انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام وعرض ادبKhansariha (8)
کشته شدن خرس قهوه‌ای جوان با شلیک دو گلوله
ارسال شده در مهر ۲۳,
دیده بان حقوق حیوانات: با شلیک دو گلوله از سوی افراد ناشناس متاسفانه یک خرس قهوه‌ای جوان در منطقه دودانگه مازندران کشته شد و یک گونه ارزشمند دیگر از طبیعت کشور حذف گردید.به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، روز چهارشنبه ۱۳۹۲/۷/۱۷ اهالی روستای محمدآباد مازندران متوجه حضور یک خرس قهوه ای در حاشیه روستا شده و موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دادند.علی عمادی مسئول منطقه دودانگه و چهاردانگه ساری در این باره گفت: به محض اطلاع از موضوع بلافاصله به همراه اکیپی از محیط بانان و دامپزشک اداره کل به محل اعزام شدیم و با یک خرس قهوه ای نر مواجه شدیم که زخمی بوده و خونریزی داشت.پس از شلیک تیر بیهوشی و انجام اقدامات اولیه توسط دامپزشک، خرس زخمی جهت درمان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل گردید.علی کلانه مسئول پناهگاه حیات وحش سمسکنده در این باره گفت: پس از انتقال به ساری تلاش ها برای درمان خرس مجروح آغاز شد اما متاسفانه به دلیل خونریزی زیاد دامپزشکان موفق به نجات حیوان نشده و خرس جوان تلف شد.
علی کلانه در مورد علت زخمی شدن خرس قهوه ای اظهار داشت: در بررسی ها مشخص شد یک گلوله چهارپاره و یک گلوله اسلحه ساچمه زنی به قسمت شکم خرس برخورد کرده است که موجب آسیب به اندام داخلی و خونریزی شدید در حیوان شده بود.
[تصویر: 13818218052.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام بر همه عزیزانKhansariha (8)
مجتمع پتروشیمی بندر امام مقصر اصلی مرگ ۲۰ هزار ماهی
ارسال شده در مهر ۲۴, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: مدیر کل حفاظت محیط زیست با اعلام نتایج آنالیز نمونه برداری ها مجتمع پتروشیمی بندر امام(ره) را مقصر اصلی مرگ و میر ماهیان و آبزیان اعلام کرد.لاهیجان زاده درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند پرونده آلودگی شیمیایی خورموسی گفت: پرونده کماکان در جریان است و دادگاه درخواست نتایج آنالیز خروجی پساب پتروشیمی را داشته است و ما در حال آزمایش نمونه ها هستیم و طی چند روز آینده نتایج را خدمت دادگاه خواهیم کرد.وی با اشاره به حکم دادگاه اظهار داشت: رای دادگاه بر ۲ بخش خواهد بود و در صورت محکومیت، پتروشیمی بندر امام (ره) باید جریمه مرگ و میر آبزیان را ناشی از استایرن نبوده اظهار داشت: زمانی که ماسر صحنه حاضر شدیم مشاهده کردیم که ماده استایرن در حال تخلیه است، اما آنالیز نمونه ها از وجود یکی و دو ترکیب سمی و خطرناک دیگر خبر می دهد.وی ادامه داد: در روز حادثه تخلیه ماده شیمیایی دیگری هم صورت گرفته که ترکیب بدست آمده نشان می دهد که ماده سمی و خطرناک موجب مرگ و میر ماهیان و آبزیان شده است.لاهیجان زاده مقصر اصلی مرگ و میر ۲۰ هزار قطعه ماهی را پتروشیمی بندر امام (ره) اعلام کرد و اذعان داشت: طبق نمونه برداری از ما بقی خروجی ها و همچنین تصفیه خانه فجر نتایج گواه این است که آلودگی مربوط به تخلیه مواد سمی و خطرناکی است که توسط پتروشیمی طی چند نوبت در روز حادثه صورت گرفته است.وی با تشکر ویژه از باشگاه خبرنگاران برای انعکاس و پیگیری خبر گفت: از رسانه ها و به خصوص باشگاه خبرنگاران برای انعکاس کامل این موضوع سپاسگذاریم چرا که این اطلاع رسانی علاوه بر تسریع در روند پرونده سبب افزایش آگاهی شهروندان شده و از آن روز به بعد تا کنون چندین مورد آلودگی هم از سوی مردم و هم از سوی پتروشیمی به ما اعلام شده که در حال پیگیری آن هستیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

در تقابل بشر-پلنگ دو نفر از دامداران سوادکوه زخمی شدند
ارسال شده در مهر ۲۴, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: روز شنبه هفته جاری یکی از دامداران روستای کارمزد از توابع شهرستان سوادکوه مازندران، به منظور چرای دام وارد مناطق جنگلی حاشیه روستا شده که با حمله یک قلاده پلنگ به گوسفندانش مواجه می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سواد کوه در تشریح این ماجرا گفت: پس از حمله پلنگ و تلف شدن چند راس گوسفند، این دامدار به همراه چند سگ گله به تعقیب پلنگ می پردازد و پلنگ را تا اعماق جنگل تعقیب می کند که ناگهان مورد حمله پلنگ قرار می گیرد.
