انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
ننويسين محيط زيست از چيزي خبر نداره؟!!!!!!

بنويسن بخاطر يك سري مسائل از جريمه هاي اون برادرهاي قانون گريز كم شده.
مرغ سياسي شد چه برسه به كاركنان دولت مستقر در محيط زيست.واويلا

یونیک عزیز مجبور شدم پستتون رو ویرایش کنم لطفا تمام مسایل رو با هم در نظر بگیرین.ارزش کسانی که جانشون رو برای این مرز و بوم فدا کردن بسیار بالاتر از این هاست.در ضمن تا پستی از چهارچوب خارج نشه کسی حذفش نمی کنه.
با سلام . خب ميبينم تا چند ساعت ديگه پستها حذف ميشه چون واقعا پست ها داره سياسي ميشه ولي دوستان بعد از تاييد صحبتها پيشنهاد ميكنم بعد ازاعتراض ها راه حلهايي هم ارئه بديد .Khansariha (8)
سعید جان کدوم پست سیاسیه؟؟؟بابا دیگه به خودتون هم گیر می دین شدین بلدالملک.Khansariha (219) دوستان یه مقدار در استفاده از کلمات دقت کنین.ممنونم.Khansariha (8)
راه حلش مردمن! مردم ...

باید برای مردم جا بیوفته که واقعا گونه های جانوری در خطر جدی قرار دارن و باید ازشون حمایت کرد!!
آخرین باری که چند نفر قریبه با توله شکاری واسه قرقاول اومده بودن ، پلیس اومد جمشون کرد .(مردم اطلاع داده بودن)
البته مجوز شکار داشتن ولی قرقاول جزو شکار های قانونی نیست و منطقه ما جز قرقاول هیچی نداره!
سلام . مهدي جان منظور همون جمله اي كه ويرايش كردي . مخلص همه
ساحل شمال[تصویر: czw9r9yh10zo29usuya4.jpg]
ساحل جنوب [تصویر: 9v8hb64phjp52ynmt71.jpg]
ساحل قطر [تصویر: 0uamrjpa7uyqn8spwi21.jpg]
اصول مديريت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: در منطقه شکار ممنوع شهرستان دامغان، شکارچیان متخلف، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این شهرستان را پس از مصدومیت، راهی بیمارستان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ظهرابی ظهر روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل محیط زیست استان سمنان یا اعلام اینکه شکارچیان متخلف، رئیس سازمان محیط زیست شهرستان دامغان را پس از مصدومیت، راهی بیمارستان کردند، افزود: مسلم عراقی روز جمعه در منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک با یک گروه شکارچی متخلف مواجه و درگیر شد و بر اثر مصدومیت به بیمارستان رضایی دامغان انتقال یافت.

وی با بیان اینکه در تلاش ماموران محیط زیست دامغان، سه تن از شکارچیان متخلف از یک گروه پنج نفره دستگیر و دو نفر آنها متواری شده اند، گفت: حال عمومی مسلم عراقی رضایت بخش است.

به گفته ظهرابی، تلاش برای شناسایی و دستگیری دو شکارچی متواری ادامه دارد و در این خصوص پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: از افراد دستگیر شده اسلحه و ادوات غیر مجاز شکار به همراه دو راس کل و بز بدست آمد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک با مساحت 66 هزار و 600 هکتار در شمال غربی شهر دامغان در مسیر جاده تهران – مشهد حد فاصل کیلومتر 20 تا 22 جاده دامغان به سمنان و در ضلع شمال این جاده واقع است.

ظهرابی ادامه داد: شرایط مطلوب اقلیمی و آب و هوائی، پوشش گیاهی و جانوری مناسب و وجود آب کافی موجب شده است که اکو سیستم منطقه از هر نظر در حالت تقریباً متعادلی باشد و صرفاً شکار و صید مجاز و غیر مجاز، وجود دام و سگ های گله و تردد افرادی که به نوعی در منطقه رفت و آمد دارند از عوامل نا امنی آن به حساب می آید.

