در طبیعت کشورمان، پشت دنیای مجازی کمین کرده و پروژه جدید توهین قومیتی را در کشورمان کلید زدند. از آن پروژه هایی که هر از چندگاهی شاهد آغازش هستیم و به رنجش جمعی از هموطنانمان منجر می‌شود.

این بار نوبت قوم لر بود که سنگ انداختن به گوزن زرد ماده موجبات توهین به ایشان را فراهم آورد؛ گویی در دیگر باغ وحش های کشورمان، تمامی بازدیدکنندگان آداب بازدید از باغ وحش را رعایت می‌کنند و هیچ گونه حیوان آزاری ای رخ نمی‌دهد.....

بعد:

ماجرا زمانی جالب تر می‌شود که بدانیم مسئولی که خبر سنگ پراندن به گوزن باردار از قول وی در خبرگزاری ها منتشر شده بود، فردای آن روز در گفت‌وگویی این موضوع را تکذیب کرده و علت رم کردن حیوان و برخوردش با فنس ها را استرس حیوان باردار بیان کرده و گفته: «گوزن حیوان پراسترسی است؛ یعنی حساس به استرس است. گوزن حامله هم بوده، مزید بر علت استرسش بیشتر می‌شود. ایام تعطیلات هم بوده و در نتیجه ازدحام جمعیت، استرس به او وارد شده است. استرس بیش‌ازحد باعث شده حیوان رَم کند و به فنس برخورد کند و چون آنجا تپه و سراشیبی است، در اثر برخورد به فنس، برمی‌گردد و غلت می‌زند و بالاخره از بین می‌رود.»

ابراهیم توکلی، مدیرکل دامپزشکی استان لرستان با تاکید بر اینکه «هیچ‌کس ندیده کسی سنگی به سمت گوزن کشته شده پرت کرده باشد»، گفته: «جایی از قول من نوشته‌اند که گفته‌ام مثلاً این گوزن را «سنگسار» کرده‌اند. اصلاً آدم شرمش می‌شود این چیزها را می‌شنود. متاسفانه آنجا دوربین نداریم؛ اگر داشتیم، راحت حقانیتمان را ثابت می‌کردیم، ولی حالا فقط می‌توانیم قسم بخوریم بگوییم چنین چیزی نبوده است.»

و در ادامه پرده از حقیقتی برمی‌دارد که می‌تواند اثباتی بر بی مسئولیتی مسئولان محیط زیست در پروژه احیای نسل گوزن زرد در اقلیم کشورمان باشد. اینکه این گونه ارزشمند در محدوده ای نگهداری می‌شده که مسئولیت آن با دامپزشکی استان است، نه اداره کل محیط زیست استان یا حتی معاونت های سازمان حفاظت محیط زیست کشور که متولی پروژه احیای این گونه در کشورمان است.

ادامه:

این در حالی است که به فرض پذیرفتن پرتاب سنگ توسط بازدیدکنندگان به سمت گوزن باردار، باز با اتفاق بی سابقه و شگفت آوری مواجه نیستیم، مگر آنکه قصد تعارف با خودمان را داشته باشیم و قصد داشته باشیم که روی همه بدی های خودمان سرپوش بگذاریم وگرنه کیست که نداند بسیاری مان هنوز آداب مواجهه با حیات وحش را نیاموخته‌ایم و به همین دلیل ساده، گونه های بسیاری در کشورمان در خطر انقراض قرار دارند؟

به همین نسبت، گونه های ساکن باغ وحش ها نیز از آسیب هایی که برخی مان به ایشان وارد می‌آوریم (اگر شما این گونه نیستید، لطفا این انتقادها را به خودتان نگیرید!) مصون نیستند. حیواناتی که ساکن باغ وحش هایی هستند که در اغلب شان در کشورمان، حداقل های نگهداری حیوانات نیز رعایت نمی‌شود اما خیلی هایمان برای دیدنشان بلیت می‌خریم، حال و روز ناخوششان را می‌بینیم و حتی به قدر تذکر دادن به مسئولان این باغ وحش های غیر استاندارد هم که شده، به خودمان زحمت نمی‌دهیم.

