انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
متاسفانه با این کار فقط باعث بالا رفتن قیمت تفنگ و فشنگ میشن و همچنین دلال بازی واسطه گری رو افزایش میدن الان با وجد اینکه تفنگ دولتی هستش باید به 10 نفر شیرینی بدی تا یه تک لول فکستنی بده بهت حالا فکرشو بکنید دیگه تولید نکنن چی میشه باید تک لول نخجیر رو بخرین 10 میلیون مثل قیمت تفنگ بادی که چندین برابر شده و یه مورد دیگه هم اینکه باعث میشن زمینه قاچاق تفنگ و فشنگ زیاد بشه الان قیمت فشنگ شده 2500 تا 3 تومن حالا فکرشو بکنید ممنوع بشه چند برابر افزایش پیدا میکنه اونوقته که باید دست به کار شد و از راه دیگه ای تهیه کرد

به جای یه برنامه ریزی صحیح و درست میخان صورت مسله رو پاک کنن از یه طرف میان هزاران تفنگ رو جواز میکنن از یه طرف میخان تولیدشو متوقف کنن

به قول معروف میگن اومدن ابروشو درست کنن زدن چشمشم کور کردن
به نظر من قاچاقچی ها انصافشون بیشتر است تا این مغازه دار های بی انصاف تا اینکه اتفاقی رخ میده سریع میخوان از اب گل الود ماهی بگیرن با همین خبر ها ببین چه بلای سرما بیارن چند وقت پیش یکی از اشنا ها رفته بود فردوسی میگفت یکی قیمت فشنگ بدون سهمیه رو میگفت ودنه ای 3000تومن ولی یکی از دوستانم تویه استان ایلام میگفت فشنگ استارلینگ خریده ازیک برادر قاچاقچی دونه ای 1200تازه میگفت اگه زیاد میخریدم تخفیف هم میداد
طبیعت زیباترین.وعشق عالی ترین عنصر هستی هدیه خالق وکلید سلامتی ماست همچون نیاکانمان طبیعت را مقدس وپاکیزه بداریم چرا که عشق حافظ.حافظان طبیعت است در جاده بازگشت به خانه. پیروز باشید . Khansariha (8)
سلام وعرض ادب
مرگ دلخراش یک آهو بر اثر تعقیب با موتورسیکلت
۲۳ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ماموران پاسگاه انتظامی صالح آباد دامغان پس از مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی پراید و متوقف نمودن آن، در بازرسی از صندوق خودرو یک رأس آهوی زنده را که به شدت در حال نفس نفس زدن بود را کشف نمودند.
[تصویر: 13896338743.jpg]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان در این باره گفت: راننده خودرو مدعی شد که با این آهو تصادف کرده است و در حال انتقال حیوان به مرکز درمانی بوده است اما در جریان بررسی کارشناسان محیط زیست و پلیس آثاری از تصادف خودرو با آهو مشاهده نگردید.
مسلم عراقی افزود: پس از انتقال آهو به اداره محیط زیست، علائم ظاهری نشان دهنده خستگی مفرط حیوان بود و مشخص گردید شکارچی متخلف پس از تعقیب آهو با موتورسیکلت و دواندن حیوان تا حد مرگ، آنرا شکار کرده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان اظهار داشت: متأسفانه آهو پس از مدت کوتاهی در اداره محیط زیست تلف شد.
س از کالبد شکافی آهو در شیکه دامپزشکی شهرستان دامغان، علت مرگ پارگی طحال و پرخونی ریه بر اثر دویدن زیاد، تشخیص داده شد.
[تصویر: 13896338742.jpg]
[تصویر: 13896338741.jpg]
موتورسیکلت هایی که از کشورهای عربی قاچاق می شود و به CRM و یا اماراتی معروف می باشند بلای جان آهوان شده است و در دشت ها برای شکار آهو مورد سوء استفاده شکارچیان قرار می گیرد.در این روش شکارچیان در دشت های باز بوسیله موتورسیکلت به تعقیب آهو می پردازند. پس از مدتی دوندگی، آهو بر اثر دویدن زیاد و خستگی مفرط قادر به حرکت نبود و به دام شکارچیان می افتد. در این زمان آهوی خسته توسط شکارچیان کشته می شود و یا بصورت زنده به مکانی دیگر منتقل می شود.
مسلم عراقی گفت:شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و با دستور قاضی پرونه روانه زندان گردید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پلنگ ايراني البرز قهرمان پرکشید ...
بعضي وقت ها حالم از انسان بودنم به هم ميخوره امروز يكي از همين روزها بود.شايد باور نكنيد من براي اين پلنگ گريه كردم از ديدن اين عكس روح و روانم به درد اومد.يه دست نداره چون دستش رو تو تله شكارچيها از دست بود.بعد از فلج شدن كنار يك رودخانه دراز ميكشه اما مردم باز هم ولش نميكنن و با سنگ و چوب به جانش مي افتن.البرز، پلنگ مبارز تنکابن با دستی که در تله شکارچیان قطع شد، با نخاعی قطع شده، پاهایی فلج، دو دندان شکسته، حدود 50 ساچمه در بدنش، با غروری شکسته و روحی آزرده از نامردی آدمیزاد دوشنبه حدود ساعت 10 صبح در دانشکده دامپزشکی، با دوز بالای داروی بیهوشی به خوابی آرام رفت و برای همیشه با این سرزمین وداع کرد.خوش به حالش از شر اين شكارچي هاي وحشي خلاص شد.,
آيا هنوز هم باور نداريد كه انسان وحشي ترين حيوانات هست؟؟

