انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بله متاسفانه توی افریقا و اغلب جاهای دیگه هم شكارچيان غيرمجاز (illegal hunters) هستند که خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد میکنند اینها همون شکارکشها و افتهای محیط زیستی هر جامعه میباشند. Khansariha (214)
(2012-06-09 12:40 PM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان بارها و بارها در مورد فرق شکارچی و شکارکش و ... صحبت شده. همه می دونین که من هم مخالف شکار به روش قانونی و اصولی نیستم. ولی مسئله ای که اینروزا واقعا آزارم میده اینه که آیا واقعا حیات وحش امروز ایران تحمل ادامه شکار چه قانونی چه غیرقانونی داره؟ خودمون رو گول نزنیم و فورا هم جبهه نگیریم که ما قانونمندیم و مطلع و... من واقعا می خوام بدونم الان وضع محیط زیست ایران به صورتی هست که شکار توجیهی داشته باشه؟ یادمون باشه داریم در مورد یه چرخه صحبت می کنیم که به شدت اوضاع وخیمی داره و شاید همون حیوون پیر تروفه بتونه چند صباحی یه جانور شکارچی راس هرم رو نگه داره. شاید لازم باشه کلا در مورد شکار در ایران فعلا بازنگری جدی صورت بگیره.

با سلام....

دکتر جون درمورد حرفت خیلی فکر کردم و به نظر بنده هم اصلا حیات وحش و طبیعت وضع خوبی نداره و یا اینده ی خوبی نمیتونه داشته باشه،حداقل برای چهارپا و ..!
محیط زیست هم اصلا کار خاصی انجام نمیده!الان برای پروانه ی پرنده 40 هزار تومن و پروانه ی چهارپا از 100 تا پروانه ی ویژه برای خارجیها تا ملیون ها تومن هزینه اخذ میکنه ، با این کارش شکار قانونی میشه ولی باید در نظر گرفت که آیا قانون همیشه میتونه مفید باشه یا به نفع تفسیر میشهKhansariha (226)!

با شکاربان های زیادی صحبت کردم و همیشه بندگان خدا از کمی دستمزد و مزایای حقوقی و همچنین جرایم مربوط به برخورد با شکارچی ها گله داشتند ولی خب چه میشه کرد....من منکر کارهایی که اداره محیط زیست انجام میده نمیشم و حتی دیدم توی فصل سرما با هلیکوپتر برای اهوها علوفه اوردند ولی فقط همین....

با بچه های شکارچی خارج از کشور در تماسم و اونجا واقعا از لحاظ محیط زیست مشکلی ندارن...هم شکار میرن و هم طبیعت را حفظ میکنند!

بگذریم ولی با توجه به این نحوه ی شکار بی رویه در کشور ما فقط میتونیم نفس خودمون را کنترل کنیم و سعی کنیم شکارمون روی اصول باشه و........

[تصویر: 62685_224313611010949_830835dd736_n.jpg]

موفق باشیدKhansariha (8)
دوستان اگر مثل عكس بالا در ايران اتفاق بيفته تمام ماشينها مسابقه مي زارن ببينند كدوم يكي مي تونه بيشتر جوجه ها رو له كنه در ضمن با اون مرغابي خدا زده هم يه شام خوب درست مي كردند.
(2012-06-09 11:47 PM)smails نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان اگر مثل عكس بالا در ايران اتفاق بيفته تمام ماشينها مسابقه مي زارن ببينند كدوم يكي مي تونه بيشتر جوجه ها رو له كنه در ضمن با اون مرغابي خدا زده هم يه شام خوب درست مي كردند.

اگه شوخی بود که هیچ....ولی اگه جدی گفتی واقعا برای این تفکر و نگرش شما متاسفم

چرا ما هنوز که هنوزه خودمون رو از دیگران کوچکتر میبینیم...یا حداقل دیگران رو از خودمان خیلی بزرگتر میبینیم؟

راستی یه سوال...به نظرتون آیا وسط شهر یه اردک با 6 تا جوجه میتونه زندگی کنه ...؟؟؟ حالا عبور از خیابانشش به کنار....

چرا ما انقدر بعضی عکس ها رو زود باور میکنیم؟
[تصویر: 487146.jpg]
جناب اسی جونKhansariha (8)
بله در شهر اردک با جوجه اش می تونه زندگی کنه .این عکس حتی کلیپش هم موجود هست و خیلی مسئله پیچیده ای نیست که غیر قابل باور باشه.من بارها و در جاهای مختلف این قضیه رو با چشم خودم دیدم. یه نکته دیگه ما در رفتارهامون چه خوشمون بیاد چه نیاد ایراد داریم. بهتره خودمون ایرادهامون رو بگیم و قبول کنیم تا بتونیم اصلاحش کنیم.مخصوصا در برخورد با حیوانات و حیات وحش ما مشکلات فرهنگی و ریشه ای داریم که به قول آقا امین عزیز کار فرهنگی زیادی لازم داره. با انکار مشکلات مشکلی حل نمی شه و با حلوا حلوا گفتن هم دهن شیرین نمی شه.
در کشور ما یه خرس که وارد شهر میشه اولین اقدامی که مردم عادی انجام میدن با سنگ و چوب بهش حمله می کنن و بعد از جری کردن حیوان توسط مردم عادی، افراد دست اندر کار به جای بیهوش کردن حیوان با تفنگ مخصوص با اسلحه جنگی حیوان رو می کشن! در حالی که بارها دیدیم در کشورهای پیشرفته با فرهنگ سازی چه طور این مشکلات رو حل می کنن. نه این که بخوام بگم اونجا بهشت برینه. ولی حداقلش اینه که اونجا وقتی مشکلی هست قبول می کنن که"مشکل هست" و با پاک کردن صورت مسئله خودشون رو راحت نمی کنن.
درکشور ما هم اگر کار فرهنگی بشه مطمئنا جواب میده. مگه همین پارسال نبود که یک ماهیگیر در شمال بعد از اینکه دید یه فک خزری داخل تور افتاده اونو برخلاف رویه رایج(که کشتن حیوون بیگناه بوده) می بره و تحویل محیط زیست میده؟ این یعنی این ماهیگیر به واسطه تبلیغات و آموزش درست " آگاه" شده و وظیفه انسانی خودش رو به بهترین نحو انجام داده. و یا در یه مورد دیگه همین اواخر یه پلنگ در تله ای که کشاورزی برای گرازهای مزاحم گذاشته بودن می افته،کشاورز به حفاظت محیط زیست خبر میده ولی متاسفانه تا اونا برسن پلنگ مرده بوده. نفس این که کشاورز و ماهیگیر و روستایی و شهری ما به اون درجه از آگاهی برسن بسیار زیباست. ولی برادر من با کتمان زشتیها کسی آگاه نمی شه تا خودش رو اصلاح کنه.
من شاید خیلی با اون مسئله ای که دوست عزیزمون smails گفتن موافق نباشم ولی این طوری که شما هم عنوان می کنی که انگار ما هیچ مشکلی نداریم و همه جا گل و بلبله قابل قبول نیست.Khansariha (8)
والا منم نمیگم اینجا گل و بلبله....من میگم به جای اینکه به فکر درست کردن اشکالات باشیم داریم اونا رو بزرگتر جلوه میدیم.....این درست نیست

آقا درسته فرهنگ رانندگی در ایران پایینه...ولی مگه رانندگان ایرانی کیان؟
از فضا که نمیان
خود ما هستیم...من و شما و پدران و مادران ما...اگه پدر من به من یاد بده که وقطی سوار میشم کمربند ببندم..اگه شما به فرزندتون یاد بدید که مثلا تو فصل زادو ولد شکار نکنه..اگه اگه اگه....اونوقته که ایران آباد و با فرهنگ میشه......راستی دوست عزیز من زندگی اردک و جوجه هاش رو در شهرای شمالی دیدم...اتفاقا خیلی باحالن...زندگیشون یه چیزی تو مایه های کبوترای تو میدان های شهرا بود....کسی کاری به کارشون نداشت..تازه ماییه سرگرمی بچه ها هم بودن..گردشگرا هم بهشون غذا میدادن

ما نباید همه چیز رو 0 یا 100 ببینیم....بلکه باید با اعداد مابین 0 تا 100 هم نمره بدیم

دوست عزیز به نظرتون آیا همین پلیسی که در عکس داره اردک ها رو از خیابان عبور میده وقتی مثلا به یه مجرم سیاه میرسه هم همینطور با متانت برخورد مکینه؟....فکر کنم کلیپ های زیادی در مورد برخورد های نژادپرستانه پلیس های غرب با مجرمام باشه

ببخشید که بحث باعث انحراف موضوع تاپیک شد...

موفق و موید باشیدKhansariha (8)

یا علی
آقا دمت گرمKhansariha (8) منم همین رومی گم! میگم نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی. اعتدال بهترین چیزه.ما نه بدترین هستیم نه بهترین ولی باید سعی کنیم برای بهتر شدن.
در ضمن صحبتای من کجاش حمایت از غرب بود؟؟ یا اصلا مگه من غربی ام که باید ناراحت بشم برای کلیپ های نژاد پرستی غربیا؟Khansariha (219)
من یه ایرانی ام و دوست دارم کشور خودم بهترین بشه در این راه اگه رفتار درست رو از هر ملتی ببینم الگو قرار می دم و رفتار غلط رو هم از هر ملتی حتی خودمون زشت می دونم.
در جواب شما ممکنه که این پلیس در برخورد با یه فرد سیاه هم رفتار محترمانه نشون بده یا نه بسیار وحشیانه رفتار کنه.ولی این بحث به اینجا چه ربطی داره؟
من می گم"رفتار و اخلاق درست" در این لحظه توسط این آدم داره انجام میشه.اگه من هم کار خوب رو یاد بگیرم بده؟ یا چون این آدم غربی هست من باید برخلاف اون عمل کنم؟ آیا جهت های جغرافیایی ملاک خوب و بد بودن انسان هاست؟Khansariha (226)
نقل قول :در ضمن صحبتای من کجاش حمایت از غرب بود؟؟ یا اصلا مگه من غربی ام که باید ناراحت بشم برای کلیپ های نژاد پرستی غربیا؟

به خدا من همچین جسارتی نکردم...منظورم فقط یه مثال بود

اگه حرفم بد بود شرمنده

یا علی
دوستان من اين حرفو كه زدم به خاطر اين بود كه مثل اين رو ديده بودم.داخل جاده سروستان به طرف خرامه يه جاي معرف هست كه اكثر استان فارسي ها انجا رو مي شناسند(گردنه غنيبي).ما داشتيم با ماشين از اونجا رد مي شديم كه ديديم يه 15 تايي جوجه كبك با يه كبك ماده دارن از جاده عبور مي كنند كه يه دفعه يه پيكان با سرعت اونارو زير گرفت و بعدشم پياده شد و جوجه هايي رو كه له و زخمي شده بودنو با دست سرشون رو كند و برد داخل ماشين.باباي ما هم كه اعصابش خورد شده بود از ماشين پياده شد و هر چي از دهنش درامد بهش گفت. اخه اينم بهش ميگن فرهنگ.حالا اينها به كنار شما خودتون نگاه كنيد هر جاي ايران مردم چهارتا جوجه پرنده رو ببينند فورا مي دوند دنبالشون واونارو مي گيرند و مي برند خونه هاشون كه به اصطلاح نگه داري كنند دريغ از اينكه يكي از جوجه ها زنده بمونه.حالا شما داريد مي گيد كه من فرهنگ و شخصيت خودمو پايين اوردم اقا واقعيت تلخه كجاي ايران به محيط زيست اهميت ميدن شما هر جايي از بيابون يا كوه يا هر جاي ديگه كه بريد مي بينيد درخت هارو سوزندن يه عالمه اشغال ريختن همين چيزا طبيعت رو از بين مي بره.
(2012-06-10 11:26 AM)esijoon نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقل قول :در ضمن صحبتای من کجاش حمایت از غرب بود؟؟ یا اصلا مگه من غربی ام که باید ناراحت بشم برای کلیپ های نژاد پرستی غربیا؟

به خدا من همچین جسارتی نکردم...منظورم فقط یه مثال بود

اگه حرفم بد بود شرمنده

یا علی
اختیار داری برادر عزیزم. دشمنت شرمنده باشه.منم به هیج وجه تو این بحثا ناراحت نمی شم.Khansariha (8)Khansariha (8) مخلصیم.

smails عزیز می دونی چرا اینجور شده؟ برای اینکه ما همه بی تفاوت شدیم.اگه وقتی چنین رفتاری می بینیم بهش اعتراض کنیم اونوقت این رفتارهای زننده به اسم همه نوشته نمی شه. واقعا کار پدر محترم شما جای تقدیر داره ولی ای کاش همه مون در قبال این رفتارها ساکت نمی نشستیم. متاسفانه اینقدر سر در گریبان فرو بردیم که نمی بینیم با دست خودمون داریم محیط زندگیمون رو نابود می کنیم.من دریای خزر رو وقتی بچه بودم به یاد دارم الان هم می بینم. در خوشبینانه ترین حالت 40 سال کار می بره تا برگرده به وضع 20 سال پیش.بارها گفتم تا روزی که بحث های زیست محیطی در این کشور جزو امور لوکس به شمار میره وضع بهتر نمی شه.
لینک مرجع