بماند که برخی مان از بروز رفتارهای بیمارگونه با این حیوانات هم ابایی نداریم. آنقدر که از زبان مسئولان باغ وحش ارم (باغ وحشی که در پایتخت، درست بیخ گوش مسئولان واقع است) حکایت حیوان آزاری هایی را می‌شنویم که باور کردنش دشوار است؛ از بسته خرمایی که بازدید کننده ای به حیوانات داده و زیر خرماها و لا به لایشان تیغ و سوزن جاسازی کرده تا فیلی که جای خاموش کردن سیگار و تیزی تیغ روی خرطومش دیده می‌شود!

فرجام:

قسمت قابل توجه دیگر در سخنان مدیر کل دامپزشکی استان لرستان، تکذیب خبر سنگ انداختن به سمت این گوزن باردار است. یعنی خبری که در ابعاد وسیع در کشور منتشر شده و رسانه ملی نیز آن را منعکس نموده است. همان خبری که برخی دستمایه توهین قومیتی قرارش داده‌اند و موجبات آزرده خاطر شدن هموطنان لرمان را فراهم آورده‌اند.

این در حالی است که اگر از بررسی صحت و سقم سخنان دوگانه منتشر شده در این خصوص گذشته و فراموش کنیم که خبر پرتاب سنگ به سمت این گوزن و تکذیب آن، هر دو از زبان یک مسئول منتشر شده است، باز این سوال باقی خواهد ماند که چرا برخی ترجیح داده‌اند به جای نقد مسئولانی که متولی احیای این گونه بوده‌اند اما در نتیجه بی تفاوتی ایشان، حیوان باردار به محوطه ای نامناسب، آن هم در باغ وحش سپرده شده، توهین قومیتی را در پیش گرفته‌اند؟

توهین هایی که مبنای نسبت دادنشان به بخشی از هموطنانمان، داستانی است که در تایید و تکذیب مانده است و در صورت تایید نیز، قابل نسبت دادن نیستند؛ همان گونه که نمی‌توان قمه و قداره کشی چند تن از اراذل در شمال کشور، تجاوز و تعدی چند مجرم در مرکز کشور، رجزخوانی چند شکارچی در جنوب کشور، حیوان آزاری چند بیمار در تهران و... را دستمایه توهین به اقوام ایرانی قرار داد.
با سلام
با تشکر از اقای دادمهر جهت اطلاع رسانی خبرKhansariha (8)

اقای ایمان ایمان به ظاهر با فرهنگ وروشنفکر دوستان مدیر زحمت کشیدن پست بی ادبانه شما را پاک کردنKhansariha (367)
همین گونه پست گذاشتن نشان از فرهنگ شماست Khansariha (367)
حالا شما چطور به خود جرعت میدهید به قومی با تمدن چندین هزار ساله توهین کنید
فقط میگم براتون متاسفمKhansariha (367)
از دوستان به خاطر این پست عذر خواهی میکنم
در ادامه بخش دیگری از هنرنمایی هموطنان غیور رو مشاهده می کنیم

شکنجه بی رحمانه یک شغال توسط اراذل + تصاویر (+18)

محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) ، در اواسط ماه جاری (فروردین 95) گروهی از اراذل شهرستان فریمان پس از شکنجه بی رحمانه یک کفتار ماده بالغ با چاقو و تبر، این حیوان را از پای در آوردند.

این افراد در کمال بیرحمی و شقاوت برخی از اجزای بدن کفتار از جمله دم و غیره را در حالیکه حیوان هنوز زنده است و از شدت درد فریاد می کشد، با چاقو بریده و جدا می کنند.

[تصویر: 4400217_349.jpg]

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مهریز در این باره گفت: محیط بانان پس از دریافت فیلم به تحقیق در این رابطه پرداخته و با کمک همیاران محلی، عده ای از متخلفین را شناسایی نمودند.

حسن اکبری‌نژاد اظهار داشت: پس ار افشای هویت تعدادی از افراد حاضر در فیلم، با شکایت این اداره پرونده ای در این رابطه در دادسرای فریمان تشکیل و تعدادی از متخلفین به دادسرا احضار شدند.

