انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان .
اگرخبرعدم صدورپروانه شكارصحت داشته باشه بزرگترين خيانت به محيط زيست وحيات وحش ايران شده .تصميمي غيركارشناسي كه باعث ميشه شكارچيان قانونمندوحافظان اصلي محيط زيست جهت پيوستن به خيل عظيم شكاركشان وسوسه بشن .دوستان خوب اشاره كردن شايددرصدبسياربالايي ازتفنگچيان دركشورمابه پروانه ومجوزورعايت قوانين شكارودوروز درهفته وحداكثر 4قطعه ووووووو........احساس نيازنمي كنند خودشان درهرروزهفته وتعدادهرچه قطارفشنگشان جواب بده وتركيبي ازنروماده وبره وجوجه وشل وكوروغيره رامجوزصادركرده وقلع وقمع مي كنند وهيچكس هم نيست كه به ايشان بگه بالاي چشمشان ابروست .حالاآن تعدادشكارچي واقعي نيز كه به اميدشروع فصل شكارواخذپروانه مدتها منتظربوده اند،بايد سماق مكيده ،به شكاركشان باديده حسرت نگريسته وآب دهان قورت دهند. تازه اگربتوانندبرخودمسلط بشن وگرنه واويلا.
اميداست سازمان محترم محيط زيست كشورتااين شايعه تبديل به واقعيت نشده فكري اساسي براي اين مسئله بكنه .
اصلا قانونا براي اسلحه هايي كه درطرح جمع آوري سلاحهاي غيرمجاز تحويل شده فقط بايدمجوزنگهداري صادربشه ونه مجوزشكار ، پس اين مسئله نميتونه بهانه خوبي براي ممنوعيت شكارباشه آقايون بهتره تصميمات پخته تروكارشانسي شده تري بگيرندكه هم قابل توجيه وهم قابل قبول باشه .
انشاالله که این کارو نکننمنم موافقم با فرمایشات دوستان این کار جز اینکه یه عده رو وادار کنه که دست به شکار غیر مجاز بزنن سود دیگه نداره .سال 89 پروانه شکار بود 20 تومن سال 90 کردن یکدفعه 40 تومن بعدش هم که اون مسخره بازی رو در اوردن 40 تومن پول پروانه شکار گرفتن 20 روز نشده گفتن انفلوانزا اومده لغوش کردن فکر کردن مردم احمقن.90 درصد شکارچی های امروز ادمای تحصیل کرده و باسواد هستن که گول این حرفا رو نمیخورن.اگه راست میگن چرا پولها رو پس ندادن؟
خلاصه اینکه درد دل زیاده.جایی هم نیست که بشه ادم حرف دلش رو بزنه.سهمیه فشنگ 600 تا بود کردن 400 تا بعد کردن 200 تا امسال هم که با خداست حتما میخوان 100 تا بدن.این کارشون منو یاد حکایت گراز ماده انداخت.که 12 عدد پستان داره 12 تا بچه میکنه سال به سال یکی از پستان هاش کور میشه یه بچه هم کم میشه تا اینکه همه خشک میشه هیچ بچه ای هم دیگه نمیکنه.الان حکایت شکارچی ها عین همونه.سرگردونن.نمیدونن چیکار کنن روز به روز هم یه قانون جدید میاد نمیدونم ولله.به نظرم دیگه تفنگ خریدن بیخوده فق باید رفت سراغ بادی.......Khansariha (226)
آقا اصلا کم شدن گونه های جانوری بیشتر به نابود شدن زیستگاه‌ها مربوط میشه که به جاده یا مناطق صنعتی تبدیل شدن البته خشکسالی هم بی تاثیر نبوده حالا شکارچی بینوا چه گناهی داره من نمیدونم اخه دیواری کوتاهتر از دیوار شکارچی که نیست که
(2012-07-13 06:52 PM)crossbow نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوباره سلام به همگی‌

از تمام دوستان خوبم تشکر می‌کنم

یه نکتهٔ جالبی‌ که باید بهش دقت کرد اینه که :در ...........