به گزارش مهر، منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک را ارتفاعات سفید کوه، آرسک، گیو تنگه، مشک تویه دروار، شتر گردن، لبیر کوه، کوه میرزا، مارکو، شکارکوه، انجیلو، گردگوه، کله کوه، یخدان، آهوانو و آستانه را در بر می گیرد.
متاسفانه خبرهایی از شکار بی ریه و بی سابقه گراز می رسه ! جوری که جنگل به منطقه جنگی شبیه شده!

افرادی که هنوز از راه نرسیده با مجوز موقت!! شروع به شکارکشی میکنند و بدتر از اون اقدام به فروش گوشت گراز به دلالان گوشت می نمایند ( اونا هم گوشت رو میدن به رستوران ها)

دقیقا خبر دارم که گراز پوست کنده و تمیز شده رو از قرار کیلویی 5000 تومن می فروشند !

واقعا عدم صدور مجوز شکار در سال جاری کمکی به حیات وحش میکنه؟
(2012-07-11 11:33 AM)شکارگر نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صدور پروانه شکار تا پایان سال متوقف شد
ایرن: به گفته رئیس یگان حفاظت از تجهیز محیط بانها به سلاح و مهمات امسال هیچ مجوز شکار دیگری صادر نمی شود.

سرهنگ خیلدار درباره صدور پروانه شکار، اظهارداشت: صدور پروانه شکار از طریق اداره حفاظت شکار و صید سازمان محیط زیست صورت می گیرد. در گذشته صدور پروانه شکار به صورت متمرکز انجام می شد‏ اما اکنون صدور این پروانه به صورت استانی است و هر استان مجزا‏، صدور پروانه شکار را در دستور کار خود دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه در سالجاری، هیچگونه مجوز شکاری صادر نخواهد شد‏، گفت: به دلیل حضور متخلفان و وجود سلاح هایی که اخیراً با توجه به قانون جدید صدور پروانه برای دارندگان سلاح های شکاری در اختیار شکارچیان قرار گرفت و همچنین شکار بی رویه حیوانات از سوی دارندگان سلاح های شکاری به منظور حفظ نسل گونه های حیوانی تا پایان امسال، پروانه شکار صادر نخواهد شد.
وی شکار با سلاح های جنگی را به عنوان مهمترین معضل کشور نام برد و درباره آن، بیان داشت: متاسفانه، شکارچیان بدون رعایت اصول شکار‏، از سلاح های جنگی مانند تیربار، کلاش و غیره در شکار حیوانات استفاده می کنند که شکار بی رویه حیوانات خصوصاً حیوانات نادر منجر به منقرض شدن برخی از گونه های این موجودات شده است.
سرهنگ خیلدار با اشاره به شهادت 112 نفر از محیط بانان در درگیری با متخلفان محیط زیست، بر برخورد قاطعانه کارکنان این یگان با هر نوع تخلفی که به محیط زیست آسیب برساند‏، تاکید کرد و افزود: درگیری مسلحانه شکارچیان با محیط بانان، به مجروحیت و شهادت محیط بانان منجر شده است.

(2012-07-11 02:39 PM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خدمت همه دوستان باید عرض کنم ممنوعیت هیچ کاری را درست نمیکند که هیچ کسانی مثل بنده که هیچ نقطه سیاهی در کارنامه تخلفات ندارند را وادار میکند از قانون تخلف نمایند .اصلا این چه مدیریتی است که یک عده ای خلاف میکنند سلاح قاچاق میکنند به پول میرسند بعد یک عده که اسه میروند اسه میایند به امید فصل مجاز از حق خود محروم شوند ؟ اصلا کی گفته هر اسلحه ای جواز شکار داشته باشد ؟ ایا نمیشود سلاح های جدید پروانه شکار نداشته باشند تا کسب تکلیف و کار شناسی ؟ امید وارم دوستان عزیزی که در این سایت حضور دارند و از این فرصت برای تهیه سلاح مجاز استفاده کردند از حرف بنده دلخور نشوند که از روی شرایط بد به این بازی تن داده اند اینرا همه میدانیم ولی ممنوعیت جز اینکه مامور را در روی شکارچی قرار دهد وهزاران اتفاق دیگر را رقم بزند سود دیگری ندارد

گل بود و به سبزه نیز آراسته شد !!!!

