انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دیشب احتمالا مستند پلنگ ایرانی رو دیدید!!!!Khansariha (8)
4 نفر (البته دلسوز و حرفه ای ...دراین مورد بحثی نیست...) رو 6-7 سال مامور کردن در مورد پلنگ ایرانی در البرز مرکزی کار تحقیقاتی کنن و حالا چقدر هزینه کردن اصلا مهم نیست ولی چیکار کردن و چه فایده ای داشت و چقدر موثر بوده این جای تامل و بحث داره !!! تنها فایده ش همین مستندی بوده که واسه مردم پخش شد و مقداری در فرهنگ سازی و ....میتونه موثر بوده باشه.
کلامم رو به اون مسوولینی ه که هی دم از (فقط فرهنگ سازی) و (تنها فرهنگ شکار و طبیعت در مردم و جامعه) میزنن و چاره ی این درد رو در شرایط فعلی فقط این مدل فعالیت ها میدونن!!!!
بله فرهنگ سازی کاریه که در تمام شرایط و در هر زمانی بصورت مداوم و پیوسته میبایست انجام بشه ولی یکی نیست به اینا یه تلنگر بزنه بابا شرایط فعلی اکثر گونه ها در ایران یک شرایط اورژانسیه !!!!
یه مریض اورژانسی که شاهرگش زده شده و هر آن ممکنه D.C بشه رو که واسش برنامه ی رژیم غذایی تجویز نمیکنن !!!!!!!! نتیجه ش میشه همین پلنگ البرز مرکزی که بعنوان مثال : طی همین چندسالی که پروژه ی تحقیقاتی و عکس و فیلم با دوربین تله ای و ... روش انجام میدادن چقدر از مراتع و جنگلها (زیستگاه) واسه مقاصد مختلف از بین رفت/ چقدر جاده های اصلی و فرعی تواین مناطق کشیده شد/ همین وزارت نیرو چقدر پروژه های مختلف عمرانی بدون کارشناسی و آسیب شناسیه زیست محیطی تواین مناطق انجام داد / چقدر دامداری تو این مدت تو این مناطق گسترش پیدا کرده/ هرجایی رو میری میبینی یه آغل و خیل و چفت درست کردن و آبشخور طبیعی رو تبدیل به آبشخور شخصی واسه حیوانات اهلی کردن/ چقدر همین دامدارها بدلایل موجه و غیرموجه گونه های گوشتخوار رو با روشهای نامناسب قتل عام کردن/ حالا تصادفات و حوادث و شکار غیر مجاز پیش کش...
آقای عزیز ؟ مسوول محترم؟؟؟ کارشناس گرامی؟؟؟؟ این کارها جز وقت تلف کردن و سرکار گذاشتن خودتون و مردم و حیات وحش هیچ چیز دیگه ای نیست و پشیزی ارزش واسه احیای این بیمار اورژانسی نداره...

اقدام اورژانسی میشه این :
(چون مسیر تردد بسمت آبشخور طبیعی بوسیله ی جاده ای قطع شده و این چهارپایان نمیتونن برن آب بخورن و اگه برن ممکنه دچار حادثه بشن فعلا تا اقدام اساسی این آبشخور های مصنوعی و نیمه هوشمند رو طراحی کردن و سراسر پارک ملی شون گذاشتن و هر چند روز یک بار با صرف وقت و هزینه میان مخازنشونو پر میکنن !!!! تازه کنار مخازن دوربین تله ای هم گذاشتن و ازشون عکس و فیلم هم براحتی میگیرن! با یه تیر چندتا نشون طراحی میکنن و میزنن!!!)
[تصویر: 14275382421.jpg]
میدونید چند منطقه در ایران داریم که همچین مشکلی گریبانگیر گونه های زنده ی اون مناطق هست و فقط مشکل دسترسی به آب دارن و یکی از عوامل خیلی مهم در تلفات این گونه ها شده ؟؟؟؟!!!! نه که نمیدونید!!!!
بجای این پروژه های تحقیقاتیه نابجا و بیهوده میتونید گروه هایی رو بفرستید این مشکلات رو در هر منطقه در سراسر ایران بررسی و شناسایی کنن و بعد با بررسیه نتایج و اولویت بندی از نظر میزان امرژنسی و ضرورت ابتدا اقدامات اورژانسی رو انجام بدید و بعد به کارهای بزرگتر و زیربنایی مثل همین فرهنگ سازی ها و .... بپردازید.
محیط زیست ایران باید احیا / تقویت و نگهداری بشه. ایران مال ماست / محیط زیستش هم جزء ایرانه و مال همه ی ماست.
باور کنید میشه به این مهم دست یافت. میشه...
باتشکر.Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)
سیزده بدر خوش بگذره