درود بر شما دوست گرامی .به نکته جالبی اشاره کردید "شکارچیانی که با مجوز و ادوات مجاز به شکار میرن که تکلیفشون روشنه .بحث اصلی اون عده ای هستند که با برنو و کلاش دمار از روزگار محیط زیست دراوردن .
و اما نکته اصلی اینه"قشر اصلی بچه های شکار بانی محلی و بلد منطقه هستند و با اون روابطی که از ایشان سراغ داریم هیچگاه کاری به همولایتیهاشون ندارن.(بر طبق اصول خودشون حق چنین کاری هم ندارند).
همین دو ماه پیش یارو در منطقه پشت سد کارون (کوشک)از دور با دوربین ماهیگیرهایی رو دید که تو فصل ممنوعه داشتند صید میکردند"قایق رو روند تارسید بهشون دید اشنا هستند .یه چاق سلامتی و روبوسی و حال و احوال طایفه ای و .........

بزرگترین جامعه شناسان دنیا بر این باورند که با محدودیت قانونی اجرا نمیشود .فقط فرهنگ سازی است که براستی اجرای قانون میکند.
با سپاس
دقیقا همینطوره دوستان عزیز تا زمانی که اجرای قانون به دلخواه باشد وضع از این هم بد تر خواهد شد . crossbow عزیز دقیقا حرف دل ما رو زدی با اون حجم عظیم سلاح در امریکا چه شکاری چه جنگی چه کمری چه مسابقه ای ...........چرا شکار اسیب نمیبیند ؟ جمعیت وحوش تصاعدی کم نمیشود ؟ این جهانخواران چکار میکنند که ما بلد نیستیم و خانه مان را از پای بست داریم ویران میکنیم ؟ میدانستید در ایران در هر 24 ساعت یک پلنگ کشته میشود ؟ ولی متاسفانه ادعا داریم تا ثریا ..............با دوستی صحبت میکردم میگفت یعنی یک سال حیوون نکشی نمیشه ؟ این تلقی یک جوان ایرانی از مسایل زیست محیطی است ! انوقت در برابر مساله فروش پارک پردیسان و اپارتمان سازی پس از سکوت گفت حالا اینا رو ول کن پیش فروش هم دارن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی نفس نتونیم بکشیم مهم نیست تجارت کجاست !! در مورد شکاربانان هم باید بگم اگرچه ادم قانون شکن توشون زیاد دیدم و فکر میکنن منطقه قرق ملک شخصی شونه ولی ادم خوب و زحمت کش هم توشون کم نیست .کلا گشنگی باعث خیلی از بدبختی هاست ماشین دود میکنه هوا الوده میشه طرف نون نداره بخوره چه برسه بره درستش کنه نون نداره همه چیزو با ترازوی خوردنی غیر خوردنی میسنجه اینجا قانون میادیه حرفایی میزنه که مرغ پخته هم خندش میگیره بنظرم اگه کسی واقعا بخواد در این مورد طرح ارائه بده خیلی کارها میشه انجام داد ولی چرا نمیشه الله اعلم .
پیشاپیش به خاطر گذاشتن این کلیپ ها از دوستان خودم عذر خواهی میکنم.واقعا بعضیها کی میخوان کمی انسانیت داشته باشن؟؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واقعا جای تاسف داره و بسیار دلخراش هستش پلنگ در حال انقراض رو یه ادم بی فرهنگ داره با افتخار میگه شکارش کرده واقعا کی این فرهنگ در میان ما جا می افته که به طبیعت احترام بگذاریم این از دستور لغو شکار امسال اینم از ادم بی فرهنگ پلنگ کش Khansariha (8)
اگر دست‌اندازی‌های آدمی و بی‌توجهی مسوولان ادامه یابد:

تالاب بامدژ، می‌میرد

تالاب «بامدژ» اهواز یکی از ارزشمندترین پایگاه‌های پرنده‌نگری خوزستان است. این تالاب 4 هزار هکتاری، زمانی نه چندان دور، بیش از 12 هزارهکتار گستردگی داشت. اما این روزها با تصرف‌های انجام شده، ساخت حوضچه‌ی ماهی، خشک کردن عمدی تالاب از سوی کشاورزان، سرازیر شدن سم‌های آفات نباتی، صید ماهی با سم و همچنین ایجاد زهکش، روز به‌روز از گستردگی‌اش کاسته می‌شود. این دست‌اندازی‌ها و بی‌توجهی مسوولان، زندگی گیاهان، پرندگان و آبزیان را در این تالاب بی‌‌هتا به خطر انداخته است.

مجتبی گهستونی، سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان(تاریانا) با ابراز نگرانی از آن‌چه پیرامون این تالاب، رخ می‌دهد، گفت:‌ «بامدژ با زیست‌بوم بی‌همتایش در خطر است.»

