انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
مرگ ۲۷ یوزپلنگ ایرانی توسط عوامل انسانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طی یک دهه اخیر در ایران ۲۷ یوزپلنگ به صورت مستند توسط عوامل انسانی مختلف از پای در آمده اند که حداقل ۱۱ مورد آن بر اثر برخورد با خودروهای عبوری بوده است.با این حال کشته شدن حداقل ۶ یوزپلنگ در جاده یزد – بندرعباس که از میان منطقه حفاظت شده کالمند می گذرد، این منطقه را به خطرناکترین محدوده تردد برای یوزپلنگ های ایرانی تبدیل کرده است. البته این تعداد یوزپلنگ های کشته شده ای است که توسط افراد عبوری گزارش شده اند و احتمالا تعداد بیشتری از یوزها در جاده های ایران از پا در آمده اند که گزارش یا مشاهده نشده است.
یوزپلنگ های ایرانی جانورانی هستند که مسافت های طولانی را طی کرده و برای جابجایی میان مناطق مختلف، گاهی صدها کیلومتر مسافت را راه می روند. از همین رو عبور از جاده های مختلف برای آنها اجتناب ناپذیر است.
[تصویر: 13592368431.jpg]
تلخ ترین وقایعی که برای یوز پلنگها طی سال های اخیر رخ داده است.Khansariha (367)Khansariha (367)
در شهریور ۱۳۷۳ یک یوزپلنگ مادر همراه با سه توله مورد هجوم مردم در استان یزد قرار گرفتند. یوز مادر فرار کرد و دو توله زیر ضربات بیل و کلنگ کشته شدند. محیط بانان تنها قادر به نجات یک توله جوان ماده شدند که نام او را ماریتا گذاشتند. مارتیا تا زمان مرگش در سال ۱۳۸۳ به تنهایی در پارک پردیسان زندگی کرد.
[تصویر: 13592368432.jpg]
یکی دیگر ازغم انگیزترین وقایع مرگ یوز پلنگ ها در شمال پارک ملی توران، در مرداد ۱۳۸۹ اتفاق افتاد، زمانیکه یک یوزپلنگ مادر به همراه دو توله کوچک خود در تصادف جاده ای کشته شدند. متاسفانه با وجود گشت زنی محیط بانان در اطراف جاده ها برای جستجوی یوز مادر که تصور می شد در اطراف محل از دست دادن توله های خود باشد، بعد از شب حادثه او را در حالیکه بشدت مجروح شده بود در یک کیلومتری محل تصادف توله ها پیدا کردند. به رغم تلاش های دامپزشکی، یوز مادر در مسیر دانشگاه دامپزشکی گرمسار از بین رفت.
[تصویر: 13592368443.jpg]
امروزه یکی از بزرگترین چالش های پیش رو برای حفظ یوزپلنگ در ایران، جاده ای است که نه از اطراف یک زیستگاه، بلکه از درون منطقه حفاظت شده بافق درحال احداث است و این زیستگاه نه چندان وسیع را کوچک و کوچکتر خواهد کرد.
آخه این محیط زیست از چی حمایت میکنه 4تا کفتر و خر گوش. کل وبز هامون که از یه طرف خرسامون که تو سمیرم به باد رفتن .ببرامون که قاجارها به فنا دادن لااقل یه فکری به حال یوز ایرانی بکنن که خدا وکیلی به نظر من هویت محیط زیست ایران همین یوزپلنگ ایرانیه.هرکی موافقه بزنه تشکر رو.
[تصویر: 13592368444.jpg]
سلام دوست عزیز عذر میخوام ولی بهتره از نظر اخلاقی شما لینک و یا حداقل منبع کپی برداری تون رو در انتهای مطالب اعلام کنید!
مگرنه این وب سایت با این وبلاگ ها و .... دیگه که همه رو کپی میکنند و آخرشم هیچی نمینویسن چه فرقی خواهد کرد و قطعا به اعتبار سایت لطمه میزنه!!!!!!!
منبع رو هم که میدونید .... من نمینویسم خودتون زحمتشو بکشید ممنونKhansariha (8)
حراج فلامینگو به قیمت ۵ هزار تومان در جاده‌های فریدون کنار!
دیده بان حقوق حیوانات ایران: درحالیکه فعالان و کارشناسان محیط زیست از حراج پرندگان مهاجر در بازارها و جاده های فریدون کنار با کمترین قیمت برای نگهداری در باغ های خصوصی خبر می‌دهند که مدیرکل محیط زیست استان مازندران حضور فلامینگو در فریدون کنار را به دلیل آب شیرین تکذیب می کند.

