انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام وعرض ادبKhansariha (8)
نجات یک گرگ خاکستری زخمی در شهربابک کرمان
۱۵ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: محیط بانان شهر بابک حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده دهج متوجه یک گرگ خاکستری زخمی شده و به بررسی موضوع پرداختند.
مامورین متوجه شدند که گرگ پس از حمله به یک تشی (خارپشت) به دلیل فرو رفتن خارهای تشی در ناحیه سر، صورت و بدن به شدت دچار آسیب و خونریزی شده است.حیط بانان با دست خالی پس از دور کردن گرگ، به کمک تور حیوان زخمی را زنده گیری کرده و مهار نمودند.
[تصویر: 13889316241.jpg]
گرگ مجروح بر اثر فرورفتن تیغ تشی، یکی از چشمان خود را از دست داده و چشم دیگر حیوان نیز آسیب دیده بود و به دلیل ناتوانی در یافتن غذا به دلیل ضعف ناشی از جراحات، به شدت لاغر شده بود.محیط بانان پس از خارج کردن تیغ ها، گرگ مجروح را بوسیله مقداری گوشت، تغذیه نموده و پس از بهبود شرایط عمومی، جهت درمان به مرکز استان کرمان منتقل نمودند.
[تصویر: 13889316242.jpg]
گرگ خاکستری زخمی پس از انتقال به شهر کرمان، توسط تیم دامپزشکی تحت درمان و عمل جراحی قرار گرفته و از مرگ نجات یافت.در حال حاضر وضعیت عمومی این گرگ مناسب است اما امکان بازگشت آن به طبیعت هنوز مشخص نیست.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام و عرض ادب
مرگ بدون درد، پایان رنج بی پایان پلنگ تنکابن
۱۵ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در مورد آخرین وضعیت پلنگ تنکابن گفت: با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و موسسه رویان طی چند روز آینده جهت استخراج سلول های بنیادی، از سلول های مغز استخوان این پلنگ نمونه برداری خواهد شد. همچنین قرار است از این پلنگ نر اسپرم گیری شود.
[تصویر: 13889564381.png]
دکتر معماریان در گفت و گو با خبرنگار دیده بان محیط زیست، افزود: با توجه به اینکه برای اسپرم گیری نباید به حیوان بیهوشی عمیق داد و لازم است پلنگ دارای سطح مشخصی از هشیاری باشد، انجام این عمل در شرایط نیمه هشیاری با توجه به پرخاشگر بودن این پلنگ بسیار دشوار و خطرناک است.پس از نمونه گیری از مغز استخوان و برداشت اسپرم، باید پند روز منتظر بمانیم تا روند تکثیر سلولها بررسی و از موفقیت نمونه برداری اطمینان حاصل شود.هم اکنون وضعیت عمومی ان پلنگ خوب است اما برای جلوگیری از احساس درد شدید در حیوان، از داروهای مسکن ضد درد استفاده می شود.
[تصویر: 13889564382.png]
دکتر معماریان در مورد سرنوشت پلنگ تنکابن گفت: با توجه به اینکه قطع نخاع کامل و برگشت ناپذیر، ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار سخت و رنج آور خواهد بود. به همین دلیل و بر اساس نظر تیم تخصصی دامپزشکان، این پلنگ به شیوه مرگ بدون درد با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی از بین برده خواهد شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امیدوارم حداقل نجات بخش جان چند پلنگ دیگه و همچنین پدری برای بچه پلنگی باشه که در اینده دور به محیط زیست اصلیش برگرده!!!میگم دور چون معلوم نیست با کار ما ادما به این زودیا محیط زیست کشور سالم بشه!!!Khansariha (226)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
این پلنگا فکر کردن یکی بهشون شلیک نکرده و انسانیت به خرج داده و مرام شکارچیا را رعایت کرده،کل انسان ها خوب شدن ولی قافل از این که این جانور 2 پا میتوانه وحشی تر از هر جانداری باشه!!!Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
ایکاش فرزندانمون را جوری تربیت کنیم که نصل بعدی حافظ محیط زیست باشن.Khansariha (256)
موفق باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
راستی برای هر پلنگ که این جوری میشه یک شماره هم بزارین تا در پایان کار ببینم که ما انسان ها چند عدد از این جانوران بی گناه را به کام مرگ کشانده ایم!!!شاید یکم افراد بی فرهنگی که چنین کارایی میکنند(قاتلان طبیعت)متنبه شدن!!!شاید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (172)Khansariha (172)Khansariha (172)
سلام و احترامKhansariha (8)
ضایعه نخاعی پلنگ خرم آباد برطرف نشده است
۱۷ دی ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان با رد ادعای بهبود ضایعه نخاعی و رهاسازی قریب الوقوع پلنگ خرم آباد گفت: ضایعه نخاعی ماده پلنگ خرم آباد برطرف نشده و هنوز نمی تواند پاهای خود را حرکت دهد.
دکتر معماریان در گفت وگو با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: دفع ادرار و مدفوع پلنگ کامل و خوب است و هم اکنون ۵ روز است که وضعیت تغذیه مناسبی دارد و بخوبی غذا می خورد.وی گفت: ضایعه نخاعی که به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره های این پلنگ رخ داده ترمیم نشده و همچنان توان حرکت دادن پاهای خود را ندارد. با این وجود هنوز از بهبود وضعیت و ترمیم ضایعه نخاعی پلنگ ناامید نیستیم.
[تصویر: 13891633171.jpg]
پنجشنبه گذشته ماده پلنگ جوانی در حالیکه هدف گلوله چهارپاره افراد ناشناس قرار گرفته بود در اطراف خرم آباد مشاهده و پس از بیهوشی جهت درمان به تهران منتقل شد.پس از تهیه عکس رادیوگراف و انجام سی تی اسکن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد ۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن حیوان خارج شده و یکی از ساچمه ها با برخورد به ستون مهره ها در زیر یکی از مهره ها ثابت و منجر به ایجاد ضایعه نخاعی در پلنگ شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ای کاش می شد همه این پلنگ ها رو منتقل کرد به یه کشوری که قدرش رو بدونن تا حداقل این گونه هم به سرنوشت شیر ایرانی و ببر کاسپین دچار نشه!! ما که ید طولایی در امر منقرض سازی داریم.Khansariha (367)
گوزن آبستن فراری از باغ وحش ارومیه توسط شکارچیان کشته شد!!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: راس گوزن قرمز (مرال) که از باغ وحش ارومیه فرار کرده و تلاش نیروهای باغ وحش و محیط زیست برای یافتن و بازگرداندن آن بی نتیجه مانده بود توسط افراد ناشناس کشته شد.

