انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بزرگوار شتر سواری دولا دولا نمیشه .اگر شما دفاع نمیکنید "پس واقف باشید انچه میگویید رنگ واقعیت ندارد.

امروز این بحثها و دفاعیات چاره گشای هیچ مشکلی نیست .لاجرم باید همه بفکر انچه باشیم که انچه از گذشتگان به ما ارث رسیده "برای ایندگان باقی بماند .
(2011-10-24 07:28 PM)amirsafi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2011-10-24 06:52 PM)paka نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
جناب امیر صفی بر کسي پوشيده نیست که قبل از ورود ملت اریایی به نجد ایران و همان روزگار پيشتر که در این مرز و بوم اقوامی مانند کاسیها .لولوبي ها و عیلامیها و ................. حضور داشتند و تا به امروز هيچگاه گزارشی از خشکیدن این رودها و در یاچه چیچست(اروميه) گزارش نشده است.با وجود چندین بار خشکساليهای مداوم که در سرزمین بزرگ ایران به وقوع پیوست.

در تمامي نقاط کویری و خشک ایران "باغداری و کشاورزی به بهترین نحو و مدریت عالي انجام میشد.امارها به روایت تاریخ از رونق کشاورزی و ابادانی بسیاری ار مناطق و همچنين مالیاتهای ان دارد
کندن قنات و حفر چاه و ابیاری کوزهای و .................
گویند یکي از صاحب منصبان عباسی به خلیفه گفت میخواهم در فلان جاي دجله سدی بنا کنم .خلیفه گفت در صورت شکستن سد تمام هزینه ان را از تو میگیرم .شخص پذیرفت و ساخت و به چندی نگذشت که طغیان رود ویرانش کرد .خلیفه انچه شرط کرد از وی ستاند و گفتش این مردمان فارس هزار سال بر این منطقه بودند و با فضلی که از ایشان سراغ دارم "اگر شدنی بود تا بحال ساخته بودند.

حالا عزيز با این همه تکنولوژی روز دنیا و پیشرفت در حوضه علوم کشاوزی که عربستان حاره ای و روسیه یخبندادن شدن صادر کننده گندم .با عدم مدیریت و برخوردها و تصمیمات انی باید کارون و زاينده رود و غیره خشک بشن. و جالب اینجاست انهایی که مجریان چنین طرحهایی هستند چه مقتدرانه توجیهات و دلایل غیر منطقی رو به خورد افراد دیگر میدهند و از زبان دیگر کسان جاری میکنند.

دریاچه ارومیه در شمال غرب ایران و در بدو مسیر ورود بادهای مدیترانه اي و باران زا به ایران است و هیچ ربطی به سد طبیعی البرز ندارد .و میانه ای از قوس البرز در کاهش باران در مناطق مرکزی ایران دخیل است.که به خدا قسم با هيچ چسبی نمیشه به خشکی دریاچه ارومیه چسبوندش.

وقتی این همه سد در مصب کارون احداث شده که باعث تبخیر سطحی میشوند و توجيه علمی و اقتصادی نداره"خب اگه کارون تنها رود قابل کشتيرانی ایران (در گذشته نچندان دور) خشک بشود که دیگر جاي تعجب ندارد.ولی جای توجیه دارد.

سلام
آيا شما متني را که نوشته ام کامل خوانده ايد ؟
من در قبال قياس دو درياچه در نزديکي هم که من هم از اقليم آنها هيچ خبر ندارم يک دليل از دلايل اختلاف آب و هواي مناطق نزديک هم را بيان کردم
چند بار هم اعلام کردم :
"البته اين دفاع از وضعيت فعلي درياچه اروميه نيست"

"اين نوشته من دفاع از هيچکس و يا هيچ چيزي در قبال خشک شدن درياچه اروميه نيست"
ولي فکر ميکنم با اين برخورد ها که داره ميشه(Khansariha (4)) من بايد برم ادعاي حق الوکاله ام را از مسئولان بکنمKhansariha (256)

