انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
مرگ میلیون‌ها قطعه ساردین در سواحل پارسیان



پس از فاجعه زیست محیطی در کیش و تلف شدن بسیاری از آبزیان، این بار ساحل پارسیان شاهد تلف شدن میلیون‌ها قطعه ساردین در حدود بیش از پنج کیلومتر از خط ساحل خود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، بنابر اعلام بومیان محلی مناطق ساحلی پارسیان و مشاهدات میدانی خبرنگار فارس، مبنی بر رؤیت لاشه‌های ساردین در خط ساحلی پارسیان گمانه‌زنی‌ها از وقوع فاجعه‌ای زیست محیطی دیگر در این منطقه خبر می‌دهد.

ماهی‌های 10 الی 12 سانتی‌متری ساردین با توجه به اینکه در سطح پایین هرم غذایی آبزیان قرار دارند و ماهی‌های بزرگ‌تر از آن‌ها تغذیه می‌کنند نقش مهمی در حفظ زنجیره غذایی آبزیان دارند و تلف یا کاهش این زنجیره می‌تواند به ادامه حیات ماهیان بزرگتر آسیب بزند.

کاهش ساردین باعث می‌شود ماهی تن با ارزش اقتصادی بالا و یکی از چندین نوع ماهی تغذیه کننده از این زنجیره با کاهش رشد مواجه شود.

طی سال انواع ماهی‌ها تلف می‌شوند اما با توجه به حرکت گله‌ای ماهی ساردین و تلف شدن انبوه آنان این احتمال را تقویت می‌کند که اتفاقی فراگیر در دریا رخ داده باشد و موجب مرگ گله‌ای ماهی‌های ساردین منطقه شده باشد.

خبرنگار فارس مستقر در پارسیان امروز در گفت‌وگو با حامد بحری جانشین شیلات شهرستان پارسیان وضعیت پیش آمده در منطقه را از این مسئول جویا شد که وی در پاسخ گفت: علت مرگ و میر ساردین‌ها در ساحل پارسیان در درست بررسی قرار دارد و در این راستا نمونه‌ای از ماهی‌های تلف شده به همراه مقداری از آب دریا جهت تحقیقات بیشتر به مرکز استان ارسال شده است.

وی در پایان اضافه کرد: تا این لحظه هیچ احتمالی را نمی‌توان به صورت یقین مطرح کرد و تمام آنچه مردم عنوان می‌کنند گمانه‌زنی بیش نیست و باید تا به نتیجه رسیدن تحقیقات منتظر ماند.

یادآور می‌شود سواحل روستاهای بوستانو، زیارت، شیو و مغدان مملو از ماهی‌های تلف شده ساردین است که در چند روز آینده بوی تعفن آن مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.
یه مستندی از خلیج فارس دیدم نوعی جلبک قرمز رنگ هست که به خاطر رها کردن فاضلاب شهری و کارخانه ها به دریا بوجود میاد و برای ماهی ها و جانداران دیگه خیلی خطرناک و کشندست. قبلا یبار این پدید شیوع پیدا کرده بود و باعث مرگ کلی ماهی شده بود ولی مدتی بود که ناپدید شده بود تا اینکه تازگی ها بازم ازش دیده میشه و مشکل اینجاست که مقابله باهاش و از بین بردنش زمان بر و سخته.Khansariha (8)
مروز روز خیلی خوبی بود و البته سرشار از انرژی
برنامه بیست و ششم رط استان زنجان امروز 23 امرداد 94 در علی بلاغی ابهر با حضور رفتگران طبیعت به انجام رسید
برنامه ی پر شور که با استقبال مردم حاضر در منطقه مواجه شد و بار فرهنگی بالایی داشت.
منطقه علی بلاغی شهرستان ابهر بواسطه داشتن چشمه ی پر اب که حتی در گرمترین ماه سال اب زیادی دارد و طبیعت زیبا،روزهای تعطیل تعداد زیادی ار مسافرین طبیعت و خانواده ها را در خود جای میدهد.به همین خاطر نیاز به توجه بیشتری دارد.
سپاس فراوان از تمامی عزیزانی که با عشق و علاقه دستی به بر و روی مادر طبیعت کشیده و قسمتی از ناپاکی و به مهری دیگران را زدودند.
و تشکر ویژه از ادوستانی که زحمت حمل زباله ها را با وسیله شخصی خودشان کشیدند
درود...
من و همسرم و دخترم در این برنامه حضور داشتیم. خودم رو با فلش قرمز مشخص کردم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دعوا بر سر نخواستن میهمان چندساله از سیبری بالا گرفت!


