انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
کبوتر تاجدار ویکتوریا


کبوتر تاجدار ویکتوریا یکی از سه نوع کبوتر بسیار بزرگ بومی گینه‌نو است که به‌خاطر جثه بزرگش عملا روی زمین زندگی می‌کند و به افتخار ملکه مشهور انگلیس نام‌گذاری شده است.
این پرنده با نام علمی Goura victoria تا طول 75 سانتی‌متر رشد می‌کند. رنگ بدن آن آبی مایل به خاکستری است. تاج زیبا و تور مانند، سینه رنگینکمانی و همچنین قسمت‌های سفید راس تاج و عنبیه سرخ‌رنگ چشم از دیگر ویژگی‌های این پرنده زیبا است.

شایان ذکر است این پرنده به خاطر کاهش وسعت محل زیستش در فهرست جانوران در خطر انقراض قرار گرفته است.

در این تصویر، کبوتر جوانی را به همراه مادرش در باغ‌وحش روکلاو واقع در لهستان می‌بینید.

[تصویر: 15-5-31-333300002464b_big.jpeg]
‏"عروس زاگرس سیاه پوش شد‏"‏
(2015-06-05 08:09 PM)ilamfalconry نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
‏"عروس زاگرس سیاه پوش شد‏"‏

دوست عزیز بیشتر توضیح بدید !!!
با سلام.اگر هم حرفی بزنیم می فرمایند در تمام کشورهای دنیا با این روش جذب توریست می کنند.فقط به دونکته توجه نمی فرمایند.

اول:در تمام همان دنیایی که به آن استناد می کنند شکار یکدفعه و کاملا ممنوع نمی شود و برای خواست و نظر شکارچی کشورشان کمی ارزش قائلند و قوانین برطبق شرایط محیط تغییر می کند.

دوم:اینکه اگر واقعا اوضاع محیط زیست چنان خراب هست که شکار برای ساکنان این آب و خاک کاملا ممنوع می باشد و حتی قانون اجازه نمیدهد که شکارچی در هر سفر شکار یک گنجشک شکار کند چطور برای بقولی اجنبی شکار آزاد هست؟
(2015-06-05 10:02 PM)garin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2015-06-05 08:09 PM)ilamfalconry نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
‏"عروس زاگرس سیاه پوش شد‏"‏

دوست عزیز بیشتر توضیح بدید !!!

سلام
متاسفانه چندین هکتار از جنگلهای بلوط در ایلام دچار آتش سوزی شده است.
من در گوگل تیتری را که دوستمان نوشته سرچ کردم و متوجه این مطلب شدم.
موفق باشید
امروز پيش كاربر گيلان شكار بودم
يكي از مشترياشون از كانادا اومده بود ايران باهم كه گپ ميزدنند متوجه شدم كه تو كانادا نتهاها شكار ممنوع نشده بود بلكه در بعضي ايالات ان بلاد مجوز شكار غاز بيشتري نيز صادر شده بود
و ان هموطن خارج نشين ميگفت من الان يخچالم پر شكاره

سوالي كه همكنون در ذهن من ميچرخد اينست كه واقعا چرا

ما ميخواهيم با ممنوع كردن شكار به چي برسيم

به حقوق بشر؟

واقعا و از ته دل ميگويم ايا انچه همكنون تالاب انزلي را در ورطه نابودي نشانده شكار است يا اتوبان كنار گذري كه از وسطش ميگذرد

جناب وووو در مجلس فرمودند ما بودجه اي نداريم كه به بخش محيط زيست بدهيم مگر اينكه محيط زيست اجازه برداشت پايدار از معادن را به ما بدهند

يعني محيط زيستي ها يه عهده ادم .... هستند كه به نام دفاع از منابع نشستن رو تن زيباي كشور و هر بار كه كرسنه بشن يه تيكه اونو ميفروشن

اگه هزارتا ديگه هم بنويسم دلم اروم نميشه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
دوستان عزیز من درکتون میکنم اما وضعیت شکار در کشور ما به خاطر اجنبی های قبل از انقلاب به این صورت در آمده
تا بیاد به یه حالت نرمال برسه و بشه شکار کرد بدون اینکه به نسل حیوانات صدمه برسه خیلی طول میکشه تازه اونم اگه شکارچیان غیر قانونی و اجنبی های قانونی(به خاطر ابتکار خانم ابتکار)Khansariha (256) بذارن
کانادا هم که اصلا معروفه به خاطر شکارگاهی بودنش
(2015-06-07 02:13 PM)sajadm نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان عزیز من درکتون میکنم اما وضعیت شکار در کشور ما به خاطر اجنبی های قبل از انقلاب به این صورت در آمده
تا بیاد به یه حالت نرمال برسه و بشه شکار کرد بدون اینکه به نسل حیوانات صدمه برسه خیلی طول میکشه تازه اونم اگه شکارچیان غیر قانونی و اجنبی های قانونی(به خاطر ابتکار خانم ابتکار)Khansariha (256) بذارن
کانادا هم که اصلا معروفه به خاطر شکارگاهی بودنش