واقعا این مسئولین محیط زیست کشور نتیجه این تصمیماتشون را نمیدونند یا اینکه از اینگونه تصمیمگیریها و صحبتها قصد و غرض خاصی دارند ؟؟؟

حالا جدایی از تفنگهای قاچاقی که خودشون مجوز کردند ، سال گذشته هزاران تفنگ دولتی از طریق اسلحه فروشها توزیع شد و براش مجوز صادر شد ، حالا بر فرض مثال من نوعی که با هزار زحمت و قرض و وام و این تورم شدید که ارزش پولم را از سال گذشته تا الان نصف کرده یه اسلحه مجاز ثبت نام کردم و بعد از گرفتن اسلحه فقط دارم لحظه شماری میکنم تا فصل شکار شروع بشه و خدایی نکرده در زمان زاد و ولد حیوانی را بی مادر نکنم ، وقتی این خبر را میشنوم مثل یه آب سردیه که از سر تا پای من ریختند !!!!

به نظر این آقایونی که توی دفترشون و پشت درهای بسته و بدون حتی مشورت کردن با چند تا آدم باتجربه تر و یا حتی مشورت با محیط بانان خودشون که از نزدیک و با پوست و گوشت و استخون با این مسائل درگیر هستند ، وقتی سازمان بگه " ما امسال مجوز نمیدیم " جماعت تفنگ به دست و منتظر فصل شکار هم میگه " چشم ، پس ما هم تفنگها را امسال غلاف میکنیم تا ببینیم انشااله شما چه موقع کیفور میشید و مجوز صادر میکنید تا ما هم همون موقع شکار کنیم " !!!!!!!!!!

اون شکارکشی که قبلا بدون مجوز و حتی با تفنگ بدون مجوز شکار میکرده که اصلا این حرفها براش مهم نیست و شاید اصلا این خبر به گوشش هم نرسه چون براش فرقی نمیکنه ، ولی تکلیف اون کسی که میخواسته قانونمند شکار کنه چی میشه ؟؟؟
از یه طرف میبینه که انتظارش بعد از یکسال بیهوده بوده و از طرف دیگه بقیه تفنگ به دستهای شکارکش را میبینه که چقدر راحت و بدون نگارنی از این قوانیین مسخره دارند کار خودشون را انجام میدند ، و در چنین شرایطی چه بسا که تحریک میشه تا به جمع خیل عظیم شکارکشها بپیونده ،
حالا این سازمان محترم چطوری میخواد جلوی این همه شکارکش که به بقیه قوانین هن احترام نمیزارند را بگیره ، با این نیروی انسانی قوی و مجهزی که داره ؟؟؟ مثلا برای یک منطقه 86 هزار هکتاری مثل قمشلو اصفهان 15 تا محیط بان کافیه ،اگه نه ، پس 20 تا نیرو حتما دیگه کفایت میکنه ؟؟؟ که البته این نیروها فقط برای یه منطقه حفاظت شده هستند ، و شما حساب مناطق آزاد که قبلا امکان شکار با مجوز پرنده اونجا وجود داشت و الان نداره را هم بکنید.

واقعا باید به حال اوضاع مدیریت در این کشور گریه کرد.
یعنی دیگه پرنده های فت و فراوون مثل کبوتر و قمری رو هم نمیشه تو مناطق آزاد شکار کرد؟
لینک مرجع