انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرگزاری آفتاب،معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در گفت وگو با ایسنا، افزود: در دولت جدید به جای پیگیری بحث ادغام، با سایر دستگاه ها همکاری تنگاتنگ و جدی خواهیم داشت و ساز و کارهای اجرایی و مدیریتی منسجم و هماهنگی تعریف و تدوین خواهیم کرد.

طرح تنفس 10 ساله جنگل ها پیگیری خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر لزوم اجرای طرح تنفس 10 ساله جنگل ها اظهار کرد: بهره برداری تجاری از جنگل ها فشار مضاعفی به طبیعت جنگل های کشور وارد می کند که به همین منظور با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز جلساتی برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع تر این نگاه نسبت به منابع طبیعی در دولت مطرح شود تا بتوانیم بهره برداری بیش از حد از جنگل ها را متوقف کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی بحث شکار و مدیریت همه ابعاد آن است، افزود: متاسفانه سلاح های غیرمجازی که در دست مردم است مدیریت شکار را در کشور مشکل می کند.

ابتکار اضافه کرد: در سالهایی که سازمان حفاظت محیط زیست حتی پروانه شکار نیز صادر نکرده عملا شاهد این هستیم که شکار نسبت به سالهایی که پروانه صادر می شده افزایش پیدا کرده است که همین مساله نشان می دهد در زمینه شکار باید با در نظر گرفتن همه جنبه های آن یک مدیریت جامع داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مدیریت شکار و جمع آوری سلاح های شکاری غیرمجاز با نیروهای مسلح و سازمان هایی که با جوامع محلی کار می کنند همکاری خواهیم کرد.
خب خدا رو شکر فهمیدن که این شکار های بی رویه و شکار کشی کار ما شکارچی های قانون مند نیست Khansariha (8)
سلام
دوستان الان بیشتر از همه شکار حیوانات حلال چهار پا زیر تیغ و ذره بین هست و حتما شکار این نوع متوقف میشود طرح جامع محیط زیست امروز اخبار گفت لایحه ان به مجلس رسیده تا 20 روز دیگر تکلیف همه چی مشخص میشود از ریز گرد تا شکار تا دریاچه ها و تالاب ها
اینجا بیشتر دوستان شکارچی پرنده هستند زیاد نگران نباشیم برای پرنده ها فقط جریمه ها افزایش دارد ولی متوقف نمیشود و خود ما هم باید انصاف کنیم زیاد نزنیم وجدان هر کسی اگر قاضی باشد نیاز به بگبر و ببند نیست
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«ییر کرومویل»، بازار یاب سوئدی یک شرکت‌ پرورش دهنده گل و گیاه در ابتکاری بسیار جالب اقدام به پر کردن گلوله‌های تفنگش به جای باروت و مواد منفجر دیگر، بذر گل کرده است.وی هدف از این ابداع خود را پوشش زمینی بیشتر از بذر گل و گیاهان بیان کرده است. وی می‌گوید، تنها با 42 تیر یک دشت را بذر گل پاشیده و این شیوه خود را شیوه‌ای بسیار امن دانسته است.

[تصویر: 479262_613.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام و احترامKhansariha (8)
حمله پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات شهرستان دنا
۳ بهمن ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ساعت ۱۱ صبح امروز پنجشنبه ۹۲/۱۱/۳ حمله پلنگ در ارتفاعات شهرستان دنا موجب زخمی شدن یکی از دامداران گردید.
صفرعلی محمدی، دامدار ۵۰ ساله زمانیکه در ارتفاعات روستای گردوه مشغول چرای دام بود مورد حمله ناگهانی یک پلنگ قرار می گیرد. آقای محمدی پس از گلاویز شدن با پلنگ از ارتفاعی به پایین پرتاب شده و پلنگ نیز فرار می کند.
این دامدار که از ناحیه صورت و دست زخمی شده و پلنگ کتف وی را گاز گرفته است، به کمک مردم محلی به پایین ارتفاعات و سپس توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون در این بیمارستان تحت درمان است.فرمانده یگان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در مورد این حادثه گفت: عصر امروز به عیادت دامدار مجروح در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رفتم. خوشبختانه حال عمومی ایشان خوب است و بزودی مرخص خواهد شد.
جمشید عبدی پور افزود: منطقه حمله پلنگ از مناطق آزاد و غیر حفاظت شده استان به شمار می رود. به دلیل بارش برف سنگین طی هفته های اخیر در ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، تقابل وحوش با انسان افزایش یافته است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


