انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
حامد عزيز تصميم داشتم تا نظرسنجي جوابي به پستهاي شما ندم ولي مطلبي بود كه بايد گفته بشه.

در پاسخ به سوالتون بايد بگم بله من موافق اصلاح تاپيك شكار هستم ولي موافق منع شكار به طور صد در صد نيستم حتي اگر خودم شكار رو بذارم كنار كه در حال حاضر تا حدود زيادي اينكار رو كردم.

يك مطلب ديگه پديده انقراض قبل از بوجود اومدن انسان و به طور اخص گونه خاصي از انسان به نام شكارچي!! وجود داشته و خواهد داشت و مطمئن باشين اين پديده شامل حال هر گونه اي بر روي زمين خواهد شد حتي شما و ما. البته نمي خوام نقش انسان رو در انقراض بعضي جانوران نديده بگيرم ولي به هر حال انقراض بخشي از روند تكامل هست و فقط با "شكار نكردن" نمي شه به جنگش رفت.به شما اطمينان مي دم حتي اگه همين امروز شكار رو متوقف كنين تا 20 سال آينده به علت تغييرات آب و هوا و اقليم و كوچك شدن زيستگاهها شاهد انقراض گونه هاي زيادي خواهيم بود.
دوست عزیز شما راهی رو که برای رسیدن به هدفتون انتخاب کردین از اخر دارین به اولش میاین به عبارتی حرف آخر رو اول میزنید و این خط مشی شما نتیجه ای در بر نداره.همونطور که گفتم این یک کار فرهنگیه و باید بجای شمشیر رو از رو بستن با پنبه سر بریدن رو تمرین کنید.فکر نمیکنم با این شیوه ای که شما به این قضیه نگاه میکنید و همچنین ادبیاتی که برای ابراز نظراتتون انتخاب میکنید حتی موافقان با نظر شما تمایلی به همراهیتون داشته باشن.عجیب نیست کسی سوالتون رو جواب نمیده در حالیکه میدونم تعدادی از افراد با کلیات فرمایش شما موافقن.
کمی در موضعگیری درنگ کنید.ضرر نداره.همیشه تصمیمات انقلابی به عملکرد انقلابی و در آخر صلاح و رستگاری منجر نمیشه.
اون داستان ما که پاک شدKhansariha (8)

این یکی قشنگ ترهKhansariha (8)قضاوت با شما!


کوه بلندي بود که لانه عقابي با چهار تخم، بر بلنداي آن قرار داشت.
يک روز زلزله اي کوه را به لرزه در آورد و باعث شد که يکي از تخم ها از دامنه کوه به پايين بلغزد.بر حسب اتفاق آن تخم به مزرعه اي رسيد که پر از مرغ و خروس بود.مرغ و خروس ها مي دانستند که بايد از اين تخم مراقبت کنند و بالاخره هم مرغ پيري داوطلب شد تا روي آن بنشيند و آن را گرم نگهدارد تا جوجه به دنيا بيايد.
يک روز تخم شکست و جوجه عقاب از آن بيرون آمد.جوجه عقاب مانند ساير جوجه ها پرورش يافت و طولي نکشيد که جوجه عقاب باور کرد که چيزي جز يک جوجه خروس نيست. او زندگي و خانواده اش را دوست داشت اما چيزي از درون او فرياد مي زد که تو بيش از اين هستي. تا اين که يک روز که داشت در مزرعه بازي مي کرد متوجه چند عقاب شد که در آسمان اوج مي گرفتند و پرواز مي کردند. عقاب آهي کشيد و گفت: اي کاش من هم مي توانستم مانند آنها پرواز کنم.مرغ و خروس ها شروع کردند به خنديدن و گفتند: تو خروسي و يک خروس هرگز نمي تواند بپرد.
اما عقاب همچنان به خانواده واقعي اش که در آسمان پرواز مي کردند خيره شده بود و در آرزوي پرواز به سر مي برد.اما هر موقع که عقاب از رويايش سخن مي گفت
به او مي گفتند که روياي تو به حقيقت نمي پيوندد و عقاب هم کم کم باور
کرد.بعد از مدتي او ديگر به پرواز فکر نکرد و مانند يک خروس به زندگي ادامه داد و بعد از سالها زندگي خروسي، از دنيا رفت.