متهمین در ابتدا منکر هرگونه اقدامی در مورد کشتار کفتار بودند اما در ادامه بازجویی ها در حضور بازپرس پرونده اعتراف نمودند که کفتار را با موتورسیکلت تعقیب کرده و پس از آنکه حیوان از نفس افتاده است به کشتار و بریدن اجزای بدن آن پرداخته اند.

[تصویر: 4400218_138.jpg]

متخلفین در نهایت سر کفتار را از بدنش جدا نموده و بعنوان کله گرگی در روستاهای منطقه چرخانده بودند. متخلفین تعداد دیگری از همدستان خود را نیز در این رابطه به بازپرس پرونده معرفی نمودند که آنها نیز جهت انجام تحقیقات به دادسرا احضار شده اند.

تاکنون هشت نفر در رابطه با این پرونده به دادسرا احضار شده اند که پرونده آنها پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفر خواست، جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارجاء خواهد شد.

[تصویر: 4400219_748.jpg]
درود بر شما
دیر زمانیست که وجود باورهای وحشتناک پزشکی قدیم بلای جان محیط زیست شده مثلا استفاده از بافتهای جانوری در درمان برخی امراض که البته صحت آنها معلوم نیست مثل شاخ کرگدن ،کیسه صفرای فلان حیوان و موارد دیگر که در بعضی از کشورها جنبه قاچاق هم پیدا کرده متاسفانه جریان به اینجا ختم نمیشه باورهای خرافی مبنی بر داشتن بافتها و اجزا حیوانی به صورت خشک شده که نوعی طلسم محسوب میشود از موارد دیگر ست مثل داشتن مهره مارو دندان فلان جانور و چه وچه که ذکر بعضی از آنها مشمئز کننده و دور از ادبه باز نمیداینم نیت این افراد چه بوده به هر حال باید بکوشیم این باورهای زشت را از اذهان پاک کنیم
هر دم از این باغ بری می رسد...


با موتورسیکلت هم می‌شود نسل گونه‌های ایرانی را برانداخت +عکس

کشتن آهویی باردار که دو بره در شکم خود داشت، نه اولین کشتار از این نوع است و نه احتمالا آخرین نوع آن. براستی تا کی قرار است شکارچیان در کشتار گونه های بی نظیر ایرانی متنوع عمل کنند و ماموران کنار ایستاده و تماشاچی باشند؟

به گزارش «تابناک»، جولان شکارچیان و متجاوزان به محیط‌زیست و مناطق حفاظت‌شده همچنان ادامه دارد و امروز نیز دو شکارچی که اقدام به شکار یک آهوی باردار کرده و موجبات مرگ این آهو و بره هایش را فراهم آوردند، با تلاش محیط‌بانان دستگیر شدند.
این دو شکارچی امروز با موتورسیکلت اقدام به تعقیب آهویی باردار کرده و زمانی که حیوان از نفس افتاده و اسیر ایشان شد، آن را ذبح کردند. آن هم در شرایطی که این حیوان باردار بود و بر اثر دواندن طولانی مدت با موتور سیکلت، احتمالا پیش از آنکه از نفس بیافتد، بره هایش کشته شده بودند.

البته این اتفاق نخستین بار نیست که در محیط زیست کشورمان رخ می‌دهد و موجب حذف گونه های مختلف از آن می‌شود که مدتی است برخی شکارچیان (شکارچی خواندن این افراد از این روست که نام مناسبی برای ایشان یافت نشده!) با موتور سیکلت به دشت ها زده و با تعقیب گونه های مختلف حیات وحش، مرگی دردناک را به آنها هدیه می‌دهند.

[تصویر: resized_587965_879.jpg]

مرگی که ناشی از دویدن طولانی مدت حیوانات است. حیواناتی که برای فرار از موتورسیکلت هایی که به دنبال ایشان راه می‌افتند، تا سر حد جان دادن می‌دوند و گاه در حالی نفس های آخرشان را می‌کشند که از دویدن زیاد، برخی اندام هایشان از کار افتاده و در درون بدنشان، خونریزی رخ داده است.