پلنگ در ابتدا سگ های چوپان را تلف و زخمی کرده و سپس به خود او حمله می کند.
مهندس ابراهیم فلاحی افزود: چوپان جوان حدودا ۲۲ ساله به شدت از ناحیه سر، صورت و دستها آسیب می بیند. با توجه به اینکه این دامدار جوان بسیار قوی هیکلی است پس از دقایقی گلاویز شدن، پلنگ او را رها کرده و فرار می کند و چوپان توسط اهالی به بیمارستان منتقل می شود.دو روز بعد مجددا یکی از دامداران اهل روستای کامزد در فاصله ای حدود ۲ کیلومتر از محل حمله نخست با پلنگی مواجه می شود که به احتمال فراوان همان پلنگی است که دو روز قبل به دامدار دیگری حمله ور شده بود.
چوپان پلنگ را در فاصله چند متری خود مشاهده می کند اما قبل از هرگونه حرکتی پلنگ به او حمله می کند.
پلنگ قصد کشیدن دامدار به دره ای با شیب زیاد را داشته که چوپان شاخه درختی را محکم گرفته و شروع به فریاد زدن می کند.
پلنگ برای جدا کردن چوپان از شاخه درخت به شدت او را از ناحیه ران و پاشنه پا زخمی میکند که در این زمان بر اثر فریادهای چوپان پدر وی متوجه ماجرا شده و با ایجاد سر و صدا پلنگ را فراری می دهد.این دامدار جوان بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهدای زیرآب در سوادکوه منتقل شده و هم اکنون تحت درمان دارد.در حال حاضر وضعیت عمومی هر دو دامدار مناسب بوده و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.به دنبال این دو حادثه اکیپی ۵ نفره از نیروهای محیط زیست سوادکوه در منطقه مستقر شده اند تا علاوه بر آموزش اهالی روستا جهت خودداری از هرگونه اقدام علیه پلنگ از تکرار احتمالی حمله پلنگ جلوگیری کنند.نیروهای محیط زیست دیشب و امروز با تیراندازی هوایی مستمر در مناطق جنگلی حاشیه روستا سعی در فراری دادن پلنگ به مناطق بالادست جنگلی نموده اند.همچنین یک تله حاوی طعمه زنده در حاشیه جنگل تعبیه شده تا در صورت نزدیک شدن احتمالی پلنگ به حاشیه روستا در تله گرفتار شده و بتوانیم آنرا به مناطق امن جنگل منتقل کنیم.رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه در مورد دلایل این حادثه گفت: متاسفانه دامدار اول با اشتباه خود در تعقیب و قصد آسیب رساندن به پلنگ موجب خشمگین شدن و ایجاد استرس در حیوان شده است که این موضوع به عاملی برای حمله دوم پلنگ تبدیل شده است به نحوی که در حادثه دوم پلنگ به هیچ دام اهلی حمله نکرده و به دلیل خشم و استرس وارده مستقیما به چوپان حمله ور شده است.مهندس فلاحی معتقد است: شکار بیرویه گراز به عنوان مهمترین طعمه پلنگ در مناطق جنگلی و کاهش شدید منابع غذایی از عوامل مهم حمله پلنگ به دام های اهلی در این مناطق به شمار می رود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرگ هار بعد از دریدن ۸ نفر از پای در آمد

مشگین شهر-خیاونیوز: بخشدار مرکزی شهرستان مشگین شهر روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این گرگ از بامداد امروز تاکنون با حمله به اهالی روستاهای جبدرق ، نصیرآباد ، پریخان و حاجیلو هفت نفر را بشدت مصدوم کرده که برخی از آنها بدلیل شدت جراحات وارده به اردبیل اعزام شده اند.