تو هماني که مي انديشي، هرگاه به اين انديشيدي که تو يک عقابي به دنبال
رويا هايت برو و به ياوه هاي مرغ و خروسهاي اطرافت فکر نکن!

نتیجه گیری میتونه دوسویه باشه!!!Khansariha (214)

[تصویر: il_fullxfull.203000884.jpg]
حامد عزیز
من قبلن هم روشن گفتم: مثل شما مخالف شکار هستم. شکار به معنای وجه عمومی اون. طبیعتن مغالطه هم نمی کنم و کشتن جانوران موذی رو در جایی که "به سلامت و امنیت بشر لطمه بزنه" و "راه دیگری هم نباشه"شکار نمی دونم.

فقط چند نکته:
1- حامد عزیزم کمی آرومتر و با طمانینه تر معتقدم باید رفتار کرد
2-به یاد سید نجیبی که گفت زنده باد مخالف من، من برای مخالفم حق حضور قائلم . گیرم شما قبول نداشته باشید و دوستان شکارچی هم بعضن همینطور

3- همه ما این دو روز به حامد نصیحت و عتاب کردیم - و آخ که چه مزه ای داره عین بزرگترها از روی قله قاف نصیحت کردن- که با ادبیات درست صحبت کنه و آرومتر وگرنه با اصل بحثش موافقیم و الخ.
لابد برخی دوستان به یاد دارند که انتقاد بسیاد مودبانه و ملایم خود من چند وقت پیش نتیجش چه شد... آیا به جز توهین کور و تایید یکی دوتا از اصحاب سایت بر اون توهینها، نتیجه محترمانه ای داشت؟ پس یک طرفه به قاضی نرویم.

4- و اما جناب شکارگر، شما همیشه قبل از بحث خط و نشانی برای مرعوب کردن طرف مقابل می کشید که شما سوادش را ندارید و من دارم و ... . این طوری نمی شود برادر. گیرم من نوعی مطالعه ای در این مورد نداشته باشم (که اتفاقن دارم) و تحصیلات نداشته باشم ( که دارم) ومدرس یکی از همان خراب شده هایی که اسمش را دانشگاه گذاشته ایم نباشم (که دست برقضا هستم)... خب.. که چه؟ یعنی کسی حرف نزند به مناسبت فوق لیسانس شما؟ که به عنوان فقط یک مثال، نپرسد که آن گرگ زیبا، سلطان دشتهای همدان با چه توجیه موجهی به خون کشیده شده؟ روستائیان خواسته بودند؟ که آن یکی بمیرد یا همه گرگ ها بمیرند؟ و یا آن دیگری و دیگری... پس اگر قرار است بحث و حدیثی باشد، به این روش نمی شود. من دفعه قبل حرف مشخصی با شما در خصوص فرهنگ سازی و ... زدم. ظاهرن پذیرفتید اما کو نتیجه اش؟ حالا حتا همکیشان خود و سایر علاقه مندان شکار را به سخره می گیرید که چرا چهره پوشانده اند؟ این منظور از فرهنگ سازی بود؟

5- در نهایت و به عنوان حسن ختام بگویم که مدشده بگوییم حرف زیاد است ولی... . بعله ما هم می گوییم حرف زیاد است ولی
گفتگو آیین درویشی نبود
ورنه با تو گفتگوها داشتیم
خوب كاري نداره مثل فرانسويا قرقاول رو تو فارم خصوصي پرورش بديد و بزرگ شدن تو طبيعت رها كنيد!!!يا بجاش كبك و بادرچين و كبوترو .....
اگه اونقدر قدرت و توانايي در خودتون ميبينين مسئولين رو مجاب كنيد اينكارو بكنن ما هم بدمون نمياد بجاي ده تا قرقاول هزار تا تو باغ ها باشن.
(2012-01-18 04:54 PM)hamedsfd نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مهدی جان لطفا متن منو دوباره بخون کجاش از توهین و بی احترامی نوشتم؟کجا نوشتم "اون تاپیک باید بسته بشه" اگه نوشتم بگید حذفش کنم!
کجای مطلب من با دموکراسی مغایرت داره؟ من گفتم به نظر من اون تاپیک خواسته یا نا خواسته یه جور تبلیغ و تشویق به کشتن حیوان تبدیل شده و باید جلوش گرفته و در آخر نوشتم اگه شما همراهی کنید اصلاحش کنیم
لطفا به فکر نقد متن من نباشید فقط مثل من نظر در مورد مطالب زیر نظر خودتونو بگید :
1- ادامه تاپیک تصاویر شکار به همین شکل درسته یا نه
2- اگر پاسخ شما به سوال 1 بله هست که هیچ اگه نه باید چکار کنیم؟
اگر به سوال دو پاسخ دادین بگید با راه کار من موافق هستید یا راه کار جدید ارائه کنید.
والسلام
esmaeil1356 عزیز مهم نیست فکر کردم شما بودی به هر حال گله رو از کسی دارم که 2 اخطار برام فرستاد ولی برای طرف مقابل نفرستاد
در مورد حذف پست ها هم ازتون تشکر کردم بازم میکنم
دوست عزیز دو سوال منطقیتون منطقی نیست . دلیلشو اخر برات میگم ولی به نظر من این جوابشه
1 هیچ چیز تو دنیا اونقدر درست نیست که درستری ازش نباشه یا امکان وجود نداشته باشه