آيا شما متني را که نوشته ام کامل خوانده ايد ؟
من در قبال قياس دو درياچه در نزديکي هم که من هم از اقليم آنها هيچ خبر ندارم يک دليل از دلايل اختلاف آب و هواي مناطق نزديک هم را بيان کردم

اگر صلاح ميدانيد به رشته کوهها اعلام کنيد که ديگر دوره دخالتها بيجاي آنها در آب و هواي مناطق به پايان رسيده و اگر توجه نکردند يک کمپين براي اعتراض به اين عامل دست ... راه بيندازيد شايد موثر بيفتد
دوستان اجازه بدید منم از شنیده هایم خدمتتان عرض کنم اونم مختصر Khansariha (8)
از محضر استادان و دکترای اقلیم شناسی ایران بارها شنیدیم که ایران در منطقه نیمه بیابانی هم نه بلکه خشک قرار داره چون میزان میانگین بارندگی خیلی کمتر از نرم و استانداردی هست که براش تعریف شده حالا اگر کل آب ایران را یک عددی در نظر بگیریم سهم هر متر زمین و یا هر نفر مثلا یک لیتر اب شود(مثال هست) و بدن دست شما و شما هم مختارید این را بریزید تو رودخونه و مثلا رود زاینده رود و کارون را جاری کنید یا بریزید زمین و آبهای قنات و زیر زمینی را راه بندازید و یا بخورید و حمام بگیرید و توسعه شهری را داشته باشید و یا باغات وکشاورزی را گسترش دهید . این اختیار و میل با شماست که بلاخره این مقدار اب را چکار کنید
اینها خلاصه گفته های مرتب کارشناسان و اساتید دانشگاهی هست و چون خودم هم رشتم کشاورزی آبیاری هست بلاخره گوش چشمی هم به اقلیمهای ایران دارم خخخخ
یک نمونه هم بگم چند هفته قبل وقتی یکی از مسئولین در همایش کشت سیب زمینی در اردبیل صحبت میکرد گفت شما برای بدست آوردن هر یک کیلو سیب زمینی 125 لیتر آب را که سرمایه ملی هست و میتونه دریاچه ارومیه را نجات بده را دارید هدر میدهید یعنی اگر آب را مثلا میفروختید و یا صادر میکردید 10 ها برابر سیب زمینی سود عایدتان میشد . Khansariha (214)
اینم بگم بقول تئوریسینها جنگهای آینده سر انرژی و نفت نیست بلکه سر آب هست . حالا خود دانید که این یک مقدار ناچیز آب را چکارش کنید ؟ Khansariha (214)
ببخشید سعی کردم خلاصه بگم Khansariha (256)
اییییییییییییییییییییه علی اقا حالا اینطوریاست دیگه .دوبه یک .خخخخخخخ مثل اینکه ارشد ها دست به دو تا کردند بر علیه جوونها

اتفاقا در تصدیق فرمایشات جنابعالی "ایران منطقه ایست که از متوسط بارش جهانی بهره ای کمتر میبرد و بقول شما یه میزان اب به طور متوسط از گذشته تا امروز در این مرز و بوم وجود داشته.پس میمونه مسئله مدیریت این نعمت خدادادی که خب بهر حال مدیریت خیلی مهمه.
علي آقا با كمال احترام بايد عرض كنم اگر در ازاي اين تخريبها كشاورزي مان رونق مي گرفت جاي بازنگري داشت.ولي چنانكه شاهد هستيم در آن مسير هم راهمون به تركستان است! كشوري كه بايد بي ترديد جزو پنج صادر كننده بزرگ محصولات كشاورزي باشه شده وارد كننده عمده هر نوع محصول.من به عينه فلاكت و فقر رو در كشاورزان شمال كشورم ديدم و با فاجعه زيست محيطي درياچه اروميه تا چند سال آينده بايد فاتحه كشتزارهاي غني اون منطقه رو هم خوند چون بي ترديد در سايه آب وهواي معتدل ناشي از درياچه بود كه كشاورزي اون منطقه رونق داشت.بنده هم با سيناي عزيز موافقم كه شتر سواري دولا دولا نمي شود.ولي عزيزان فراموش نكنيم كه اگه ياد نگيريم عيبمون رو خودمون كشف،ارائه و اصلاح كنيم بدون هيچ تعصبي، اونوقت بايد انتظار مضحكه شدنمون رو از همه جاداشته باشيم.
ببخشيد زياده روي شد.دلم گرفته بود.Khansariha (8)
دوستان گرامي با سلام به همه