محمد فرهادی افزود: علاوه بر این ، گرگ هار ده ها راس دام بزرگ و کوچک اهالی را نیز دریده است.
وی گفت: هم اکنون عوامل انتظامی و یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به حالت آماده باش درآمده و در روستاهایی که گرگ در آنجا مشاهده شده مشغول گشت زنی هستند.
وی افزود: تعدادی از سگ های روستاها نیز که با این حیوان گلاویز شده بودند بدلیل جلوگیری از انتشار بیماری هاری توسط یگان حفاظت محیط زیست از پای درآمده و معدوم شده اند.
اداره محیط زیست شهرستان مشگین شهر نیز روز جمعه با صدور اطلاعیه ای از اهالی خواست تا زمان بدام افتادن این حیوان مراقب خود و دام های خویش باشند.
در حادثه مشابهی در سال ۸۴ یک قلاده گرگ هار با حمله به روستاییان بخش مشگین شرقی بیش از ۳۰ نفر را درید.
تکمیلی
ماموران حفاظت محیط زیست ،عوامل انتظامی و شکارچیان محلی پس از ۱۲ ساعت تلاش بی وفقه گرگ هار را یافته و از پای درآوردند.
حسین دهقانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال حمله گرگ هار به اهالی چند روستای منطقه گروه های ویژه در شهرستان تشکیل و به مناطق ناامن اعزام شدند.
وی افزود: حوالی ساعت ۱۸ امروز (جمعه) این گرگ در یکی از باغات پایین دست مشگین شهر در حالی که صاحب باغ را بشدت مصدوم کرده بود به ضرب گلوله از پای درآمد.
بخشدار مرکزی شهرستان مشگین شهر نیز گفت: این گرگ از بامداد امروز با حمله به اهالی روستاهای جبدرق ، نصیرآباد ، پریخان و حاجیلو هشت نفر را بشدت مصدوم کرده که برخی از آنها بدلیل شدت جراحات وارده به اردبیل اعزام شده اند.
محمد فرهادی افزود: علاوه بر این ، گرگ هار ده ها راس دام بزرگ و کوچک اهالی را نیز دریده است.
وی گفت: تعدادی از سگ های روستاها نیز که با این حیوان گلاویز شده بودند بدلیل جلوگیری از انتشار بیماری هاری توسط یگان حفاظت محیط زیست از پای درآمده و معدوم شدند.
در حادثه مشابهی در سال ۸۴ یک قلاده گرگ هار با حمله به روستاییان بخش مشگین شرقی بیش از ۳۰ نفر را درید.


منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام وعرض ادبKhansariha (8)
به کشتارچیان به جای ناسزا، آگاهی بدهید
دیده بان حقوق حیوانات/ وبلاگ میهمان*: این که دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات و خصوصا حیات وحش از دیدن صحنه ی کشته شدن یک جاندار توسط انسان زجر میکشند و ناراحت میشوند جای خود دارد اما شیوه ی برخورد با شخصی که این عمل را انجام داده می تواند دیدگاه شکار چی را عوض کند. بسیار اتفاق افتاده که یک شکارچی عکسی از شکار خود در مجامع اینترنتی عرضه کرده و دوستان محیط زیستی انواع و اقسام فحش و دشنام را نثار شکارچی کرده اند( البته بنده هم اوایل همین کار را انجام میدادم) که با واکنش منفی شکارچی مواجه می شدند و شکارچی را بیشتر به عمل خود ترغیب میکنند.