انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با حرف دوست عزیز ، مانی موافقم.

به تصاویر توجه کنید.

[تصویر: Picture_218.jpg]

[تصویر: Picture_219.jpg]

لازم به ذکره که تمامی طول رودخانه و کوهپایه(هرجا که پای توریست ها بهش رسیده) این منطقه زیبا که امام زاده ابراهیم نام داره به همین صورته که در عکس می بینید!!

یکی از زیبا ترین محل های توریستی گیلان به چه روزی افتاده!!Khansariha (367)
با سلام
ممنون از پیشنهاداتتون.انصافا حفاظت از محیط زیست حلقه مفقوده فرهنگ عمومی ما در طبیعت گردیها و تفرجهاست.
اگر خدا بخواد و دوستان همراهی کنن قصد داریم این مجموعه رو به ثبت برسونیم که یکی از راههاش میتونه تشکیل NGO باشه.جوانب امر در حال بررسیه.ان شاالله خبرها رو بهتون میرسونیم
با سلام . دوستان با ديدن طبيعت زيباي كشور خودمون و اين عكس ياد دوراني افتادم كه ژاپن بودم واقعا طبيعت زيبايي داره . اين شكوفه هاي گيلاس هستن . بقيه مطلب چون طولانيست لينك ميزارم خودتون ببينيد.(درخت گيلاس و انواع آن در ژاپن)
[تصویر: 800px_Yoshino_Sakura_Tidal_Basin_DC.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقا سعید آری گاتوKhansariha (8)

خیلی دلنشینه،البته ناگفته نمونه ایران خودش یه دنیایی داره واسه خودش ولی تبلیغاتش کمه!

شما کوه فوجی را مقایسه کن با دماوند!Khansariha (219) توی دنیا همه اسمه کوه فوجی را بلدن ولی دماوند..... در صورتیکه دماوند کجا و فوجی کجا خخخخخخخخ

یا همین باغهای گیلاسشون کجا و بهار نارنج شیراز کجاKhansariha (8)به به بوی عید داره میاد،طبیعت داره زنده میشه و مهدی جان اماده باشیم برا گیاهان دارویی و معرفیشون به دوستانKhansariha (8)

برا اینکه تاپیک به انحراف نره یکی از گونه های در حال انقراضKhansariha (8)توضیحات تکمیلی با استاد سعید

[تصویر: 426284_290101731052812_100001589639093_8...4960_n.jpg]
دکتر جان به روی چشم اتفاقا برای اون تاپیک گیاهان دارویی باید یه کم وقت بذاریم تا مطلب جمع کنیم.
ولی خوب ژاپن واقعا طبیعت زیبایی داره و مهم تر از اون مردمی که به طبیعت احترام می ذارن.الان ما که به دماوند نزدیکیم در سال شاید دو سه روز بتونیم دماوند رو ببینیم از بس کثافت تو هواست.ولی فوجی در تمام سال دیده می شه.یا همین شکوفه های گیلاس که در ژاپن براش فستیوال برگزار می کنن.ما چه کار می کنیم؟؟با احترام به نظر شما این که چی داریم مهم نیست مهم تر اینه که چطور نگهداریش کنیم و اونرو به بقیه ارائه بدیم.فعلا که اصلا وضع خوبی در زمینه حفظ محیط زیست و اکو توریسم(بهتر بگم هیچ نوع توریسم!!) نداریم.بهتره تعصب رو کنار بذاریم و واقعیتها رو ببینیم.بحث دولت هم نیست خود ما به عنوان مردم و ملت بیشترین قصور رو می کنیم.یادتون می آد چند سال پیش کره ای ها برای مسابقه فوتبال اومده بودن بعد از بازی زباله ها رو جمع کردن و با خودشون بردن؟مگه دولتشون اومد جمع کرد؟؟ خوب اونه که الان کره نیم وجبی تمام جنگلهاش رو احیاء کرده و ما به سلامتی در از بین بردن جنگل و محیط زیست اگه در دنیا اول نباشیم به هر حال کلی حرف برای گفتن داریم.Khansariha (226)
با سلام . دكتر جان شرمنده من كار داشتم تازه پستت رو ديدم . من ديدم چشماتون يه جوريه !!!!!!!!! پس شما هم بله..... (دومو آريگاتو ) عرض به خدمتت كه تمام صحببت در مورد ايران درسته و ناراحتي ما هم همينه خيلي از ما از قطب شمال آگاهيمون بيشتر از كشور خودمونه اينجاست كه بايد تاپيك ايران شناسي رو فعال كرد . در مورد شيراز كه نگو من يكسال كامل شيراز بودم و از نزديك باهاش آشنا هستم خوش بحال بچه هاي شيراز 2 ماه ديگه مستن از بوي بهار نارنج . در مورد پليكانهاي زيبا هم چشم . صحبتهاي آگاهانه ganymede74 هم كه جاي خود داره ممنون . چي بگيم كه تف سر بالا نباشه . بي خيال مثل اينكه سايت خيلي كار داره . دم شما گرم Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
منطقه شکار ممنوع تا چه حد محدودیت برای شکار کش ها ایجاد میکنه؟(شکار کش های محلی)