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه در این باره گفت: به دنبال فرار این گوزن از باغ وحش موضوع به این اداره اعلام و شد ولی تلاش پرسنل باغ وحش و محیط بانان برای پیدا کردن و بازگرداندن این گوزن به باغ وحش بی نتیجه ماند.

امید یوسفی افزود: پس از گذشت چند روز، مشاهده لاشه یک گوزن در حاشیه دریاچه ارومیه به این اداره گزارشی شد. در ابتدا تصور کردیم که درپی خشک شدن دریاچه یکی از گوزن های زرد جزیره اشک از زیستگاه خود خارج و تلف شده است اما زمانیکه به محل رسیدیم با لاشه یک مرال مواجه شدیم.

در جریان بررسی از لاشه متوجه شدیم این گوزن قرمز که ماده و آبستن بوده است، از ناحیه سر هدف گلوله ساچمه زنی قرار گرفته و احتمالا پس از طی مصافتی به دلیل جراحات وارده تلف شده است.

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه اظهار داشت: عامل شلیک به این گوزن ماده هنوز شناساییی نشده است اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد

اگه توجه کرده باشید این گونه مسایل کم کم داره حساسیت برانگیز میشه . به تازگی دیدبان محیط زیست به شدت رو انتشار اخبار اینچنینی داره کار میکنه و همونطور که اطلاع دارید خانم دکتر ابتکار هم میانه چندان خوبی با مساله شکار نداره . این روند ممکنه محدودیت ها رو در نهایت تشدید کنه .

در ضمن در پارک ابهر هم چند وقت قبل نصفه شب طرف نون رو آورده از پشت فنس گرفته طرف شتر مرغ حیوون که اومده بخوره با تیغ موکت بری گردن حیوون رو بریده رفته . فکر کنین اگه قانون نباشه بعصی ها چه پتانسیلی برای شرارت دارن

ارادتمند Khansariha (8)
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، مدیرعامل بیمه دانا، روز یکشنبه در گفت و گو با این سایت خبری از تصویب مصوبه ای خبر داد که بنا برآن در صورت مرگ هر یوز ایرانی ۵۰ میلیون تومان به حساب صندوق حمایت از یوز ایرانی ریخته شود.

به گفته بیژن صادق، مدیرعامل بیمه دانا، این تصمیم که در چارچوب مسئولیت های اجتماعی این بیمه قرار دارد، روز یکشنبه ۱۵ دی ماه در هیئت مدیره این بیمه به تصویب رسید. بنابراین مصوبه این بیمه نامه برایگان در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده می شود.

یوز ایرانی امسال به عنوان نماد تیم فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی تعیین شده و تصویرش بر پیراهن فوتبالیست های ایرانی ترسیم می شود.

به گفته آقای صادق، بنا براین مصوبه همچنین برای محافظان و محیط بانان و حامیان یوز ایرانی بیمه تکمیلی رایگان برای پوشش خدمات درمانی و بیمه رایگان برای حوادث گروهی و نیز برای آتش سوزی در پاسگاه های محیط بانی در نظر گرفته است.

بیمه عمر یوز ایرانی که اعتباری یک میلیاردتومانی برای آن پیش بینی شده، اولین بیمه عمر از این نوع است که به گفته مدیرعامل بیمه دانا برای حمایت از نسل یوز ایرانی تدوین شده است.