میهمانی که از سیبری به کشورمان آورده شده بود تا به کمک آن نسل یکی از گونه های منقرض شده کشورمان به نوعی احیا شود و حتی مسئولان وقت سازمان محیط زیست از آن به «ببر مازندران» یاد می‌کردند، حالا اینقدر مورد بی مهری قرار گرفته که حتی حاضر نیستند جایی را که برایش در مازندران ساخته بودند، در اختیارش بگذارند!

به گزارش «تابناک»، در میان اقدامات شعاری مسئولان محیط زیست در دولت پیشین، یکی احیای نسل منقرض شده ببر مازندران بود. به این صورت که در زمستان 88، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان و همتایان روسی در تفاهم نامه ای دوجانبه، قبول کردند در ازای شش قلاده ببر سیبری، شش پلنگ ایرانی به روسیه منتقل شود تا هم روس ها بتوانند نسل پلنگ قفقاز ـ که منقرض شده بود ـ را احیا کنند و هم ما بتوانیم با اختصاص جایگاهی به ببرهای وارداتی، امید به زاد و ولد آنها بسته و انتظار احیای این گونه از دست رفته را با ژن های عاریه ای بکشیم.

البته این تفاهم نامه در اجرا دستخوش تغییراتی شد، زیرا هرچقدر روس ها آمادگی این کار را داشتند، مسئولان ایرانی یادشان رفته بود که چه تفاهم نامه‌ای را امضا کردند و به این دلیل، زمانی که دو پلنگ ایرانی را در طبیعت زندگی گیری کرده و تقدیم روس ها کردیم، نه حواسمان بود که سلامت میهمان های از راه رسیده را کنترل کنیم و نه حتی نکات مهم تری مانند منشا این ببرها (حیات وحش یا قفس) یا محل نگهداری شان برایمان سؤال شده بود!

بدین ترتیب، وقتی ببرها به تهران رسیدند، هنوز محلی که قرار بود برای نگهداری شان در میان کاله فراهم شود، آماده نبود و به دلیل این سهل انگاری، ببرهایی که قرار بود احیا کننده نسل ببر ایرانی باشند، راهی قفسی محقر در باغ وحش شدند؛ راهی مسیری که به ابتلای یکی از ببرها به بیماری مهلک مشمشه منجر شد تا تنها یک ببر برایمان بماند و هزار افسوس!

[تصویر: 521500_442.jpg]


البته روس ها خوب پیش رفتند و حالا دلشان به دو توله ای خوش است که پلنگ های ایرانی در آنجا به دنیا آورده‌اند، ولی برای ما چیزی جز وعده تکرار معامله «پلنگ می‌دهیم، ببر می‌گیریم» به جای نماند؛جز این وعده پوچ و ببری که چندسالی است در قفس مانده و تغییر دولت هم نتوانسته گره از کارش باز کند.

اوضاع به قدری عجیب است که همه امید فعالان محیط زیست ـ که خواستار رفع قرنطینه این ببر و انتقال آن به مازندران بودند و فکر می‌کردند این خواسته در سازمان محیط زیست دولت یازدهم محقق خواهد شد ـ هم رو به نومیدی گرایید و از آن عجیب تر، اعلام نظر رئیس سازمان محیط زیست نسبت به جابجایی قریب الوقوع این حیوان به یکی از دو جایگاه در نظر گرفته شده برایش در مازندران هم جامه عمل نمی‌پوشد.

بنابراین، به سراغ ناصر مهردادی، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست مازندران رفتیم تا علت را از وی جویا شویم که در کمال ناباوری شنیدیم: برنامه‌ای برای چنین انتقالی نداریم!

وی در واکنش به گفت‌وگوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که هفته گذشته اعلام کرد، برای انتقال ببر سیبری به سمسکنده ملاحظاتی وجود دارد، گفت: کسی درباره این انتقال با من صحبتی نکرده و از طرفی دلیلی برای انتخاب مازندران از میان استان های کشور، جهت پذیرایی از ببر سیبری وجود ندارد.