این اتفاق در مناطقی رخ می‌دهد که قابلیت راندن موتور سیکلت وجود دارد و موارد ثبت شده از وقوع آن نشان می‌دهد که مشمول حیوانات حلال گوشت هم نیست بلکه متاسفانه گاه به شکل تفریحی با کشتار روباه، کفتار و... نیز به ثبت رسیده و همان گونه که در خبر فوق ذکرش رفت، در مناطق حفاظت شده و امثال پارک ملی کلاه قاضی هم شاهد وقوعش هستیم.

عجیب آنکه در آبان ماه سال گذشته، سیستم تصویری پایش منطقه کلاه قاضی با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست افتتاح شد و انتظار می‌رفت با نصب این سیستم کنترلی، چنین تخلفاتی در سطح منطقه روی ندهد.

اما آیا می‌توان پذیرفت که ماموران حفاظت محیط زیست از رواج این شکل جدید شکار آگاه شده باشند و برای مقابله با آن تدبیری نیاندیشیده باشند؟ مگر ورود موتورسیکلت به پارک ملی امری معمول و رایج است؟ اصلا شکارچیانی که با این روش به جنگ حیات وحش می‌روند، از چه مسافتی با موتور سیکلت راهی شکار می‌شوند که نمی‌توان شناسایی شان کرد؟
بعد از چند مطلب ناگوار گفتم یه مطلب متفاوت تری بزارم اینجا...
عنوان از من نیست پس لطفا منو سرزنش نکنید...


آشنایی با حیوان‌های چندش‌آور و عجیب

در قلمرو حیوانات می‌توان موجودات مختلفی را دید که در میان‌‌ آن‌ها هم از اهلی‌ها و دوست‌داشتنی‌ها قرار می‌گیرد، هم آن‌‌هایی که ترسناک هستند و از دیدن‌شان چندان راضی به نظر نمی‌رسیم و در عین حال تحسین‌شان هم می‌کنیم. ممکن است در دنیا خیلی از حیوان‌های خطرناک را بشناسیم، مانند شیرها، پلنگ‌ها، کروکودیل‌ها و دیگر گونه وحشی‌ها.

اما در این میان هستند موجوداتی که کمتر شناخته شده هستند و هر بار که آن‌ها را می‌بینیم، به شکلی غیر ارادی ماهیچه‌های وجودمان منقبض می‌شود و البته بیشتر این دیدارها در کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اتفاق می‌افتد. این موجودات به طور قطع بچه‌ها، سالمندان و کسانی‌که بیماری‌های قلبی دارند را می‌ترساند ومطمئنا شما هم در اولین مواجهه با آن‌ها ابروهایتان بالا می‌رود و ترجیح می‌دهید در نزدیکی‌شان نباشید.


عنکبوت خرچنگی از ژاپن


با دیدن این موجود حتما خودتان را برای فرار آماده کنید. عنکبوت خرچنگی ترکیبی از دو موجودی است که در بیشتر اوقات سر از کابوس‌های شبانه ما درمی‌آورند. این موجود تازه ابعاد بزرگی هم دارد و معمولا تا بیش از ۳ متر می‌رسد. از نظر علمی او یک عنکبوت است که پاهای بلندی با اندازه بسیار غیر معمولی دارد که دیدنش به راحتی می‌تواند باعث حمله قلبی شود. این خرچنگ همچنین توانایی شنا در آب را هم دارد.

[تصویر: 2052041.jpg]


هشت‌پایی با حلقه‌های آبی


در حالی‌که در بیشتر مواقع هشت‌پاها به نظر نفرت انگیز می‌آیند و یا حتی خیلی زیبا هستند که می‌توان ستایش‌شان کرد، هشت‌پای ابی حلقه‌دار درست مانند نامش روی بدن خود حلقه‌های آبی رنگی دارد که به نوعی ابزاری برای هشدار هستند. این حلقه‌ها برای این هستند که شکارچیان احتمالی بدانند هشت‌پا در حالت تدافعی قرار گرفته و نیش‌های سمی خودش را آماده کرده است. بهتر است بدانید هنوز برای این سم این هشت‌پا پادزهری یافت نشده، پس در صورت مشاهده بهترین کار دور ماندن از آن است.