2 همون جواب شماره 1

علت منطقی نبودن سوال:
در سوال 2 فرمودید اگر پاسخ ادامه درست باشد که هیچ یعنی مقدار صفر قرار دادید این نظر را
پس شما دو سوال نپرسیدید. چیزی که شما فرمودید این جمله میشود
اگر مخالف ادامه تصاویر شکار به همین شکل هستید چه کار کنیم؟
پس نمیشود به این دو سوال شما جواب داد .Khansariha (8)دموکراسیه به خداKhansariha (8)
دوست عزیز،من مطالب شما رو به دقت خونده بودم.حتی پستهات رو چندین دفعه مرور کردم.من با مقوله شکار قانونمند مخالف نبوده و نیستم ولی با کشتار چرا.بعد هم راجب سوالتون که به صورت صفر و یک بیان شده خلاصه بگم تصاویر شکار خیلی برای من خوشایند نیست ولی شما میتونستید بعد از شناخت کلی از سایت و دوستان عزیز،تایپکی به موازات تاپیک تصاویر شکار در نقد شکار ایجاد کرده و نتیجه به مراتب بهتری بگیرید.
اما در مورد علی آقا که گفتید چرا باید خودمون رو با عراق مقایسه کنیم؟شما چقدر ایشون رو میشناسید.همین بس که بیشتر از من و امثال من به مملکتش خدمت کرده اون هم در عمل(وقتی میگم زود قضاوت کردی اینه دیگه).و یا اینکه فرمودید قبلا هم گفتم حرف بیفایده نگفتنش بهتره ، اگه مخالف ترویج کشتن حیوانات هستی یا عمل کن یا بیهوده زیبا سخن مگو.ایشون که ادعایی نکرده.فقط محترمانه نظرش رو بیان کرده.آیا نقد محترمانه شکار،بیهوده است ولی توهین به شکارچی میشه کار عملی؟خود شما در عمل چه کار کرده اید؟یا اینکه پرسیدید چرا نظر سنجی کنیم؟مگه میخوایم گروهی کاری کنیم؟اینجا یه گروه حیوان میکشن و برای خودشون تاپیک دارن! منم دنبال یه گروه هم فکر خودم و هدفی که قبلا توضیح دادم هستم !میشه بفرمایید چرا مخالف نظرسنجی هستید؟چه اشکالی داره شما هم با گروه همفکرتون یه تاپیک داشته باشید و شکار رو محترمانه نقد کنید.
اما از بنده پرسیدید که مگه برای شما فرقی میکنه من چند سالمه؟برای من فرقی نمیکنه شما چند سالتونه ! احترام هر انسانی واجبه و هر انسانی جایز الخطاست چه بزرگ چه کوچک!
صد البته که برای من فرق میکنه.شما از یک انسان کم سن و سال و بی تجربه و یا بیسواد به اندازه یک انسان دنیا دیده و یا تحصیل کرده انتظار دارید(قبول دارم که استثنا هم داریم)؟اگه احترام هر انسانی واجبه پس چرا تاپیک اولتون رو با بی احترامی شروع کردید؟درسته هر انسانی جایز الخطاست چه بزرگ چه کوچک!منم نگفتم که بزرگترها اشتباه نمیکنن.گفتم احترامشون واجبه.حرمت دارن.اگه هم اشتباهی هم کردن نباید شترق زد زیر گوششون.
در آخر هم گفتید که کلی از خودم تعریف کردم.من کلی صحبت کردم.اون موقع همه کوچیکترا اینجوری بودن مگه اینکه خلافش ثابت میشد ولی الان دقیقا برعکسه.
ای کاش شما مطلب منو با دقت بیشتری می خوندی.
حرف من این بود که حداقل حرمت بزرگترهایی رو نگه دارید که ممکنه سن بچه هاشون از من و شما بیشتر باشه.حتی اگه کسی خطایی هم کرده این حق رو برای من و شما ایجاد نمیکنه که بهشون توهین کنیم.
به هر حال صلاح مملکت خویش...
ما آنچه که...