بامدژ که سال‌هاست دوستداران زیست‌بوم از خطراتی که در کمینش نشسته‌اند،‌ نوشته‌اند و بارها خواستار حفاظت از آن شده‌اند،‌ این روزها ناخوش است، گویی که گفتن‌ها، نوشتن‌ها و فریادها، سودی به حال بامدژ و ساکنانش نداشته است.
گهستونی با اشاره به این‌که بامدژ از تالاب‌هایی است که پرندگان برای زمستان‌گذرانی برمی‌گزینند، گفت: «با توجه به این که فصل گرما در خوزستان زودتر از بسیاری استان‌های کشور فرا می‌رسد و دبی تالاب کاهش پیدا می‌کند، خطر تصرف و خشک شدن در کمین این تالاب است. امروزه با توجه به این دست‌اندازی‌ها، پرندگان کمتری، زمستان را در اینجا می‌گذرانند.»

به گفته‌ی وی ساخت سد در بالادست این تالاب و ساخت آبراه(کانال) «توانا» برای پیوستن کرخه و دز، همچنین ساخت آبراهی به درازای 7 کیلومتر در نزدیکی این آبراه که برای زهکشی و بهره‌گیری از زمین‌های پیرامون تالاب ایجاد شده، بامدژ را تا مرز بحران کشانده است.

به باور گهستونی بی‌توجهی به این تالاب در سال‌های گذشته به اندازه‌ای بوده که این تالاب ارزشمند در زمره‌ی هیچ‌کدام از گستره‌های چهارگانه‌ی محیط‌زیستی یعنی پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت‌شده و همچنین اثر طبیعی- ملی، جای نگرفته است. او گفت: «البته گویا چندی است که اداره‌ی کل محیط‌زیست خوزستان به سازمان مرکزی پیشنهاد داده است تا این تالاب در زمره‌ی مناطق حفاظت‌شده قرار گیرد.»

این تالاب که منبع بیش از 200 گونه گیاهی، بیش از 40 گونه‌ی حیوانی، بیش از 140 گونه پرنده و گونه‌های گوناگون ماهی است می‌تواند در ایجاد تغذیه و تخلیه‌ی آب‌های زیرزمینی، تنظیم جریان آب، کنترل سیلاب‌ها، تعدیل درآب و هوا، منبع تولید فراورده‌های طبیعی، ایجاد مناطق گردشگری، بانک ژن، برگزاری بازدیدهای آموزشی وپژوهشی و... مورد توجه قرار گیرد.
این تالاب زیبا، گیرا و ارزشمند در 40 کیلومتری شمال‌باختری(:‌غربی‌) اهواز است.

[تصویر: %D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%A7.jpg]
[تصویر: %DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C.jpg]
[تصویر: %D9%85%D8%BA%D8%B9%D9%87%D9%85.jpg]
[تصویر: %D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%A8%D9%84.jpg]
[تصویر: %D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%84.jpg]
[تصویر: %D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84.jpg]
[تصویر: %D8%BA%D8%B9%D9%87.jpg]
سلام
من دیروز رفته بودم دوربین تفنگ رو صفر کنم و اینکار رو کردم و توی 65 متری صفر شد . البته این مهم نبود مهم اتفاقی هست که افتاد.
در زمان تنطیم صدای 2 تا شلیک آمد و من تودلم دعا کردم که برای شکار نباشه اما متاسفانه برای شکار شکارچی بود.
بعد از چند دقیقه دیدم که از آسمون یک پرنده افتاد رو زمین وقتی بهش رسیدم دیدم که یک پرنده شکاری هست که از ناحیه هردو پا و اونهم از مفصل پا به شدت زخمی شده .
من بعد از گرفتنش سریع با آژانس تماس گرفتم تا برام تاکسی بفرسته . وقتی ماشین اومد اونو سریع به دامپزشکی بردم و درمان شروع شده و تا زمان خوب شدنش تصمیم دارم نگهداری ازش کنم.
شما هم اگه راهنمایی به نظرتون رسید حتما بگید. ممنون میشم
[تصویر: 13438460171.jpg]
[تصویر: 13438461351.jpg]
شما براش یه چن تا گنجشک بزن و حرف حاج علی رو گوش بده حالش جا میاد
ولی خارج از شوخی از اقای شکاگر (اقای بهنام بلمکی اگه اشتباه نگم)میتونید نهایت استفاده رو بکنید
خسته نباشی جوون مرد.....Khansariha (8)
لینک مرجع