[تصویر: 2052040.jpg]

آی‌آی

آی‌آی نام یکی از گونه‌های لمور است که در جزیره ماداگاسکار زندگی می‌کند. چشم‌های بزرگ و کشیده، انگشتان بلند و باریک که با آن‌ها خودش را بر روی درختان نگه می‌دارد، در شب‌ها حتما ترسناک خواهند بود، با اینکه هیچ آزاری نمی‌توانند برسانند.

[تصویر: 2052039.jpg]

گرگ یال‌دار


گرگ‌ها معمولا موجودات جالبی هستند که خیلی‌ها آن‌ها را گونه های خاصی از موجودات روی زمین می‌دانند، در این میان گرگ یال‌دار در نوع خودش موجودی منحصر بفرد است؛ با توجه به رنگ و هیکلی که دارد، بیشتر به سگ یا روباه می‌خورد، اما در عین حال پاهای بلند سیاهی دارند. با توجه به استانداردهای پستانداران این پاهای بلند بسیار غیر معمول هستند و بیشتر در دسته حشرات می‌توان چنین چیزهایی دید. این گرگ‌ هم مانند دیگر دسته گرگ‌هاست و بهتر است اگر اطرافش قرار گرفتید، احتیاط کنید.

[تصویر: 2052038.jpg]

هشت‌پا دامبو


خیلی از موجودات هستند که در کارتون‌ها آن‌ها را می‌بینیم و حتی خوشمان می‌آید، اما همان‌ها در دنیای واقعی خیلی جذاب به نظر نمی‌رسند و حتی برعکس وحشتناک می‌شوند! هشت‌پای دامبو یکی از این موجودات است که در کارتون‌های مختلفی حضور داشته است، او در عمق بیش از دو هزار متری دریا زندگی می‌کند و پژوهشگران هم چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانند و همچنان مانند یک راز باقی مانده است. اما در ظاهر او چشم‌های گرد و شاخک‌هایی کوچک و تیز در اطراف خودش دارد که در اعماق دریا چندان دوست داشتنی به نظر نمی‌رسد.

[تصویر: 2052037.jpg]

موش برهنه مول


موش مول از نوع برهنه‌اش پستانداری علفخوار است که هیچ مویی روی سطح بدنش ندارد و علاوه بر این ظاهر عجیب و غریبی که دارد، دو دندان جلویی‌اش هم که بیرون زده‌اند، به اندازه کافی ترسناک هستند. این موش در یکی از سایت‌های که حیوانات ترسناک را بر اساس جثه دسته‌بندی می‌کند، به عنوان هیولای کوچک معرفی شده است.

[تصویر: 2052036.jpg]

زرافه‌گردن

اگر پیش از این تصویری از «زرافه‌گردنم دیده باشید، حتما احتمال داده‌اید که با یک تصویر فوتوشاپ شده روبرو هستید، اما قطعا اشتباه می‌کردید. زرافه‌گردن نوعی بزکوهی است که در قاره افریقا زندگی می‌کند و البته به او «غزال زرافه‌ای» نیز می‌گویند.

[تصویر: 2052035.jpg]

مارماهی


اگر اختاپوس‌ها به اندازه کافی برای شماوحشت‌آور نیستند، مارماهی‌ها بی‌برو برگرد خواهند بود! این نوع از مارهای‌ها ظاهری دقیقا مانند هیولاها دارند و آدم را یاد فیلم‌های ترسناکی می‌اندازند که موجودی برای خوردن گروهی از انسان‌ها می‌آید. مارماهی‌ها فَک ندارند و با داشتن دو باله در اطراف بدن شنا می‌کنند. آن‌ها به جای دهان ردیفی دایره‌ای دندان در کنار هم دارند. در زمان رومیان باستان از آن‌ها به عنوان درمان‌های دارویی استفاده می‌شده و افرادی با درجات بالا می‌توانستند از این مارماهی‌ها داشته باشند.