متاسفانه به دلیل مشکلات اخیر آپلود عکس این پلنگ بعد از مرگ امکان پذیر نبود . دوستان در صورت تمایل عکس را از لینک زیر دانلود کنند

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


ارادتمند Khansariha (8)
.
چه ابهتي ...
تازه بعد از اينهمه زجركشيدن و شكار نكردن و گرسنه موندن ..... پلنگ 95 كيلويي...! حقيقتآ فكر ميكنم يه ركورد باشه
چون عمومآ پلنگهاي بالغ از 40 الي نهايتا 70 كيلو هستند
اگر تو هر كشوري بود يه لشكر متخصص شب و روز بيگاري و بيخوابي ميكشيدن بدون اينكه آرامشش رو برهم بزنند بعد ازش يه سريال مستند ميساختند و مدتها ار نشنال جئوگرافي و تمام مستند هاي دنيا پخش ميكردند
اما ما چه كرديم
روحش شاد
سلام و عرض ادب
هرچند خبر تکراریست ولی به جهت دیدن عکس ها دوباره خبر را منتشر کردم
زندگی پر درد و رنج البرز پایان یافت
۲۴ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: زندگی پلنگ مجروح تنکابن پس از مدتها تحمل درد و رنج، بعد از ظهر دوشنبه با استفاده از روش مرگ بدون درد پایان یافت.
[تصویر: 13897754261.jpg]
.تصویر آخرین لحظات زندگی و آخرین نگاه البرز پیش از مرگ آرام
دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در این باره گفت: با توجه به آسیب نخاعی برگشت ناپذیر و تشخیص تیم تخصصی دامپزشکان برای جلوگیری از تحمل رنج بیشتر در حیوان، پس از انتقال پلنگ تنکابن به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با روش یوتانایز (مرگ بدون درد) با استفاده از دوز بالای داروی بیهوشی به زندگی این پلنگ خاتمه داده شد.[تصویر: 13897754262.jpg]
روز جمعه ۹۲/۱۰/۱۳ یک پلنگ نر بزرگ جثه در حاشیه رودخانه ای در منطقه جنگلی دوهزار تنکابن در حالی که قادر به حرکت دادن پاهای خود نبوده و خود را روی زمین می کشید، مشاهده شد.
[تصویر: 13897754263.jpg]
نمای قدامی از مهره ششم کمری، قطعات فلزی مربوط به گلوله و ساختار نخاع آسیب دیده و اعصاب مربوطه در تصویر مشاهده می شوند
پس از انتقال حیوان به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد پلنگ به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره ها دچار قطع نخاع کامل شده است.پنجه دست این پلنگ عظیم الجثه که نامش را البرز گذاشتند در گذشته به دلیل گرفتار شدن در تله های سیمی کشاورزان قطع شده و استخوان دستش نیز بر اثر برخورد گلوله شکسته بود.
[تصویر: 13897754274.jpg]
سرنوشت تلخ البرز سرگذشت بسیاری از حیات وحش مظلوم سرزمین ماست که هر روز قربانی خودخواهی برخی از هم وطنان ما می شوند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واقعا" شرمت باد انسان Khansariha (226) واقعا" ناراحت شدم از این اتفاق Khansariha (226)

