انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
یا خود خدا
خودت به ما رحم کن
این یکی لااقل آدم با وجدانی در بیاد
به دلیل کوتاهی در مرگ ۵ گورخر معاونت محیط طبیعی استان سمنان برکنار شد

۱۹ مهر ۱۳۹۷

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): متاسفانه در جریان پروژه احیای نسل گورخر در پارک ملی کویر که قرار بود با انتقال تعدادی کور از پارک ملی توران به پارک ملی کویر در استان سمنان انجام شود ۵ گور از ۱۰ گورخر زنده گیری شده در جریان بیهوش سازی، انتقال و پس از انتقال از بین رفتند.
مرگ ۵۰ درصد گورهای زنده گیری شده که عمدتا بر اثر وارد آمدن ضربه به سر گورها رخ داد به دلیل بی کفایتی تیم انتقال بخصوص مسئول این تیم اتفاق افتاد.

عباسعلی دامنگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، ضمن اظهار تاسف مجدد بابت تلف شدن پنج راس گورخر در پروژه انتقال از پارک ملی توران به پارک ملی کویر، از تمام مردم عزیز، دوستداران محیط زیست و حیات وحش و مسئولان سازمان، رسما عذرخواهی و معاون محیط زیست طبیعی آن استان را از سمتش عزل کرد.

وی هدف از این پروژه را حفظ این‌گونه بومی ایران بیان کرده و افزود: یکی از دلایلی که این اتفاق ناگوار رخ داده قصور، کوتاهی و اشتباه پرسنل در این امر خطیر است و به همین دلیل معاونت محیط طبیعی استان، به عنوان مدیر پروژه، از سمتش عزل شد و با تمام کسانی که به طور مستقیم در جریان انتقال این گونه ارزشمند جانوری دخیل بوده و اشتباهات آن ها برای این اداره محرز شده، از جمله رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان، برخورد قاطع و قانونی به عمل خواهد آمد.
Khansariha (290)
سلام
از پنج تای بعدی که از حصار فرار کردند چیزی نگفته؟
ظاهرا کلا پروژه شکست خورده
Khansariha (367)
دوست دارم بدونم برخورد قاطع اونا با برخورد قاطع با ما چه قدر اختلاف داره
برخورد با ما یعنی تیراندازی و کشتن شکارچی حالا برخورد قطع اونا .......
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

جرائم نقدی شکار و صید گونه های جانوری ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت

۳۰ تیر ۱۳۹۸

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): در جلسه اخیر شورای عالی محیط زیست که در عصر روز سه شنبه ۱۳۹۸/۴/۲۵ به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، افزایش میزان جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیر مجاز جانوران وحشی موضوع بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید مطرح شده و به تصویب رسید.

فرهاد دبیری، عضو و مسیول هماهنگی شورای عالی محیط زیست در این باره به دیده بان گفت: بر اساس این مصوبه کلیه مبالغ قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید جانوران وحشی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. (حداقل ۵۰ درصد و حداکثر ۱۰۰ درصد)

بر اساس مصوبه جدید ضرر و زیان گونه هایی مانند قوچ و میش، کل و بز و آهو که هدف اصلی شکارچیان متخلف هستند و همچنین با هدف درامدزایی (گوشت فروشی) شکار می شوند به میزان ۱۰۰‎٪ یعنی رقم دویست میلیون ریال (بیست میلیون تومان) و سایر گونه ها به میزان ۵۰‎٪ افزایش یافته است.

همچنین با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برخی از گونه های پستانداران دریایی و مرجان ها که پیش از این مشمول ضرر و زیان نبودند به لیست جدید افزوده شده اند.

لیست نهایی و ارقام دقیق ضرر و زیان گونه های جانوری پس از تایید شورای عالی محیط زیست، طی روزهای آینده از سوی دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور آگهی به روزنامه رسمی کشور ارسال خواهد شد و بر اساس ماده ۴ قانون شکار و صید، مصوبات شورای عالی محیط زیست بیست روز پس از درج در روزنامه رسمی کشور لازم الاجرا است.

بر اساس بند (چ) قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶/۳/۱۶ (با اصلاحات مصوب ۱۳۵۳/۱۰/۳۰ و ۱۳۷۵/۹/۲۵) تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان از وظایف و اختیارات شورای عالی حفاظت محیط زیست است و بر اساس ماده ۱۸ همین قانون در مورد جرائم مذکور، سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم، بعنوان شاکی خصوصی شناخته میشود.

لیست نهایی و ارقام دقیق ضرر و زیان گونه های جانوری پس از درج در روزنامه رسمی از طریق این پایگاه خبری اطلاع رسانی خواهد شد.
سلام بر جناب کومان عزیز

یه قانونی هست که میگه به مرگ بگیر به تب راضی شن
الان یکی نیست به سازمان محیط زیست بگه شما تو امر تکثیر و رها سازی چیکار کردین که همیشه طلبکارید از شکارچی جماعت
نمیشه تفنگ بدین دست مردم بعدش بگین هیچی نزنین ما هم هیچ کاری نمیکنیم و فقط سو استفاده میکنیم از رانت های منابع طبیعی
شکارچی هم با خودش میگه اگه من نزنم اینا هم چند سال دیگه نخواهند بود پس الان که هست استفاده کنم ازش
کدوم سازمان یا ارگانی بابت کم کاری سازمان محیط زیست باید اونو بازخواست کنه ؟؟؟
اگه عرضه ی تکثیر ندارید از کشورهای همجوار بخرید و رها سازی کنید اندازه ی همین کویت و امارات هم نیستید
درکل اونی که باید بره بزنه میره میزنه فقط با احتیاط بیشتری اینکار رو میکنه
نرود میخ آهنی بر سنگ.تنها راه مبارزه با این جماعت ، فعالیت ما شکارچیان قانونمند بیشتر از این بظاهر فعالان محیط زیست و دادن آگاهی درست به مردم در خصوص شکار و طبیعت است.
(2019-08-08 08:49 AM)hokmabadi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام بر جناب کومان عزیز

