انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صدرا جان ، در اینکه با گوسفندان و سایر حیوانات پرورشی بد رفتاری میشه شکی نیست . اما آویزون کردن اون گوسفند در عکس شما ، دلیل داره .
گاهی در طول حمل و نقل یکی از گوسفند ها میشیه یا زمین می خوره و از اونجا که جاشون خیلی تنگه ، بقیه پاشون رو روش می ذارن و گوسفند خفه میشه . حالا اگه راننده بگه فلانی گوسفند شما خفه شده ممکنه صاحبشون باور نکنه پس باید جنازه رو تحویل بده . جنازه رو تو اتاق ماشین که نمیشه ببرن . زیر پای گوسفند ها هم که نمیشه بیندازنش . پس مجبورن . . .
آقا فواد حرفتون کاملا درسته و تایید میشه
بهر حال کم بودن امکانات هم این تبعاتو داره خخخخخ
البته من از دلرحمی و روحیه حساس خیلی از دوستان آگاهم اما تویه پرورش و حمل و نقل دامها این موارد زیاد بوجود میاد
بهتره تا جایی که امکان داره جلویه این گونه حوادث گرفته بشه تا اینگونه تصاویری هم بوجود نیاد
Khansariha (8)
آقا با عرض شرمندگی باید یه فکری برای ویرایش متن در مواقع خاص بکنیم.آقا اسطوره درسته نه استوره.سوتی دادم در حد بندسلیگا.به بزرگی خودتون ببخشید.یه وقت جو گیر میشیم غلط غلوط میشه دیگه.شرمنده رفقا
خب این مطلب هم من امروز دیدم که بنطرم خالی از لطف نیست توی یکی از سایتهای نقل قول کننده هم خوانندگان نظرات مختلفی دادند که معلومه این بحث محیط زیست و شکار با هم حسابی مرتبط هست . Khansariha (214)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ساری ـ خبرگزاری مهر: دوما واژه محلی مازندرانی به معنای دامگاه پرندگان وحشی بوده و این شکار سنتی مرغابی و غاز وحشی کاملاً منطبق بر اصول زیست محیطی است. دوما که کهن ترین روش شکار پرندگان مهاجر در مازندران است بیشتر در تالاب بین المللی فریدونکنار مازندران صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۲۱۳۱۱تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
[تصویر: 133581_353.jpg]
این منبع با نظرات بعضی خوانندگان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا این روش و روشهای شبیه به اون تو کل منطقه شمال اجرا می شه و کلا به کشتار جمعی شباهت بیشتری داره تا شکار.این که گفته منطبق بر اصول زیست محیطی!! خیلی دوست دارم بدونم یعنی چی؟؟ با این روشها سالی حدود 25 تا 30 هزار مرغابی و غاز در سال صید می شه تا جایی که این پرنده ها که روزگاری تو اون منطقه در هر مزرعه و تالابی دیده می شد الان محدود به بعضی مناطق خاص می شن.اونوقت اینا می شن زیست محیطی و ما ها که شاید سالی 10 تا پرنده هم شکار نکنیم می شیم قاتلین بالفطره.Khansariha (367)
دوستان حالا كه كمي آرامش بوجود اومده :
درست يكي دو هفته مونده به عيد هواي شمال مه آلود ميشه البته مه رقيق كه بهش ميگن chrm
اين مه رقيق به اعتقاد بزرگترها باعث شكوفه زدن گلها و درختا ميشه
درست تو همين روزها ماهيهاي سفيد براي تخم ريزي ميان كنار ساحل طوري كه سبهاي مهتابي برق پولكهاشون تو ساحل برق ميزنه درست مثل نهنگهايي كه به ساحل ميان!و اغلب اين ماهي سفيدها به مصب رودخونه ها و جايي كه آب شيرين رودخونه وارد دريا ميشه و عمق كمه شروع به تخم ريزي ميكنن.ماهي سفيد دو سه ماه قبل كيلويي25 هزار تومن بود ولي تو اون روزهايي كه من دارم تعريف ميكنم ميشه كيلويي2000 تومن!!!چرا؟چون اونقدر صيد ميكنن كه بازار اشباع ميشه و چون ماهي زود ميگنده مجبورن به هر قيمتي بفروشنش!!اين ماهيها رو وقتي تو دست ميگيريد تخمهاي شكمش مثل بستني آب شده از شكمش بيرون مياد و دستتون درست مثل دونه هاي ماسه پر از تخم ماهي(اشپل)ميشه كاشكي شما هم اون روزها كنار ساحل باشيد و ببينيد با يه تور چقدر ماهي ميگيرن!از همه جالبتر اينه كه طبق برنامه ريزي مسئولين محترم حفاظت محيط زيست تا 15 فروردين همينكار ادامه پيدا ميكنه اشكالي نداره!!!چون متخصصينشون تشخيص دادن زمان تخم ريزي ماهي سفيد 15 فروردين به بعد هست!!!!!!!!! در واقع درست زماني كه توي اين يكماه از 15 اسفند تا 15 فروردين نسل ماهي سفيد زده ميشه!! كسي نيست دل بسوزونه براي اين ماهيها؟؟؟
رودخونه هاي آلوده به مواد شوينده و صنعتي وارد دريا ميشن و فاصله دريا تا كارخونه كمه و مواد فرصت ه نشين شدن در رودخونه رو ندارن مستقيما وارد دريا ميشن كسي نيست دفاع كنه؟؟
كافيه يه نگاه به بي فرهنگهاي انسان نما بندازيد كه پلاستيك زباله رو روي صندوق عقب ماشيناشون ميزارن و و خيابون با گاز دادن آشغالها رو وسط خيابون ميريزن!!!(كه يكبار با دوستم همچين صحنه اي رو ديديم با ماشين پيچيديم جلوش و مجبورش كرديم نه تنها آشغالهاي خودش بلكه آشغالهاي اطرافش رو هم بريزه تو صندوق عقب ماشينش و با خودش ببره بريزه تو سطل آشغال !!!)
