انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
رجزخوانی شکارچیان برای رئیس محیط زیست شهرستان مقابل دوربین!

به گزارش «تابناک»، به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن شکارچیان غیرمجاز (دست کم دو تن) پس از آنکه دو کل را با تفنگ دوربین دار از پا در آورده و جهت تصویر برداری به گونه ای خاص کنار هم روی زمین قرار داده‌اند، دیالوگی خطاب به رئیس محیط زیست منطقه بیان می‌کنند و به نوعی برای تمامی محیط بانانِ منطقه رجزخوانی می‌کنند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2016-02-17 10:33 PM)dadmehr نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رجزخوانی شکارچیان برای رئیس محیط زیست شهرستان مقابل دوربین!

به گزارش «تابناک»، به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن شکارچیان غیرمجاز (دست کم دو تن) پس از آنکه دو کل را با تفنگ دوربین دار از پا در آورده و جهت تصویر برداری به گونه ای خاص کنار هم روی زمین قرار داده‌اند، دیالوگی خطاب به رئیس محیط زیست منطقه بیان می‌کنند و به نوعی برای تمامی محیط بانانِ منطقه رجزخوانی می‌کنند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شخص مورد نظر شناسایی و چند روز بعد این فیلم دستگیر شد . مورد تحدید داده شده بود
سلام
کسی که خبر را نوشته فرق کل را از قوچ تشخیص نمیدهد.
نوشته شکار دو کل!!!!
****
خداوند رحمت کند استاد فقید اینانلو را
آنروز که گفت بوی خون می آید. گفت بین محیط بان ها و شکارچی ها اعلان جنگ نکنید.
این هم نتیجه اش. انتقام ضعف یک اداره را که نباید از حیوانات زبان بسته گرفت.
خدا به خیر کند. همین کارها بهانه ای می شود که به شکارچی قانونمند هم پروانه ندهند.
موفق باشید
[تصویر: photo-2016-04-03-15-17-54.jpg]
فقط ببینید این بز کوهی چطوری از دست گرگ پناه گرفته .گرگه هیچ غلطی نمیتونه بکنه
ولی از دست ادمیزاد نمیتونه پناه بگیره...
-----------------چ

اینو ببینید ک چقدر قشنگه

پرنده کارتون میگ‌میگ در دنیای واقعی+عكس


[تصویر: resized_1544166_148.jpg]
درود بر دوستان
تقریبا شبیه هوبره هست نمیدونید اسمش چی بود؟
با سلام [تصویر: khansariha%20(8).gif]
اسم این پرنده ( کوکو دونده ) میباشد .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مرگ تلخ یک فلامینگو در ارومیه


فلامینگویی که پس از ۲۸ سال به دریاچه ارومیه بازگشته بود، شکار شد!

به گزارش ایسنا، فلامینگویی که سال ۱۳۶۷ زمانی که جوجه بود، در دریاچه ارومیه حلقه گذاری شده بود امسال پس از ۲۸ سال به زادگاه خود بازگشت اما با نامهربانی شکارچیان متخلف مواجه شده و جان خود را از دست داد.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این باره گفت: محیط‌بانان پارک ملی دریاچه ارومیه حین گشت‌زنی در منطقه سولدوز با یک فلامینگوی زخمی مواجه شده و موضوع را به مرکز اداره اطلاع دادند.

امید یوسفی اظهار داشت: این فلامینگو که مورد اصابت ساچمه‌های اسلحه شکاری قرار گرفته بود، زنده گیری و جهت درمان به اداره کل و سپس کلینیک دامپزشکی منتقل شد. به دلیل وجود تعدادی ساچمه در پا و بدن این فلامینگو و گذشت چند روز از این حادثه، تلاش‌های دامپزشکان برای جان این پرنده حمایت شده بی‌نتیجه ماند و متاسفانه فلامینگوی مجروح پس از چند روز از بین رفت.

اطلاعات حلقه‌ای که روی پای این فلامینگو قرار دارد نشان می دهد این پرنده ۲۸ سال قبل در مرداد سال ۱۳۶۷ در دریاچه ارومیه متولد شده و زمانی که جوجه بوده توسط کارشناسان محیط زیست ایران حلقه گذاری شده است.

پیش از بروز بحران خشکی دریاچه ارومیه، سالانه چند صد هزار فلامینگو جهت زمستان گذرانی و حتی جوجه آوری در بهار در پارک ملی دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری آن فرود می آمدند و این زیستگاه مکانی امن برای حضور فلامینگوها و تخم گذاری انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی محسوب می شد.

