انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
اینکه داشتن روی تمرینات استتار کار می کردند در حد المپیک.
پرواز از فاصله 150 -200 متری Khansariha (367)
خوابیده روزمین فرار کردن
و فرهنگ ایثارشون که ادمو به فکر مینداخت .من از زبون کبکا زیاد سر رشته ندارم ولی تا جایی که من فهمیدم این بود که به هم میگفتن حاجی شما برید من خودمو میرسونم .
ولی ی ی ی ی ی ی!!!!! این ولی رو خدا نصیب گرگ بیابون نکنه.
یا علی
سخنانی از مرحوم حسین پناهی

با اجازه محیط زیست در دریا دکل می کاریم
ماهی ها به جهنم ! کندوها پر از قیر شده اند
زنبورهای کارگر به عسلویه رفته اند ، چه سعادتی !
داریوش به پارس می نازید ، ما به پارس جنوبی !

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«امید» برای هفتمین سال پیاپی در فریدونکنار فرود آمد

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: resized_437783_603.jpg]
چند سال پیش تو منطقه ما یه نوع سحره آواز خوان میگرفتن 20 تا 20 تا.
اما الان.....Khansariha (367) نیست...به همین راحتی.Khansariha (367)
من نمیدونم این ممنوعیت شکار چه تغییری میتونه تو ادامه کار بگذاره جز افزایش شکارهای غیرقانونی و غیر مجاز. مگه اون بابایی که سحره میگرفت مجوز داشت؟
عوض فرهنگ سازی میخوان با زور برن جلو که هیچ کاری از پیش نمیبرن.
خودم با چهارتا حرف حساب تونستم یکی رو قانع کنم که عزیز دل چون جمعیت سحره ها کم شده بیا مرد و مردونه دو سال نگیر تا بتونی سال های آینده با خیال راحت بگیری،نه اینکه منقرض بشن دیگه نتونی بگیری.(خودم هم گیج شدم)
به خدا سحره گرفتن و شکار و... بد نیست اما قانونمند و روی اصولش،که البته فقط با فرهنگ سازی حاصل میشه. شما بیا با مردم حرف بزن،اگه قبول نکردن.....Khansariha (367)
مردم دور از جون نفهم نیستن که،میفهمن دیگه آقا اگه همینطوری بی اصول شکار کنن تا چند سال دیگه،دستشون از شکار کوتاه میشه.فقط احتیاج به یادآوری و فرهنگ سازی دارن.
والا معلوم نیست کدوم نابغه ای پشت ماجرای این ممنوعیت نشسته.
Khansariha (256)
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد
کشف 25 قبضه اسلحه /112 مورد زنده‌گیری گونه‌های جانوری
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با تشریح عملکرد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در 6 ماهه گذشته سال جاری ، گفت: طی این مدت 25 قبضه اسلحه از متخلفین کشف و ضبط شد.
زیست بوم: به گزارش زیست بوم به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران، اسماعیل میرانزاده اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در 6 ماهه نخست سال در طی عملیات گشت و پایش در جهت حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت وهمچنین برخورد با مراکز غیر مجاز خرید و فروش جانوران وحشی، 427 مورد برخورد با صیادان غیر مجاز ماهی در پارک ملی لار و سایر رودخانه‌های استان،41 مورد برخورد با شکارچیان غیرمجاز پرندگان و پستانداران وحشی و 11 مورد برخورد با شکارچیان قبل از اقدام به شکار داشته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به سلاح‌های مکشوفه از متخلفین توسط مامورین اجرایی محیط زیست استان تهران افزود: در مجموع تعداد 25 اسلحه شامل 8 قبضه سلاح غیر مجاز، 16 قبضه سلاح مجاز و 1 قبضه سلاح جنگی نظامی توسط ماموران کشف شد.

میرانزاده با اشاره به 5 مورد اطفا حریق و آتش سوزی در مراتع مناطق تحت مدیریت  اظهار داشت: 22 مورد برخورد با دامداران غیر مجاز و تعلیف غیر مجاز احشام  و 11 مورد برخورد با متصرفین غیر مجاز  از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان در شش ماهه اول سال .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران میزان ضرر و زیان متعلقه به سازمان به تبع اقدامات انجام شده را 973.923.600 ریال و همچنین میزان ضرروزیان وصول شده درحق سازمان حفاظت محیط زیست را 707.184.000 ریال عنوان کرد و گفت: تعدادکل موارد تخلف کشف شده  205فقره ، تعداد متخلف دستگیر شده درحین تخلف 259 نفر و همچنین تعدادکل پرونده متشکله 205پرونده شامل 141پرونده در حال جریان 58 پرونده مختومه با محکومیت متخلفان و6 پرونده برائت است.

