انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
خدا شاهده احساس شرم میکنم از این که با همچین آدم هایی هم وطنم ....
و چوپانها همچنان به بهانه پرورش تعدادی گوسفند و بز مردنی حیات وحش تکه پاره این کشور را تکه پاره تر می کردند تا دیگر حیات وحشی نماند... و همه جا پر شد از بز و گوسفند!!!Khansariha (367)
اگه این چهارتا نامردو اعدام میکردند چشم همه چوپان ها به حساب میافتاد و دیگه از این غلطا نمیکردن.Khansariha (8)Khansariha (256)
(2013-12-19 11:31 AM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه این چهارتا نامردو اعدام میکردند چشم همه چوپان ها به حساب میافتاد و دیگه از این غلطا نمیکردن.Khansariha (8)Khansariha (256)

اعدام . . . نه اینو که شوخی نوشتی دیگه ننویس همینچوری تو دنیا ما رو ناقض حقوق بشر میدونن حالا بیایم برای یه پلنگ 4نفر ادمو بکشن دیگه جه شود . . . قاچاقجی که جون جونای مملکتو داره تو شیشه میکنه اعدامش میکنن داد دنیا در اومده نگو داداش میخونن برامون بد میشه دوباره تحریممون میکنن این دفعه دیگه تفنگ بادیم بهمون نمیدن خخخخخخ
در مورد شکار بی رویه در شمال .اقا چشم وابرو شون سیاه محیط زیست چیزی بهشون نمی گه ولی برای شکار یه خرگوش در جای که پر خرگوشه اونم با مجوز شکار1.5جریمه می کنن./البته خودم بچه شمالم برای این کار شمالی ها شرمندم/. برای شکار پلنگ هم بگم اخه بی وجدان رفتی شکار خره پرنده بزن داغ کن بخور اخه پلنگ چرا زدی احمق.
سلام واحترامKhansariha (8)

عاملین کشتار و بریدن سر یک گرگ خاکستری در خواف دستگیر شدند
۲۷ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خواف حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده سیرخون متوجه یک دستگاه موتورسیکلت و ۲ فرد مشکوک در کنار آن شدند.
[تصویر: 13874468252.jpg]
افراد مشکوک پس از مشاهده مامورین، سوار موتورسیکلت شده، به سرعت اقدام به فرار نمودند و محیط بانان نیز به تعقیب آنها پرداختند.