در پناهگاه حیات وحش عباس آباد هستند اشخاصی که شکارچی بوده اند و اکنون در برخی از کارها به محیطبان کمک میکنند . اینها موقعیت کنونی حیات وحش را درک کرده اند و نه تنها دست از شکار کشیده اند بلکه به یاری حیات وحش هم شتافته اند .یک تجربه ی شخصی این که در آثار مخرب شکار برای یک شکارجی محلی صحبت کردم و ایشان به هیچ وجه شکار را یک عمل مخرب نمی دانست و دلائل واهی برای توجیه کار خود می آورد. بحثمان به یوز ها رسید. جالب بود که وقتی به ایشان گفتم یوز ها فقط در آفریقا و کشور ما وجود دارند یک احساس ملی وطنی در در خود حس کرد وبا تعجب و البته خوشحالی پرسید مگر در کشور ما هم یوز وجود دارد؟اینجا بود که یک ترفند محیط زیستی به کار بردم و گفتم: متاسفانه جمعیت این حیوان رو به نابودیست و یکی از دلائل آن نبود غذای کافی برای تغذیه است!نکته ی جالبتر اینجاست که با ناراحتی و یک احساس ترس از نابودی یوز ها پرسید مگر چند یوز باقی مانده و زمانی که فهمیدند در خوشبینانه ترین حالت ،حد اکثر ۷۰ یوز در طبیعت داریم. گفتند تا زمانی که یوز ها یه ۱۰۰۰ نرسند دست به تفنگ نخواهم برد تا غذا برای یوز ها زیاد شود.بله. به همین سادگی و با اندکی سیاست میتوان نظر یک شکارچی را عوض کرد، در صورتی که با فحش و ناسزا مسلما اگر در طبیعت یوز میدید به سویش شلیک میکرد.( به درخواست خودشان از آودن نام این اشخاص معذورم)چند وقت پیش در وبلاگ چوپونون عکسی از چند کل و بز نمایش دادند و شخصی با نام کاربری sniper اینگونه نظر دادند: کجاست آن دولول روسی که غوغا به پا کند ، خیلی وقته که شلیک نکرده و قرار هم نیست که دیگر شلیک کند، چون sniper دوست دارد این حیوانات را در طبیعت آزاد ببیند.آدرس نظر ایشان .http://chopponoon.mihanblog.com/post/1410
روزی که نظر این دوست عزیز را خواندم بسیار خوشحال شدم که حتی در جامعه ی شکارچی هم هستند اشخاصی که وضعیت رو به نابودی حیات وحش را درک کرده و آگاهانه دست از شکار بکشند.البته مواردی هم مانند خرس های سمیرم وجود دارد که به راحتی نمیتوان از کلماتی مانند فرهنگ سازی و آرامش در گفتار و توجیه و شیوه ی برخورد و … سخن گفت.متاسفانه سازمان محیط زیست آن کارایی که باید داشته باشد را ندارد و رسانه ی ملی هم که … بگذریم . اینجاست که جامعه ی محیط زیست باید حتی اگر شده تک تک افراد ۷۰-۸۰ میلیونی را آگاه کند ، باید این کار را با حوصله و البته مطالعه انجام دهد . بر همگان مشخص است که وضعیت محط زیست و مشخصا حیات وحش از مرز هشدار گذشته و این مهم نیست که در ۲۰ سال آینده چیزی از منابع طبیعی ایران باقی مانده باشد یا نه ، مهم این است که جامعه ی هوادار حیات وحش تبلیغ کند ، آگاه کند و حتی اگر شده ، تک و تنها پلاکارد به دست گیرند و یا افرادی خودشان را به ماشین های راه سازی زنجیر کنند! بله . زنجیر . یک متاسفانه ی دیگر این که ؛ حدود ۵۰ درصد حامیان محیط زیست اگر به دنبال پول و شهرت نباشند ، فقط ظاهر محیطزیستی دارند و این یک واقعیت است.رک بگویم ، با این وضعیت وخیم حیات وحش و در حال حاضر ، کشور ما به سوسول بازی نیازی ندارد.