تاثیری در جلوگیری از شکار غیر قانونی نسبت به مناطق معمولی داره؟

با توجه به این که منطقه ما هیچ حیوان حلال گوشتی( کفتر - کبک و ... ) جز قرقاول برای شکار کردن نداره ، میشه شکار ممنوع کردش؟



وضع قرقاول ها با اومدن تفنگ های تازه جواز شده خیلی خراب میشه !Khansariha (367)
دیدی کوردوبا جان تازه رسیدی به حرف من!! Khansariha (8) چرا اون منطقه حیوان حلال گوشت نداره؟اونجا که پرنده های آبی مثل اردک و چنگر و غاز زیاده.قرقاول رو اگه یه 10 سال بهش فرصت داده بشه دوباره بر می گرده به جمعیت مناسب.
در مورد منطقه شکار ممنوع اگه درست حفاظت بشهKhansariha (226) می تونه تاثیر بسیار زیادی داشته باشه.
(2012-03-10 01:33 PM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدی کوردوبا جان تازه رسیدی به حرف من!! Khansariha (8) چرا اون منطقه حیوان حلال گوشت نداره؟اونجا که پرنده های آبی مثل اردک و چنگر و غاز زیاده.قرقاول رو اگه یه 10 سال بهش فرصت داده بشه دوباره بر می گرده به جمعیت مناسب.
در مورد منطقه شکار ممنوع اگه درست حفاظت بشهKhansariha (226) می تونه تاثیر بسیار زیادی داشته باشه.

10 سال اگه به قرقاول فرصت بدن به جرات می تونم بگم مثل سیاه سرت زیاد میشه!!

دوستانی که در مورد نحوه شکار ممنوع کردن یه منطقه اطلاعاتی دارن ما رو مطلع کنن(چه کارهایی باید بکنیم تا منطقه شکار ممنوع بشه؟)
درگیری محیطبانان پارک ملی گلستان با یک گروه شکارچی متخلف منجر به زخمی شدن یکی از محیطبانان این پارک ملی و بستری شدن وی در بیمارستان شد.محیط بان پارک ملی گلستان
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان، این درگیری حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته (شنبه، ۵ فروردین ۹۱) در نزدیکی پاسگاه «سولگرد» پارک ملی گلستان روی داد.

شب گذشته یک گروه شش نفره از شکارچیان متخلف با به همراه داشتن سه اسلحه به صورت غیرمجاز وارد پارک ملی شده بودند. این گروه هنوز موفق به انجام شکار نشده بودند که به کمین محیطبانان پارک ملی برخورد کردند.

محیطبانان پارک ملی به محض مشاهده این شکارچیان فرمان ایست می دهند و خواستار متوقف شدن شکارچیان می شوند. اما یکی از این افراد با استفاده از اسلحه تک لول ساچمه زنی، از فاصله سه متری «ابوالفضل جلالی»، یکی از محیطبانان را هدف قرار می دهد.