با سلام
اگه جسارتی شده و برداشت براین بوده که سواد و معلومات میخواد به رخ کشیده بشه، خیلی از همه بزرگواران که بارها گفتم من اینجا شاگرد کوچک همه هستم، عذر خواهی میکنم.
خودم علاقمند به شکار تروفه و مدافع سرسخت اونم، باخیلی از حیوون کشی هایی هم که تو این سایت دیدم موافق نیستم، ولی هیچ وقت اعتراض نکردم و دلیل هم ندیدم، مطلبی در مجله شکار شماره 3، پاییز و زمستان 1383 چاپ شده که در اونجا نظر چند تا از بزرگان و اهل فن در زمینه شکار و طبیعت و همچنین نظر حقیر در زمینه همین مقوله به چاپ رسیده. همون مطلب و در زیر براتون آوردم. خواهش میکنم مطالعه بفرمایید.
چرا تروفه؟
شكار تروفه به چه معناست؟ وشكار تروفه چگونه مي‌تواند به افزايش جمعيت يك گونه كمك كند؟ اين‌ها و امثال اين‌ها سوال‌هايي است كه دائماً از سوي برخي شكارچيان و دوستداران طبيعت مطرح مي‌شود. آيا شكار تروفه به حيواني اطلاق مي‌شود كه سال‌هايي از زندگي خود را سپري كرده و فرصت كافي براي ابراز وجود در ميان جمعيت و نسل خود را داشته است؟ و يا اينكه از نظر ميزان رشد شاخ، جمجمه و يا دندان، به حد مطلوب و يا فراتر از معمول رسيده باشد؟ و يا از نظر سني رو به كهولت باشد؟ و آيا شكارچي ورزشي مي‌داند كه با شكار و حذف اين حيوان مسن و يا پير، عرصه را براي جوانترها و ابراز وجودشان باز مي‌كند و به عبارتي جمعيت آن نسل را هرس مي‌كند؟ و اين ميراث طبيعي و شكوه خلقت را در موزه خصوصي و يا عمومي، ساليان سال حفظ مي‌كند؟
و امّا براي شكافتن اين موضوع و نگرش ديدگاه‌هاي مختلف، بر آن شدم تا از برخي صاحب نظران در زمينه حيات‌وحش و شكار بپرسم: چرا تروفه؟
دكتر هدايت‌اله تاج‌بخش: تروفه به يك گونه ممتاز اطلاق مي‌گردد، هدف بر اين است كه شكارچيان تا آن‌جا كه بتوانند به دنبال شكار ممتاز، مسن و نر باشند و بدين ترتيب به حيوانات جوان و يا ماده لطمه‌اي وارد نشود. در واقع رواج شكار تروفه مي‌تواند به حفظ حيات‌وحش كمك كند، كه اين صحبت ما تنها نيست، بلكه نظر جهانيان است و كلوپ‌هايي نظير C.I.C و Rowland ward، ساليان سال است كه به ثبت تروفه‌ها مشغولند و ساليانه جلسه‌هايي جهت فروش برخي تروفه‌ها برگزار مي‌كنند، كه با قيمت‌هاي بالايي خريد و فروش مي‌شوند. بنده به عين ديده‌ام كه كشورهاي پيشرفته نظير آمريكا، از طريق ترويج شكار تروفه (تروفه‌بازي) چه خدمتي به حيات‌وحش‌شان كرده‌اند. و حدود سال‌هاي 50-49 كه به ايران بازگشتم، با كمك افرادي همچون منوچهر رياحي، اسكندر فيروز، امان‌اله جهانباني، و... به تشويق و ترويج شكار تروفه پرداخته و در سال 1352 نمايشگاهي بزرگ كه از چندين هزار تروفه تشكيل شده بود بر پا كرديم.