به گزارش مهر، بازار فریدونکنار یکی از معروف ترین بازارهای فروش پرندگان در استان های شمالی است که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.
حالا اما جاده های فریدونکنار هم رنگ و بوی این بازار را به خود گرفته و برخی روز ها به خصوص این روز های زمستانی که پرندگان مهاجر از اقصی نقاط جهان میهمان دامگاهها ی فریدون کنار هستند تعداد دست فروشان کنار جاده ها از فروشندگان داخل بازار بیشتر است و چه بی پروا گونه های با ارزش و کمیابی مانند فلامینگو را به قیمت ناچیز به کسانی می فروشند که شاید اولین باری است نام این پرنده زیبا را شنیده اند و چیزی در مورد شرایط زندگی آن نمی دانند. فلامینگوها از مهمترین پرندگان ارزشمند مهاجر در تالاب ها و دریاهای کشور به شمار می روند که امروز می توان رد پای آنها در باغ های خصوصی و حتی بازار سیاه خرید فروش پرندگان پیدا کرد تا گواهی باشد بر شکسته شدن رسم میهمان نوازی ایرانینان و دلیلی برای کاهش مهاجرت پرندگان به تالابها و دریاچه های کشور.
{ دیده بان حقوق حیوانات}
تخریب زیستگاه موجب حمله گرگ ها شده است
تغییر زیستگاه های گرگ به دست انسان ها باعث حضور گرگ ها شده است
قربانعلی محمد پور با بیان اینکه از حدود چهار سال پیش تاکنون هر ساله با شروع فصل بهار و آغاز فعالیتهای کشاورزی، نگرانی از وجود گرگ در مزارع کشاورزی و روستاها وجود دارد، گفت: حمله گرگ در اواخر بهار و تابستان در روستاهای شهرستانهای رزن و بهار از توابع استان همدان اوج می گیرد و همدان از استان هایی محسوب می شود که گونه گرگ در اکثر مناطق آن پراکنش دارد.
تغییر زیستگاه های گرگ به دست انسان ها باعث حضور گرگ ها شده است
محمدپور در گفتگو با مهر علت این امر را اقلیم استان همدان عنوان کرد و با بیان اینکه گسترش حرفه کشاورزی در روستاها در افزایش حضور گرگ در این مناطق موثر است، گفت: متاسفانه تضاد این گونه با جوامع بومی افزایش یافته است که تغییر بسیار زیاد زیستگاه های گرگ به دست انسان ها از دلایل آن است.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر گزارشاتی از حملات گرگ به دام ها و حتی انسان در استان همدان ارائه شده است، گفت: در برخی شهرستان ها از جمله تویسرکان با وجود بیشتر بودن تعداد گرگ های سرشماری شده، آمار حملات کمتر است.
عقاید غلط گله داران باعث افزایش هیبرید گرگاس شده است.
[تصویر: 13596724771.jpg]
مدیرکل محیط زیست استان همدان در ادامه به مطرح بودن دو فرضیه در این خصوص اشاره کرد و با بیان اینکه پدیده دو رگه گیری بین گرگ و سگ از جمله این فرضیه ها است، گفت: متاسفانه طی چندین سال اخیر گزارش های مستندی در سازمان محیط زیست موجود است که جوامع محلی همچون گله داران و چوپانان با عقاید غلط و غیرکارشناسانه خود اقدام به زنده گیری گرگ های نر کرده و به منظور جفتگیری، آنها را در کنار سگ های ماده قرار می دهند که پس از این امر هیبریدی با نام محلی “گرگاس” یا همان “سگ گرگ” به وجود می آید که خلق و خوی گرگ را دارد با این مزیت برای گرگ که در جوامع انسانی است و باز هم خطر حمله گرگ به انسان وجود دارد.
وی گفت: گرگ سگ ها بسیار تهاجمی بوده و به سختی تربیت پذیر هستند و به دلیل ژن غالب گرگ نر، شباهت ظاهری بسیاری به گرگ ها دارند.