با ذكر اين موضوع كه من در شهر مهاباد به دنيا اومدم و اونجا بزرگ شدم ،در مورد درياچه اروميه بايد به شما بگم كه سال هاي خيلي قبل صحبت طرحي بود براي جابجايي آب هاي سطحي منطقه پيرانشهر و سردشت كه رودخانه هايي كه به سمت عراق مي رفتن از جمله رودخانه هاي زاب كوچك و زاب بزرگ رو به سمت مهاباد ، مياندوآب و اشنويه بيارن و از اونجا آب منطقه هاي صنعتي مثل تبريز و اروميه و همچنين كشاورزي منطقه رو تامين كنن به همين خاطر درمناطق مياندوآب دوتا سد و در مابين اشنويه و نقده يه سد احداث كردن و تمامي رودخانه هاي پرآب منطقه رو كه مسير نهايي اون ها به سمت درياچه اروميه بود رو از مسير اصلي خارج كردن ولي براي جايگزين اون كاري نكردن يعني در حال حاضر تنها آب جاري منطقه رودخانه فصلي مهاباد هستش كه اونم تا از دشت شامات رد مي شه ديگه چيزي به درياچه نمي رسه ---- سال هاي قبل كه بارندگي زيادتر بود آب درياچه كم نمي شد و گاهي اوقات حتي بالاتر هم مي اومد به طوريكه در دشت شامات تمامي اين درختچه ها و گياهان رو تخريب مي كرد و مجبور مي شدن كه جلوي اون سد ها ي موقت بزنن و لي بعد از طرحهاي جابجايي آب از حدود ده دوازده سال پيش ديگه آب درياچه رو نشنيدم كه بالا بياد و هرروز مي شنيدم كه آب داره كمتر و كمتر مي شه تا ديگه به اين حالت در اومده ...
درسته . به نظر من هم دليل اصلي كم آبي درياچه اروميه، قطع شدن آب رودخانه هاي وارد شده به اين درياچه هست نه شرايط آب و هوايي و از اين حرفها
دوستان شکر خدا این چند روزه باران با ریزش مداوم تا حدود زیادی آلودگی هوا در کرج ومخصوصا تهران رو کم کرده. دیروز یه صحنه خوشحال کننده دیدم واونم میزان آبی بود که تو رودخونه کرج جاری بود.
ولی در عین حال داشتم افسوس می خوردم که چرا ما یه سیستم زهکشی کارآمد نداریم که از هدر رفتن این نعمت جلوگیری کنیم همونطور که می دونین بیشتر این آبی که با بارندگی به زمین میآد دوباره تبخیر می شه واز کشور کم آب ما می ره.در صورتی که فکر می کنم می شد با یه برنامه ریزی صحیح از قسمت اعظم این آب استفاده کرد.البته دوستانی که در زمینه مهندسی آب تخصص دارن خیلی بهتر از من می تونن این مسئله رو واکاوی کنن وتوضیح بدن که آیا واقعا میشه برای این آبهای حاصل از ریزشها برنامه ریزی بهتری کرد یا نه؟Khansariha (256)
هه ، دعوا سَرِ آب
یاد رانگو افتادم
این کارتون گران بها بودن اب رو نشون میده و خیلی باحال اوج کم ابی رو نشون میده البته دلیل اون یه چیز دیگه بود
ایول
خوب شد اسم این کارتونو گفتی چند وقتی بود دنبال خریدش بودم اسمش یادم نمیومد
لینک مرجع