انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
اره دادا اینجوریاسKhansariha (226)

اول که فشنگ خوب بود بعدش که کیفیتش افتضاح شد

بعد باروت خوب اومد 250 گرمی استوانه ای حالا شده 200 گرمی ترکیه ای که مفتش گرونه

به والله دیگه نمیدونم چه خاکی به سر بریزم اصلا دیگه حالم از شکار به هم میخورهKhansariha (367)
متنی که در صفحه قبل امده،بشدت جهت دار هست و جوری نگارش شده که نظر نویسنده را تحمیل کنه!
یادمه همین شخص(ریس یگان حفاظت)هم قبلا گفته بود مجوز حمل به مجوز نگه داری تبدیل بشه!!!
اینقدر این حرف مسخره بود که مایه تعجب همه شد و در اخر هم کسی بهش توجه نکرد! اما اگه الان دوباره مطرح کرده یعنی میخواهد از احساسات استفاده بکنه و این طرح عجیب غریب را به جایی برسونه.
این مورد خیلی خیلی اوضاع را خراب تر میکنه.همین جوریش هرچی قاچاقچی و اشرار هست، مسلسل و دیگر سلاح های جنگی را دارن و هر موقع حوصلشون سر میره با همون اسلحشون میرن شکار(که درگیری های خطرناک هم برای همین گروه هستش)
وای به حال این که همین شکارچیای قانونی هم از تو طبیعت برن،که متاسفانه رفتن!!! تازه جا بازتر میشه برای این گونه انسان های خطرناک و مسلح(به سلاح های اتوماتیک)مسلما اگر دوباره بین محیط بان و شکارچی مثل گذشته ها دوستی برقرار بشه خود شکارچی های واقعی و اصیل اقدام به حفاظت و حراست از محیط میکنند.و حتی حامی جان محیط بان میشه.
و فایده دیگه این هست که جلوی شکار های غیر قانونی و شکارکش ها هم گرفته میشه،چون همین شکارچی های قانونی عامل بسیار قوی و بازدارنده ای هستن که مانع حضور شکارکش ها میشن،که الان متاسفانه به خاطر وضع قوانینی عجیب همه این افرادی که مسئولیت پذیر بودن،خانه نشین شدن و در طبیعت حضور ندارن.Khansariha (226)
------
اگر مجوز حمل سلاح هم به مجوز نگه داری تبدیل بشه دیگه هیچ شخصی از سلاح قانونی استقبال نخواهد کرد.چون معنی نداره چندین برابر قیمت پول بده تا یک اسلحه قدیمی و یا بی کیفیت بخره تا فقط نگاهش بکنه! و افرادی که خودشون را پایبند قوانین سختگیرانه ندانند(که احتمالا جمعیت زیادی هم هستن،نه این که همشون شکار چی باشن ،نه چون در سال 90 بسیاری از افراد عادی هم رفتن سلاح تحویل دادن) به راحتی سلاح بدون مجوز و قاچاق تهیه میکنند و با یک اسلحه بهتر میرن دست به انقراض گونه های جانوری میزنند(چون غیر قانونی کار میکنن دیگه هیچ ترس،عقل،قناعت و ... ای هم نداره)
بعدش چون خلافشون سنگین شده و یک اسلحه غیر قانونی هم دستشه(ممکنه هرچی باشه،حتی سلاح های نظامی که برای کشتن انسان طراحی شدن)دیگه جلوی محیط بان تسلیم نمیشه و شاهد درگیری های خونبار تری خواهیم بود.

