انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
نخیر عزیز من اتفاقا باید جمع ببندیم.چون شما شکار غیر مجاز نمی کنی دلیل نمی شه هیچ کس دیگه ای هم نمی کنه.مطمئنا به ازای هر شکارچی مجاز و قانونمند تعداد بیشتری از نوع بی قانون و بی مجوز هست.واقعیت رو بخواین کلا این مملکت با وضع حاضر باید "شکار ممنوع" باشه!! چه خوشتون بیاد یا نیاد دوست من.Khansariha (8)
درود بر شما دوستان عزیز ( Tomcat 14 ....HirkanFighter) الحق و الانصاف حرف دل ما شکارچیان قانونمند را به خطی زیبا و شیوا بیان کردید ..... وقتی که ما خودمان فرهنگ حفاظت از میراث طبیعی را اشاعه میدهیم و خود قاضی اعمال و رفتار ی هستیم که در محیط زیست انجام میدهیم چرا باید با عده ای نادان همترازمان کنند ؟ چون نام شکارچی روی ماست ؟ سازمان محیط زیست هم مقصر است اگر که به روستاها و مناطقی که پلنگ و امسال آن دارد چند همیار بفرست که مردم راتوجیه کنند ( عکس حیوان را نشان دهند نوع حیوان را مشخص کنند اهمیت حیوان را مشخص کنند)و به آنها قول پرداخت خسارت ناشی ازحمله این حیوان بدهد کمتر شاهد چنین اتفاقاتی هستیم ...... شاید اینجا جایش نباشد دوستان مرا ببخشند یک مورد دیگر از کارهای صد در صدر اشتباه سازمان حفاظت محیط زیست که ذهن مرا تشویش کرده باز گو میکنم محیط زیست در فصل بهار و تابستان به یک سری افراد به ظاهر شکارچی ( گوشت فروش) مجوزی به نام میر شکاری میدهد (میرشکاری گراز) این فرد شکارجی مجاز است همه گرازهایی که پیدا میکند اعم از گراز نر گراز ماده گرازبچه همه را قتل عام کند و ریشه کن شود اگر یه گله صد تایی بکشند مهم نیست باور کنید شنیدم تیر به ماده گراز آبستنی زده اند که بچه هایش از شکم تیر خورده اش افتاده اند !!!!!!!! حالا جالب اینجاست اگر در همان موقع در آن منطقه یه شکارچی بد بخت بیچاره ای یه گراز بزند محیط زیست پوستش را میکند تفنگ ضبط جریمه 200 تومنی گراز دادگاه هم هر چقدر پیمانه اش باشد جریمه میکند خلاصه تبدیلش میکنند به پیراهن عثمان توی سایتها توی روزنامه ها توی تلویزیون.... آیا این انصاف است ؟ فقط چسبیدیم به این موضوع پلنگ !!! موجودات دیگه چی؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیزم پیامبر اسلام میفرمایند:
جامعه مانند کشتی است،اگر ما امر به معروف و نهی از منکر نکنیم،مانند سواران آن کشتی خواهیم بود که اگر چندی آن را سوراخ کنند،غرق خواهیم شد.
همونطوری که میدونید تو ارتش تشویق برای یک نفر،تنبیه برای همه!(البته من سربازی نرفته ام!خخخخخخخخخ)
موضوع اینجاست که هنوز فرق شکارچی و شکار کش و قاچاقچی حیوانات هنوز معلوم نیست!اما کار اشتباه همون چند نفر شکار کش هم باعث میشه ما هم بد نام بشیم،البته همه ما اشتباه داریم اما تو این یه ماه اگه اخبارش دستتون باشه 4 تا پلنگ نفله شده!!آخه چرا؟
موضوع اینجاست که محیط زیست ما صاحب درست و حسابی نداره،موضوع اینجاست که فرهنگ نداریم!اقا تعارف که نداریم اینطوریه!
وقتی پشت طیاره های ایران مونتاژ میشنیم دیگه هیچکسی رو بنده نیستیم و برو که رفتیم!!حالا تو جاده به پلنگ یا ادم هم گرفت وتصادف شد فرقی نداره و مهم نیست!