مهردادی در پاسخ به اینکه آیا جایگاه مذکور پس از جایگاه میانکاله، تنها جایگاه احداث شده برای نگهداری در ببر درکشور است، گفت: این دو جایگاه برای احیای نسل ببر ساخته شده بود؛ اما نگهداری از یک ببر تنها که برنامه ای برای تکثیر آن نداریم، کار بیهوده‌ای ا‌ست.

با این حساب، فرجام ببر باقی مانده که چندین سال است در قرنطینه مانده و به نوعی ثابت شده که مبتلا به هیچ بیماری ای نیست، پناهگاه هایی که برای نگهداری از این ببر با تأخیر فراوان ساخته شده و سرنوشت پروژه ای که قرار بود به احیای یکی از گونه های جانوری کشورمان منجر شود، همه و همه آنچنان مبهم به نظر می‌رسند که تنها مسئولان می‌توانند درباره آن پاسخ بگویند!
تحویل یک بهله پرنده شکاری توسط روستائیان طبیعت دوست در استان اصفهان یک بهله پرنده شکاری به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان تحویل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان از فلاورجان، یک بهله عقاب طلایی آسیب دیده توسط دهیار و اهالی طبیعت دوست روستای دشتچی به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل شد. پرنده یاد شده که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه بال قادر به پرواز نبود جهت طی دوره درمان به مرکز درمانی پرندگان انتقال یافت تا پس از بهبودی و اطمینان از سلامت آن، در طبیعت رهاسازی گردد.
عقاب طلایی یکی از شناخته شده ترین پرندگان شکاری و دارای گستره خانه و یا قلمرو زندگی وسیعی است. این پرنده در زمره گونه های حمایت شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور است .
بزرگترین باند کشتار حیات وحش کشور توسط یگان محیط زیست کرمان متلاشی شد!

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): یک باند حرفه ای کشتار حیات وحش که مرتکب تخلفات گسترده ای در زمینه شکار غیرمجاز جانوران وحشی در استان های جنوبی کشور شده بودند، با تلاش نیروهای یگان محیط زیست استان کرمان شناسایی و تعدادی از اعضای این باند دستگیر شدند.

از چند ماه قبل نیروهای یگان محیط زیست استان کرمان در جریان فعالیت های مجرمانه یک باند حرفه ای از شکارچیان متخلف قرار می گیرند که در استان های فارس، کرمان و هرمزگان طی چنذ سال گذشته اقدام به کشتار صدها پستاندار و پرنده وحشی نموده و از تخلفات خود تصویربرداری کرده بودند.

فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: با بدست آوردن تعدادی از تصاویر مربوطه، شناسایی و بازداشت عوامل این تخلفات در دستور کار یگان محیط زیست استان کرمان قرار گرفته و تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز گردید.

محمدرضا شهبازی اظهار داشت: حرفه ای بودن شکارچیان غیرمجاز و مشخص نبودن چهره متخلفین در هیچیک از تصاویر، مستندسازی و دسترسی به عاملین جنایت ها را با مشکل مواجه ساخته بود.

حدود ۲۰ روز قبل محیط بانان پارک ملی خبر متوجه ورود ۲ نفر از اعضای باند مذکور به حاشیه پارک شده و جهت برخورد قانونی و بازداشت متخلفین وارد عمل می شوند.

شکارچیان متخلف که با یک خودروی پراید وارد محدوده ای به نام دهنه نفیسه شده بودند، با مشاهده مامورین محیط زیست سعی می کنند متواری شوند اما زمانیکه خود را در آستانه دستگیری می بینند به سمت محیط بانان تیراندازی می کنند.

فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان گفت: در جریان درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با مامورین، برخورد گلوله با موتور خودوری متخلفین باعث میشود که آنها اتومبیل خود را در صحنه درگیری رها کرده و با پای پیاده متواری شوند.

در بازرسی از خودروی بجا مانده از متخلفین لاشه سه جبیر، ۲ گوشی موبایل، جواز حمل سلاح و مدارک شناسایی متخلفین کشف و توقیف می گردد.

