انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2012-04-09 10:53 PM)foad-bonellis نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان یه خبر در مجله شکار طبیعت خوندم که فکر می کنم برای همه جالب باشه . شخصی دو تصویر از یک قوچ در سیستان بلوچستان به ثبت رسونده که با نژاد های شناسایی شده ایران تفاوت های چشمگیری داره ! از جمله شکل شاخ ها ، مو های سینه ؛ و مهم ترین آن رنگ سیاه آلاکمر این قوچه !!!!!! که بر همین اساس به اون قوچ سیاه کمر گفتن . اگر این یک نژاد دیگر از قوچ ها باشه ( هیبرید نباشه ) که به احتمال زیاد هم هست ، نگرانی هایی در باره خطر انقراض این نژاد وجود داره . چراکه یقینا تعدادش خیلی کمه . تعداد کم نه تنها این حیوون رو در مقابل تهدیداتی مثل شکار آسیب پذیر میکنه ، بلکه موجب کاهش تنوع ژنی در گله شده و این پدیده برای جمعیت خطرناکه ! (البته همه با نوشته مجله کمی متفاوته . جسارتا" یه سری از بخش ها رو خودم اضافه کردم !!!)ء
سلام آقا فواد، دستت درد نکنه!
ولی من میگم چیزی که قبلاً نمیدونستند وجود داره حالا منقرض هم بشه مهم نیست!خـخـخـــــــ!ــ!ــخـ
ولی جداً من وقتی مطالب مربوط به پلنگ ایرانی را میخون اشکم در میاد که بر اساس آمار تا 3 سال آینده در صورت تغییر نکردن برنامه های کشوری نسلش منقرض میشه!
البته امیر حسین جان وضع پلنگ اینقدر ها هم خراب نیست.اگه دست شکار کشها و بعضی گله دارهای نا آگاه از منابع طبیعی کوتاه بشه فعلا می شه امیدوار بود آخرین گربه بزرگ ایران به زندگیش در حیات وحش این کشور ادامه بده.به شرطی که دوباره پلنگ ندیم به پوتین مفتخور که ببر سیبری مریض قالبمون کنه!! که تو باغ وحش بمیرن و بعد هم کی بود کی بود من نبودم.Khansariha (226)
منم با دوستمون موافقم وضع پلنگ انقدر ها هم خراب نیست.توی جنگلهای ما که پلنگ پر هستش.حتی من یه دفه 3 تا دیدم مادر با دوتا توله تک و تنها بودم چنان نعره زد که نزدیک بود سکته کنم.ولی بخیر گذشت.Khansariha (8)
اگه بخوان واقعا می تونن نسلش رو حفظ کنن ، نمونه بارز : یوز پلنگ ایرانی

2 ، 3 نفر رو میشناسم که برای قارچ میرن درفک ، همشون وجود پلنگ در اطراف درفک رو تایید می کنن .

همین چند سال پیش هم یه چوپان بزش رو بعد از چند روز ، مرده روی درخت پیدا کرده بود !Khansariha (219)
سلام
ايران باز هم دست از احياي ببر مازندران بر نداشته .اين بار قصد داره 4 ببر از روسيه بگيره پلنگ به جاش بده .با توجه به اينکه منطقه در نظر گرفته شده براي ببر ها که قسمتي از ميانکاله ميباشد ، طعمه و قلمرو کافي براي 1 جفت ببر را هم ندارد ، واردات 4 ببر عاقلانست ؟ آيا هيچگونه برنامه ريزي خردمندانه اي صورت گرفته ؟ يا قراره سرنوشتي مشابه آن 1 جفت ببر باغ وحشي داشته باشند ؟ تازه يک خبر خيلي بد تر اين که مي خوان اين بار شير ايراني رو هم احيا کنن !!!!! از هندوستان هم قراره وارد بشه . از جنگل گير . و در مقابل قراره يوز ايراني هم در هند احيا بشه ! به جاي اينکه گربه پالاس و گربه شني و پلنگ رو از خطر انقراض نجات بدن ، ميخوان روياي احياي ببر و شير رو محقق کنند و آنچه مسلم است اين است که به دليل فقدان پشتوانه علمي ، مجددا"سرمايه هاي بسياري به هدر خواهد رفت . اگر اين سرمايه در راه محافظت هرچه بيشتر از مناطق حفاظت شده اي که پلنگ ايراني هنوز در آنها يافت ميشه خرج شود ، باز هم آمار نا اميد کننده اي از ميزان مرگ و مير پلنگ ايراني به دست شکارکش ها به گوش مي خورد ؟ با اين سرمايه حتي مي توان مناطق آزادي که داراي پتانسيل کافي ميباشند را به مناطق حفاظت شده تبدیل کرد.
خوب طفلک عمو پوتین پلنگ دوست داره چی کار کنه بدبخت؟؟ یکی نیست بگه بابا تو میانکاله حداقل 10 تا روستا هست که ساکنینش به دامداری و کشاورزی مشغولن.حیوان علفخوار وحشی که طعمه ببر باشه آنچنان جمعیتی تو منطقه نداره.اونوقت چطور میشه ببری که 3 متر طولش هست،قلمرو بسیار بزرگی می خواد و متاسفانه!!! شناگر خوبی هم هست و راحت می تونه از اونجا خارج بشه آورد و بی درد سر ول کرد تو اون منطقه؟
این فقط سرنا رو از سر گشادش نواختنه.برای روسها پلنگ می شه و برای ما پوست ببر مرده!! اگه راست می گن زیستگاه های طبیعی پلنگ رو مورد محافظت و بررسی علمی قرار بدن.حداقل این پلنگ "ایرانی" هست نه ببر "سیبری" که با ببر کاسپین فقط در ببر بودن مشترکه.Khansariha (226) جالب اینجاست که یکی از عوامل اصلی انقراض ببر در ایران به جز شکارکشهای قاجاریه همین روسها بودن که در زمان اشغال ایران تفریحشون شکار ببر بود.توی ترکمنستان و آسیای میانه هم اینا نسل ببر رو برانداختن.
با سلام
دوستان عزیز یه سر به سایت خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران بزنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یه یادداشتی آقای عباس محمدی از کوهنوردان قدیمی بر علیه مستند های آقای اینانلو نوشته.. بنده بنا بر تکلیف به عنوان شاگرد استاد اینانلو یه قلمی بر یاداشت ایشون به صورت جدا گانه زدم.
لطفا مطالعه کنید و نظراتتونو در سایت ایرن بنویسید.
تیغ براKhansariha (8)
استاد شکارگر عزیز سایتش در دسترس نبود؟Khansariha (226)حالا این کوهنورد قدیمی از جناب اینانلو چه بدی دیده که به ایشون حمله کرده؟واقعا مثل ایشون چند تا تو کشور داریم؟Khansariha (367)
سلام .
برای بار دوم در زندگیم اتفاق نادری رو دیدم که ممکنه با مطرح کردنش باز هم جنجالی در این تاپیک صورت بگیره . من می گم . باور کردید که هیچ ، نکردید هم سرتون سلامت ! فقط دعوا مرافه نکنید
تاریخ 28 فروردین ، ساعت حدود 3 بعد از ظهر بود که توی یه منطقه باغی شاهد جفت خوردن 2 تا کلاغ ابلق بودم . رفت و امدی تو منطقه نبود . فقط حدود 100 متر اونطرف تر دو نفر داشتن سبزی وحشی میچیدند . متاسفانه 5 ثانیه بیشتر فرصت نبود و نشد فیلم و عکسی بگیرم .پارسال هم همین موقع ها بود با اقای نظری تو کوه ساعت 6 صبح همین اتفاق رو مشاهده کردیم . به نظر من این فقط حرف مردمه که میگن هیچ مستندی تا به حال تهییه نشده که در اون جفت گیری کلاغ ابلق مشاهده بشه .
فواد جان این جفت گیری کلاغ را منم چند روز پیشها روی دکل بلند برق دیدم (با دوربین ) ولی بقدری کوتاه بود که اولش فکر کردم دارند دعوا میکنند ولی این اتفاق معمولا در دور دستها میافته و برای همین جلوی دید قرار نمیگیره . Khansariha (214)
لینک مرجع