یه قانونی هست که میگه به مرگ بگیر به تب راضی شن
الان یکی نیست به سازمان محیط زیست بگه شما تو امر تکثیر و رها سازی چیکار کردین که همیشه طلبکارید از شکارچی جماعت
نمیشه تفنگ بدین دست مردم بعدش بگین هیچی نزنین ما هم هیچ کاری نمیکنیم و فقط سو استفاده میکنیم از رانت های منابع طبیعی
شکارچی هم با خودش میگه اگه من نزنم اینا هم چند سال دیگه نخواهند بود پس الان که هست استفاده کنم ازش
کدوم سازمان یا ارگانی بابت کم کاری سازمان محیط زیست باید اونو بازخواست کنه ؟؟؟
اگه عرضه ی تکثیر ندارید از کشورهای همجوار بخرید و رها سازی کنید اندازه ی همین کویت و امارات هم نیستید
درکل اونی که باید بره بزنه میره میزنه فقط با احتیاط بیشتری اینکار رو میکنه

Khansariha (8)Khansariha (256)درود بر جناب حکم آبادی و همه دوستان . حالا ما که کلا از قوانین یک سویه سازمان محیط زیست مستثنی هستیم و داریم کار خودمون رو بر مبنای همون اصل انصاف و اخلاق و وجدان میکنیم . اما وجدانا کاری که دولت و سازمان محیط زیست با حیات وحش و محیط زیست ایران کرد " بمب اتم با هیروشیما و ناکازاکی نکرد ... جاده سازیهای بی حد و محدودیت و غیر کارشناسی . چرای گسترده و بی حد و حساب گوسفندان و سایر احشام در چراگاههای حیوانات وحشی . اجازه تصاحب منابع طبیعی و اراضی ملی به اسم گسترش روستاها یا روستاسازی ( روستاهایی که مردمش ساکن شهر هستن Khansariha (226)) . ویلاسازی بی حد و حساب و تخریب جنگل و کوه و بستر رودخانه و حتی باغات بزرگ و کلا طبیعت برای ساخت ویلا و باغ ویلا . برداشت بی حساب از منابع آبی و هرز بردن گسترده آب . همین پارازیت ها . پسماند و آلودگی هوا توسط کارگاههای آلاینده و صنایع و کارخانه های بزرگ بروز رسانی نشده و دارای آلایندگی گسترده . عدم تکثیر گونه های جانوری مخصوصا گونه های در حال انقراض . عدم به رسمیت شناختن شکارچی بعنوان عضوی از طبیعت و عدم اجازه بوجود آمدن اتحاد و اتحادیه رسمی و حقوقی شکارچیان " و ایجاد تعامل بین سازمان و این اتحادیه ( که اگر وجود داشت شکارچی غیر مجاز وجود نداشت ) . در یک کلام : وقتی 3 تا گورخر نر یا 3تا گور ماده رو میندازن کنار هم و انتظار بچه دارن ازشون " دیگه تکلیف محیط زیستی که کارشناسانش هنوز فرق حیوان نر با ماده رو نمیدونن مشخص است .Khansariha (226) . والا بخدا . شما بالای همین کوههای خلج مشهد برو و ببین دارن چه بروزش میارن . ایجاد صدها راه بصورت راه راه و کنار همدیگه که همشون هم موازی هم هستن و به یکجا منتهی میشن Khansariha (226) و بدون هیچ کارشناسی و حساب و کتابی ساخته شده و دارن میشن . هرز بردن آب رودخانه ها به اسم آبیاری باغات و مزارع کشاورزی . چرای گسترده گوسفندان توی کوهها ( آزارهایی که چوپانها میرسانند به حیوانات و لانه ها رو خراب میکنن و تخم پرنده ها رو میدزدن جای خود ) و دشتهای باز که باعث فراری شدن و ضربه خوردن به بقاء نسل و زاد و ولد روباه و گرگ و شغال و کبوتر و کبک و بلدرچین و خرگوش و پرندگان شکاری مثل شاهین و عقاب و جغد و حتی پوست کلفت ترین موجود طبیعت ایران یعنی گراز شده . آخه حیوانی که زیر پاش ماشین راهسازی داره کار میکنه یا ماشین رد میشه و بالای سرش و چپ و راستش دهها سگ گله داره پارس میکنن و همه طرفش ملت یا دارن کار میکنن یا اومدن توی ویلاشون آهنگ گوش میدن و سروصدا میکنن و سر چشمه آبش و منابع غذایش نشستن مردم عادی یا گله های احشام از صبح تا شب و از شب تا صبح یا در حال رفت و آمد هستن " چه جوری زندگی و زاد و ولد کنه ؟ . اینها هم تقصیر شکارچی است ؟. پس مسئولیت مسئولین چیست ؟... حق نگهدار همه اساتید انجمن .Khansariha (8)Khansariha (256)
سلام آرش خان حرفات به جا ومتین و واقعیت ولی کو گوش شنوایی
مسولین سوار بر احساسات یه عده به اصطلاح حامی محیط زیست که تو عمرشون روباه رو تو طبیعت ندیدن تمام تقصیرها رو میندازن گردن شکارچی وخودشون رو راحت میکننKhansariha (8)
لینک مرجع