امسال پس از آبگیری بخش هایی از دریاچه ارومیه دسته های فلامینگو مجدد به این زیستگاه بازگشته‌اند که متاسفانه برخی از آنها از جمله این فلامینگوی ۲۸ ساله مورد کم لطفی شکارچیان متخلف قرار گرفته اند.
سنگسار شدن گوزن پا به ماه در سایه بی‌توجهی محیط زیست/ وضعیت فاجعه‌بار حیوانات باغ‌ وحش خرم‌آباد/ واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی چه بود؟ +عکس


سرویس اجتماعی فردا: خبر تلخی بود؛ مرگ گوزن زرد ایرانی باردار در باغ وحش کاسیت خرم آباد که توسط بازدیدکنندگان مورد پرتاب سنگ قرار گرفت! متاسفانه این گوزن در حین فرار به فنس برخورد کرده و دچار شکستگی گردن شده و در نهایت تلف شد.

[تصویر: 368414_337.jpg]

گوزن زردی که بازدیدکنندگان سنگ‌سارش کردند!

به دنبال مرگ یک گوزن زرد باردار در باغ وحش کاسیت خرم‌آباد، ابراهیم توکلی مدیرکل دامپزشکی استان لرستان ضمن ابراز تاسف از مرگ این گوزن زرد گفته: گوزن زرد ایرانی باردار باغ وحش که توسط بازدیدکنندگان مورد پرتاب سنگ قرار گرفته بود در حین فرار به شدت به فنس برخورد کرد که متاسفانه با تنفس مصنوعی هم نتوانستیم این گونه باارزش و در خطر انقراض و جنین نارسش را نجات دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان سازمان محیط زیست، دامپزشکی استان را در این زمینه مقصر می دانند؟ افزوده: شهرداری پس از گذشت یک سال از احداث باغ وحش کاسیت از اداره کردن این مرکز صرف نظر کرد و اداره این باغ وحش را به دانشکده دامپزشکی سپرد که به دلیل بالا بودن هزینه ها و مسئولیت سنگین نگهداری از حیوانات، نظارت بر این باغ وحش در سال 91 به اداره کل دامپزشکی استان واگذار شد.

توکلی با تایید وضعیت نامناسب جایگاه ها و شرایط غیراستاندارد باغ وحش کاسیت تصریح کرده: زمانی که این باغ وحش توسط شهرداری احداث شد هیچ‌گونه نظارتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه ساخت باغ وحش وجود نداشت و امروز که به ناچار مسئولیت نظارت بر این باغ وحش به عهده اداره دامپزشکی قرار گرفته است، ما را مقصر می دانند و هر از گاهی با ارسال نامه، خواستار افزایش مساحت جایگاه ها می شوند، آنچه نه میسر است و نه در حیطه اختیارات دامپزشکی.

وی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی استان لرستان، به دلیل شرایط نامناسب باغ وحش کاسیت، طی مکاتبات متعدد با استانداری خواهان واگذاری این باغ وحش به سازمان حفاظت محیط زیست شده است، بیان کرده: اداره کل دامپزشکی، هزینه خوراک حیوانات باغ وحش کاسیت را که سالانه حدود 200 میلیون تومان است بعهده گرفته، همچنین 3 نگهبان تمام وقت و دو سرپرست که نیروهای دامپزشکی محسوب می شوند را برای رسیدگی به این باغ وحش اعزام کرده است در حالیکه نگهداری از گونه های حیات وحش در محدوده وظایف دامپزشکی نیست! وظیفه دامپزشکی، تشخیص و درمان بیماری است.
این سخنان در حالی مطرح می شود که همچنان پاسخی برای یک سوال اساسی وجود ندارد، سوالی که الهام برنا معاون محیط زیست لرستان آن را مطرح کرده است: این گوزن در روزهای آخر بارداری خود به سر می‌برده چرا در شرایطی نگهداری شده که به آن استرس وارد شود.

سایر حیوانات نیز شرایط نگه داری مناسبی ندارند

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در خصوص جایگاهی به مساحت 80 متر که 9 شیر افریقایی در آن نگهداری می‌شوند، اظهار داشته: جایگاهی که در آن 9 شیر را نگهداری میکنیم حتی برای نگهداری از یک شیر هم مناسب نیست چرا که برای نگهداری از هر شیر طبق دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست 150 متر مربع فضا مورد نیاز است و باغ وحش کاسیت نیمی از آن را به 9 شیر اختصاص داده است. به همین دلیل درخواست انتقال شیرها را به باغ وحش های دیگر به سازمان محیط زیست ارسال کرده ایم که هنوز پاسخی به دستمان نرسیده است.

توکلی در پایان از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست خواست یا نسبت به تعطیلی باغ وحش اقدامات لازم را به عمل آورند یا پس از بررسی کارشناسی، گونه های مازاد را از باغ وحش خارج کنند و یا بعنوان متولی حیات وحش کشور، اداره این باغ وحش را به عهده گیرند و با تعامل با استانداری و اختصاص هزینه های لازم، نسبت به استاندارد سازی جایگاه ها اقدام کنند که در این صورت اداره کل دامپزشکی استان نیز در زمینه تشخص و درمان گونه های باغ وحش از هیچ حمایتی فروگذار نخواهد کرد.

