انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام واحترامKhansariha (8)
مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در شهرستان گچساران
۲۷ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: از شهرستان شهرستان گچساران خبر میرسد لاشه یک قلاده پلنگ در محلی نزدیک به نقطه ای که اوائل ماه جاری یک توله پلنگ بر اثر برخورد با خودرو تلف شد، مشاهده شده است.
رئیس اداره محیط زیست گچساران ضمن تایید این خبر به خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: لاشه این پلنگ در منطقه حفاظت شده کوه دیل در حالی مشاهده شده که لاشه به آتش کشیده شده و کاملا سوخته است.
عبداله دیانتی افزود: لاشه پلنگ در مکانی نزدیک به محل برخورد خودرو با یک توله پلنگ در اوائل دیماه یافت شده اما به دلیل سوختن لاشه، دستیابی به جزئیات بیشتر از جمله جنسیت یا سن این پلنگ امکانپذیر نیست.
احتمال اینکه لاشه مشاهده شده مربوط به مادر همان توله پلنگی باشد که با خودرو برخورد کرده بود وجود دارد اما اظهار نظر در این مورد منوط به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واقعاً جای تاسف داره
نمیدونم این مردم ایران هستند که این کار رو انجام میدن یا ایادی استکبار جهانی امریکا
چرا فرهنگ مردم طوری شده که وقتی گفته میشه نصل پلنگ و یوز ایرانی در حال انقراض میباشد شاهد شکار و نسل کشی این حیوان زبون بسته میشویم
در شمال روزانه هزاران قطعه پرنده آبزی بی رویه نسل کشی میشوند برای پر کردن جیب برخی ها که برای خودشان بیزینس درست کرده اند ، آیا این حیوانات جاندار نیستند ایا اینها را شیطان آفریده و انسان را خدا یا همه موجودات افریده خداوند هستند کار این اشخاص اگر بیشتر از تروریست ها تکفیری و طالبان و صهیونیست ها گناه نداشته باشد آنچنان کمتر هم نیست هردو بخاطر پول این کار را انجام میدهند پس چه تفاوتی وجود دارد . آیا ما اجازه داریم جانی را که خداوند در بدن یک جاندار دمیده است را بخاطر پول بگیریم .
حتی موقع شکار هم باید حواسمان باشد که خداوند شاهد کارهای ما هست ونگذاریم حیوان زجر کش شود . چرا در ایران از کالیبر 22 و چهارپاره برای شکار قاچاقی چهارپا استفاده میشود ( همه دوستان میدانند بیشتر از 80% آنهایی که کالیبر 22 میخرند فقط بخاطر شکار غیر مجاز هست وگرنه برای هدف زنی فشنگ برنو از فشنگ خفیف ارزونتر هست ) ولی آیا در نامسلمانها زجرکش کردن حیوان رسم هست .
کدامیک اسلام را اجرا میکنند و کدامیک اسم مسلمان بر روی خود میگذارند .
من نمیدانم تفاوت آن وهابی شیعه خوار با اون کسی که پلنگ زبون بسته رو شکار و بعد اتیش میزنه درچیه ؟
تو ترکیه یدونه پلنگ رو که به گوسفندهای یه چوپان حمله کرده بود کشته بودند تا یک ماه صداش نخوابید همه کانالها چند ساعت واسش برنامه گذاشتن پدر رئیس سازمان محیط زیست رو داشتن درمیاوردن که چرا باید غذای پلنگ تامین نباشه که به نزدیکی های روستا بره ، از این به بعد چکارهایی باید انجام بشه که دیگه این حادثه تکرار نشه از رئیس جمهور و نخست وزیر بگیر تا دهاتی ها همه اظهار تاسف کردند.
اینجا هم میان میگن یه پلنگ رو کشتن وای چه کاربدی کردن اخ اخ اخ تموم شد رفت . ول وای چه اتفاق مهمی توی آنگولا یا فلان کشور آدمخوارهای افریقایی افتاده ، وقتی که یه موضوع واسه اون بالایی ها مهم نباشه باید هم پلنگ رو اتیش بزنن ، امروز پلنگ فردا هم محیطبان .
سلام و احترامKhansariha (8)

علت مرگ پلنگ گچساران مشخص نیست / لاشه توسط افراد ناشناس سوزانده شده
۲۸ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: لاشه یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه چرزو از توابع شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده است.
بر اساس گزارشات دریافتی، یکی از افراد محلی پس از مشاهده لاشه یک پلنگ اقدام به تهیه عکس از لاشه نموده و تصویر را در اختیار مامورین محیط زیست شهرستان گچساران قرار می دهد.
