انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان امروز یه خبر خوب از محیط زیست داشتیم و اون برگشت آب به رودخانه زاینده رود بود که من واقعا از این بابت خوشحالم چون شاید دوباره که به اصفهان برم بتونم یه بار دیگه این رود زیبا رو پرآب ببینم.Khansariha (8)Khansariha (256)
ولی یه خبر ناراحت کننده هم دیدم و اون آسیب جدی که به رودخونه سیمره در اثر آبگیری غیر کارشناسی وارد شده و باعث مرگ ده ها هزار ماهی شده.البته قبلا هم صحبتهای از زیانهای این سد برای محوطه ها و آثار باستانی اطرافش می شد که از بحث ما خارجه .ولی این مسئله مرگ آبزیان واقعا غم انگیزه.تا کی رودهای ما و موجودات داخلش و دریاچه هامون باید تاوان این سد سازیهای بدون علم ودانش رو بدن من نمی دونم.
جالبه که بدونین کشورهای جنوب اروپا با وجود اون همه آب و رودخانه به جای سد سازی قسمت عمده ای از برق مورد نیازشون رو از نیروی باد و سلولهای خورشیدی که در شمال آفریقا قرار داره تامین می کنن وکلا امروزه سد سازی روش مقبولی نیست.حالا کشور ما که به لطف خدا به اندازه کافی مناطق بادخیز و آفتابی به بلندای سال داره چرا باید محروم از این منابع خداداد انرژی پاک باشه؟Khansariha (226)
جناب ganymede74 ميشه بيشتر توضيح بفرماييد در مورد اينكه چطور ابگيري باعث مرگ ماهيها شده.
كاشكي دوستاني هم از سازمان حفاظت محيط زيست توي اين گروه عضو ميبودن تا از نظرات بقيه استفاده كنن.هر چند كه توي اين ***از نظرات وايده ها حمايت نميشه يا اصلا جايي نيست كه ايده ها ونظرات جمع بشه.توي همه موارد رو ميگم.اگه توي اداره يه رييس نظري داشت ،كه عملي ميشه وگرنه ديگه هيچ.
بگذريم
ميگم كاشكي سازمان حفاظت محيط زيست(سازمان فقط جلوي شكارچي گير و ديگر هيچ) اول فصل شكار يا هر وقت از فصل موارد تشويقي رو بذاره.مثلا يه نمونه اش اين كه اگه شكارچي ها بعد از هر روز شكار مقداري از ات وآشغالهاي توي طبيعت رو جمع كنن وتحويل بده سال بعد مبلغي از پروانه شون كم بشه.(بعضي از دوستان شكارچي پوكه فشنگهاشون رو هم توي طبيعت رها ميكنن) و مواردي از اين دست...
راستي من نظري داشتم براي جمع آوري آبهاي سطحي وقت بارندگي در مناطق كوهستاني ونگه داري واستفاده اون توي تابستون.اين ايده رو به كجا ارايه كنم؟البته مقداري هزينه بر هست.
(2011-11-01 05:49 PM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان شکر خدا این چند روزه باران با ریزش مداوم تا حدود زیادی آلودگی هوا در کرج ومخصوصا تهران رو کم کرده. دیروز یه صحنه خوشحال کننده دیدم واونم میزان آبی بود که تو رودخونه کرج جاری بود.
ولی در عین حال داشتم افسوس می خوردم که چرا ما یه سیستم زهکشی کارآمد نداریم که از هدر رفتن این نعمت جلوگیری کنیم همونطور که می دونین بیشتر این آبی که با بارندگی به زمین میآد دوباره تبخیر می شه واز کشور کم آب ما می ره.در صورتی که فکر می کنم می شد با یه برنامه ریزی صحیح از قسمت اعظم این آب استفاده کرد.البته دوستانی که در زمینه مهندسی آب تخصص دارن خیلی بهتر از من می تونن این مسئله رو واکاوی کنن وتوضیح بدن که آیا واقعا میشه برای این آبهای حاصل از ریزشها برنامه ریزی بهتری کرد یا نه؟Khansariha (256)

دکتر جان جونم برات بگه که باید فاتحه رودخونه کرج رو خوند.چون بزودی طی 1 سال آینده خشکش میکنند
وضیعیت خیلی بد شدهKhansariha (8)به قول قدیمیها فقط اولش یه گردن کلفتی کرد و دیگه پیداش نشدKhansariha (8)
جمعه چادگان بودم و وقتی دیدم اب سد زاینده رود کلی پایین امده فقط حسرت خوردم برای فصل کشاورزی و ایندهKhansariha (8)
الان اب را فقط به بهانه ی مردم و جلب توریست باز کردند و کلی هم اصرار میکنند به این امرشون در حالیکه اب بعد از سپری شدن به باتلاق گاوخونی رفته و هرز میرود چون نه فصل کشاورزی است و نه فصل ابیاری،کشاورز در فصل بهار و تابستان و اوایل مهرماه به این اب اجتیاج دارد ولی با باز کردن بی رویه ی اب و هرز رفتن ان شاهد خطرات جدی هم از لحاظ اشامیدن و هم کشاوزی در سال اینده برای استان اصفهان و شهرکرد خواهیم بود،
در ابتدا قرار بود 35 روز اب در جریان باشد ولی مثله اینکه مسئولان فکری به اینده ندارند و کلا به فکر حال هستند تا ایندهKhansariha (288)

این هم خبرش
بر اساس این گزارش، حجم کنونی آب ورودی به مخزن سد زاینده رود 653 میلیون مترمکعب ثبت شده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه پارسال 29 درصد کمتر است. در زمان کنونی تنها 39 درصد از حجم سد مخزنی زاینده رود از آب پر شده است. سد گلپایگان دیگر سد مهم استان اصفهان نیز در زمان کنونی با کاهش 27 درصدی آب موجود در مخزن خود مواجه شده است. حجم آب گزارش شده از مخزن این سد تا پایان هفته گذشته، 24 میلیون مترمکعب بوده است.