این تحلیل من نسبت به این موضوع هست،البته من عضو کوچکی بیش نیستم(اینو به چشم دیدم که میگم!)
و مسلمان هنوز بسیاری از استادان و افراد سرشناس در محیط زیست هستن که با دیدی باز به موضوع نگاه کنند و مثل تصمیم گیران فعلی دست به اعمال احساسی نزنند.Khansariha (172)
دوستان اگر شما هم توانستین خلاصه و مفهوم(با توجه به فراخور مطلب) این موضوع را در بقیه جاها پخش کنید
موفق باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
نوشته پروانه شکار باید 40 هزار دلار باشه.یا خدا.یا به عبارتی صدوخورده ای میلیون.مگه میشه مگه داریم؟؟با این پول یه دامداری میزنی با بیست سی تا گوسفند.هم اشتغال زاییه هم اینکه هفته ای یکیشو میبری بیابون میبندیش به درخت هرجاش که دلت خاست میزنی بعدشم کبابو......البته اگه صدای انجمن های دفاع از حیوانات در نیاد که گوسفند بیچاره از صدای تفنگ ترسیده و صورتش جوش زده قبل از مرگ.
خدایا اخروعاقبت این مردم مظلوم گرفتار در چنگال بی تدبیری رو ختم به خیر کن......
درود بر دوستان
اگر بنا بر تبدیل مجوز حمل به نگه داری باشه خودشون یه جایی پیدا کنن مثل موزه تفنگهامون رو نگه دارن یه پولی از خودمون جهت نگه داری بگیرن یه پولی هم از مردم که از سلاحمون دیدن میکنن دیگه این شکار هم به قول میرلوحی جان حال به هم زن شده وقتی تفنگ دستت میبینن یه جوری نگات میکنن که شرمنده میشی تفنگا رو باید با میخ به دیوار کوفت و خاطرات تکراری برای این و اون گفت تا حالا باشگاه تراپ نرفتم امروز همش تواین فکر بودم تفنگو بفروشم و برا ی تخلیه انرژی هر از گاهی برم تو باشگاه تراپ اینجوری که بوش میاد درد سر نگه داشتن تفنگ داره مضاعف میشه
نه دوستان عزیز
اتفاقا سیاسیت دولت کاملا برعکسه
میخوان قرقگاه خصوصی راه اندازی کنن تا الان هم زمینهای زیادی رو واگذار کردن
محیط زیستیها هم احساس سوزش میکنن پرت و پلا میگن
نا امید نشین دولت بخاطر پول هنگفتی که از راه قرقگاه خصوصی بدست میاره به این چرندیات توجه نمیکنه
شما بخوای آیتا... خامنه ای رو ببینی اگه دقت کرده باشی آدمهای .... زیادی رو اطرافش می بینی که خودشون رو محب حضرت آقا میدونن ولی رهبر بفهمه چه جونورایی دور برشن همشونو از هستی ساقط میکنه
محیط زیست هم همینه
منظورم انسانهای بی لیاقت و مدیران نا کار آمد اطراف دولت مردان و افراد بزرگ بود سو تعبیر نشه
اين عمل محيط زيست خود خلاف قانون است،وقتى شما جواز حمل ونگهدارى از ارتش گرفتيد ،قانونا شما حق حمل داريد،ملاك در قانون أينشتاين كه نمى توان شرعا وفتنونا مجوز ى را صادر وبعد انرانقض كرد،همه بى گناهند مگر خلاف ان ثابت شود،يعنى اصل برائت است،در اين بند از لايحه اصل مجرم بودن است مگر خلاف ان ثابت شود،اين بخش از لايحه خلاف قانون ودخالت اشكار محيط زيست در امرى هست كه قانون گذار بر عهده نهادهاى صلاحيت دار گذاشته است،مثلا بنده با سلاح خود بيرون شهر رفته وبه سيبل ونشانه شليك ميكنم ،حالا اين چه ربطى به محيط زيست دارد ،اگر ديگر ى خلاف كرد ه به من Khansariha (290)؟وأمثال من چه ربطى دارد
يعنى كسى كه در جواز اسلحه اش نوشته حمل ونگهدارى در سرائر ايران بايد برا حمل اسلحه از محيط زيست أجازه بگيره؟البته بغير از مناطقى كه شكارگاه هست؟!!!
سلام دوستان
