انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام و عرض ادبKhansariha (8)
نجات دو قلاده گرگ گرفتار در استخر آب
دو قلاده گرگ وحشي كه در استخر آبي گرفتار شده بودند با تلاش ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان قزوين از مرگ نجات يافتند.
زیست بوم: دو قلاده گرگ وحشي كه در استخر آبي گرفتار شده بودند با تلاش ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان قزوين از مرگ نجات يافتند.به گزارش زیست بوم، علي فرهادي با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طي گزارش همياران محيط زيست مبني بر گرفتار شدن دو قلاده گرگ وحشي در داخل استخر آبي با پوشش پلاستيكي بدون حصار در محدوده روستاي زرنو از توابع شهرستان البرز ماموران يگان حفاظت اين اداره كل بلافاصله به محل اعزام شدند.مديركل محيط زيست قزوين تصريح كرد: ماموان يگان راس ساعت 18 شب گذشته در محل حاضر شده و عمليات نجات اين حيوانات را كه به مدت 3 روز در استخر آب گرفتار شده بودند، آغاز كردند.فرهادي با اشاره به شرايط جسماني گونه‌ها و برودت هوا و ريزش برف و عدم امكان بيهوش نمودن آنها به دليل ضعف جسماني، عمق و شيب زياد استخر، بيان كرد: براي نجات گونه‌ها نسبت به احداث ريل فلزي و استفاده از طناب و تسمه و حتي لوله‌هاي آب اقدام گرديد و پس از تلاشي نزديك به 4 ساعت، ماموران موفق به نجات يكي از گونه‌ها شدند.وي افزود: ماموران سپس نسبت به نجات گرگ دوم كه از نظر جسماني وضعيت مناسب‌تري داشت اقدام كردند كه پس از چند بار تلاش، خود گونه با استفاده از ريل تهيه شده موفق به خارج شدن از استخر شده و از محل فاصه گرفت.اين مقام مسئول تاكيد كرد: اقدامات درماني و احياء پس از نجات گونه اول نيز انجام گرفت و پس از قرار دادن داخل پتو و انتقال به خودرو جهت گرم شدن و مشاهده بهبود وضعيت جسماني، اين گونه نيز رها سازي شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


[تصویر: 13846829691.jpg]
[تصویر: 13846829692.jpg]
[تصویر: 13846829693.jpg]
[تصویر: 13846829694.jpg]
[تصویر: 13846829695.jpg]
شکار یک راس کل وحشی ۱۳ ساله در منطقه حفاظت شده خائیز / اختصاصی
۲۵ آبان ۱۳۹۲

[تصویر: didebaan-khyez-2.jpg]

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چهارشنبه ۱۳۹۲/۸/۲۲ شکارچیان غیرمجاز، یک راس کل وحشی ۱۲ الی ۱۳ ساله را در منطقه حفاظت شده خائیز شکار کرده و پس از بریدن سر حیوان به همراه لاشه شکار از منطقه گریختند.

مسئول منطقه حفاظت شده خائیز در این باره گفت: ساعت ۹٫۳۰ روز چهارشنبه، به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر شنیدن صدای شلیک گلوله در ارتفاعات منطقه، بلافاصله به همراه محیط بانان عازم محدوده مورد نظر شدیم.

هدایت اله دیده بان افزود: پس از ساعتها جستجو متوجه آثار خون شده و پس از دنبال کردن رد خون به سر بریده شده یک راس کل وحشی در محدوده ای به نام تنگ بیستم در ارتفاعات بالای ۱۰۰۰ متر منطقه حفاظت شده خائیز برخورد نمودیم.

این کل وحشی ۱۲ الی ۱۳ سال سن داشته و با شلیک دو گلوله از یک اسلحه جنگی کلاشینکف شکار شده بود که پوکه هر دو فشنگ نیز در محل وقوع جرم کشف گردید.

[تصویر: didebaan-khyez-1.jpg]