[تصویر: 2052034.jpg]

موش ستاره‌پوزه


بسیاری از افراد هستند که از نگهداری موجودات عجیب و متفاوت خوششان می‌آید، مخصوصا آن‌هایی که از ترکیب چند گونه مختلف به دست آمده باشد. موش ستاره‌پوزه یکی از این حیوانات است که با توجه به نامش مشخص است که بینی ستاره‌ای شکل دارد که مانند یک عنکبوت بزرگ صورتی بر روی صورتش چسبیده است. با اینکه آن را ستاره نام‌گذاری کرده‌اند، اما از لحاظ علمی پوزه این موجود است که البته به بوهای مختلف هم حساسیت زیادی دارد و حکم تعیین کننده مسیر برای موشی که چشم ندارد را ایفا می‌کند.

[تصویر: 2052033.jpg]

حباب ماهی یا قطره‌ماهی


یکی از موجوداتی که به واسطه عکس‌ها و پست‌هایی که در اینترنت از او بسیار وجود دارد، ماهی حبابی است، ماهی که در اعماق دریا زندگی می‌کند و صورتی بسیار شبیه به انسان دارد. این موجود که البته به عنوان زشت‌ترین حیوان در جهان هم شناخته می‌شود، به معنای واقعی کلمه مانند یک قطره یا حباب در گوشه‌ای می‌افتد و برای غذا هم از هر چیزی که در اطرافش باشد، مصرف می‌کند.

[تصویر: 2052030.jpg]


دیوماهی زگیل‌دار


این خزنده متفوات و عجیب و غریب را تقریبا خیلی سخت می‌توان از نزدیک دید، چون به احتمال خیلی زیاد زنده باقی نمی‌مانید که بخواهید از تجربه برخورد با این حیوان صحبت کنید. دیوماهی زگیل‌دار در اعماق‌ترین بخش‌های دریا زندگی می‌کند و البته با نوری که بالای سر خودش روش می‌کند، بیشتر شناخته می‌شود، او از این نور برای شکار استفاده می‌کند. البته نحوه شکاری هم که در پیش می‌گیرد چندان دوستانه نیست و با در آغوش گرفتن طعمه‌هایش، خون آن‌ها را با دندان‌های بلند و ناهمواری که دارد، می‌مکد.

[تصویر: 2052027.jpg]


ماهی‌خفاشی با لب‌های قرمز


این نوع از ماهی درست مانند این است که آرایش کرده و با اینکه شباهت زیادی به خرچنگ دارد اما توانایی راه رفتن ندارد و با باله‌های منحصر به فردش جابه جا می‌شود. این باله‌ها به شکلی هستند که او را روی زمین نگه می‌دارند و به جابه جا شدنش کمک می‌کنند، چون در حالت عادی او شناگر بسیار افتضاحی است.

[تصویر: 2052031.jpg]


دیوکوسه


یکی دیگر از مخلوقات اعماق دریا، دیو کوسه است که سطح تازه‌ای از ترسناک بودن را به نمایش می‌گذارد. این گونه نادر از کوسه‌ها در اعماق دریا زندگی می‌کنند و اگر به نظر شما کوسه‌های معمولی به اندازه کافی ترسناک نیستند، قطعا دیوکوسه‌ها با دندان‌‌های بزرگی که از دهان‌شان بیرون زده، وحشتناک هستند. از نظر جغرافیایی این موجودات را نوعی فسیل زنده می‌دانند که از ۱۲۵ میلیون سال قبل با نام دیوکوسه‌گان شناخته می‌شوند.

[تصویر: 2052029.jpg]


پلاتیپوس

پلاتیپوس‌ها پستاندارانی آبزی و منقاردار هستند که در استرالیا زندگی می‌کنند و در حالی که دوست داشتنی می‌توانند باشند، چندش‌آور هم هستند. از آن‌جهت که بخش زیادی از ظاهر آن‌ها مانند اردک است و بخشی دیگر شباهت زیادی به سمور دارد. پلاتیپوس‌ها حیوانات نادری هستند که در آب‌های استرالیا زندگی می‌کنند و با اینکه پستاندار هستند، تخم می‌گذارند. جالب است بدانید پلاتیپوس‌های نر سمی را از طریق خاری که پشت پاهای‌شان دارند وارد بدن مهاجمان می‌کنند که با اینکه کشنده نیست، اما درد زیادی را به وجود می‌آورد.