وقتی همه ی اینا میاد وسط و وقتی از جهات مختلف به پست دکتر مهدی عزیز و وضع خودمون نگاه میکنم،میبینم حق با ایشونه!اما این هم راه چاره نیست!تو دنیا با هیچ روشی نتونستن چیزی رو ممنوع کنند و جالبش اینه وقتی اینکارو انجام میدن حرص و ولع برای اون کار بیشتر میشه!!
یه جوک میگم برای تلطیف فضا:میگن اگه از بچگی میگفتن مسواک زدن ممنوعه و بده،الان هممون پیش هم نشته بودیم و یواشکی داشتیم مسواک میزدیم!!!البته بیشتر از تبسم و لبخند،گریه داره!!
تعداد اونایی که بی مجوز و بدون مرام شکارچی گری و...شکار میکنند خیلییییییییی بیشتر از اونایی که واقعا شکار چی هستن!
تو پست قبلیم گفتم:روستایی بیسواد،البته همون اهل همینجاییم و منظوری بدی هم نداشتم،اما چیزی که تو یه روستای دور افتاده بهش بشه دسترسی پیدا کرد فقط یه تلویزیونه که اونم خداروشکر تکلیفش مشخصه!سوریه و لبنان و......
هیچ راهی نداره به جز همین امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی(فرستادن مامور و همیار و.... واقعا همه جا مقدور نیست،الان دنیا فهمیده اگه بخوای یه چیزی رو جا بندازی رسانه بهتر از همه چیزه!و الان داریم پیامدها و اثراتشو تو ایران خودمون و کل دنیا میبینیم!)
من از 8 10سالگی به لطف دایی مرحومم تفنگ دیدم و تفنگ بدست شدم،دو سالی هم برام فصل شکار و ... معنی نداشت و واقعیتش نمیدونستم و فقط سار و گنجشک میزدم،اما بعدا پدر بزرگ مرحومم منو تو باغ دیدن و بهم گفتن کارم اشتباهه و بچه دارن و چنتا روایت و... آوردن و حرف حق هم که جواب نداره،حالا شاید بعضا یه شیطونی کردیم و کلاغ تو تابستون زدیم اما وقتی تو باغ بابا بزرگم اینا تلاش گنجشک های کوچیک برای غذا بردن به بچه هاشونو میدیم واقعا از اون دو سالی رو که اطلاع نداشتم از خودم خجالت میکشیدم،یه بار یه بچه گنجیشک رو که دهنش از خودش بزرگ تر بود و چنتا پر روش داشت و خلاصه خیلی ناز بود رو دیدم،گفت خدایا عجب غلطی میکردم!اینارو من زنده زنده میکشتمشون!
ای خاطرات رو که بالا عرض کردم از همون بی اطلاعی نشات میگیره!اما بعذ 10 12 سالگی به این ور سعی کردم همیشه وجدانمو راحت نگه دارم،البته یک بار هم به خاطر این کلاغ زدن تو فصل غیر شکار از طرف خدا توبیخ شدم....
اما ذات بد همیشه بده!و اصلاح شدنش با خداست
اینو تو یکی از تاپیک ها گفتم،چن سال قبل مادر بزرگم گفت فلانی تو فامیل شکارچی قهاریه و با دست و سنگ کبک میگیره،من با خودم گفتم امکان نداره،اما بعدش گفتم ضرر نداره باهاش میرم ببینم قضیه چیه،صبح زود با گله ی اینا زدیم بیرون و من بعدا فهمیدم چطوری کبکو با دست میگیره!!
میرفت دم لونشون و با قصاوت تمام میگرفت(موقع تخم داشتن یا بچه داشتنشون)Khansariha (367)(ادم نشدن و حرف نرفتن تو گوش این عده ی اندک شما زیاد مهم نیست،و خودشون عوقبت عملشونو میبینن!همونطور که این شخص دید و من خودم از مشکلات و بیماریش اطلاع دارم)

فقط و فقط فرهنگ سازی و امر به معروف و نهی از منکر(یکی از رسالت های این سایت و سایت های همکار در این عرصه هم همینه)Khansariha (256)
واقعیتش من مدتی پیش پیشنهاد ایجاد انجمن محیط زیست رو به مدیران ارائه کردم و گفتم خودم هم با جون دل برای این انجمن مایه میگذارم اما متاسفانه در عمل اتفاق خاصی صورت نگرفت.