محیط بانان در حین تعقیب و گریز متوجه شدند یکی از متخلفین حین فرار کیسه ای را به مزارع حاشیه جاده پرتاب نمود.
محیط بانان موفق به دستگیری متخلفین نشده و در بازگشت به بررسی کیسه رها شده از متخلفین پرداخته و متوجه سر بریده شده یک گرگ خاکستری در داخل کیسه شدند که به تازگی کشته شد سرش جدا شده بود.
[تصویر: 13874468251.jpg]
محیط بانان پس از چندین روز انجام تحقیقات محلی، به کمک اطلاعات بدست آمده هر دو متهم فراری را شناسایی، بازداشت و ضمن تشکیل پرونده به دادگاه معرفی نمودند.
“کله گرگی” سنت ناپسندی است که در برخی از روستاهای کشور رواج دارد. در این رسم قدیمی و ناپسند اگر کسی گرگی را کشته و کله بریده شده گرگ را در آبادی بچرخاند از اهالی روستا به ویژه دامداران بابت کشتن گرگ، پول یا بره گوسفند هدیه میگیرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام و عرض ادبKhansariha (8)
آخرین وضعیت پلنگ مجروح خرم آباد
۶ دی ۱۳۹۲
1-پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر ایمان معماریان دامپزشک تیم اعزامی از تهران برای نجات پلنگ زخمی خرم آباد در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: هم اکنون بوسیله خودرو در مسیر انتقال پلنگ به تهران هستیم و تا چند ساعت دیگر به تهران می رسیم و به محض رسیدن ورود به تهران سی تی اسکن و سایر اقدامات لازم انجام خواهد شد.دکتر معماریان افزود: شب گذشته پس از زنده گیری پلنگ را از لابه لای صخره ها و انتقال به خرم آباد، به دلیل خونریزی زیاد حیوان دچار افت شدید فشار خون و شوک شدید شده و دمای بدن پلنگ بسیار پایین بود. بنابراین مایع درمانی برای تنظیم فشار خون و تزریق کورتون های خاص برای خروج حیوان از حالت شوک انجام پذیرفت.دامپزشک تیم اعزامی در مورد آخرین وضعیت پلنگ گفت: دو ساچمه گلوله چهارپاره به بدن پلنگ اصابت کرده است که یکی از بدن حیوان خارج شده و دومی دقیقا روی ستون مهره ها قرار دارد.دکتر معماریان افزود: هم اکنون وضعیت عمومی پلنگ بهتر شده و سر و دستهایش را تکان می دهد و حالت پرخاشگری نیز دارد ولی با توجه به برخورد گلوله با ستون مهره ها امکان ضایعه نخاعی وجود دارد.
2- ۶ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پلنگ مجروح خرم آباد که مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و مجروح شده بود ساعت ۲۰ امشب به تهران رسید و در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تحت درمان قرار گرفت اما ماده پلنگ جوان به دلیل برخورد گلوله با ستون مهره ها دچار ضایعه نخاعی شده است.
3-پلنگ خرم آباد فلج شد
۶ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پلنگ مجروح خرم آباد که مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و مجروح شده بود ساعت ۲۰ امشب به تهران رسید و مستقیما به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد.بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران پیش از رسیدن پلنگ در تمامی بخش های مختلف از جمله جراحی، سی تی اسکن، رادیولوژی و غیره آماده بود.گروه حامل پلنگ ساعت ۲۰ به ورودی بیمارستان رسیدند. پلنگ که در قفسی در پشت خودرو حمل می شد با پرتاب دارت بیهوشی توسط دکتر معماریان بیهوش و به داخل بیمارستان منتقل شد.
[تصویر: 13883915824.jpg]
پس از تهیه عکس رادیوگراف، انجان سی تی اسکن و آندوسکپی مشخص شد
[تصویر: 13883915822.jpg]
۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن پلنگ خارج شده و یکی از ساچمه ها با برخورد به ستون مهره ها در زیر یکی از مهره ها گیر کرده است.
[تصویر: 13883915821.jpg]
سپس طی عمل جراحی ساچمه مذکور از بدن پلنگ خارج و زخم های ناشی از برخورد گلوله ضد عفونی گردید.دکتر محمد ملازم، دکتر میرسپهر پدارم، دکتر سعید فرزاد، دکتر ایمان معماریان و دکتر یاسمین والی از تیم تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برای تشخیص و درمان پلنگ خرم آباد تلاش فراوانی نمودند.
دکتر ایمان معماریان در مورد آخرین وضعیت پلنگ خرم آباد گفت: تمامی مراحل درمان اورژانسی آسیب های نخاعی برای این پلنگ انجام شده است و از این به بعد نیز به مدت دو هفته تحت درمان با کورتون و آنتی بیوتیک قرار خواهد گرفت.دکتر معماریان افزود: به دلیل برخورد گلوله با ستون مهره ها، پلنگ دچار آسیب نخاعی شده است اما امیدواریم این ضایعه منجر به فلج کامل حیوان نشود و با دارو درمانی و سایر روش های درمانی برطرف گردد.
وی گفت: در صورت فلج شدن کامل حیوان و عدم کنترل در ادرار و مدفوع، ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار مشکل خواهد بود.دکتر میرسپهر پدرام نیز پس از انجام جراحی و خارج نمودن گلوله، در مورد وضعیت پلنگ خرم آباد گفت: متاسفانه ضایعه نخاعی به دلیل برخورد گلوله به مهره L4 پلنگ حتمی است و معمولا برگشت ناپذیر خواهد بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واقعا باید به خودمون تبریک بگیم!! یه چوپان به یه پلنگ تیراندازی نکرد و به جاش توی همین مدت چند تا پلنگ به جبران اون کشته یا ناقص شدن.آفرین به این همه حفاظت و ارزش برای محیط زیست.
محیط زیست مقصره !!! اگر به روستاهایی که حیواناتی چون پلنگ یوز پلنگ خرس گور خر و .... یه نفر کار آفرین بفرسته و مردم روستایی که بعضی هاشون توی این وادی حفظ محیط زیست نیستند و سگ رو از الاغ تشخیص نمیدن توجیه کنن هیچوقت همچین مشکلاتی پیش نمیادKhansariha (367)
واقعا غم انگیزه.کسی که به یه همچین موجودی شلیک کرده چی فکر میکنه !؟ Khansariha (367)
مگه هر موجود متحرکی که دیدی رو باید نشونه بری .... ؟ Khansariha (368)Khansariha (368)Khansariha (76)Khansariha (76)Khansariha (76)
(پلنگه چه چشمای قشنگی دارهKhansariha (172))
لینک مرجع