وظیفه نظارت و حمایت از حیوانات در حال انقراض به عهده سازمان محیط زیست است، اما متاسفانه نه تنها سازمان محیط زیست دغدغه پرداختن به این مسئله را ندارد بلکه دانشکده دامپزشکی نیز در قبال آن مسئولیت پذیر نبوده است.

واکنش ها در شبکه های اجتماعی

به دنبال مرگ گوزن زرد در باغ وحش خرم آباد، موجی از پیام های توهین آمیز نسبت به مردم خرم آباد به راه افتاد. بسیاری از افراد اما در میان این واکنش ها اظهار تاسف کرده و این مسئله را به فرهنگ هموطنانشان نسبت داده اند.

سید مرتضی می گوید : حالم از این بی فکری ها و خراب کاری های همه مون به هم می خوره. از یک طرف بی فرهنگی عده ای که به حیوان بی نوا سنگ زدن، از یک طرف سوء مدیریت یک عده ای که باعث ایجاد این شرایط شده اند. از یک طرف منابع طبیعی کشورمون که هر روز بیشتر از دیروز تخریب میشه و از بین میره. و از طرف دیگه هم بی حسی همه ما ایرانی ها در مقابل این افتضاحات. شاید دیگه دوست نداشته باشم بگم ایرانی هستم...

احمد نیز که دلیلی برای این نوع رفتار پیدا نکرده، در ادامه بیان می کند: مردم چرا به طرف گوزن بیچاره سنگ پرتاپ کردن؟ اگر دوربینی بود که بفهمند عامل پرتاب سنگ چه کسی و به چه علتی بوده، بهتر میشد نظر مسئولان را فهمید. البته برای حل مشکلات بعدی...

در این میان اما برخی در واکنش به توهین های قومیتی ابراز ناراحتی کرده اند. لیلا که از این مسئله ناراحت است، می گوید: بی فرهنگ تر از کسانی که باعث مرگ این گوزن زرد شدن، کسانی هستند که دارن جوک قومیتی علیه این موضوع می سازن و می فرستن.

رایمون نیز ادامه می دهد: توهین‌های قومیتی دست کمی از کشتن وحشیانه گوزن بی گناه نداره!
همچنین فوائد در واکنش به توهین های قومیتی بیان می کند: گوزن که مرد و تموم شد لااقل دیگه با این الفاظ زشت نژادپرستانه دل چند تا آدم زنده رو نشکون.

برخی دیگر اما نسبت به ماجرای پیش آمده و جریان به راه افتاده، نظر خاصی نداشته و حتی لزومی به پرداختن نسبت به این مسئله نمی بینند! اسماعیل که یکی از آنهاست، می نویسد: یعنی تو این مملکت به غیر از این مشکلی وجود ندارد ؟ مردم در فقر و فلاکت زندگی می کنند آن وقت بعضی ها به فکر حیوانات هستند! شاید می خواستند به مسئولان مربوطه بفهمانند که این حق ماست که در ناز و نعمت زندگی کنیم نه حیوانات. روزانه ده ها نفر براثر تصادفات و به خاطر خودروهای نا ایمن داخلی کشته می شوند، اما آب از آب تکان نمی خورد و با گذشت چندین دهه کسی بابت این خودروهای بی کیفیت محکوم نشده اما همین که یک حیوانی کشته می شود داد همه در می آید.

حیوان آزاری و عدم مسئولیت پذیری مسئولان باغ وحش

درست است که حیوان آزاری و کشتن بی رحمانه آن، عمل نادرستی است، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که چرا سازمانی که برای حمایت از حیوانات باغ وحش تعیین می شوند برای حفظ سلامتی و جان حیوانات موجود در باغ وحش احساس مسئولیت نکرده و زمینه اتفاقات این چنینی را فراهم می سازد؟

از سوی دیگر اما باید گفت که نباید هر مسئله ای را تبدیل به توهین به قومیت های خاص کرد! و برخی از هموطنان را برای این موضوع رنجاند.

همچنین لازم است زمینه آزار حیوانات را در برخی افراد که مشخص نیست از این کار چه سودی می برند، بررسی کرد و برای رفع آن راهکار ارائه داد. امید است دیگر شاهد حوادث این چنینی نباشیم.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مردم انگار یه چیز تو سرشون خورده.یکی نیست نیست به اون آدم نامرد بی همه چی بگه یکی خودتو سنگسار کنه خوشت میاد؟؟؟؟Khansariha (367) حیوون زبون بسته که سنگسار کردن نداره.

ای کاش قانون ها سختگیرانه تر میشد ولی جواز شکار هم صادر میشد.

تر و خشک دارن با هم میسوزن و تقصیر دولت هم نیست.تقصیر بعضی از این مردم بی فرهنگه.ازماست که بر ماستKhansariha (367)
لینک مرجع