حیات وحش دنا در خطر مرگ ناشی از گرسنگی / نیاز فوری به اعزام هلی کوپتر
۴ بهمن ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بارش برف سنگین در ارتفاعات پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا که ارتفاع برف در این نقاط تا چندین متر گزارش شده است، حیات وحش این مناطق به خصوص کل و بزها را با مشکل تامین علوفه مواجه نموده و در صورتیکه تدبیر لازم در این زمینه اتخاذ نشود به احتمال فراوان تعداد زیادی از کل و بزها به دلیل گرسنگی از بین خواهند رفت.
اگر چه محیطبانان و مسئولان پارک ملی دنا با زحمت فراوان مقداری علوفه بسته بندی شده را به کول کشیده و در دامنه ها توزیع نموده اند اما حجم علوفه توزیع شده توسط محیط بانان بسیار کم بوده و به دلیل بارش برف سنگین امکان توزیع علوفه در ارتفاعات توسط محیط بانان وجود ندارد.مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش سنگین برف رفت و آمد و حمل علوفه دستی به زیستگاه های حیات وحش در ارتفاعات را غیرممکن کرده است و تامین علوفه نیازمند استفاده از چرخبال است.
عطا پورشیرزاد گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور و معاون عمرانی استاندار نیز با امور عمرانی وزارت کشور برای تامین یک دستگاه چرخبال از استانهای مجاور فارس و اصفهان درخواست کمک کرده اند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گونه های کل و بز در محدوده میمند ضلع شمالی پارک ملی دنا بیش از سایر نقاط این زیستگاه در خطر قرار دارند و نیازمند توزیع علوفه اند.جمشید عبدی پور افزود: علوفه مورد نیاز وحوش به میزان کافی تهیه شده و یگان حفاظت صرفا در انتظار اعزام یک دستگاه چرخ بال به این منطقه است که هم اکنون روند اعزام این وسیله به منطقه با وزارت کشور و سازمان مرکزی محیط زیست در حال پیگیری و اقدام است.
عبدی پور گفت: کل و بزها از لحاظ تغذیه به شدت در تنگا هستند و در صورت عدم توزیع علوفه مورد نیاز توسط چرخبال در ارتفاعات ممکن تعداد زیادی از آنها بر اثر گرسنگی تلف شوند.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و همیشه پای یک"دامدار" در میان است... به امید روزی که ما بفهمیم هر جا مرتع هست جای بزو گوسفند نیست و باید برای مرتع داشتن زحمت کشید تا بشه بز و گوسفند پرورش داد.Khansariha (226)
(2014-01-25 12:32 PM)Marksman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و همیشه پای یک"دامدار" در میان است... به امید روزی که ما بفهمیم هر جا مرتع هست جای بزو گوسفند نیست و باید برای مرتع داشتن زحمت کشید تا بشه بز و گوسفند پرورش داد.Khansariha (226)

و اینکه صرفا داشتن گله دلیل موجهی برای کشتار حیوانات وحشی نیست. بارها دیدم چوپان گرگ بیچاره رو به گلوله بسته در حالی که خطری برای خودش و گله نداشته. با این تصور که در آینده برای گله مشکلی ایجاد نشه.
سلام واحترامKhansariha (8)
عامل کشتار و بریدن سر یک کفتار راه راه در شهرستان کلات دستگیر شد
۵ بهمن ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلات حین گشت و کنترل در مسیر روستاهای بخش زاوین در حاشیه منطقه حفاظت شده کوه بزنگان به یک دستگاه خودروی نیسان وانت مشکوک شدند.
اباذر حسین نژاد رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات در این باره گفت: محیط بانان خودروی مذکور را تعقیب و متوقف نموده و به بازرسی آن پرداختند. در جریان بازرسی از داخل این خودرو سر بریده شده یک قلاده کفتار راه راه کشف و یک نفر متهم در این رابطه بازداشت گردید.
[تصویر: 13906452121.jpg]
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات گفت: متهم پس از بازداشت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.
[i]بر اساس مصوبه هیات وزیران نرخ ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز هر قلاده کفتار معادل پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که مجرم پس از پرداخت مبلغ ضرر و زیان، به جرم شکار غیرمجاز گونه حمایت شده در دادگاه محاکمه و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.[/i]
حسین نژاد افزود: متهم دستگیر شده پس از کشتار کفتار، سر حیوان را جدا کرده و در روستاهای همجوار به عنوان کله گرگی می چرخانده و از دامداران هدیه می گرفته است.
“کله گرگی” سنت ناپسندی است که در برخی از روستاهای کشور رواج دارد. در این رسم قدیمی و ناپسند اگر کسی گرگ یا حیوان درنده مشابهی را کشته و کله بریده شده آن را در آبادی بچرخاند از اهالی روستا به ویژه دامداران بابت کشتن این حیوان، پول یا بره گوسفند هدیه میگیرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به به چه رسمیKhansariha (214)چه رسم ورسومی داریم ما خبر نداریم.چقدر راحت جون حیوون بدبختو برای هیچی میگیرنKhansariha (8)اونوقت جایزه و پول هم میگیرنKhansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)
لینک مرجع