به نظر من از طریق همین سایت که خیلی از دوست داران طبیعت و شکارچیان محترم توش حضور دارن میشه یه فرهنگ سازی جامع و کامل در زمینه محیط زیست کرد.Khansariha (8)
تشکر از نظرات دوستان ولی من با دکتر مهدی موافق نیستم وقتی خود دولت داره همینجوری بدون هیچ کلاس توجیهی و فرهنگ سازی میاد به هر کسی تفنگ میفروشه و سهمیه میده اخرش میشه این وگرنه هر کسی شکار کش نیست بار ها تو کوهستان گرگ دیدم ولی با یه شلیک هوایی از خودم دورش کردم نه اینکه مثل ادمای مریض بهش تیراندازی کنم و یا حتی دنبالش کنم اما روزی که جون خودم در خطر باشه شک نکن که شلیک میکنم تو کل دنیا دارن شکارمیکنن و ممنوع نیست تا دلتونم بخاد شکار هستش پس نفس شکار صحیح و درست هستش مشکل از دیگر نهاد ها هستش وقتی یه چند تا راننده تو اتوبان ویراژ بدن و برای مردم خطر ایجاد کنن نمیان که رانندگی رو ممنوع کنن و ماشین رو بزارن تو پارکینگ و بگن اقا از فردا کسی حق رانندگی نداره بلکه با طرف خاطی برخورد میکنن منی که دو سال انتظار تفنگ کشیدم و با هزینه زیاد اقدام به شکار در حد قانونی میکنم نباید من و با کسی که بی مورد پلنگ و خرس میکشه هم تراز بدونن هر کسی دلخوشی و تفریحی داره نمیگم کشتن تفریح منه ولی شکار کردن و کوه رفتن رو دوست دارم و به قانون و محیط زیست هم احترام میزارم چرا اونای که جنگل های شمال رو کردن ویلا و زیست گاه ها رو دارن نابود میکنن یا پارک درست کردن و همه جا رو کردن ساختمون مقصر نمیدونید و همیشه انگشت اتهام رو به سوی شکارچی میبرن وقتی کل رودخونه ها رو برای ماسه شویی از بین بردن و یا برای نفع و سود تعداد اندکی زمین خارحتی به کوه ها هم رحم نمیکنن چرا کسی چیزی نمیگه وقتی طرف به محیط زیست میره و میگه اقا گراز ها به باغ من حمله کردن و باغ رو از بین بردن چرا اگه اینقد به فکر محیط زیسته نمیاد خسارت باغ دار رو بده که حداقل طرف نره گراز ها رو شکار کنه اون بد بخت هم از اون باغ نون میخوره وقتی خودمون با پای خودمون میریم میگیم جواز میخاییم میگن دفترچه نداریم پس این تفنگ و فشنگ هایی که با پول خون به مردم میفروشن برای چی هستش کشتن ادم ؟؟؟!!!! نه برای شکاره پس وقتی میشه این مشکل رو حل کرد که به همه جوانب نگاه کنیم نه اینکه فقط شکارچی رو قاتل و متجاوز بدونیم و با ممنوع کردنم کار درست نمیشه چون الانم شکاربان های عزیز به خودشون زحمت بلند شدن از پیش میز رو نمیدن و گرمای اداره رو به سرمای بیرون و وظیفه شون بیشتر ترجیع میدن

مسایل زیادی برای گفتن دارم حیف جاش اینجا نیست
(2014-01-04 05:26 PM)Marksman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نخیر عزیز من اتفاقا باید جمع ببندیم.چون شما شکار غیر مجاز نمی کنی دلیل نمی شه هیچ کس دیگه ای هم نمی کنه.مطمئنا به ازای هر شکارچی مجاز و قانونمند تعداد بیشتری از نوع بی قانون و بی مجوز هست.واقعیت رو بخواین کلا این مملکت با وضع حاضر باید "شکار ممنوع" باشه!! چه خوشتون بیاد یا نیاد دوست من.Khansariha (8)

تو جامعه هم پر دزده ، خوبه ما به همه بگیم دزد و جمع ببندیم؟ قشنگ نیست که انگشت اتهام رو ببریم سمت یه جمعیت هفتاد میلیونی و بگیم بی فرهنگ. وضع کلی فرهنگ جامعه از شعار های تو استادیوم ها مشخصه؛ ولی مگه انگشت های یه دست دست مثل همن که همه ی مردم مثل هم باشن؟

Tomcat14 جان آمار دقیق ترش با این آخری میشه ده تا پلنگ طی ده ماه گذشته.