[تصویر: 13900347181.jpg]
زمانیکه محیط بانان برای بررسی موضوع به محل مربوطه می روند متوجه می شوند لاشه پلنگ توسط افراد ناشناس سوزانده شده است.
لاشه این پلنگ بالغ خارج از منطقه حفاظت شده دیل، در مناطق آزاد و حدفاصل مارین و دیل کشف شده است.
[تصویر: 13900347182.jpg]
هنوز اطلاعاتی درخصوص علت یا عاملین و زمان دقیق مرگ این پلنگ در دست نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
متاسفم برای جهل و بی تفاوتی و بی فرهنگی که دامنگیر ما شدهKhansariha (226)Khansariha (367)
واقعا جای گریه داره
عجب وضعی شده!!!!!!!کشتن پلنگ.آخه چیز قحطیه؟؟؟؟؟Khansariha (8)
افسوس که این مزرعه را اب گرفته
دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

مسولین محیط زیست چرا بیدار نمیشید ؟
تا کی باید ادامه داشته باشه؟
ایا منتظر انقراض موجودات و محیط زیست هستیم؟
چرا قوانین جدیدی که انقدر سخت باشه وضع نمیشه که کسی حتی جرعت فکر کردن به اینکار به سرش نزنه
البته قانون برای انسانهاست نه انسان نماها
افسوس و صد افسوس
افسوس که این مزرعه را اب گرفته
دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
تا کی باید ادامه داشته باشه؟
ایا منتظر انقراض موجودات و محیط زیست هستیم؟
مسولین محیط زیست چرا بیدار نمیشید ؟
چرا قوانین جدیدی که انقدر سخت باشه وضع نمیشه که کسی حتی جرعت فکر کردن به اینکار به سرش نزنه
البته قانون برای انسانهاست نه انسان نماها
افسوس و صد افسوس
افسوس که این مزرعه را اب گرفته
دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
تا کی باید ادامه داشته باشه؟
ایا منتظر انقراض موجودات و محیط زیست هستیم؟
مسولین محیط زیست چرا بیدار نمیشید ؟
چرا قوانین جدیدی که انقدر سخت باشه وضع نمیشه که کسی حتی جرعت فکر کردن به اینکار به سرش نزنه
البته قانون برای انسانهاست نه انسان نماها
افسوس و صد افسوس
ما در تمامی زمینه ها جهان سوم هستیم ولی در زمینه فرهنگ باید بریم از کشور های جهان سوم الگو بگیریم.فکر کنم این مشکل ریشه ای فرهنگ زمان نوه نتیجه های ما کم کم مرتفع بشه من که به 2-3 قرن اینده امیدوارم...Khansariha (226)Khansariha (8)
جناب Don Corleone عزیز اصلاً یه همچین چیزی امکان نداره چون آیا40یا50 سال پیش یه همچین اتفاقی می افتاد آیا اون زمان تو ایران انسان وجود نداشت یا یوزپلنگ نبود ، فلان شاه قجری پدر مرده با یه دونه پلنگ شکار شده عکس گرفته اونقدر تو بوق و کرنا کردن که آره شاه های قدیم پلنگ ها رو نسل کشی کردن ، دوست عزیز متاسفانه بر عکس کل دنیا فرهنگ ما عقب گرد داره میکنه ، باید هم خارجی ها تاریخشون 2014 باشه عربهای ملخ خوار 1435 و ما با این همه تاریخ درخشان 1392 زمانی کل دنیا تو دست ما بود ، منشور سازمان ملل مال ایران هست ، ما از افغانستان هم عقب افتادیم .
افسوس.افسوس از این که ما انسانها برای حفظ مادی یاتمان دست بهر کاری میزنیم . به نظر من اینگونه جنایتها ی بی رحمانه بر سر مادییات است . ان گله دارانی که برای حفظ جان چوپانان وگوسفندان دست به چنین اعمالی میزنند اگر در کل کشور محیط زیست اطلاع رسانی و همچنین جبران خسارت وارده به گله دار . و تشویق ایشان بجهت اطلاع رسانی بموقع را بنماید . و با اقدام بدام گذاری و استفاده از ماده بیهوشی و جابجایی حیوان نماید دیگر شاهد اینگونه بی رحمیها نخواهیم بود. ظمنا متخصصین ومحیط بانان عزیز مناطق بدانند در نخست این شجاعت شما وایثار شما ست که پشتوانه حفظ گونها ست امید وارم در جاده باز گشت به خانه باری تعالی حافظتان باشد وهمیشه سر بلند باشید Khansariha (8)
لینک مرجع