دنباله خبر در منبع:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

نظریه سایت رسمی دیده بان محیط زیست در ارتباط با صید مارها
.............................................اما ظاهرا موسسات سرم سازی همچنان مارهایی که بصورت غیرقانونی از طبیعت صید می شوند را از صیادان غیرمجاز خریداری نموده و از آنها در انجام تحقیقات و تولید انواع دارو و واکسن استفاده می کنند.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام واحترامKhansariha (8)
تلاش محیط بانان دماوند برای نجات ۳ شغال از مرگ حتمی
۲ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته (جمعه ۱۳۹۲/۹/۱) به دنبال تماس یکی از اهالی روستای کبودملک واقع در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند مبنی بر گرفتار شدن ۳ عدد شغال در داخل یک استخر نایلونی، بلافاصله نیروهای یگان محیط زیست به محل اعزام شدند.
[تصویر: 13852404531.jpg]
محیط بانان برای نجات شغال ها از داخل استخری که ۸ متر عمق داشت، با استفاده از چوب، نایلون و سایر وسایل، نردبانی ایجاد کردند تا شغال ها به کمک آن از دیواره استخر به بالا آمده و رهایی یابند. پس از آن یکی از شغال ها از نردبان تعبیه شده بالا آمده و از محدوده استخر فاصله گرفت.
[تصویر: 13852404532.jpg]
اما دو شغال دیگر به دلیل ضعف ناشی از گرفتار شدن به مدت طولانی در استخر، خیس شدن و سرمای شدید هوا، توان جسمی لازم برای بالا رفتن از نردبان را نداشتند. از همین رو یکی از محیط بانان بوسیله یک طناب به داخل استخر رفته و به کمک یک گونی شغال ها گرفته و تک تک به بیرون از استخر انتقال داد. شغال ها پس از خروج از داخل استخر و اطمینان از سلامت کامل در طبیعت منطقه کوه سفید رهاسازی شدند.
[تصویر: 13852404533.jpg]
تقدیر از دو دامداری که به یوزپلنگ های مهاجم آسیب نزدند
۱ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش انجمن یوزپلنگ ایرانی، در میان افراد تقدیر شده در همایشی که اخیرا توسط این انجمن برای پیشبرد حفاظت از یوزپلنگ در ایران برگزاری شد، دو نفر حضور داشتند که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند.
این دو نفر، پوردل نژاد راوری از شهرستان راور کرمان و مجتبی ایلخانی از منطقه حفاظت شده درونه خراسان رضوی بودند که طی سال های اخیر، گوسفند و شترهای خود را در اثر حمله گربه سانانی مانند یوز و پلنگ از دست دادند.با این حال آنها هیچگاه دست به اسلحه نبرده و علی رغم خسارت جدی، این گونه های ارزشمند را از بین نبرده و به آنها آسیبی وارد نکرده اند.درعین حال سازمان محیط زیست تلاش نمود تا با گزارش رسمی این وقایع بخشی از خسارت آنها را جبران نماید ولی کمبود منابع مالی و طولانی بودن روند کارهای اداری باعث شد تا این پروسه با دشواری و کندی روبرو گردد. hز همین رو بواسطه احساس مسئولیت و قانون مداری این افراد، همچنین عدم تلاش آنها برای ازبین بردن این گربه سانان نادر، در همایش یوزپلنگ ایرانی از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست جوایزی نقدی و لوح یادبودی به امضای خانم دکتر ابتکار دریافت نمودند.باید بخاطر داشت که نمی توان از همه دامداران انتظار چنین رفتاری را داشت و ممکن است در صورت عدم حمایت از دامداران و عدم پرداخت خسارات وارده به آنها، مواردی از تعارض گربه سانان بزرگ جثه مانند یوز و پلنگ به دامهای اهلی منجر به از بین رفتن این جانوران توسط افراد محلی گردد.
[تصویر: 13852407171.jpg]
اهدا لوح تقدیر به پوردل نژاد راوری دامدار منظقه راور کرمان توسط معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست
متأسفانه طی سال های اخیر حدود ۵ یوزپلنگ آسیایی در مناطق مختلف کشور قربانی این تعارض شده اند. از همین رو حل این معضل که روبه افزایش نیز هست، نیازمند توجه جدی تر از سوی مسئولین می باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام و عرض ادبKhansariha (8)
شکار ۲ میش وحشی و یک کل وحشی توسط گرگ ها
۳ آذر ۱۳۹۲