Don Corleone عزیز باور کن اگر این سایت ده سال پیش ایجاد میشد شاید الان خیلی از این مشکلات رو نداشتیم. افرادی که میان تو این سایت و با خوندن بحثا و مطالب از به سری مسائل آگاه میشن نه فقط خودشون فصل شکار و گونه های مجاز رو رعایت میکنن، بلکه به خیلی از دور و بری هاشونم گوشزد میکنن. اینارو تو بعضی از کاربرای آشنا دیدم که میگم.
محیط زیست متاسفانه مشکلاتش خیلی زیاده . همین هوای پر از اکسید گوگرد و سرب توی تهران وکرج , وضعیت غم انگیز مراتع شمال که داره تبدیل به مسافر خونه میشه , لجن و کثافتی که هر روز میریزه به خزر آخه آدم میمونه از کدومش حرف بزنه . شده تو رودسر 3 ساعت قلاب انداختم تو آب دریغ از یه ماهی . باورتون میشه تو شمال 3 ساعت بشینی کنار رودخونه ماهی نباشه . مگه میشه ؟ واقعیتش آره با بستن تور تو عرض رودخونه نسل هر چی ماهیه کندن . اولش میگفتم طعمه خوب نیست خمیر گذاشتم فایده نکرد . راش گذاشتم فایده نکرد , کرم گذاشتم فایده نکرد , حتی رفتم کنار دریا صدف برداشتم بازش کردم گذاشتم گوشتش رو گذاشتم رو قلاب , هیچی به هیچی . دوستان شمالی میدونن ماهی از هر چی بگذره از صدف نمیگذره . وضع محیط زیست خرابه خیلی هم خرابه و از همه بدتر هم شمال ولی ......این دفعه رفتم شمال حتما عکسای افتضاحی رو که مردم بار آوردن رو میذارم آدم آتیش میگیره به خدا .



ارادتمند Khansariha (8)
دوستان واقعا ممنون از یاداشت های خوب و کارامد روی من یکی خیلی تأثیر داشت ،چه بسا روی دیگران هم همینطور است یاداشت های چند صفحه آخر چند بار خوانده ودر یک جمع دوستان اتفاقی برای همه با صدای بلند خواندم و حدود یک دوساعت در مورد حفظ محیط زیست بحث کردیم.جا دارد از یاداشت خوب دوستان به خصوص tomcat 14.hirkanfiyhter. Marksman.don corleone.اشکان عزیز تشکر کنم.بااحترام
سلام.توی تاپیک تصاویر شکار و تیراندازی برادرمون آقای معراج هانتر یه پرنده زده که به نظر کمیاب میاد.لطفا پرنده ای رو که نمیشناسین شکار نکنین چون ممکنه در حال انقراض باشه.(فکر نمیکنم حرف بدی زده باشم.چون حرفی که به نفع محیط زیست باشه بدی نداره)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (256)
سلام به همه
دوستان راستشو بخواهین تو این مملکت شکارچی واقعی خیلی کم و اندک شمار داریم طرف با جواز معتبر می ره شکار کبوتر جنگلی .... تو راه هم اردک می زنه ، هم کبک ، هم گنجشک و سار و یا کریم ... یه چند تا دفع آفت هم می کنه یعنی کلاغ هم می زنه ... سر راهش اگه خرگوش هم دید یواشکی میزنه ... فکر می کنید قانونا خلاف کرده .. نه .... ولی راه و رسم شکار درست این نیست که .. چندتا فیلم شکار نگاه کردم طرف از چند روز قبل برنامه ریزی می کنه فقط و فقط هم همون چیزی رو می زنه که دنبالش رفته ... از چند روز قبل دونه می پاشه و ... حالا شکارچی قانونی ما چندنفر با یه ماشین می رن از یه جا شروع می کنن هر چی دیدن می زنن تا برگردن خونه ... کسی به دل نگیره فقط درددل بود
لینک مرجع