[تصویر: 13596724772.jpg]
وی فرضیه دوم را روند تغییرات زیستگاه این گونه در سال های اخیر عنوان کرد و با بیان اینکه در این مناطق به علت دفن غیراصولی زباله احتمال حضور گرگ ها وجود دارد، گفت: تمامی این موارد به دلیل اقدامات تخریب گرایانه انسان ها بوده که متاسفانه در نهایت نیز این مسائل گریبانگیر انسان ها شده است.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده ماده گرگ یا توله آن باید از نزدیک شدن و آزار آنها خودداری کرد و در صورت مشاهده گرگ ضمن حفظ خونسردی از تحریک آن خودداری کرد.
گرگ های سالم به انسان حمله نمی کنند و روستاییان باید در صورت مشاهده رفتار غیرعادی و نزدیک شدن بیش از حد گرگ به منطقه مسکونی مراتب را سریعا به اداره کل محیط زیست اعلام کنند.
[تصویر: 13596724773.jpg]
قربانعلی محمدپور اظهار داشت: به دنبال حمله‌گرگ در چند سال اخیر، اداره حفاظت محیط ‌زیست استان به تقویت و افزایش نیروهای گارد محیط زیست پرداخته است.
و اما در دو حادثه پی در پی در دوشنبه شب و سه شنبه گذشته یک قلاده گرگ با ورود به روستای “منور تپه” و حمله به مردم پنج نفر را روستائیان مجروح ساخته و روانه بیمارستان کرد.
به گفته شاهدان عینی، این گرگ درنده در دو مرحله حمله به روستاییان چند نفر مجروح بر جای گذاشته است.
منبع: دیده بان حقوق حیوانات
بخشدار پیرسلمان در تشریح این حادثه اظهار داشت: این گرگ به روستای “منورتپه” حمله ور شد و یک کودک، یک زن و سه مرد را به شدت مصدوم کرده است.
محمدرضا شعبانی افزود : این گرگ به احتمال زیاد به بیماری هاری مبتلا است و مصدومان که به بیمارستان قائم (عج) بستری اعزام شده اند تحت مداوا و مراقبت های ویژه قرار دارند.
وی با بیان اینکه یکی ازمصدومان مورد عمل جراحی قرارگرفت و دو نفر دیگر از مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند، به روستائیان توصیه کرد: از ریختن زباله در نزدیکی منازل خودداری کنند و دام ها را تا قبل از غروب آفتاب به روستا برگردانند.
روایتی از یک رابطه۴۰ساله غیر ممکن.
این هم یه عاشق محیط زیست وحیوانات.
پیرمرد هشتاد ساله آلمانی چهل سال است که زندگی عجیبی را برای خود برگزیده است. تصاویری که اکنون از زندگی او منتشر شده است بیشتر شبیه معاشقه انسانی با طبیعت است.
به گزارش تابناک، «ورنر» چتر باز بازنشسته آلمانی چهل سال است که در کلبه ای در ارتفاعات ایالت سارلند آلمان زندگی می کند و طی این مدت به پرورش و همزیستی عجیبی با بیش از هفتاد گرگ همت گمارده است.
[تصویر: 13600079001.jpg]
او مانند گرگ ها در کوهستان زوزه می کشد، مانند گرگ ها شکار می کند و حتی گرگ ها از دهان او گوشت شکار را می بلعند. ورنر به همراه اریکا همسرش در منطقه ای ۲۵ هکتاری در ایالت سارلند زندگی می کنند در حال حاضر بیش از چهل گرگ را پرورش می دهند.
[تصویر: 13600079002.jpg]
[تصویر: 13600079003.jpg]
[تصویر: 13600079004.jpg]
[تصویر: 13600079005.jpg]
[تصویر: 13600080711.jpg]
منبع {دیده بان حقوق حیوانات}
حالا در مقابل عده ای پیدا میشن فقط به خاطر اسم در کردن در شهر و روستای خودشون به شکار این موجود زیبا و خوش صدا میرن؟؟
5 حیوانی که کمتر دیده می‌شوند