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بر اساس گزارش محیط بانان منطقه حفاظت شده هفتاد قله در روز جمعه مورخ ۱۳۹۲/۹/۱ مبنی بر شکار ۲ رأس میش وحشی و یک رأس کل وحشی تروفه با سن ۹ سال و طول شاخ یک متر توسط گرگ ها، کارشناسان و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی جهت بررسی موضوع در منطقه چکاب هفتاد قله اعزام شدند.
طی بررسی کارشناسان محیط طبیعی و تنوع زیستی، مشخص گردید کل وحشی در ارتفاعات دره چکاب توسط ۳ قلاده گرگ محاصره و پس از جنگ و مبارزه، گرگ ها حیوان را به سمت دشت هدایت کرده و پس از درگیری طولانی و خسته نمودن کل وحشی، نهایتا در کنار جاده چکاب آنرا زمین گیر کرده و از ناحیه پشت پا، مشغول خوردن ماهیچه و گوشت های ران شکار شده اند.
[تصویر: 13854910291.jpg]
محیط بانان هفتادقله در حین گشت زنی به این صحنه برخورد کرده و گرگ ها با مشاهده مامورین کل وحشی را رها نموده و فرار می کنند.نتایج بررسی ها نشان می دهد با شروع فصل سرما، بارش برف و تجمع حیات وحش در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اغلب گوشتخواران حاشیه منطقه بویژه گرگ ها و گربه سانان به این منطقه مهاجرت کرده و اقدام به شکار حیات وحش می نمایند.با توجه به افزایش جمعیت گرگ ها هر ساله تلفات زیادی در بیم سمداران وحشی منطقه حفاظت شده هفتاد قله ایجاد می شود که مقرر شد برنامه ای جهت مدیریت گرگ ها در داخل منطقه صورت گیرد.
[تصویر: 13854910292.jpg]
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
مشاهده ۳ قلاده پلنگ در یک باغ شخصی در نزدیکی جاده کرج – چالوس
۴ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در رخدادی نادر و کم سابقه، به دنبال ورود ۳ قلاده پلنگ شامل یک پلنگ ماده و ۲ دو توله اش به محوطه یک باغ شخصی واقع در فاصله یک کیلومتری از جاده چالوس در حاشیه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، صاحب باغ موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع می دهد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج در این باره به خبرنگار دیده بان محیط زیست، گفت: این باغ حدودا یک کیلومتر از حاشیه جاده چالوس فاصله داشته و در زیر کوه واقع شده است.
مهندس حکیمی افزود: این پلنگ و توله هایش چندین نوبت توسط سرایدار این باغ مشاهده شده و تاکنون دو قلاده از سگ های باغ را کشته و خورده اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مهندس حکیمی افزود: به دنبال اطلاع صاحب باغ به این اداره به همراه کارشناسان محیط زیست و مدیریت انجمن یوزپلنگ ایرانی به محل مورد نظر رفته و ضمن بررسی و مشاهده علائم حضور پلنگ از جمله سرگین و ردپای تازه پلنگ با همکاری انجمن نسبت به نصب دوربین های تله ای جهت ثبت تصاویر پلنگ و توله هایش اقدام شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

