انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2019-08-09 12:04 PM)arashkian نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2019-08-08 08:49 AM)hokmabadi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام بر جناب کومان عزیز

یه قانونی هست که میگه به مرگ بگیر به تب راضی شن
الان یکی نیست به سازمان محیط زیست بگه شما تو امر تکثیر و رها سازی چیکار کردین که همیشه طلبکارید از شکارچی جماعت
نمیشه تفنگ بدین دست مردم بعدش بگین هیچی نزنین ما هم هیچ کاری نمیکنیم و فقط سو استفاده میکنیم از رانت های منابع طبیعی
شکارچی هم با خودش میگه اگه من نزنم اینا هم چند سال دیگه نخواهند بود پس الان که هست استفاده کنم ازش
کدوم سازمان یا ارگانی بابت کم کاری سازمان محیط زیست باید اونو بازخواست کنه ؟؟؟
اگه عرضه ی تکثیر ندارید از کشورهای همجوار بخرید و رها سازی کنید اندازه ی همین کویت و امارات هم نیستید
درکل اونی که باید بره بزنه میره میزنه فقط با احتیاط بیشتری اینکار رو میکنه

Khansariha (8)Khansariha (256)درود بر جناب حکم آبادی و همه دوستان . حالا ما که کلا از قوانین یک سویه سازمان محیط زیست مستثنی هستیم و داریم کار خودمون رو بر مبنای همون اصل انصاف و اخلاق و وجدان میکنیم . اما وجدانا کاری که دولت و سازمان محیط زیست با حیات وحش و محیط زیست ایران کرد " بمب اتم با هیروشیما و ناکازاکی نکرد ... جاده سازیهای بی حد و محدودیت و غیر کارشناسی . چرای گسترده و بی حد و حساب گوسفندان و سایر احشام در چراگاههای حیوانات وحشی . اجازه تصاحب منابع طبیعی و اراضی ملی به اسم گسترش روستاها یا روستاسازی ( روستاهایی که مردمش ساکن شهر هستن Khansariha (226)) . ویلاسازی بی حد و حساب و تخریب جنگل و کوه و بستر رودخانه و حتی باغات بزرگ و کلا طبیعت برای ساخت ویلا و باغ ویلا . برداشت بی حساب از منابع آبی و هرز بردن گسترده آب . همین پارازیت ها . پسماند و آلودگی هوا توسط کارگاههای آلاینده و صنایع و کارخانه های بزرگ بروز رسانی نشده و دارای آلایندگی گسترده . عدم تکثیر گونه های جانوری مخصوصا گونه های در حال انقراض . عدم به رسمیت شناختن شکارچی بعنوان عضوی از طبیعت و عدم اجازه بوجود آمدن اتحاد و اتحادیه رسمی و حقوقی شکارچیان " و ایجاد تعامل بین سازمان و این اتحادیه ( که اگر وجود داشت شکارچی غیر مجاز وجود نداشت ) . در یک کلام : وقتی 3 تا گورخر نر یا 3تا گور ماده رو میندازن کنار هم و انتظار بچه دارن ازشون " دیگه تکلیف محیط زیستی که کارشناسانش هنوز فرق حیوان نر با ماده رو نمیدونن مشخص است .Khansariha (226) . والا بخدا . شما بالای همین کوههای خلج مشهد برو و ببین دارن چه بروزش میارن . ایجاد صدها راه بصورت راه راه و کنار همدیگه که همشون هم موازی هم هستن و به یکجا منتهی میشن Khansariha (226) و بدون هیچ کارشناسی و حساب و کتابی ساخته شده و دارن میشن . هرز بردن آب رودخانه ها به اسم آبیاری باغات و مزارع کشاورزی . چرای گسترده گوسفندان توی کوهها ( آزارهایی که چوپانها میرسانند به حیوانات و لانه ها رو خراب میکنن و تخم پرنده ها رو میدزدن جای خود ) و دشتهای باز که باعث فراری شدن و ضربه خوردن به بقاء نسل و زاد و ولد روباه و گرگ و شغال و کبوتر و کبک و بلدرچین و خرگوش و پرندگان شکاری مثل شاهین و عقاب و جغد و حتی پوست کلفت ترین موجود طبیعت ایران یعنی گراز شده . آخه حیوانی که زیر پاش ماشین راهسازی داره کار میکنه یا ماشین رد میشه و بالای سرش و چپ و راستش دهها سگ گله داره پارس میکنن و همه طرفش ملت یا دارن کار میکنن یا اومدن توی ویلاشون آهنگ گوش میدن و سروصدا میکنن و سر چشمه آبش و منابع غذایش نشستن مردم عادی یا گله های احشام از صبح تا شب و از شب تا صبح یا در حال رفت و آمد هستن " چه جوری زندگی و زاد و ولد کنه ؟ . اینها هم تقصیر شکارچی است ؟. پس مسئولیت مسئولین چیست ؟... حق نگهدار همه اساتید انجمن .Khansariha (8)Khansariha (256)