مهندس افشين كرمي: برابر تعريف C.I.C، شكار به معني بهره‌برداري پايدار از حيات‌وحش است. كه اين تعريف مورد پذيرش مجامع زيست‌محيطي نيز هست و در واقع شكار تروفه به شكار پيري اطلاق مي‌شود كه براساس اندازة شاخ و يا پوست و يا دندان ارزيابي مي‌شود و حتي به نظر برخي نيز عمل شكار تروفه مترادف با هرس جمعيت براي پويايي بهتر و جوان شدن جمعيت حيات‌وحش است، ليكن اين سوال مطرح مي‌گردد؛ با وضع فعلي، جمعيت حيات‌وحش كشور به حدي رسيده است كه بتوان تعدادي را هرس نمود؟ و آيا مي‌توان تروفه‌اي با شاخص و معناي واقعي آن يافت يا خير؟ به نظر شما آيا مي‌توان شخصي را كه قوچ البرزي و يا اوريال و يا كل با طول شاخ 60 و يا70 سانتي‌متر زده است، شكارچي تروفه‌ اطلاق كرد؟
لذا با توجه به روند كاهش جمعيت حيات‌وحش كه دلايل مختلف داشته (به نوبه خود جاي بحث دارد) آموزش شكارچيان به انجام شكار تروفه توسط كانون‌هاي شكارو نيز ورود بخش خصوصي علاقمند به حفظ طبيعت و حيات‌وحش به مشاركت در مديريت مناطق و استفاده از قرق‌هاي اختصاصي جهت امر شكار، موجب پايداري بيشتر جمعيت حيات‌وحش در ساير مناطق گشته و فعل شكار نيز تحت ضوابط خاص خودش فقط در قرق‌هاي اختصاصي صورت مي‌گيرد.
سرهنگ سيد بهزاد يوسفي: كلمه تروفه ريشه لاتين دارد و به معناي هديه، جايزه و اثري ماندگار كه نشانه افتخار است، تعبير مي‌شود. و به عبارتي به آنچه كه از يك حيوان باقي مي‌ماند، مثل شاخ و پوست و جمجمه اطلاق مي‌گردد. و اين آثار زيبا و باشكوه را در معرض ديد عموم قرار مي‌دهند و ركوردگيري، ثبت و مسابقه‌ها انجام مي‌شود، كه ممكن است جايزه نيز به آن تعلق گيرد كه همان نشان موفقيت و يادبودهاست. البته حقيقتاً شكار تروفه يكي از معدود ورزش‌هايي است كه چيزي بالاتر از فيلم و عكس از آن به‌يادگار باقي مي‌ماندو آن همان پوست، شاخ و يا جمجمه‌هاست و هميشه به‌عنوان يك شاخص محكم و مسجل جهت شركت در مسابقات، ماندني است. به نظر بنده، تروفه تنها به حيوان پير اطلاق نمي‌گردد، زيرا ممكن است گاهي حيوان در سنين جواني به حد مطلوب و ممتاز رسيده باشد. اگر شكار تروفه طبق ضوابط آماري دقيق و كارشناسي و اصولي انجام شود، به مفهوم واقعي كلمه مي‌تواند هرس حيات‌وحش باشد.
دكتر اميرحسن مظهري: تروفه يعني تحفه؛ چيزي كمياب و نادر. تروفه؛ حيوان نر و پيري است كه به علت هوش، قدرت و تجربه توانسته خود را تا اين سن و سال حفظ كند و اين حيوان باهوش براي رسيدن به اين سن و سال، مسائل سختي را سپري كرده، پس شكار آن بسيار سخت‌تر و هيجان‌انگيزتر است، زيرا شما با يك حيوان عادي روبرو نيستيد. علاوه بر اين‌ها تبديل شدن يك حيوان به تروفه؛ ژن خوب، تغذيه مناسب، آرامش و مقدار زيادي شانس را مي‌طلبد. ضمن اينكه يك شكار تروفه ابهت بيشتري دارد و از نظر بقاء و ادامة نسل فايده چنداني ندارد و ممكن است كه باعث شودژن‌هاي سالم و جوان به باروري نرسند و در نهايت هم در گوشه‌اي از طبيعت از بين بروند. پس چه بهتر كه اين آثار طبيعي ملّي دچار زوال نشده و در موزه‌هاي خصوصي و عمومي محفوظ بماند. ضمناً در صورت شكار تروفه‌هاي ركورد در سطح جهاني، مي‌توان قابليت‌هاي طبيعي كشور را به جهانيان معرفي كرد. بنا به دلايل فوق، شكار حيوان ماده و يا جوان، بنده را هيچ وقت به هيجان نياورده و شخصاً هميشه به دنبال شكار تروفه بوده‌ام. به عبارت ديگر شكار تروفه مانند چيدن ميوه‌هاي رسيده يك باغ است و تصديق مي‌كنيد كه اگر اين ميوه‌ها را نچينيد، به زمين افتاده و مي‌گندد و زحمات باغبان و باغدار به هدر رفته، كه اين خود يك نوع كفران نعمت محسوب مي‌شود.