حیوانات بسیاری بر روی کره زمین زندگی می کنند که در نقاط مختلف دنیا پراکنده هستند. در میان گونه های مختلف برخی از حیوانات نیز هستند که بسیار نادر و کمیاب هستند.

به گزارش مشرق، حیوانات نادر معمولا تحت حمایت های مختلف و البته مراقبت های ویژه قرار دارند. برخی از آنها به اندازه‌ای نایاب هستند که تنها می توان آنها را در باغ وحش های خاص پیدا کرد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از نایاب‌ترین حیوانات دنیا:

Tarsiers
[تصویر: 231716_655.jpg]
این موجود بیشتر در جنوب شرقی آسیا دیده می شود و البته زیستگاه اصلی آن در جزیره ای به نام بورنیو است. «Tarsiers»ها دارای قدی کوتاه و چشمانی به مانند فضایی ها هستند، مغز این موجودات همچنین به اندازه چشم های آن است. خوراک اصلی آن ها خفاش، قناری و مارمولک است و البته به خاطر شکل خاصش زیاد مورد شکار قرار می گیرد. مسئولین محیط زیستی می گویند این موجودات بسیار نایاب شده است و به دنبال آن هستند مراقبت های ویژه ای را برای تدارک ببینند.

«Okapi»
[تصویر: 231717_960.jpg]
یکی از موجوداتی که نمی توان آن را یک حیوان منحصر به فرد دانست «Okapi» است. این حیوان از مصر باستان آمده است و ترکیبی از زرافه، الاغ، گوره خر است و برای اولین بار در 1887 مشاهده شد. این حیوان همچنین به عنوان یک فسیل نده نیز شناخته می شود و بیش از 10 هزار سال است که روی زمین زندگی می کند اما این روزها شکارچیان به او امان نداده اند و تعداد آن ها هر روز رو به افول است. "Okapi" این روزها بسیار کمتر دیده می شوند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.
«Sao Tome Shrew»
[تصویر: 231718_433.jpg]
این موجودات از جمله گونه های موش کور هستند و البته یکی از گونه هایی که به سرعت در حال نابود شدن است. این حیوان تنها در یکی از جزیره های اقیانوس آرام زندگی می کند که آن نیز به مرور در حال از بین رفتن است. «Sao Tome Shrew» حیوانی است که بسیاری به زنده ماندن آن امید ندارند و با توجه به شرایط حال حاضر امکان آن هست که برای همیشه منقرض شوند.

«گرگ قرمز»
[تصویر: 231719_144.jpg]
یکی از گونه‌های گرگ خاکستری به نام قرمز شناخته می شود و البته به نظر می رسید در سال های 1980 منقرض شده باشد اما بعد از چند سال بار دیگر تعدادی از آن ها دوباره مشاهده شد. این گرگ ها تنها 100 عدد در طبیعت حضور دارند ولی باز هم شکارچیان دست از سر آن بر نمی‌دارند و گاه دیده شده است که این گرگ ها مورد شکار قرار می گیرند. به تازگی قوانین مختلفی برای افزایش جمعیت این گرگ اعمال شده است.

«Hairy-Nosed Wombat»
[تصویر: 231720_755.jpg]

این حیوان به بزرگترین پستاندار نادر دنیا شهرت دارد و بیشتر در انگلستان دیده شده است. این حیوان دارای ظاهری عجیب با گوش های تیز است و به عنوان یک شکارچی ماهر در پیدا کردن موجودات ریز شناخته می شود. البته تنها 130 گونه از این منطقه وجود دارد و برای آنکه منقرض نشود نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که این روزها از آن صورت می گیرد.
(2013-02-09 11:48 PM)dadmehr نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5 حیوانی که کمتر دیده می‌شوند