درود بر ارش خان عزیز
متاسفانه همینطوره
قسمت سختش اینجاست که پایه گذار سازمان محیط زیست همین شکارچی ها بودن که میخواستن از طبیعت در مقابل بی فکری ها و سو استفاده های مردم سودجو و منفعت طلب جلوگیری کنند ولی برعکس شده و سازمان شده دشمن شماره ی یک شکارچی ها
با درود
متاسفانه شکار بی رویه ی سازمان بیشتر از شکارچیان هر منطقه هست
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام،وقت به خیر و شادی،حتما کلیپهای زنده به گور کردن هزاران جوجه رو در فضای مجازی دیدید،حالا باید منتظر بود و بهانه های بیان شده از قبیل مریضی و هزار اراجیف دیگه رو شنید که اگر واقعا دلیل معدوم کردن به صرفه نبودن اقتصادی بود،میشد با کمی هزینه و دلسوزی جوجه ها رو زنده نگه داشت،مثلا انتقال و تحویل رایگان جوجه ها به بعضی از روستاها که اتفاقا مردمشون مکان و تبحر نگهداری و نیاز اقتصادی هم دارند یا طرح های دیگری که حداقل از با بیل و کیسه زباله و کامیون دور ریختن بهتر باشد.
حالا ما واسه پروانه شکار فرضا 4تا دونه کبک،خوتکا،کبوتر باید هزار جور تحقیر بشیم،هزاران سبک باج به محیط بان بدیم،بعدا اگر هم بهانه ای بگیرند مصداق بارز مفسد فی الارض باشیم و دارای خوی وحشیانه و عدم ترحم به موجود زنده.
ایام عزت دوستان مستدام
(2020-04-17 07:52 PM)kooman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام،وقت به خیر و شادی،حتما کلیپهای زنده به گور کردن هزاران جوجه رو در فضای مجازی دیدید،حالا باید منتظر بود و بهانه های بیان شده از قبیل مریضی و هزار اراجیف دیگه رو شنید که اگر واقعا دلیل معدوم کردن به صرفه نبودن اقتصادی بود،میشد با کمی هزینه و دلسوزی جوجه ها رو زنده نگه داشت،مثلا انتقال و تحویل رایگان جوجه ها به بعضی از روستاها که اتفاقا مردمشون مکان و تبحر نگهداری و نیاز اقتصادی هم دارند یا طرح های دیگری که حداقل از با بیل و کیسه زباله و کامیون دور ریختن بهتر باشد.
حالا ما واسه پروانه شکار فرضا 4تا دونه کبک،خوتکا،کبوتر باید هزار جور تحقیر بشیم،هزاران سبک باج به محیط بان بدیم،بعدا اگر هم بهانه ای بگیرند مصداق بارز مفسد فی الارض باشیم و دارای خوی وحشیانه و عدم ترحم به موجود زنده.
ایام عزت دوستان مستدام

سلام به اقا کومان دوست عزیزم
من خوشبختانه یا متاسفانه ندیدم این کلیپ رو
ولی اگه جوجه هایی که میگید جوجه ی مرغ هستن علت این کار رو میدونم

همونطور که میدونید چندین نژاد مرغ داریم که پرورش هرکدوم علت خاصی داره
مثلا نزاد لگهورن (اگه درست نوشته باشم یا همون تخم گذار
برای تولید تخم مرغه
حالا واسه ایجاد این نسل میان تخم های نطفه دار رو میذارن تو دستگاه و جوجه میشن
یه تعداد از این جوجه ها مرغ هستند و یه تعداد از اینها خرووس
جوجه ها از همون بدو تولد از رو بالشون مشخص میشن که مرغ هستند یا خروس
خرووس ها رو جدا میکنن و قدیما به عنوان جوجه رنگی میفروختن به بچه ها من خودم خیلی از این جوجه ها رو بزرگ کردم که همشون خروس شدن ولی به خاطر نژاد تخم گذارشون خیلی لاغر هستند و اصلا ارزش کشتن ندارن
جدیدا بهداشت گیر میده و این کار رو نمیکنن
پس معدوم میکنن این جوجه ها رو
مثلا یه کلیپ بود که کنار جاده یه بار بزرگ خالی کرده بودن مردم میگفتن تخم مرغ ها رو ریختن اینجا بر اثر گرما جوجه شدن و غیره