با گفته شما موافقم ، مقایسه یک کشور که از قبل به قانومندی در شکار معروف هست و نیز از نظر منابع زیست محیطی تفاوت بسیاری با کشور ما دارد با وضعیت زخم خورده محیط زیست کشور خودمون درست نیست. همین دو پست قبلی آتش سوزی در جنگل های لرستان چقدر مشکلات زیست محیطی ایجاد می کنه که اصلا بررسی هم نمیشه و صرفا آماری رد می کنند.
من استان گلستان زندگی می کنم. در 2 سال گذشته چندین مورد آتش سوزی در پارک ملی گلستان و یک آتش سوزی بزرگ که سه روز طول کشید در جزیره آشوراده و جنگل های میانکاله رخ داد! اگر تجهیزات لازم و نیز مدیریت بحران درستی انجام می گرفت نه میانکاله سه روز تو آتیش می سوخت و نه در جنگل گلستان برای چند بار پیاپی در طول چند ماه آتش سوزی رخ می داد. مطمئنا آتش سوزی و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در جنگل های دیگر کشورها هم رخ می دهد اما نبود تجهیزات لازم (هلی کوپترهای مخصوص مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ، نیروهای مجرب آتش نشان که دوره های مهار آتش در جنگل ها را گذرانده باشند و در آخر تقسیم این تجهیزات و منابع در مناطق با اولویت های زیست محیطی) برای مهار آتش و مدیریت آن در کشوری که درآمدهای بسیاری از منابع طبیعی دارد خود گفتمان دیگری برای بحث و بررسی نیاز دارد.
متاسفانه با جریان ضد شکار و ممنوعیت آن تا حدودی برخی عملکردها و مدیریت های ضعیف خود را در زمینه جنگل ها و کم شدن گونه های جانوری پوشش دادند. البته این رو هم در نظر داشته باشیم که متاسفانه فرهنگ شکار و عمل به آن در میان شکارچیان ما (به جز معدودی) رعایت نمیشود حتی در زمینه سلاح های بادی در حال حاضر با اعمال قانون ممنوعیت هرگونه شکار باز دوستان زیادی رو می شناسم که اقدام به شکار کرده و رعایت تعداد را هم ندارند! (گاها باید به برخی مشکلات خودمونی هم بپردازیم و همه چی رو گردن ابتکار و یا اشخاص مسئول نندازیم)

امیدوارم روزی برسه که مسئولین محترم محیط زیست کشور از تجربیات شکارچیان و فعالان مردمی محیط زیست استفادهکافی را ببرند.
Khansariha (8)
Khansariha (8)Khansariha (256)سلام به همه.با کمال احترام به نظرات دوستان-اولا=بیشترین صدمه به محیط زیست ایران که باعث نابودی حیات وحش و انقراض گونه های جانوری کشور=از جمله:ببر و شیر ایرانی(حالا بخشیدن قسمت اعظمی از خاک و قراردادهای ننگین=جای خودش) شد=دوران منحوس قاجار بود.و ضمنا 37سال هم کم مدتی نیست...توی 37سال اخیر*روند و نتیجتا دستاورد محیط زیستی ما چی بوده=آیا جز نابودی جنگلها و اکوسیستم و انقراض یا در معرض انقراض قرار گرفتن منابع ملی و طبیعی این کشور بوده؟.شما یک نگاهی به روند آتش سوزی پر تعداد و وسیع جنگلها و روندی و تلاشی که برای مهار و پس از مهار (که البته اکثرا بوسیله و نقش موثر مردم و NGOها و فعالان محیط زیست کنترل و اطفاء انجام میشه)در جهت احیای دوباره جنگلها انجام شده-بیاندازید...و جالبه حتی با وجود تاکید و توصیه های رهبری یر تلاش همگانی در جهت حفظ محیط زیست-که مخصوصا در چندسال اخیر بیشتر هم شده*روند تخریبها و آتش سوزیها کم که نشده-بیشتر هم شده....البته بقول آقا صادق گرامی*نمیشه تمام تقصیر رو گردن یک مسئول و یک دوره مدیرینی انداخت=شرایط فعلی نتیجه سالها-کم توجهی و فقر علمی و فرهنگی دولتمردان و مسئولان و عوامل اجرایی محیط زیست و غالب مردم-اعم از قانونگذار و محیط بان تا چوپان و روستایی که تخم پرنده رو از لانه اش میدزدد یا در برداشت سهم آب برای آبیاری زمین و باغش افراط میکنه تا شکارچی یا بهتر بگم:شخص تفنگ دار.(شکاری یا بادی)که تعداد زیاد کشتن حیوانات رو افتخار میدونه(شکارچی حد و مرزها رو میشناسه*شکارکش-نه).تا اون صاحب و مهندس کارخانه که فاضلاب کارخانه رو توی تالاب و رودخانه هدایت میکنه تا مسئول محیط زیست که کوه رو به عنوان مرتع و چراگاه اجاره میده یا در برابر تصرف کوه و جنگل بی توجهی نشون میده-تا من و شما که میبینیم و سکوت میکنیم....مستقیم و غیر مستقیم=همه مقصر هستیم.بنظر من یکی از اشتباهات=بکار گرفتن افراد محلی-بدون دانش و بومی(که غالبا بدون احساس و انگیزه و فقط به شوق شغل و حقوق دولتی داوطلب استخدام میشن)در امر حفاظت از محیط زیست بجای افراد با دانش و شوق و انگیزه است.اینجوری میشه که چشمها روی اکثر متخلفین(مخصوصا هم محلیها)بسته میشه.با سطر آخر آقا صادق کاملا موافقم=چون تنها راه حل همینه=استفاده از اشخاص دلسوز و با دانش و تجربه(دانش گاها به تحصیلات نیست).Khansariha (8)Khansariha (256)
لینک مرجع