نظر شما چیست؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایستگاه نجات حیوانات:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[تصویر: 13828755401.jpg]
کشف بزرگترین محموله کشتار و تاکسیدرمی حیات وحش در بابلسر ۳ آبان ۱۳۹۲ پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بزرگترین محموله کشتار و تاکسیدرمی حیات وحش شامل لاشه بیش از ۷۰۰ عدد انواع جانوران وحشی از جمله برخی گونه های نادر و در معرض انقراض در بابلسر کشف گردید. رئیس اداره محیط زیست بابلسر در گفت و گو با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: بر اساس گزارش واصله مبنی بر فعالیت یک کارگاه غیرمجاز تاکسیدرمی در یک منزل شخصی و بررسی های مامورین اجرایی این اداره، نیروهای یگان محیط زیست، این منزل شخصی را که متعلق به فردی به نام م.ر بود در محله میاندشت بابلسر شناسایی نمودند. ناصر کیایی افزود: پس هماهنگی با دادستان شهرستان بابلسر و اخذ حکم قضایی ورود به منزل، نیروهای محیط زیست به همراه مامورین نیروی انتظامی جهت بازرسی به کارگاه مربوطه وارد شدند. نیروهای یگان محیط زیست پس از ورود به کارگاه متوجه شدند متخلف به همراه یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده قصد فرار از روی دیوار را دارد که متهم با مشاهده مامورین پلنگ تاکسیدرمی شده را رها کرده و متواری شد. در بازرسی از این کارگاه غیرمجاز از داخل سه یخچال صنعتی و خارج از آن لاشه بیش از ۷۰۰ عدد انواع جانوران وحشی اعم از پرندگان و پستانداران نادر و حمایت شده کشف و ضبط گردید. گونه های تاکسیدرمی شده در این کارگاه عبارتند از: یک پلنگ ایرانی، یک خرس قهوه ای، یک گرگ خاکستری، ۳ گربه وحشی، ۲ قرقاول، ۳ کبک، ۱۱۲ کاکایی و یک قطعه قو لاشه گونه های جانوری کشف شده عبارتند از: لاشه چندین گربه جنگلی، تعدادی شغال، تعدادی خرگوش، یک بز کوهی، ۱۷ بزغاله وحشی، سر یک شوکا، تعدادی سنجاب و لاشه تعداد زیادی از پرندگان از جمله لاشه یک عقاب طلایی، یک قطعه درنای خاکستری، تعدادی حواصیل ارغوانی و خاکستری، ۲ کبک، تعداد زیادی زنبورخوار و سلیم، ۳۷۰ کاکائی، تعدادی پری شاهرخ، هدهد دو اردک سرحنایی و اردک ارده ای، یک ابیا و یک کفچه نوک. همچنین در جریان بازرسی از کارگاه حدود ۴ هزار فشنگ تراپ ورزشی و دو قبضه اسلحه دولول کشف و ضبط گردید. منبع : ديده بان محيط زيست و حيات وحش ايران

لامصب هیییی کل حیات وحش مازندران تو یخچال خونش بوده Khansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)
عرض سلام واحترامKhansariha (8)
این «مردانگی» فقط با تفنگ به دست می آید
ارسال شده در آبان ۶, ۱۳۹۲
Animal-Rights-Watch-ARW-7026
دیده بان حقوق حیوانات: نوع خاصی از قدرت و مردانگی فقط با خرید یک تفنگ به دست می آید و محصول آن چیزی نیست جز تصاویری حقیرانه.مدت ها است که انتشار تصاویر کشتار حیات وحش مظلوم کشور توسط کشتارچیان در سایت های مختلف بدون واهمه از برخورد صورت می گیرد. تا کنون تلاش بر این بود تا با انتشار موردی تصاویر و گزارش به مسوولان مقدمات برخورد با جرایم کشتار حیات وحش در دنیای مجازی به عنوان تخلف سایبری شناخته شود و مورد برخورد قرار گیرد که متاسفانه تا کنون نتیجه مناسبی در بر نداشته است.تصاویری مشابه آنچه در این گزارش مشاهده می کنید، علنا به عنوان افتخار در سایت های مورد علاقه کشتارچیان و تفنگ به دستان تشنه خون منتشر می شود و به نظر می رسد مسوولان از برخورد با این سایت ها و افراد عاجزند.
مشخصات افرادی که در تصویر می بینید، هفته گذشته به مسوولان استان مازندران اعلام شده و علاقمندان منتظر شنیدن خبر برخورد با این افراد هستند.از انتشار این تصاویر متاسفیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تشیع جنازه محیط زیست Khansariha (172)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (100)
(2013-11-04 02:49 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (100)

دوست عزیز لطفا از ارسال پستهای بی محتوا و شکلک خودادری بفرمایید.
لینک مرجع