متاسفانه یا خوشبختانه این سازمان یک سازمان کم قدرت است و تقریبا نقش و حضور تشریفاتی دارد و خیلی جدی گرفته نمی شود. مجلس و دولت نمی آیند میلیاردها تومان درامد را فدای طرح های چنین سازمانی کنند. فقط به گردش مالی اسلحه شکاری و لوازم جانبی و فشنگ و مهمات بیاندازیم. به این همه مشاغلی که در جامعه ایجاد کرده. به پتانسیل های مهم اقتصادی که دارد. نهادهای مهم نظامی و حفاظتی نمی آیند برای خوشامد یک سازمان قوانین سی و چند ساله خود را تغییر دهند و سر و صدای اعتراض مردم را دراورند و در ضمن آن کلی دردسر اضافی هم برای نیروهای انتظامی و قوه قضاییه درست کنند. اما ناگفته نماند در بازی یکطرفه بازیکن هرطور بخواهد جولان می دهد. باید قبل از اینکه خیلی دیر شود و محرومیت ها شکل قانون به خود بگیرند جامعه شکارچیان ایران یک صنف یا اتحادیه تشکیل دهند و از حقوق قانونی خود دفاع کنند.
ایکاش میشد مدیران همین سایت و سایت های موازی اقدام کنند و یک شرکت یا اتحادیه تشکیل دهند. همه ما هم با شکارچی های شهرمان برای عضو شدن صحبت می کنیم. مطمئنا خیلی ها مثل من حاضرند عضو چنین اتحادیه ای باشند و بتوانند حرفشان و نظرشان را به مسئولین برسانند و از جفایی که به حقشان می شود جلوگیری کنند.
موفق باشیدKhansariha (8)
Khansariha (8)Khansariha (256)سلام.برعکس تاسیس یک اتحادیه بسیار فکر خوب که چه عرض کنم عالی هست و نیز بسیار راهگشا.ضمن اینکه بارها هم توسط کارشناسان و مسئولین مربوطه پیشنهاد شده به طرفداران شکار و تیراندازی.مطمئن باشید اگه قوی و فعال ظاهر بشه=همه استقبال خواهند کرد و فقط یک همت اولیه رو میطلبه از موسسین(دارای دانش و توانایی لازم) که یاعلی اول رو بگن.خب مسلما دوستان تهرانی(پایتخت نشین)دارای پتانسیل بیشتری در برداشتن قدم اولیه(صداشون بهتر میرسه) هستن.تا کم کم نسبت به ایجاد شعبات دیگر با مرکزیت تهران(شعبه مرکزی) اقدام بشه.حق نگهدار.Khansariha (8)Khansariha (256)
دقيقا نظر بنده هم از تشكيل نهادى كه هم مدافع اين قشر باشد همين بود ،ديگر سازمان پا را ازگليم خود فراتر نهاده است ،اينجا اساسا بحث شكار يا محيط زيست مطرح نيست،بحث دخالت در امورى است كه سازمان نه در قديم ونه در حال حاضر در ان نقشى نداشته،اين موضوع به نظر من مخالف ورزش تير اندازى كه در شرع به ان سفارش شده ميباشد،ومصداق :سلب حقوق مالى وقانونى وشرعى ميباشد.
در کشورهای خارجی،نهاد شکارچیان به صورت کلوب ها و باشگاه ها وجود داره که هر کدوم قوانین خاص خودش و اهداف خاص خودش رو داره.مثلا یکی فقط شکار خرگوش و یکی روباه و... .البته در این بین باشگاه های مختلط هم وجود داره.
خب.
حالا شیوه اداره اونها:
هر کدوم در یک برهه زمانی خاص،مشغول به شکار و تفریح میشن و بعد حق عضویت پرداخت میکنند.-البته هنوز برام مشخص نیست که به ازای هر شکار که انجام میدن،حق عضویت میدن یا حق عضویتشون زمانی هست-
خب بگذریم.
بحث رو به اینجا کشیدم که بگم اونها با تشکیل باشگاه ها و گرفتن مجوز، حتی با داشتن قوانین مختلف،تونستن در کنار هم به خوبی و خوشی همکاری کنند.بدون هیچ گونه محیط بان و شکارچی غیرقانونی و....
خب مسلما سئوال پیش میاد چطور به این تعامل رسیدن؟

جواب خیلی سادست.

چون یکی از جنس خودشون بر اونها نظارت داره.کسی که با مشکلاتشون آشنا ست.کسی که میدونه شکارچی به چه چیزهایی نیاز داره.

یک شخص اداری که در تمام طول عمر کاریش زیر کولر لم داده و فقط کاغذ مهر میکنه،طبیعیه که هیچ وقت از وضعیت شکارچی ها خبر نداشته باشه.طبیعیه که از وضعیت محیط بان ها خبر نداشته باشه.
و بعد به خاطر بی کفایتی مسئولان یک عده این وسط جون خودشون رو از دست بدن.
چرا نباید نهادی مانند باشگاه های شکار خارجی وجود داشته باشه؟

حداقل مکانی تشکیل بشه که به شکارچیان رسیدگی بکنه.یکی که از جنس خودشون باشه.یکی که درد اونها رو بفهمه.

شرمنده به خاطر تطویل کلام و ممنون از توجهتون.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
لینک مرجع