مهندس بهنام بلمكي: استحصال تجاري و تفرجي از حيات‌وحش يكي از موضوعات حساس و بحث‌انگيز روز است. اين كه شخصي شكار حيواني را از نظر اخلاقي مجاز بداند يا خير، بستگي به ديدگاه آن فرد نسبت به حيات دارد و ربطي به آنچه كه روي زمين مي‌گذرد، پيدا نمي‌كند و امّا يك بحث منطقي و اخلاقي هم وجود دارد و آن اينكه شكار ورزشي در وهله اول بايد به گونه‌اي باشد كه بهره‌برداري به صورت پايدار تضمين گردد. در واقع حيات‌وحش محصولي است كه مي‌توان هر ساله از آن برداشت نمود، بدون اينكه به توليد آن در آينده لطمه‌اي وارد شود. يك راهكار عملي براي نيل به اين مقصود تشويق شكارچي ورزشي به صيد تروفه است. حذف جانوري كه در واپسين سال‌هاي عمر است و در عين حال از ديد زيباشناختي انسان، به زيباترين حالت ممكنه و از لحاظ نقش و كاركردش در طبيعت به حداقل كارايي رسيده است، در واقع مصداق يك تير و دو نشان است. شكار تروفه به تحريك جمعيت براي توليد محصول و افزايش پويايي و سلامتي مي‌انجامد و از لحاظ مباني مديريت حيات‌وحش، بهترين گزينه جهت پيشنهاد به جامعه شكارچي است.
متاسفانه شما بجای اینکه واضح به سوالم پاسخ بدین کلی مطلب می فرستین که خوندن و پاسخ دادنش وقت گیره ولی اشکالی نداره سعی میکنم خلاصه وار توضیح بدم:
جناب severus snape
جواب این پست شما رو نمیدم(نه اینکه نتونم)می خوام بدونم بعضی از دوستان که دنبال ادبیات دیپلماتیک و دموکراسی و فرهنگ و ... هستند از شما خورده میگیرند یا پای پستتون تشکر ارسال میکنند.
جناب ganymede74
از اینکه شما اولین شخصی هستی که پاسخ دادی خوشحالم هرچند خیلی صریح نبود ! من دنبال حذف 100 درصد شکار نیستم چون نمیتونم این کار رو بکنم
فقط میخوام کسی با دیدن تاپیک تصاویر شکار به کشتن حیوان ترغیب نشه اگه موافق همراهی من هستی خیلی صریح اعلام کنید تا من بدونم میتونم روی کمک شما حساب کنم یا نه.
جنابsaeedaria
از اینکه اینقدر سعی می کنید منو به راه راست هدایت کنید ممنونم ولی دیگه خودتونو خسته نکنید بازم میگم خیالتون راحت این کار من کاملا بی خطره به کسی هم توهین نمیشه پس خیالتون راحته راحته راحت.
جناب Hunter
متن شما منو به ادامه راه مصمم تر کرد ازتون ممنونم.اگه به سوالم پاسخ میدادی بیشتر خوشحال می شدم.
hamdofعزیز
از پست زیبات ممنونم ما هردو در مورد شکار یک نظر داریم امیدوارم در مورد تاپیک تصاویر شکار هم نظرمون یکی باشه تا روی کمک شما هم حساب کنم.
جناب craftsman
از دادن این تیپ پستها خسته نشدین؟ من نمی تونم تویه فروم قرقاول و کپک و بلدرچین پرورش بدم شما هم نمی تونی ! ولی میتونم در تاپیک تصاویر در جهت مخالفت با کشتن حیوان کاری کنم که شما از انجام آن قاصرید.