[تصویر: 2052028.jpg]


مُلا مُلا


آن‌ها را به عنوان ماهی‌های دریایی می‌شناسند که بدنی صاف و بسیار استخوانی و سری نسبتا بزرگ دارد. در حقیقت مولا مولا مانند این است که یک سر ماهی جدا شده در آب شناور است. این ماهی همچنین سنگین‌ترین ماهی استخوانی در جهان است که وزنی بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم در جوانی دارد و عمدتا هم از عروس‌های دریایی تغذیه می‌کند. کشورهایی مانند ژاپن، کره و تایوان معتقدند این ماهی درمان دارویی دارد.

[تصویر: 2052032.jpg]
شکار کل با اسلحه تک تیر انداز دراگانوف !!!!!!!!!!!! من نمیدونم چرا اسلحه ای که به راحتی میشه افراد رو از فواصل بالای 1000 متر باهاش ترور کرد باید دست مردم باشه.
یا حمل اسلحه رو آزاد کنید یا جلوی اینارو بگیریدKhansariha (367)
[تصویر: 42029617683368670740.jpg]
(2016-04-24 08:34 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شکار کل با اسلحه تک تیر انداز دراگانوف !!!!!!!!!!!! من نمیدونم چرا اسلحه ای که به راحتی میشه افراد رو از فواصل بالای 1000 متر باهاش ترور کرد باید دست مردم باشه.
یا حمل اسلحه رو آزاد کنید یا جلوی اینارو بگیریدKhansariha (367)
[تصویر: 42029617683368670740.jpg]

درود بر دوستداران طبیعت
تا کنون5 2 صفحه از از تاپیک محیط زیست رو خوندم البته ارسال جدید رو هم میخونم ،یه دوره عصر تک سلولی ها بود یه دوره دایناسورها الان عصر انسانه این اشرف مخلوقات واقعا در حق این طبیعت جز جفا چیزی نداشته ، درسته در مقوله شکار بنا به مقتضیات و معلومات زمان پیش میریم ،فلان تفنگ و فلان دوربین وفاصله سنج و چندین تجهیزات دیگر به خدمت گرفته ایم برای شکار ، و اما خود شکار برای ایمن ماندن خودش از دست شکارچی (انسان ) آیا تمهیداتی نوین داشته؟ حس بویایی و شنواییش تغییر کرده ؟ جز اینکه زیستگاهش محدود شده ، البته گاه شرطی شده که اگه چیز غیر عادی را دید فرار کند یا استتار کند یا ترفندی دیگر ولی همیشه در برابر هوش بنی بشر مقهور بوده ، گویی موازنه قدرت بهم خورده او نم به خاطر فکرت آدمی، مخلص شکار این زبون بسته ها مثل این کل بیچاره که به ما خیره شده رو مثل زدن گل خالی میدونم (نظر شخصی )البته درسته که برای زدن این کل نیاز به مهارتها ی زیادی از قبیل محاسبات چندین چیز هست اما فکر میکنم از بلندی به پایین سنگ انداختن آسونتره، البته یک نکته هم در مورد خودم بگم که شخصا علاقه ای به شکار چهار پایان ندارم گاهی پرنده شکار میکنم اون هم پرنده ای که انقراض به سختی گریبان گیرش میشه (حتما از گوشتش هم استفاده میکنم )نه گونه ای مثل این کل که دست طبیعت قریب چندین سال شاخ زیبای اون رو تراشیده ، (البته قصدم نفی شکار برای علاقمندان شکار چهار پایان نیست چرا که آنهم راهکار خودش رو داره مثلا شکار تروفه )
شمع این انجمن همین تاپیک محیط زیسته شمع نباشه پروانه صفتی هم نیست پس بکوشیم تا محفلمان روشن بماند
شاد باشید و پایدار
لینک مرجع