هم اکنون با هماهنگی و همکاری صاحب باغ یک نفر از نیروهای این اداره به طور شبانه روزی در اتاقکی داخل باغ حضور دارد تا ضمن ثبت وقایع طی روزهای آینده، منطقه تحت حفاظت قرار گرفته و از حوادث احتمالی جلوگیری شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشکان جان یه سوالی داشتم اگه شکارچی اینها رو بزنه میگن غیرمجاز بوده حالا که گرگ خورده هم مشکل هست؟پس این حیوانات درنده چی بخوره؟این محیط زیست چی فکر میکنه خدا میدونه
(2013-11-27 07:11 AM)stalker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشکان جان یه سوالی داشتم اگه شکارچی اینها رو بزنه میگن غیرمجاز بوده حالا که گرگ خورده هم مشکل هست؟پس این حیوانات درنده چی بخوره؟این محیط زیست چی فکر میکنه خدا میدونه
آقا مختار توی بعضی مناطق محیط زیست خودش میاد گرگ رها میکنه برای توازن و حفظ سلامتی حیوان چون حیوان باید برای سلامتیش دوندگی داشته باشه و مسائل دیگه چرخه حیاط وحش .... محیط زیست که نگفته گرگها چیزی نخورند گفته اینها از حواشی منطقه حفاظت شده دارند میان و جمعیتشان هم زیاد شده و آخرش هم گفته :((مقرر شد برنامه ای جهت مدیریت گرگ ها در داخل منطقه صورت گیرد.)) Khansariha (256)
آقا اینقدر من از این واحد مزخرف "قلاده" برای حیوانات درنده بدم میاد که حد نداره!!دقیقا نشانه دید غلط گذشتگان ما به حیوانات و حیات وحش هست که انگار باید هر حیوان درنده ای رو با قلاده در اسارت درآورد... حالا این یادگار کدوم دوره هست من نمی دونم!Khansariha (226)
با سلام Khansariha (8)
تو همین سایت دیده بان حیات و حش خوندم . یه بنده خدایی که داشته تو رودخونه کرج با قلاب ماهی قزل آلای خال قرمز صید میکرده
اومدن دستگیرش کردن .
من شنیده بودم ماهیگیری با تک قلاب آزاده !!!؟؟؟ یا قزل آلا (مخصوصا خال قرمز) از این قاعده مستثناست. یا اصلا ماهیگیری با قلاب و غیر قلاب بدون مجوز ممنوعه؟
لطفا دوستانی که دستی بر آتش دارند راهنمایی فرمایند.
با تشکرKhansariha (8)
اخبار
1392/8/21 سه شنبه
عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مراسمات.......
.........................
تخریب محیط زیست ، آلودگی منابع آب و خاک ، تهدید سلامت عمومی و امنیت غذایی از عواقب رها سازی ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در محیط زیست و طبیعت می باشد
کارشناسان محیط زیست بارها هشدار داده‌اند که استفاده از ظروف پلاستیکی معمولی مانند برخی از کشورهای همسایه و بسیاری از مناطق جهان، باید در کشور ممنوع شود، در حال حاضر شرایط تولید پلاستیکهای تجزیه پذیر دوستدار محیط زیست و همچنین ظروف گیاهی با تایید وزارت بهداشت در کشور فراهم گردیده و جا دارد مردم عزیز و عزادار کشورمان در مراسم عزاداری و پخش نذورات از این ظروف به جای ظروف یک بار مصرف پلاستیکی معمولی استفاده نمایند.
متاسفانه ظروف یک بار مصرف پلاستیکی معمولی پس از رها شدن در طبیعت سالهای طولانی بدون تغییر باقی مانده و منابع آب و خاک را آلوده می نمایند، علاوه بر آن سوزاندن غیر اصولی این مواد در محیط، گازهای بسیار خطرناکی ایجاد می نماید که ویژگی های سرطانزایی دارند، این در حالیست که ظروف پلاستیکی دوست دار محیط زیست و یا ظروف گیاهی با دوره زمانی معقولانه ای تجزیه گردیده و می تواند در یک فرآیند کاملا طبیعی به چرخه حیات باز گردد.
در حال حاضر استاندارد ملی 14000(سال1391) برای تولید ظروف گیاهی یک بار مصرف و همچنین استاندارد ملی 14417 برای پلاستیکهای تخریب پذیر تدوین و امکان تولید و نظارت بر اجرای صحیح این برنامه در کشور مهیا گردیده است و توصیه می شود مصرف کنندگان و کلیه علاقه مندان به حفظ محیط زیست با رعایت اخلاق زیست محیطی بر گرفته از تربیت اسلامی، تا حد ممکن از کیسه ها و ظروف تجزیه پذیر استفاده نمایند.
متن کامل خبر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام خدمت دوستان
یه خبر جالب دیدم گفتم خدمت دوستان بزارم که علاوه بر بار خبری نکته ای هم پیرامون سوال بعضی دوستان در دیدن تصاویر شکار خارجی در ارتباط با دیدن تصاویر شکار با تعداد بسیار بالا خصوصا پرنده ها گاهی دیده میشه.
لذا توجهتون رو به اعداد و ارقام در ارتباط با زیاد شدن این پرنده به عنوان نمونه جلب میکنم تا تفاوت تعداد شکار در خیلی از گونه ها تا حدودی روشن بشه.
و این سوال که ایا ما هم به این حد از فرهنگ نگهداری از محیط زیست که حیوانات جزیی جدایی ناپذیر از ان هستند رسیده ایم؟؟؟

بوقلمون های وحشی برای ساکنین نیویورک دردسر درست کرده اند و بسیاری از نیویورکی ها از خرابکاری های این بوقلمون ها شکایت دارند. تعداد این بوقلمون ها زیاد است و رفت و آمد خودروها را گاهی مختل می کنند، به همین دلیل مسئولین شهرداری در تلاشند که آنها را جمع کنند.
البته رهگذران از تماشای این منظره خوششان می آید، ولی ساکنین از خرابکاری های آنها و سر و صدایی که ایجاد می کنند شکایت دارند. آنها به سگ ها هم توجهی ندارند و کار خودشان را می کند، آنها حتی بچه مدرسه ای ها را اذیت می کنند.

بعد از چندین دهه تلاش برای متوقف کردن کاهش این حیوانات نمادین آمریکایی، کارشناسان می گویند که جمعیت بوقلمون های وحشی کشور از 300 هزار تا در دهه پنجاه به 7 میلیون پرنده در حال حاضر رسیده است.
تنش های مربوط به این بوقلمون های وخشی در جزیره استاتن معضل بزرگی ایجاد کرده و تقریباً هر یک از مردم این جزیره ماجرایی با این بوقلمون ها داشته است.

از آنجائیکه تعداد زیادی بوقلمون وحشی در یک بیمارستان روانی دولتی جمع شده بودند و سر و صدا ایجاد کرده و به بیماران حمله می کردند، تعدادی از آنها جمع آوری شده و به کشتارگاه فرستاده شدند.

نظرات مردم در مورد کشتار و عدم کشتار این حیوانات وحشی متفاوت است و هنوز مشخص نیست که آیا باز هم دولت اقدام به گرفتن این حیوانات می کند یا خیر.

[تصویر: 222259_292.jpg]

[تصویر: 222257_384.jpg]

متن کامل خبر با عکسدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تاریخ خبر:4 اذر92
لینک مرجع