در حالیکه ابتدای بارندگی همگی از افزایش 133 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه صحبت میشد ولی الان که رو به کاهش است هیچ حرفی زده نمیشود و هیچ کس هم پیگیر نیستKhansariha (60)

خدا رحمت کند کوروش کبیر راKhansariha (8)
جمله ی زیبایی دارد:خداوندا کشور را از دروغ وخشکسالی حفط بفرماKhansariha (8)
unique جان اگه اشتباه نکنم دلیلش به هم خوردن تعادل اکسیژن در آب به دلیل راکد موندن آب در پشت سد بوده که باعث خفگی و مرگ تعداد زیادی از آبزیان شده بود.به این دلیل که دریچه های خروجی سد باز نشده بود.
صدرای عزیز(علی جان) این قضیه رودخونه کرج چیه ؟ اگه خبر موثقی دارین اطلاع رسانی کنین.
جناب صالحی متاسفانه همین طوره که فرمودین.دقیقا این مسئله پارسال برای کشاورزان منطقه اصفهان مشهود بود وقتی که به علت عدم وجود آب کافی در رودخانه زاینده رود در بعضی مناطق باغداران و کشاورزان مجبور بودن مبالغ زیادی صرف کنن تا با تانکر و به صورت هفتگی ابیاری انجام بشه.برین از باغداران منطقه گلدشت بین اصفهان و نجف آباد بپرسین که امسال چی وضعی داشتن؟ولی همه این موضوع هم مربوط به خشکسالی نیست.اون دروغه بد جوری توی ذوق می زنه متاسفانه.Khansariha (226)
ما هم به عنوان یک ملت مقصریم.برای ارومیه چه کردیم؟؟برای گاوخونی؟؟برای سفیدرود؟؟ برای کاسپین؟؟ بازم بگم؟پریشان ،هامون....
دکتر جان خبر موثق موثقه.2 ساله دارن از بعد از سد تنظیمی یه تونل میزنن که آب رو مستقسم ببره برای تهران.استدلالم اینه که میگن اولا آب آلوده میشه دوما 30 درصد آب برای آبیاری باغها هدر میره.الان کار تونل تموم شده.فکر نکنم طولی بکشه که آب رو ببندند.تقریبا 4/3 آب رو میبرن.اگه دقت بکنید بسیاری از باغها سر در ورودیشون پارچه ای زدن و اعلام فروش کردند.واقعا حیفه.رودخانه ای به این زیبایی.ماهی به این بی نظیری .همه فنا بشه
به به هردم از این باغ بری می رسد... همین الانشم آب سد کرج بخش بزرگش مال تهرانه و مردم کرج باید آب چاه مصرف کنن.تازه فقط این نیست مطمئنا تغییر در این رودخانه رو آب و هوا و سرسبزی مناطق بالادست کرج تاثیر منفی می ذاره.یعنی عین همون بلایی که سر زاینده رود و دریاچه ارومیه اومد.Khansariha (367)
اینم اضافه کن به خرابکاری های دیگه که به خاطر تهران مردم کرج باید تحمل کنن.آلودگی هوا و انواع جرم و...
راستی چی شد می خواستن 5 میلیون نفر از تهران خارج کنن؟Khansariha (399)Khansariha (191)
(2011-12-20 06:04 PM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به به هردم از این باغ بری می رسد... همین الانشم آب سد کرج بخش بزرگش مال تهرانه و مردم کرج باید آب چاه مصرف کنن.تازه فقط این نیست مطمئنا تغییر در این رودخانه رو آب و هوا و سرسبزی مناطق بالادست کرج تاثیر منفی می ذاره.یعنی عین همون بلایی که سر زاینده رود و دریاچه ارومیه اومد.Khansariha (367)
اینم اضافه کن به خرابکاری های دیگه که به خاطر تهران مردم کرج باید تحمل کنن.آلودگی هوا و انواع جرم و...
راستی چی شد می خواستن 5 میلیون نفر از تهران خارج کنن؟Khansariha (399)Khansariha (191)

الان این یعنی خداحافظی با باغات اونجا و قزل آلا خال قرمز؟؟؟
کشوری مثل هلند میلیاردها دلار خرج میکنه کوه درست کنه ولی ایران همه چیزو دارن خراب میکنند
Khansariha (367)
والا مجید جان مربوط به کشور یا جای خاصی نیست.وقتی طمع انسانها سیری ناپذیر باشه طبیعیه که طبیعت در امان نمونه.همین یک ربع پیش اخبار 20:30 شبکه 2 صحنه ای نشون داد که اعصابم رو بهم ریخت
چند سرباز آمریکایی یه بز رو دوره کرده بودند طی 30 ثانیه با چوب کریکت اونقدر زد تو سرش تا حیوان تلف شد.هی بلند میشد هی میخورد زمین.بقیه هم تشویق میکردند
با سلام
بابا ديوار موش داره ........................
لینک مرجع