یکی از موجوداتی که نمی توان آن را یک حیوان منحصر به فرد دانست «Okapi» است. این حیوان از مصر باستان آمده است و ترکیبی از زرافه، الاغ، گوره خر است و برای اولین بار در 1887 مشاهده شد. این حیوان همچنین به عنوان یک فسیل نده نیز شناخته می شود و بیش از 10 هزار سال است که روی زمین زندگی می کند اما این روزها شکارچیان به او امان نداده اند و تعداد آن ها هر روز رو به افول است. "Okapi" این روزها بسیار کمتر دیده می شوند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.
؟؟؟؟؟ می شه درباره این مطلب بیشتر توضیح بدین؟
و اما در دو حادثه پی در پی در دوشنبه شب و سه شنبه گذشته یک قلاده گرگ با ورود به روستای “منور تپه” و حمله به مردم پنج نفر را روستائیان مجروح ساخته و روانه بیمارستان کرد.
به گفته شاهدان عینی، این گرگ درنده در دو مرحله حمله به روستاییان چند نفر مجروح بر جای گذاشته است.
منبع: دیده بان حقوق حیوانات
بخشدار پیرسلمان در تشریح این حادثه اظهار داشت: این گرگ به روستای “منورتپه” حمله ور شد و یک کودک، یک زن و سه مرد را به شدت مصدوم کرده است.
محمدرضا شعبانی افزود : این گرگ به احتمال زیاد به بیماری هاری مبتلا است و مصدومان که به بیمارستان قائم (عج) بستری اعزام شده اند تحت مداوا و مراقبت های ویژه قرار دارند.
وی با بیان اینکه یکی ازمصدومان مورد عمل جراحی قرارگرفت و دو نفر دیگر از مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند، به روستائیان توصیه کرد: از ریختن زباله در نزدیکی منازل خودداری کنند و دام ها را تا قبل از غروب آفتاب به روستا برگردانند.
[/quote]

منورتپه یکی از روستاهای شهرستان ماس.مابعد حمله سریع رفتیم اونجا(چون فامیلمون توی نیروانتظامی بود به من گفت بیا بریبم)ساعت 4صب حمله کرده بود به یه زن میانسال و بعد به یه بچه بعد اون 3نفر به طور پراکنده کشیک داده بودن که لعنتی هر 3شونو زخمی کرده بود.من با چشای خودم دیدم که باکلاش 3تا گرگ رو کشتن بعد تو اخبار و سایت نوشته بودن گرگ زنده دستگیر و برای یه سری ازمایشات به صورت قرنطینه در حال نگه داری است بعد ما میریم شکار جلو مونو میگیرن اینکوه نرو ممکنه بزنی گرگاشو بکشی اون کوه نرو...
(2013-02-13 02:00 PM)MarksmanM نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-02-09 11:48 PM)dadmehr نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5 حیوانی که کمتر دیده می‌شوند


یکی از موجوداتی که نمی توان آن را یک حیوان منحصر به فرد دانست «Okapi» است. این حیوان از مصر باستان آمده است و ترکیبی از زرافه، الاغ، گوره خر است و برای اولین بار در 1887 مشاهده شد. این حیوان همچنین به عنوان یک فسیل نده نیز شناخته می شود و بیش از 10 هزار سال است که روی زمین زندگی می کند اما این روزها شکارچیان به او امان نداده اند و تعداد آن ها هر روز رو به افول است. "Okapi" این روزها بسیار کمتر دیده می شوند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.
؟؟؟؟؟ می شه درباره این مطلب بیشتر توضیح بدین؟

لینکی برای مطلب دارید؟عکس خیلی به دستکاری بودن میزنه
(2013-02-13 10:06 PM)stalker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-02-13 02:00 PM)MarksmanM نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-02-09 11:48 PM)dadmehr نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5 حیوانی که کمتر دیده می‌شوند


یکی از موجوداتی که نمی توان آن را یک حیوان منحصر به فرد دانست «Okapi» است. این حیوان از مصر باستان آمده است و ترکیبی از زرافه، الاغ، گوره خر است و برای اولین بار در 1887 مشاهده شد. این حیوان همچنین به عنوان یک فسیل نده نیز شناخته می شود و بیش از 10 هزار سال است که روی زمین زندگی می کند اما این روزها شکارچیان به او امان نداده اند و تعداد آن ها هر روز رو به افول است. "Okapi" این روزها بسیار کمتر دیده می شوند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.
؟؟؟؟؟ می شه درباره این مطلب بیشتر توضیح بدین؟

لینکی برای مطلب دارید؟عکس خیلی به دستکاری بودن میزنه
خدمت شما دوست عزیز .Khansariha (8) دو تا آدرس آخر به زبان فارسی می باشند
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع