انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
عالی بود اما همه این حرفها فقط خواندن یاسین است در گوش....
طاعون نیمی از کل و بزهای ده بهار زنجان را کشت

با پیدا شدن لاشه های جدید، تعداد تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم به حدود 50 درصد جمعیت کل و بزهای وحشی موجود در دربند ده بهار این منطقه رسید.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: نهم شهریور جاری پنج لاشه، یازدهم هفت لاشه، دوازدهم 11 لاشه، سیزدهم 18 لاشه، چهاردهم 12 لاشه، بیستم و بیست و یکم 12 لاشه، بیست و دوم 9 لاشه، بیست و سوم 9 لاشه و بیست و چهارم پنج لاشه، بیست و پنج نیز هشت راس در دربند ده بهار این منطقه یافت شد.

ناصر جعفری با بیان اینکه منبع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم تاکنون مشخص نشده است، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع سریع این بیماری به سایر کل و بزها، لاشه های تلف شده همان لحظه به صورت اصولی و بهداشتی توسط اکیپ های جستجو معدوم می شوند تا اثری از آنها باقی نماند.

بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک فقط در دربند ده بهار منطقه شکار ممنوع خرمنه سر مشاهده شده و با توجه به زیست قریب 200 راس کل و بز در این دربند، کنترل و مهار هرچه سریعتر این بیماری بسیار ضروری به نظر می رسد.

دربند ده بهار، باتلور، جمال آباد و پاسار، زیستگاه کل و بز در این استان است و اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان زنجان تلاش دارند این بیماری به سایر دربندها و زیستگاه های حیات وحش استان سرایت نکند.

منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم که از آبان سال 81 جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود 77هزار و 885 هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از 300 تا دو هزار و 800 متر است.

حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم ها است.

این منطقه دارای گونه های گیاهی مختلف نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.

براساس آخرین سرشماری انجام شده در زمان حاضر قریب یک هزار راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم زیست می کند.
موجودات دریایی عجیب درکالیفرنیا+تصاویر

به گفته دیوید بادر، مدیر آموزشی آکواریوم «پاسیفیک این لانگ بیچ» (Pacific in Long Beach) این موجود دریایی با نام علمی «وِلِلا وِلِلا» به ستاره دریایی شباهت دارد اما ستاره دریایی نیست. نام دیگر این موجود «ملوان بادنورد» است، زیرا این موجود باله‌ای آبی‌رنگ برجسته‌ای بر پشت خود دارد. خود این موجود بیضی‌شکل از یک‌کف‌دست کوچک‌تر است.

بادر در ادامه می‌گوید: با تغییر جریان‌های دریایی و جریان باد، این موجودات نیز به‌جای حرکت به‌سوی دریا به سمت ساحل کشیده می‌شوند. این موجودات برای گرفتن غذای خود نیش می‌زنند اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا نیش آن‌ها آن‌قدر قوی نیست که بتواند ‌به پوست بدن نفوذ کند.

پلانکتون‌ها و تخم ماهیان منبع تغذیه وِلِلا وِلِلا محسوب می‌شوند. این موجود کوچک به کمک شاخک‌های آویزان خود از بدن ستاره مانندش شکار می‌کند. جالب است بدانید آن‌ها باله‌های بادبان مانند خویش را باز می‌کنند تا به کمک جریان‌های دریایی و باد جابجا شوند. از فاصله دور مانند حباب روی آب ‌دیده می‌شوند غیرقابل تشخیص‌اند. عمر این موجودات بر روی بستر ساحل چندان زیاد نیست و پس از مدتی رنگشان می‌پرد و باله بادبان مانندشان تنها چیزی است که از آن‌ها باقی می‌ماند.

اولین بار این موجودات در ساحل واشنگتن و اورگون رؤیت و تا نیمه ماه جولای به‌ سان‌فرانسیسکو رسیده بودند. بااین‌حال بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که چنین موجودی روی زمین وجود دارد.

تصویر سومی روببینید خیلی قشنگه منم ک عاشق

[تصویر: 314478_380.jpg]

[تصویر: 314479_968.jpg]

[تصویر: 314480_331.jpg]

[تصویر: 314481_952.jpg]

[تصویر: 314482_406.jpg]
سلام دوستان و سروران عزیز.جسارت نباشد قبلا هم عرض کردم ...اما خواهش می کنم برای رکورد زدن از جان پرنده ها مایه نگذاریم شلیک به گله پرنده ها کار خیلی بدی هست چون تعدادی را در جا میکشد و باعث زخمی و زجر کش شدن تعداد زیادتری می شود.این کار از کمین کردن برای شکار پرنده ها هم بدتر هست.خود بنده وقتی فیلمهایی را میبینم که مثلا تعدادی کبوتر یا مرغابی زنده یا پرنده های مصنوعی و غیر واقعی را در جایی قرار میدهند و دانه به دانه پرنده ها را قتل عام می کنند یا برای رکورد زنی به گله پرنده ها شلیک می کنند و مثل باران پرنده ها از آسمان میریزند اشک در چشمانم جمع می شود.امتیاز پرنده داشتن بال و پرواز هست و امتیاز شکارچی داشتن اسلحه و هر کار اضافه که این موازنه را برهم زند درست نیست.بازهم تمنا می کنم برای اثبات مهارت در تیراندازی یا پر کردن فشنگ به گله پرنده ها تیراندازی نکنید.تفاوت زیادی هست بین یک شکارچی با مرام و قاتل حیات وحش.متشکرم Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
عکس: حفاظت پلیس از تخم لاکپشت ها

تصویری عجیب در مکزیک؛ حفاظت سربازان از تخم لاکپشت ها.

[تصویر: 21707_301.jpg]
موجود عظیم الجثه شبیه مارمولک در شرق آسیا+عکس



این مارمولک که تا نزدیک دومتر طول می تواند رشد کند در چین تحت حفاظت است اما در عین حال به صورت رسمی در رستوران ها غذای تهیه شده از گوشت این موجودات عرضه می شود. گوشت این جانور کیلویی 300 دلار قیمت دارد. در تبلیغات رسمی توریستی در چین این غذا از جمله جاذبه های توریستی معرفی می شود و گفته می شود که مصرف آن برای پوست و قلب مفید است.

[تصویر: 133186_119.jpg]

[تصویر: 133187_514.jpg]
این حیوان نر حامله می شود + عکس


طول بدن اسب‌های دریایی از ۱۶ میلی‌متر تا ۳۵ سانتی‌متر متغیر است. مشخصه ویژه این نوع ماهی‌ها این است که آن‌ها از جمله معدود ماهیانی هستند که در آن‌ها جنس نر حامله می‌شود.

[تصویر: 15-9-29-1645201248510_629.jpg]

نوع ماده این حیوان تخم‌های خود را در کیسه نوع نر می‌ریزد و در همانجا نوزادان از تخم بیرون می‌آیند که به شکل اسبهای دریایی کوچک می‌باشند. طول مدت حاملگی در اسب دریایی بین ۱۰ روز تا ۶ هفته متغیر است.

[تصویر: 15-9-29-1645371248511_442.jpg]

تک همسری در برخی از گونه‌ها، از جمله دیگر خصوصیات غیر عادی اسب‌های دریایی می‌باشد.
کشف اولین لاک‌پشت درخشان جهان+عکس


اين لاك‌پشت كه خصوصيت بيوفلورسنت دارد نور خورشيد را جذب كرده و با رنگ‌هاي سبز،قرمز و نارنجي زير آب مي‌درخشد. پيش از اين موجودات دريايي ديگر مانند ماهي‌ها با اين خصوصيت كشف شده بودند اما براي نخستين بار است كه يك لاك‌پشت با اين خصوصيت ديده شده است.

[تصویر: 316973_553.jpg]
مارمولکی که 3 دم دارد +عکس


دم مارمولک‌ها در هنگام فرار از دست شکارچیان کنده می‌شود و برای دقایقی تکان می‌خورد و شکارچی را به اشتباه می‌اندازد تا مارمولک فرصت فرار داشته باشد. با گذشت زمان، دم دیگری که به جای استخوان از جنس غضروف است در محل دم قطع شده خواهد رویید. گرچه رویش 2 دم به جای دم قطع شده گاه رخ می‌دهد اما رویش 3 دم اتفاقی نادر است.

[تصویر: 46648_570.jpg]

[تصویر: 46649_249.jpg]
کشف ماهی راه رونده و میمون عطسه‌کن +تصاویر


بیش از 200 گونه جانوری عجیب در ارتفاعات شرقی هیمالیا و دریاچه‌های آن کشف شده است که "ماهی راه رونده" و "میمون عطسه‌کن" نمونه‌هایی از این جانوران هستند.

[تصویر: 318352_319.jpg]

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ محققان مرکز حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در حال انقراض – WWF – تحقیقاتی جامع در کشورهای بوتان، شمال هند، نپال، شمال میانمار و جنوب تبت انجام دادند تا فهرستی کامل از گونه‌های در معرض خطر در این مناطق تهیه کنند. در این فهرست که نام بیش از 200 جانور و گیاه مختلف را دربر می‌گیرد، دو مورد از بقیه عجیب‌تر هستند. ماهی راه رونده که آبی رنگ است، سری شبیه به مار دارد و می‌تواند بیرون از آب نیز تنفس کند. این ماهی تا 4 روز بیرون از آب زنده می‌ماند و اگر زمین به اندازه کافی مرطوب باشد تا 400 متر دورتر می‌رود.

[تصویر: 318351_269.jpg]

دانشمندان پیش از این نیز موفق به کشف نوعی میمون در شمال میانمار شده بودند که به دلیل شکل بینی رو به بالایی که دارد، هنگام بارندگی مدام عطسه می‌کند. این میمون‌ها اغلب در روزهای بارانی گوشه‌ای می‌نشینند و سر خود را در زانو فرو می‌برند تا از عطسه‌های مکرر در امان باشند.

[تصویر: 318350_674.jpg]

دانشمندان در سال‌های 2009 تا 2014 (1387 تا 1393) 211 گونه جدید جانوری شامل 133 گیاه، 26 نوع ماهی، 10 گونه دو زیستان، 39 گونه مهره‌داران، یک خزنده و یک پستاندار کشف کردند.

[تصویر: 318349_424.jpg]

[تصویر: 318348_775.jpg]

[تصویر: 318347_241.jpg]
لینک مرجع