میرانزاده در پایان به 112مورد زنده گیری پرنده و پستاندار و 105مورد برخورد با مراکز غیرمجاز خرید و فروش جانوران وحشی در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در برخورد با مراکز غیرمجاز در سطح  شهر تهران، 550 عددسمندرلرستانی ،828 حلقه انواع مار،671 عدد انواع لاک پشت ،25 سر لاسرتا ،  6 نیم تنه تاکسیدرمی شده کل و قوچ وحشی، 3 قلاده میمون، 3 قلاده گرگ، 6 قلاده روباه، 89 قطعه انواع پرندگان شکاری ، 3 راس قوچ ومیش وحشی  و1600 شاخه گل لاله واژگون کشف وضبط شد.
چهارهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی با حضور سازمان‌ها، نهادها ، صنایع، شرکت ها و تشکل های مردمی محیط زیستی از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام) ، مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با بیان این مطلب اظهار داشت: این نمایشگاه که یکی از مهمترین رویداد زیست محیطی کشور در نیمه دوم سال جاری است ، به مدت 4 روز و از تاریخ دوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود و در آن شرکت های داخلی و خارجی جدیدترین وآخرین پیشرفتها و دستاوردها و تکنولوژی های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش های تولیدی و خدماتی را ارایه می کنند.

فدایی، هدف از برگزاری نمایشگاه را بستر سازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی در بخش خدمات فنی و مهندسی، آشنایی با مدیریت‌های زیست محیطی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و اطلاع رسانی زیست محیطی عنوان کرد.


رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، آشنایی با سازمانهای زیست محیطی، بستر سازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمندسازی پروژه های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت گردی و معرفی انرژی های نو و تجدیدپذیر و صنایع سبز را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این که شرکت های حاضر در این نمایشگاه خدمات مختلف فنی و مهندسی زیست محیطی را نیز ارایه می کنند، گفت: در این نمایشگاه، امکانات و تکنولوژی های نوین زیست محیطی در بخش های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش های مرتبط معرفی خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر ، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه های زیست محیطی، پروژه های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فنآوری آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، خودرو سبز و استانداردسازی خودروها، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و ... از مهمترین زمینه‌های حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست می باشد.

مجید فدایی درخصوص برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نیز افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در حاشیه این نمایشگاه، آموزش زیست محیطی مدارس و همچنین کارگاهها و نشست های تخصصی و مناظره هایی با موضوعات محیط زیستی با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد .

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست همچنین اعلام کرد: در پایان کار نمایشگاه ، از شرکت‌ها و موسسات و غرفه های برتر تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه اهدا می‌شود.

علاقمندان جهت شرکت در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست می توانند به آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه و یا با شماره تلفن های 88552876 – 88705956 – 88705923 (شرکت مانی تدبیر سازه ) مجری نمایشگاه تماس بگیرند.
خرس قهوه ای خشمگین پس از حمله به اهالی روستا با شلیک محیطبانان از پای درآمد
۱۹ آبان ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دو شب قبل (شنبه ۹۳/۸/۱۷) یک خرس قهوه ای نر و حدودا ۴ ساله در یک تله سیمی (تله های محکمی که جهت به دام انداختن گراز توسط کشاورزان در اطراف زمین ها تعبیه می شود) در باغات اطراف روستای پارودبار از توابع بخش عمارلوی شهرستان رودبار در استان گیلان گرفتار می شود.


به دنبال تماس اهالی با اداره محیط زیست، نیروهای محیط زیست شهرستان رودبار و اداره کل محیط زیست استان گیلان عازم روستا شده و حدود ساعت ۱۱ شب به محل گرفتار شدن خرس می رسند.

محیط بانان بوسیله پرتاب دارت بیهوشی سعی می کنند حیوان را که از ناحیه پای چپ درون تله گیر کرده بود بیهوش کنند اما خرس با وجود اصابت دارت بیهوش نمی شود.

محیط بانان به دلیل تاریک بودن هوا، نیزار بودن محل به دام افتادن خرس و عدم دید کافی، بلند بودن سیم تله و در نتیجه تحرک و تقلای زیاد حیوان تا روشن هوا صبر کرده و سپس صبح دیروز مجددا برای بیهوش کردن خرس تلاش می کنند.

صبح روز گذشته (یکشنبه ۹۳/۸/۱۸) چند دارت بیهوشی دیگر نیز به خرس شلیک می شود اما خرس که بسیار خشمگین و پر استرس بوده بیهوش نمی شود.



تجمع مردم روستا در اطراف محل نیز استرس و خشم حیوان را تشدید کرده و منجر به تحرک زیاد حیوان برای رهایی از تله می شود.

حوالی ظهر ناگهان خرس خشمگین بر اثر تقلای زیاد سیم تله را پاره کرده و ابتدا به یکی از محیط بانان که در نزدیکی حیوان ایستاده بود حمله ور می شود.
س

خرس با محیط بان گلاویز شده و پس از گاز گرفتن و مجروح نمودن پای محیط بان، وی را رها کرده و به سمت باغات منطقه فرار می کند.