يه مهندس تحصيلكرده 20 سال قبل كه براشون كار ساختموني انجام داديم با بنز 230 خودش مارو به خونه ميرسوند خانمش هم تو ماشين بود خانمش پرتقال خورد و پوستش رو از پنجره ماشين انداخت بيرون مهندس حدود 100-200 متر اونورتر وايستاد و خانمشو مجبور كرد بره همه پوست رتقالها رو از تو خيابون جمع كنه هرچي گفتيم مهندس ما ميريم خانم تو ماشين باشه گفت نه بايد ياد بگيره چجوري زندگي كنه و محيط زندگيشو تميز نگه داره و يه خانم 40-50 ساله رو مجبور كرد اون آشغالها رو همه شو جمع كنه بريزه تو يه دستمال كاغذي و به اولين سطل آشغال كه رسيد وايستاد خودش آشغال رو برد ريخت تو سطل آشغال .....
........
خوب استاد عزیز این بنده های خدا کارشناسان لابد مثل متخصص های زنان و زایمان ماهی ها رو زیر نظر دارن دقیقا می دونن 15 فروردین روز تولد نورسیده هاست!!!! وقتی اقتصاد جایگزین تو منطقه وجود نداره مجبورن خودشون رو به ندیدن بزنن تا صیادان با صید بی رویه بتونن تامین معاش کنن و صداشون در نیاد.خلاصه بر می گرده به ضعف مدیریتی شیلات.

از شوخی گذشته حقیقت رو بخواین باید برای مدت 10 سال صید صنعتی تو دریای خزر و رودخونه های اطراف کاملا ممنوع باشه تا وضعیت از حالت بحران خارج بشه.البته اگه تا اون موقع فاضلابهای ریخته شده به رودخونه و دریا گور محیط زیست آبی این منطقه رو برای همیشه نکنه.
دوستان در سفرهایی که داشتم دیدم که درخت رو میشکستن به عنوان هیزم استفاده کنن!!تازه 1 لیتر بنزین هم حروم میکردن روش ولی بازم اتش نمیگرفت و ...
یعنی هم درخت رو مجروح کردن هم بنزین و وقت رو حروم هم اینکه ناهارشون رو دیر تر خوردن هم اینکه با ریختن بنزین روی زمین اون مقدار خاک رو نامرغوب کردن و کلی ایراد دیگه!!!عوض این بهتر هست هیزم پیدا کنیم و اگر نیست به محل دیگه ای به شکار بریم و حد اقلش اینکه درخت رو نشکنیم و بعدش هم اینطوری بشه...

دوم اینکه تو یک نهر کوچیک دیدم برای ماهیگیری اهک میریختن تو آب!!!خوب کدوم فردی عاقلی برای 4 تا ماهی اینهمه اب و اکوسیستمی که محل زندگی 100 ها و بیشتر حتی موجود زنده هست رو از بین میبره؟
امیدوارم از این افراد در بین ما نباشنKhansariha (8)
جنایتی دیگر ، این بار در کجور ! حیوان به وسیله کارد سلاخی ذبح شده تا استفاده از پوست و . . . مشکل شرعی نداشته باشه !!!!!!!
[img][تصویر: i201417_animal-rights-watch-arw-1584.jpg][/img]
می بخشید اقا فواد میشه یه خواهش کنم.به خدا اصلا قصد تایید این کار قبیح و ضد انسانی نیست اما یه سوال دارم چون شما در کمتر از چند دقیقه دو عکس از شکار خرس گذاشتین.
سوال من اینه که:چه فرقی بین شکار خرس در ایران و شکار خرس در امریکاست؟
آیا شکار خرس در آمریکا توسط یه دخر 17 ساله خوب و در ایران بد است؟
یا اینکه اونجا قانونی به شکار خرس می پردازند و در اینجا غیر قانونی؟
آیا قانون نوشته شده توسط انسان می تونه حکمی بر کشتن بی دلیل حیوانات باشه؟یا باید به قانون خدا که در قران آمده پایبند باشیم تا از انسانیت دور نشیم و فقط بنا به نیازمون به شکار بپردازیم؟
به نظرم تفاوت این دو عکس فقط در این است که در عکس ایرانی زمانی از خرس نگون بخت عکس گرفته شده که در حال کنده شدن پوستش بوده اما در عکس امریکایی با ژستی زیبا و قبل از سلاخی.
دوست عزیز با نوشتن جملات تحریک آمیز مطالب زیبای خودتون خدشه دار نکنید.من از جمله شما خصوصا چند کلمه آخر برداشت خوبی ندارم و احساس میکنم شما نکنه با شرع مشکل دارین؟!!!!
امیدوارم با انتقاد کاملا محترمانه بنده مشکلی نداشته باشید.
لینک مرجع