در هر صورت تو کشورهای دیگه این جوجه ها رو تو چرخ میریزن و چرخ میکنن و به عنوان خوراک به مرغ ها میدن
واسه نژاد گوشتی هم همین موضوع صدق میکنه
چون جوجه خروس گوشت سفت تری داره و خریدارش خیلی کمتره
Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام
در تولید صنعتی ترحم جایی ندارد. تولید کننده برای جان دام به عنوان موجود زنده اهمیتی قائل نیست. آنها که مثل ما شکارچی ها احساساتی نیستند.Khansariha (48) ای کاش لااقل نمیگذاشتند این کلیپ ها پخش شوند. سالها پیش یک مخترع ایرانی دستگاهی اختراع کرده بود که از روی امواج ساتع شده جنسیت جوجه را قبل از خروج از تخم تشخیص میداد. اما نمیدانم چرا استفاده نشد. جدا کردن تخم مرغ و استفاده از ان خیلی از معدوم کردن جوجه یک روزه بهتر است.
موفق باشیدKhansariha (8)
بحث جوجه خروس نژاد تخم گذار که بعضا به صورت رنگی به فروش میرسید نیست،اینها تماما نژاد گوشتی هستند که در شرایط مرغداری حداکثر 45 روزه به بازار فروش میرفتند،دلیل معدوم سازی عرضه بیشتر از تقاضای بازاره،ثبات یا بهتره بگیم بالا بردن قیمت به قول خودشون این پروتیین ارزان قیمت.
اگر بوی انسانیت فقط یکبار از شامه تمام افراد دخیل در موضوع رد شده بود لااقل برای مانور تبلیغاتی و جلب توجه عمدا فیلم رو انتشار نمیدادن.
واقعاً فاجعه هست این کار .
عاملین شکار یک کبوتر چاهی در ابهر علاوه بر ضرر و زیان محیط زیست، در دادگاه به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند

۲۴ مرداد ۱۳۹۹

پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): اجرای دقیق و اعمال بدون اغماض قانون تنها راه‌حل کاهش تخلفات شکار در کشور است.

تعامل با شکارچیان متخلف، صدور پروانه شکار برای ارضای غرایز شکارچیان و قانون‌مند نگه داشتن آن‌ها، حفاظت مشارکتی و… واژه‌های عوام‌فریبانه است که توسط عده‌ای سودجو برای برخورداری از منافع مالی شکار عنوان می‌شود.

تیرماه سال جاری نیروهای محیط زیست شهرستان ابهر حین گشت‌زنی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و دو نفر را دستگیر نمودند. در بازرسی از متخلفین لاشه یک کبوتر چاهی و سه عدد فشنگ ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

اسلحه شکاری به‌کار رفته در شکار که احتمالا یک اسلحه قاچاق است توسط شکارچیان جایی در طبیعت مخفی شده بود و کشف نگردید.

متهمین پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و سه روز نیز در بازداشت موقت بسر بردند.

متخلفین در تاریخ ۹۹/۴/۱۰ مبلغ ۵۰۰ هزار ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری ابهر دادگاه با استناد به گزارش ضابطین قضایی و محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانسته آنان را به مجازات‌های زیر محکوم نمود:

متهم ردیف اول: مبلغ ۲۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال جزای نقدی بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی
متهم ردیف دوم: مبلغ ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت حمل غیرمجاز سه عدد فشنگ ساچمه‌زنی و مصادره فشنگ‌ها به نفع دولت

خداوندا، همه مارو به راه راست هدایت فرما.
کاری با نوع و تعداد و تاریخ شکارش که به عقیده من حتی یک شکار در فصل زادو ولد هم گناه بزرگیه ندارم،اما این راه و رسم نهی از منکر نیست..
سلام
طرف 1000 میلیارد اختلاس میکنه اینقدر شدید باش برخورد نمیکنن.
البته هدفم حمایت از تخلف نیست. ولی مجازات هم باید با جرم تناسب داشته باشد.
Khansariha (226)
لینک مرجع