در این واقعه، محیطبان جلالی از ناحیه شکم دچار آسیب می شود. او هم اکنون به بیمارستانی در شهر بجنورد منتقل شده است و در لحظه تنظیم این خبر، تحت عمل جراحی قرار دارد.

محیط بانان موفق به دستگیری چهار نفر از این گروه شدند اما دو نفر دیگر، از جمله ضارب، در حال حاضر متواری هستند. با این حال با اعترافات دستگیر شدگان، ضارب اصلی شناسایی شده است. گفته می شود که این فرد از شکارچیان سابقه دار منطقه است که تاکنون چندبار به دلیل شکار غیرمجاز دستگیر شده است.
هم اکنون جستجو برای یافتن ضارب متواری ادامه دارد.
عمل جراحی محیطبان «ابوالفضل جلالی راد» که شب گذشته در درگیری با شکارچیان متخلف در پارک ملی گلستان مجروح شده بود به پایان رسید و این محیطبان هم اکنون به هوش آمده است.
این گزارش می افزاید: اولین عمل جراحی محیط بان «ابوالفضل جلالی راد» که شب گذشته(شنبه، ۵ فروردین ۹۱) در درگیری با شکارچیان متخلف در پارک ملی گلستان مجروح شده بود با موفقیت به پایان رسید و حال عمومی این محیطبان هم اکنون رضایت بخش است .
دکتر اکبری پزشک معالج محیط بان مجروح گلستانی اعلام داشت : پس از معاینه محیط بان مجروح و عکسبرداری از شکم او، متوجه وجود ۵۸ ساچمه در شکم این محیطبان شده است که پس از عمل جراحی اول، هشت ساچمه از بدن این محیط بان خارج گردیده است.
این پزشک معالج می گوید که دو ساچمه در کبد و شش ساچمه به روده این محیطبان اصابت کرده است و مابقی ساچمه ها در قسمت ماهیچه ها ی زیر پوست ناحیه شکم و سینه قرار گرفته اند که خارج کردن تمامی ساچمه ها نیازمند انجام چند عمل جراحی دیگر است.
هم اکنون برابر نظر این پزشک معالج، حال عمومی محیط بان جلالی راد پس از عمل جراحی مساعد است .
ساعت بیست و یک شب پنجم فروردین ماه ۱۳۹۱، شناسایی شش شکارچی غیرمجاز در پارکملی گلستان توسط محیط بانان پارک منجر به تیراندازی از سوی این شکارچیان به این محیط بان زحمتکش شد .
همچنین شش شکارچی غیرمجاز از سوی محیط بانان مورد تعقیب قرار گرفتند که چهار نفر آنان تاکنون دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند و تلاش برای دستگیری دو شکارچی دیگر نیز ادامه دارد.

_________________-----------------------------_____________________---------------------------------________________________-----------------------------
"مهاجرت چهار هزار قطعه غاز خاکستری به تالاب مهاباد"

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آدربایجان غربی به دنبال بارندگی های مناسب، این پرندگان در مسیر مهاجرت معکوس از مناطق گرمسیری و برای استراحت وارد تالاب های مهاباد شده اند که پس از تغذیه و استراحت مهاجرت خود را به سوی مناطق شمالی ادامه خواهند داد.
ر زمان حاضر، این پرندگان در تالاب های ‘کانی برازان’ و ‘ گروس’ فرود آمده اند که بیشترین تعداد آنها در تالاب کانی برازان هستند.
تالاب های این شهرستان به دلیل امنیت و شرایطی مناسبی که برای پرندگان به وجود آمده استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آنها می شوند.
وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است.
از این تعداد، تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالابهای بین المللی به شمار می روند اضافه کرد: طبق آخرین بررسی‌ها، ‎ بیش از ۷۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در تالاب های مهاباد شناسایی شده اند.
[b]منبع : vahsh.ir
لینک مرجع