از دوستانم در سایت یا هر کسی که این متن رو می خونه خواهش میکنم به بچه هاتون یاد بدین که از کودکی یاد بگیرن که اسلحه بدست گرفتن حرمت داره و یاد بگیرن که لذت خودشون را به از بین بردن موجود زنده ترجیح ندن

تا نکنه کودکی یا کودکانی بزرگ شن و بشن مثل این ادم نماهای وحشی که یه همچون بلایی بر سر حیوانی بی دفاع چون
زیبای البرز اوردن Khansariha (226)
یک اتفاق بی نظیر در تهران
پرنده های مهاجر و پرواز آنها بر فراز آب ها، تصویری است که تهرانی ها معمولا در فیلم ها و عکس ها دیده اند اما امسال این تصویرها واقعی شده اند و اهالی پایتخت می توانند از نزدیک پرندگان مهاجری را ببینند که به هوای دریاچه چیتگر، به تهران راه پیدا کرده اند.

به گزارش تیک به نقل از مهر، در روزهایی که هوای تهران برخلاف هفته های گذشته پاک و صاف شده و دیگر خبری از وارونگی نیست، پرنده های مهاجر تصویر دیگری به تهران داده اند.

چند روزی است که در منطقه 22 تهران و اطراف دریاچه چیتگر، اهالی برج های سربه فلک کشیده حاشیه دریاچه پرندگان تازه وارد را می بیینند که روی آب پرواز می کنند و زندگی چند ماهه شان را در این محدوده آغاز کرده اند.

چند روز پیش شهردار منطقه 22 ورود این پرنده ها به محدوده دریاچه را تایید کرده و گفته بود: «با بهره برداری از حوزه آبگیر دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، اکوسیستم جدیدی برای زیست گونه های جانوری از جمله پرندگان در محیط شهری فراهم شده و با شروع فصل پاییز و با توجه به مناسب بودن محیط و شرایط زیست مناسب، پرندگان دریایی در دریاچه تجمع کرده اند.»

به گفته او تا کنون حدود 500 پرنده سازگار با زیست در اکوسیستم جدید پایتخت، در این محدوده دیده شده اند و پیش بینی می شود تعداد آنها بیشتر هم شود.

براساس گزارشی که تهران امروز در این باره نوشته است، یکی از نگهبان های دریاچه گفته است: «از یک ماه پیش آمده‌اند، اول تعدادشان کم بود بعد یکباره زیاد شدند، خیلی هم با مردم راحت هستند و پفک و کرانچی و نون می‌خورند، گاهی هم دیدم از ماهی‌های ریز توی آب بر می‌دارند اما چون ماهی‌ها خیلی کم روی سطح آب می‌آیند به همین خاطر بیشتر از غذایی که مردم برایشان می‌ریزند تغذیه می‌کنند.»

آنطور که یک پرنده‌شناس گفته این پرنده‌ها مهاجرانی از اروپای شرقی و شمال سیبری هستند که برای زمستان‌گذرانی مثل همیشه به ایران آمده‌اند و رهسپار تالاب‌های فارس و خوزستان بودند اما وقتی سر راهشان به جنوب، با دریاچه مواجه شده اند، فرود آمده و ماندگار شده اند.