جناب msh
اولا گفتم اگه مایلید پاسخ بدین شما که مایل نبودید چرا پاسخ دادید؟ گفتم صریح و واضح و بدون طفره رفتن که شما عمل نکردین . آیا گفتن اینکه {{ اگه در مورد تاپیک تصاویر شکار هم عقیده با توضیحاتی که دادم هستید راه کار ارائه بدین همکاری میکنم خودم دو راه کار ارائه دادم که روش دوم رو بهتر دونستم اگه هزار تا راه کار هم ارائه بدین همکاری میکنم }} منطقی نیست؟
جناب مهرداد
من کاری با اعضای سایت ندارم برای همین برام زیاد مهم نیست که بشناسمشون مطمئن هستم همینطوره که شما میگید و انسان های متشخصی عضو این سایت هستند در این شکی نیست.دنبال شکار قانونمند و غیر قانونمند هم نیستم آیا در مورد علی آقا حرف بدی زدم ؟ لحنم بد بوده یا چیزی شبیه اون؟ اگه بوده علی آقا خودت بگو من رسما در این تاپیک ازتون طلب عفو میکنم.در مورد کوچکتر بزرگتر هم جایی که من زندگی می کنم بر عکس نشده هنوز همونجوریه هنوزم توی اتوبوس کوچکتر بلند میشه بزرگتر بشینه و مابقیه حرف های جالبتون.بازم میگم احترام به سن نیست یک رابطه دو طرفست .شما با لحن تاپیک اول من مشکل داری یا لحن الانم؟
بعد از تاپیک اولم خیلی ها گفتن ما با نظر تو هم عقیده ایم ولی لحنتو نمی پسندیم خوب منم لحنمو تغییر دادم ولی کو؟ چی شد؟ ای کاش شما به جای تایپ این همه مطلب صریح تر نظرتو میگفتی.
جناب شکارگر
متن زیباییه زیاد وقتتو نمیگیرم آیا با ادامه کار تاپیک تصاویر شکار به همین شکل موافقی؟ یا خیر؟ اگر مخالفی به نظر شما باید کاری کرد یا نه؟ اگه به نظر شما باید کاری کرد، اون کار چیه و چگونه انجام بشه؟
خوب خدا رو شکر بحثمون داره منطقی پیش می ره.Khansariha (219)
حامد جان فکر کنم جواب من به شما صریح بود؟؟ من گفتم با اصلاح تاپیک شکار موافقم "اصلاح" یعنی چی؟یعنی بقیه رو ترغیب کنیم به شکار؟
یک بار دیگه می گم من کسی را به شکار ترغیب نمی نمایم و معتقدم این کار(ترغیب) نباید انجام شود ولی با شکار اصولی و قانونمند مشکلی ندارم.می خواین امضا هم کنم؟؟

نکته دیگه ای هست که باید به شما یاد آوری کنم دوست عزیز.متاسفانه حذف بعضی پستها ممکنه به صلاح باشه ولی بعدها ابهاماتی برای تازه واردین پیش می آد که به دلیل جای خالی اون پستها از کل قضیه با خبر نیستن.
منظور من دقیقا پاسخ شما به جناب craftsman هست من و سایر دوستان هنوز هم یادمون هست که اولین نفری که نسبت به شکار یک پرنده شکاری موضع گیری کردن ایشون بودن.پس ایشون هم می تونن و می دونن کجا و چگونه با شکار غیر قانونی برخورد کنن و برخلاف نظر شما دوست عزیز از این کار قاصر نیستن.

ببینید دوست من جوامع زیادی هنوز روی کره زمین از طریق شکار و ماهیگیری ارتزاق می کنن و خواهند کرد.پس شکار به خودی خود بد نیست.نه من نه شما و نه هیچ کس دیگه هرگز نمی تونیم شکار رو ریشه کن کنیم ولی قانونمند چرا.اگه هدفتون اینه به شما قول می دم اکثر بچه های سایت با شما همعقیده هستن.
لینک مرجع