دوستان عزیز فردا هرجا رفتید هوای طبیعت خودتونو داشته باشید / درضمن بعنوان طبیعت مردان این سرزمین به بقیه هم در این مورد گوشزد کنید...
ان شاء الله هرجا بودید و هرجا رفتید چه بهمراه خانواده و چه دوستان و اشنایان و حتی تک نفره به همتون حسابی خوش بگذره و در این جشن زیبای "سیزده بدر" بتونید حین تفریح گوشه ای از ذات پاک طبیعت رو درک کرده و به روح و جان خویش تزریق کنید...
سلامت باشید Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)
باسلام.
الان شبکه مستند داشت مستند "درپناه بلوط" (زندگی سنجاب ایرانی/زاگرس) رو پخش میکرد.
اول از نویسنده/کارگردان و تهیه کننده ش تشکر خالصانه کنم : آقای "مهدی نورمحمدی" Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
یکی از بهترین مستند های ایرانی در زمینه ی محیط زیست و حیات وحش ایران بود که تابحال دیده بودم. دم همه ی سازندگانش گررررررم...
ولی واقعا قلبم درد گرفت وقتی داشتم نگاه میکردم ... بقول یکی از دوستان قرص اعصاب لازم شدم!!!
هیچکس هم نبود اینجا تا باهاش درد دل کنم گفتم یک ارسال واسه شما بذارم بلکه یکم آروم شم.
نا ندارم در مورد حرف های تکراری وضعیت محیط زیست ایران و متعلقاتش جملاتی بنویسم ... فقط میگم تک تک ما / هر نفر از ما اگه خودمون کمی بیشتر دل بسوزونیم و چند نفر از اطرافیانمونو در این مورد بیدار و هوشیار کنیم حداقل توی این ول وشوی اورژانسی دردهایی از این بیماری مزمن _که گلوی حیات گیاهی و جانوری ایران رو داره فشار میده _ کم کردیم و مرهمی مفید در مناطق محل زندگیمون خواهیم بود.
اقدامات و کارهایی که در این راستا میتونیم انجام بدیم نیازی به بازگو کردن نداره / همه میدونیم چه کارهایی در چه جاهایی باید و نباید انجام بدیم/ و البته کیفیتش دیگه بسته به خلاقیت و شعور و مردانگی و معرفت و مرام هریک از ما در گوشه و کنار ایران عزیز خواهد بود...
ایولله به هرکی که مرام طبیعت بدجور بامرامش کرده ...
شبتون خوش...Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درود به شرف و درک این دامدار...
این مدل کارها بقول پدربزرگ فقید بستگی باین داره که تو از چه ذاتی برخوردارباشی (البته اون میگفت از چه تخم و ترکه ای باشی!!!) و چقدر عقل و شعور تو اون کاسه ی جمجمه ت و البته تمام وجودت باشه ....
دیگه یه بچه ی نافهم و نااهل هم میدونه سمی کردن لاشه ی شکارشده درد و خسارتی رو از دامدار دوا نمیکنه جزاینکه هزار عواقب بعدی بوجود میاره که بازم خسارتش سرآخر به خودش برمیگرده...
البته جبران اینگونه خسارت ها بعهده ی کسان دیگه ست که گاها بدلایلی کوتاهی میکنن و امثال این دامدارها چون امید جبران خسارت ندارن و مالی رو از دست دادن بخاط فرونشاندن خشم شون ناگزیر همچون کارهایی ممکنه انجام بدن ... (بقولی دلشون خنک بشه!!!!!)

درود به شما دوست عزیز که این خبرو واسه دوستانت گذاشتی. ممنون.Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)Khansariha (232)
خدایی دمش گرم
سلام
به قول دوستمون اقا رضا اصالت ادمها این وقتها مشخص میشه.ممنون از اطلاع رسانیتون.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شعار اداره کل حفاظت طبیعت و پارک های ملی ترکیه:
نه ! به شکار قاچاق

[تصویر: 07_151431035074531.jpg]


[تصویر: 07_151431035074852.jpg]
مجوز خانم محیط زیستیان برای نور چشمی های خارجی جهت شکار ازادانه در شکارگاهی بزرگ به نام ایران و همزمان ممنوعیت شکار برای هموطنان خودش به بهانه دفاع از محیط زیست !!!!
لینک مرجع