روزها که جمعیت و جنب و جوش اطراف دریاچه کمتر است، پرنده ها آزادانه پرواز می کنند و می چرخند اما عصرها و شب ها که مردم برای وقت گذرانی دریاچه چیتگر را انتخاب می کنند، پرنده ها به وسط دریاچه می روند و در خشکی های جزیره ای آن می نشینند تا استراحت کنند و دست آدم ها هم بهشان نرسد.

محمد توحیدی‌فر پرنده‌شناس ساکن تهران در این‌باره می‌گوید: «سال‌های قبل در همین فصل‌ در تعداد خیلی کم از این‌گونه پرنده که ما به اسم «کاکایی» آنها را می‌شناسیم در اطراف کانال رودخانه کن قابل مشاهده بود اما با راه‌اندازی دریاچه چیتگر و ایجاد این پهنه وسیع آبی به شکل بسیار چشمگیری بر تعداد آنها افزوده شده است. تهران مسیر مهاجرت این مرغ‌هاست و احتمالا وقتی از شمال کره زمین به سمت جنوب می‌رفتند بین راه متوجه این دریاچه شدند و همین جا ساکن شدند.»

پرنده ها شاید بمانند
سال گذشته هم این اتفاق افتاده بود اما کمتر و محدود تر. همان زمان که آبگیری دریاچه تازه آغاز شده بود اما هنوز تکمیل نبود. بهمن ماه سال گذشته مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفته بود تعدادی پرنده مهاجر وحشی در محوطه دریاچه چیتگر دیده می‌شود که نشان از شکل‌گیری یک اکوسیستم متفاوت در چیتگر برای این پرندگان دارد.

البته تهران در سال های گذشته هم گاهی میزبان این پرنده ها می شد. چند سال پیش خبر حضور پرنده گانی به نام های «ابیا» و «تاج طلایی» در مناطقی مثل پارک جمشیدیه منتشر شد و بعضی پرندگان هم در مسیر مهاجرتشان چند روزی میهمان تهران می شدند اما حضور گسترده آنها امسال و در کنار دریاچه چیتگر، اتفاق تازه ای برای تهرانی هاست.

در شرایطی که در چند سال گذشته و با آلودگی شدید هوا، گونه‌های ثبت ‌شده پرنده در شهر تهران 59 درصد کاهش پیدا کرده و حتی دو سال پیش اعلام شد که کم کم کلاغ ها هم در حال مهاجرت از تهران هستند، حضور این پرنده های تازه وارد در پایتخت، می تواند کمی امیدوار کننده باشد.

البته پرنده شناسان می گویند که ممکن است این پرنده ها ماندنی نباشند.

توحیدی‌فر می گوید: «پیش‌بینی می‌کنم حتی با نوسانات آب و هوایی تا آخر اسفند اینجا بمانند و اگر مشکل خاصی برایشان پیش نیاید این دریاچه را به‌عنوان محل زمستان‌گذر خود انتخاب کنند، این برای این‌گونه پرنده معمول است و در محیط‌های شهری و ارتباط با انسان‌ها هم تحمل بالایی دارند. اما ارتباط و اعتمادشان به انسان‌ها تابعی از عدم احساس خطر یا رفتارهای خصمانه‌ای است که می‌بینند، اگر کسی اذیتشان نکند در آینده هم به انسان‌ها نزدیک می‌شوند و سال‌های آینده هم دوباره به اینجا خواهند آمد، اما اگر اذیت شوند اینطور نخواهد بود و ممکن است مسیر مهاجرتشان را عوض کنند.»
امیدوارم اه بلنگ اون شکارکش بی وجدان رو بگیره.بشدت از کشته شدن قهرمانانه بلنگ متاثرشدم....چشمم هم تر شد...
لینک مرجع