در میانه راه خرس به یک مرد میانسال حمله می کند و وی را نیز از ناحیه ران زخمی کرده و به مجددا به دویدن ادامه می دهد.

پس از طی مسافتی خرس به یک پیرمرد حدودا هشتاد ساله به نام آقای رضا بامدادی حمله ور می شود و به شدت وی را مجروح می کند.[تصویر: 14158265874.jpg]

خرس پیرمرد روستایی را رها نکرده و پیرمرد نیز توان رهایی از چنگال خرس را نداشته است که محیط بانان نیز از راه می رسند.

پیرمرد روستایی تنها کاری که می کند با قرار دادن دستها در مقابل سر و گردن اجازه آسیب زدن به گردن و صورت خود را نمی دهد.

محیط بانان پس از چند شلیک هوایی به ناچار با اسلحه کلاشینکف مستقیما به خرس شلیک کرده و حیوان از پای درمی آید.


مجروحین حادثه بلافاصله به بیمارستانی در رودبار منتقل شده و دو مصدوم حادثه یعنی محیط بان و فرد میانسال بصورت سرپایی درمان شده و آقای رضا بامدادی نیز به اتاق عمل منتقل می شود.

پس انجام جراحی و اقدامات درمانی لازم درحال حاضر وضعیت آقای بامدادی رو به بهبود بوده و همچنان در بیمارستان ولیعصر رودبار تحت مراقبت های پزشکی بسر می برد.
[تصویر: 14158265871.jpg]
[تصویر: 14158265872.jpg]
[تصویر: 14158265873.jpg]
[تصویر: 14158265874.jpg]
[تصویر: 14158265875.jpg]
محیط باناهم شکار می کنن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
یعنی خداوکیلی خرس کاملأ بی تقصیر بوده و اگه اون دارت بیهوشی که معلوم نیست چه کوفتی توش بوده و مال کدوم قرن بوده عمل میکرد هیچ اتفاق بدی نمی افتاد. توخارج با دارت بیهوشی کرگدن بیهوش میگنن!!!!!!! چرا باید چند نفر مصدوم بشن؟؟؟!!! الان اگه کسی خرسی اطرافش ببینه -که این اتفاق توی فصل سرد سال زیاد توشمال رخ میده_ صد درصد یاد این ماجرا میفته و با تفنگ درجا میکشتشKhansariha (367)
توی فصل بهار گربه ها توگیلان به جوجه های مرغ و اردک حمله می کنن. امسال چندتا خونواده بمن میگفتن که با تفنگ بکشمش. من که میدونستم آب توی هاون میکوبم ولی بهشون توضیح دادم که همونطور که مرغ های شما میخوان بچهاشون بزرگ کنن، اون گربه هم همین نیت داره و میخواد بچش بزرگ کنه و قصد آذار و اذیت شماره نداره که!!! و جالبه که اونا بمن میخندیدن و میگفتن جوجه های مارو گرفته می فهمی؟؟؟!!! ما باید در هنگام عصبانیت منطقی تصمیم بگیریم نه احساسی. بخدا جوجه های خودمون هم می گرفت و من حس بد این اتفاق خوب درک کردم ولی اون طرف ماجرا هم درنظر می گرفتم.
مشکل اینجاست که باید برای محافظت خودمون از دست غریزه حیوانات چاره ای بیندیشیم که هم ما راحت باشیم هم حیوان در امان باشه. چرا باید یک خرس بخاطر تحریک غریزش توسط انسان به انسان حمله کنه و خودش هم کشته بشه؟؟!!!!!!
زنده باد خرسKhansariha (256)
من متوجه نشدم منظور از " پس از چند شلیک هوایی " چی بوده ! یعنی بهش ایست دادن ؟ سرعتش غیر مجاز بوده ؟ شاید هم خرسه که به منطقه حفاظت شده رفته بوده مجوز نداشته ؟ اها فهمیدم احتمالا خرسه اقدام به شکار کرده بوده در حالی که مجوز نداشته ! شاید هم بز کوهی گرفته که تا 5 سال گرفتنش ممنوع شده ؟ همچین نوشتن " ناچار به تیر اندازی مستقیم با کلاشینکوف شدند " یکی ندونه فکر میکنه با داعشی ها روبرو شدن . داروی بیهوشی ناقص زدن به خرسه دیوونه اش کردن بعد هم کشتن Khansariha (290) واقعا چه قدر این عزیزان در کارشون تبحر و تخصص دارنKhansariha (214) مصداق بارز زجر کش کردن . راسته میگن خدا پس از انسان توجیه رو آفرید
ماشااله هزار ماشااله محيط زيست با اون كارشناساش به هر قضيه اي كه ورود ميكنه ميشه عين داستان هاي پت و مت !!!!!!Khansariha (226)
لینک مرجع