پس از تشکیل پرونده در مراجع قضایی نیروهای یگان محیط زیست کرمان که از وجود تعداد زیادی عکس و مستندات مربوط به شکار غیرمجاز در حافظه گوشی تلفن همراه متهمین اطلاع داشتند، موضوع را به قاضی پرونده منعکس نمودند.


شهبازی گفت: با دستور مقام قضایی متهمین به دادسرا احضار شده و ۲ گوشی تلفن همراه جهت رمزگشایی و بازبینی تصاویر موجود، در اختیار پلیس فتا قرار می گیرد.

متهمین پس از حضور در دادگاه شکار سه جبیر در پارک ملی خبر را به گردن می گیرند اما رمز گوشی های خود را به اشتباه در اختیار پلیس فتا قرار داده و به هیچ عنوان حاضر به اعلام رمز صحیح نمی شوند.

مامورین پلیس فتا پس آنکه متوجه اشتباه بودن رمز اعلام شده از سوی متخلفین شدند با اجرای شگردهای ویژه و پس از حدود یک هفته تلاش موفق به رمزگشایی از گوشی ها شدند.

پس از بازبینی اطلاعات موجود در گوشی ها تصاویر بسیار زیادی از کشتار انواع جانوران وحشی از گوشی تلفن همراه متهمین بدست آمده است.

این تصاویر هم اکنون درحال بررسی توسط کارشناسان و نیروهای یگان محیط زیست استان کرمان است تا تعداد دقیق و نوع گونه های شکار شده و محل انجام تخلفات مشخص شده و در اختیار مراجع قضایی قرار گیرد.

تصاویر بدست آمده کشتار بیش از ۱۶۰ پستاندار وحشی علفخوار و گوشتخوار ازجمله آهو، جبیر، کل و قوچ وحشی، کفتار، روباه و شغال و کشتار بیش از ۲۰۰ عدد انواع پرندگان وحشی را نشان می دهد.

با کشف این تصاویر و با توجه به ابعاد تخلفات صورت گرفته، متهمین که با قید ضمانت آزاد شده بودند مجددا به دادسرا احضار شده و این بار بدون قبول وثیقه تا زمان تکمیل تحقیقات و رسیدگی به پرونده روانه زندان شدند.

مدارک بدست آمده نشان می دهد تعداد اعضای این باند بیش از افراد دستگیر شده می باشد و دامنه فعالیت آنها به لحاظ جغرافیایی شامل سه استان کرمان، فارس و هرمزگان بوده ست.

در تصاویر بدست آمده و تحقیقات صورت گرفته تعدادی از سایر اعضای این باند نیز شناسایی شده اند که دو نفر دیگر از آنان نیز حدود سه روز قبل توسط محیط بانان کرمان بازداشت و با دستور مقام قضایی روانه زندان شده اند.
از آغاز شروع تحقیقات در این مورد، مدیرکل، حراست و دفتر یگان محیط زیست استان کرمان با حساسیت پیگیر پرونده بوده و مسئولان این اداره کل اعلام کرده اند پس از اتمام تحقیقات و روشن شدن زوایای پرونده، اطلاع رسانی کاملیتری در این خصوص صورت خواهد گرفت.

هم اکنون ۴ نفر از اعضای این باند در بازداشت بسر می برند و با تشکیل پرونده ویژه در دادسرای استان کرمان تحقیقات مراجع قضایی، انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست در این خصوص ادامه دارد.



فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk


سلام دوستان این پستی رو که در بالا گذاشتم،، میدونین این افراد کجا شکار میزدن در منطقه حفاظت شده خبر که به لحاظ جغرافیایی دشته و وسط این دشت چند کوه وتپه ماهور های خیلی کوتاه وجود داره که با فاصله از هم وسط این دشت از زمین سر بر اوردن و منفک از هم هستن وبا ماشین میشه توی این دشت براحتی گشت زنی کرد و کوهها رو هم از هر گونه تعرضی بصورت صددرصد محافظت کرد دور تا دور این دشت فنس کشی شده چون خیلی بزرگ نیست و برای تردد باید از دروازه ورودی وارد شد،، چنانچه با وسیله کسی بخواد وارد شه.چند تا ایستگاه نگهبانی هم داره اینطورکه میگن صدای 270یا برنو هم که میپیچه حالا با چه استدلالی این شکارچیا جرات میکردن برن با ماشین از دروازه عبور کنن برن داخل فنس شکار بزنن یکم با منطق جور در نمیاد مگر اینکه!!! این باند من دور تا دور ازشون یه اخباری بهم میرسید که چطور میرن اونجا وشکار میزنن چند تا فیلم هم قبل از دستگیری ازشون یه جایی دیدم که لو رفته بود که چطور میرفتن و شکار میزدن عین فیلمهای شکار با تمام تجهیزات واسکورت شده. انگار تور شکار آفریقا هستن و بابت هر شکار چند هزار دلار دادن دیگه خودتون در نظر بگیرید. حالا چرا تاریخ مصرفشون واسه محیط زیست تموم شده بود نمیدونم. خیلی خوب شد گیر اومدن اما چرا همیشه شکارچی گیر میاد بقیه کجان نمیدونم.

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk



بعدش من نمیدونم آخه چه لذتی داره با ماشین رفتن کنار کوه و کل یا قوچ یا جبیر زدن بدون کوهنوردی یا خستگی یا تشنگی بعدش تیراندازی به حیوانات که بطور غریزی آنچنان ترسی بواسطه بزرگ شدن با انسان و دیدن هر روز اون ندارن انگار شما برین توی یه دامداری به یه گوسفند تیر بندازین. شکار کش که میگن این افرادن وهیچ مهارتی هم در امر شکار ندارن شکار دست وپا بسته رو میزنن همینان که اسم شکارچی رو خراب میکنن.

فرستاده شده از SM-G530Hِ من با Tapatalk
بازگشت ماهی که قدمتی بیشتر از دایناسورها دارد!

مقام‌های محیط زیست انگلیس اعلام کرده‌اند که پس از ۲۰۰ سال یک ماهی به آبهای این کشور بازگشته است. این ماهی در تاریخ انگلیس مشهور است و حتی عامل مرگ یک پادشاه این کشور شناخته می‌شود.
انگلیسی‌ها ماهی لامپری(Lamprey) را یک ماهی باستانی می‌دانند که قدمتی بیشتر از دایناسورها دارد. حالا مقام‌های محیط زیست انگلیس اعلام کرده‌اند که با کاهش آلودگی صنعتی در رودخانه‌های این کشور این ماهی پس از ۲۰۰ سال برای اولین بار مشاهده شده است. این ماهی غذای مورد علاقه بسیاری از پادشاهان انگلیس بوده و به همین خاطر در صحنه‌هایی از سریال «بازی تاج و تخت» مدل آن به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفته است. در تاریخ انگلیس گفته می‌شود که هنری اول پادشاه این کشور به این ماهی علاقه بسیاری داشته و به خاطر خوردن بیش از اندازه این ماهی دچار مسمومیتی خاص شده و جانش را از دست داده است.

[تصویر: 15-9-4-12123bdd02dd6-4978-4510-901e-0196...0x1236.jpg]

[تصویر: 15-9-4-121226b9412317-07ef-427b-9531-ec4...0x1236.jpg]
محققان می‌گویند این ماهی حتی ۲۰۰ میلیون سال قبل از دایناسورها در زمین وجود داشته اما در دو قرن اخیر به خاطر آلودگی‌های صنعتی انگلیس را ترک کرده بود. این ماهی علاوه بر این به خاطر شکل خاص دهان تونل مانندش مشهور است. لامپری آن‌قدر در جهان قدیمی است که بعضی‌ها به آن لقب فسیل زنده را داده‌اند.
این ماهی ۵ سال غذا نمی‌خورد + عکس

محققان از کشف نوعی ماهی آفریقایی خبر دادند که تا پنج سال بدون آب و غذا می‌خوابد.
گونه‌‌ای از ماهی آفریقایی با نام علمی Protopterus annectens از آنجا که می‌تواند تا 5سال غذا نخورد موضوع پژوهش‌های علمی دانشمندان‌ شده است.

[تصویر: 18564_346.jpg]

ماهی یاد‌شده که از قضا به جای آبشش صاحب ریه است چنانچه با قحطی مواجه شود غیرفعال و گردش خونش متوقف می‌شود. اکنون دانشمندان قصد دارند برای جراحی‌‌های طولانی انسان این شیوه را مشابه‌سازی کنند.
متاسفانه عزیزان محیط زیستی چند سالی هست برای توجیه وضع موجود و از میدان به در کردن و کوبیدن شکارچی حتی شکارچی کاملا پیرو قانون برای شغل محیطبانی و کلا محیطبان به شدت قداست سازی میکنند و از رسانه های جمعی هم یاری

میگیرند.این را کم و بیش همه می دانیم.اما می خواهم به یک بلای وحشتناک که با این کار به زودی بر سر باقیمانده حیات وحش خواهد آمد اشاره کنم.برای اینکه بتوانم بهتر مطلب را باز کنم باید مثالی بزنم.یکی از دقیقترین کارهای اداری بانکداری

هست.کارمندان بانک با یک شغل پر مسئولیت و در خیلی از مواقع پر استرس مواجه هستند ممکن هست با کوچکترین اشتباهی شاید چند ده ملیون یا بیشتر را اشتباها جابجا کنند...حسابرسی داخلی و حسابرسیهای روتین و وجود همکارانی که در

نزدیکی آنها نشسته اند و دوربینهای مدار بسته که دور تا دور آنها را احاطه کرده در یک محیط کوچک و محدود به نظر میرسد که دست و پای آنها را کاملا میبندد و هیچ خطای عمدی یا تقلبی را نمی توانند انجام دهند.کسی شغلشان را هم مقدس

ندانسته.اما با وجود همه این محدودیتهایی که عرض کردم درصد خیلی خیلی کمی از همین کارمندان که قصد اختلاس دارند با همین شرایط میلیاردها دلار را جابجا می کنند یا بقولی اختلاس می کنند...حالا از آنانی که عمدا یا از روی نا آگاهی برای شغل

محیطبانی قداست سازی میکنند چند سئوال دارم.1-آیا فضای کاری محیطبان هم مثل کامند بانک محدود و قابل کنترل هست 2-چند دوربین مداربسته در روز رفتار محیطبان را مثل کارمند بانک ضبط میکند؟3-چند چشم هنگام انجام وظیفه مواظب آنها هست در

مقایسه با کارمند بانک؟4-خطاهای کارمند بانک به سادگی قابل پیگیری هست آیا خطاهای محیطبان هم به راحتی یا حتی به سختی قابل پیگیری هست؟5-کارمند بانک برای اشتباه عمدی و غیر عمدی باید جوابگو باشد و تاوان بدهد اگر یک محیطبان

خطایی انجام داد چه تاوانی میدهد؟شما در نظر بگیرید اگر یک شکارچی غیر مجاز چند هوبره یا آهو را شکار کند چه برخوردی با او میکنند.جریمه مالی و شاید زندان در انتظار او هست برای شکار مثلا پنج هوبره.حالا اگر محیطبانی

خدایی ناکرده منطقه ای را در اختیار افراد خاصی قرار دهد تا شکار کنند به هر دلیل و علت..آیا جریمه او چه مالی و چه زندان نباید چند ده برابر یک شکارچی متخلف باشد.سازمان محترم محیط زیست چه مجازات سنگینی را برای کارکنان متخلف خود در نظر

گرفته که در تناقض با جریمه ای که برای شکار غیر قانونی و شکارچیان متخلف در نظر گرفته هماهنگ و عادلانه باشد؟اگر یک شکارچی متخلف را باید با تو سری و توهین دستگیر کرد و همه هم تا یید می کنند اگر محیطبانی تخلف کرد با او باید چکار کنند؟

بنده امروز 25 شهریور ماه 1394 به شما قول میدهم که این رفتارها و قداست سازیها و کوبیدن عده ای پیرو قانون که حتی به قوانین عجیب و غریب و من درآورد اداره محیط زیست احترام می گذارند دو سه سال آینده کامل محیط زیست را نابود می کند.و تیر خلاصی هست بر سر حیات وحش ایران. Khansariha (256)
در اين وضعيت اسفبار محيط زيست بهتر است نگاهي دوباره به بعضي سخنان بكنيم:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 12211_459.jpg]
تشكر
حق نگهدارKhansariha (8)
لینک مرجع