یوز و انسان
یوز از دیرباز با انسان هم زیستی داشته است . این حیوان که به آسانی اهلی می شود در گذشته در دربار بزرگان و شاهان نگاه داری می شد و در شکار آنان را همراهی می کرد. در نقاشی های بازمانده از قرن های گذشته این حیوان همراه با محافظانش در حالی که قلاده بر گردن دارد به صورت آزاد دیده می شود. می گویند در دربار اکبر شاه هند هم زمان یک هزار یوز وجود داشت که در شکار های شاهانه از آنها استفاده می شد. گرفتن و اهلی کردن شمار گسترده یوزهای بالغ، که راه و روش شکار را از مادران خود آموخته باشند، برای استفاده از آن ها در شکار از مهم ترین عوامل انقراض این حیوان در هند شمرده می شود. در میان همه یوزهایی که در هند اسیر بودند تنها یک مورد زاد و ولد وجود داشته است.

یوز ایرانی گونه بشدت در معرض نابودی
یوز یا یوزپلنگ ایرانی یا چیتای ایرانی یا یوزپلنگ آسیایی، بشدت در معرض خطر انقراض قرار دارد. در حال حاضر تنها چند ده قلاده از آن در ایران باقی مانده است.

این حیوان، که تندرو ترین حیوان روی خشکی است، از۰ ۲۰۰ سال پیش در نقاط مختلف آسیا که از عربستان تا هند امتداد داشت و ایران و آسیای مرکزی و افغانستان و پاکستان را دربر می گرفت، زندگی می کرد ،اما اکنون نسل آن در سراسر آسیا، از میان رفته است و تنها در نواحی دورافتاده و نیمه بیابانی مرکزی ایران وجود دارد.

انسان، بزرگ ترین عامل نابودی یوز ایرانی
پیش روی بیابان ها و تبدیل زمین های زیستگاه این حیوان به اراضی کشاورزی و مسکونی که سبب از بین رفتن علف زارها و کاهش شکار برای تغذیه این حیوان شده است، نیز شکار این حیوان توسط شکارچیان، و آزار و اذیت آن توسط انسان ها که با کشیدن جاده ها و نزدیک شدن محیط زندگی انسان ها به زیستگاه آنها افزایش یافته است، نسل یوز ایرانی را بشدت رو به نابودی برده است.

در حال حاضر منطقه کویری و کوهستان های بافق و یزد بهترین زیستگاه این حیوان به شمار می رود اما میزان امنیت این حیوان در این منطقه نیز مدام کاهش می یابد.

روز یوز پلنگ ایرانی و برنامه های حفاظتی
در ایران روز نهم شهریور را روز یوزپلنگ ایرانی نام نهاده اند. این نام گذاری به دلیل واقعه آزار و اذیت یک یوز مادر و سه توله اش در شهرستان بافق بود که در روز نهم شهریور ۱۳۷۳ برای نوشیدن آب به نخلستان های اطراف بافق رفته بودند و در آنجا با حملات چوب و سنگ مردم روبرو می شوند. یوز مادر فرار می کند و دو توله بر اثر ضربه هاکشته می شوند و تنها یکی از آن ها نجات می یابد.

برای حفظ این حیوان که آخرین بازمانده های آن تنها در ایران یافت می شود، و نامش در لیست قرمز حیوانات در معرض نابودی قرار دارد، سازمان حفاظت محیط زیست ایران ، با همراهی برنامه توسعه سازمان ملل و موسسه محیط زیست جهانی و انجمن حفاظت از حیات وحش امریکا برنامه مشترکی برای حفظ این حیوان به اجرا گذاشته اند. اجرای این برنامه ها به دلیل کمبودهای فنی ناشی از تحریم ها تاحدی دستخوش اختلال شده است.

انجمن دوست داران یوز ایرانی نیز سازمانی غیردولتی متشکل از جوانان دوستدار طبیعت است که با برگزاری مراسم ویژه و آموزش مردم محلی در آگاه سازی مردم و حفاظت از این حیوان فعالیت می کند.

تصادف های جاده ای قاتل یوز ایرانی
با اینهمه تنها در یک ماه گذشته پنج یوز ایرانی کشته شده اند. به گفته مرتضی اسلامی، مدیر انجمن دوستداران یوزپلنگ ایرانی، پروژه های معدن و راه سازی که به زیستگاه های این حیوانات تجاوز می کند، از مهم ترین عوامل مرگ و میر یوز ایرانی ست. به گفته او دوسوم مرگ یوز های ایرانی در ایران در سال گذشته بر اثر تصادف با خودروها در جاده ها بوده است. او تعداد یوز ایرانی را در حال حاضر بین ۴۰ تا ۷۰ عدد ذکر کرده است.
والله اینی که می خوام بگم صرفا به محیط زیست مربوط نمی شه...

یادم می آد یه سریال نشون میداد یه بابایی رفته بود خواستگاری یه دختری، بعد عموی دختره برای این که امتحانش کنه باهاش میره تو خیابون و یه جایی وقتی پسره پشت چراغ قرمز وامیسته بهش میگه چهارراه که خلوته بزن چراغو رد کن بریم.پسره هم قبول نکرد و هر چی عمو اصرار کرد مقاومت کرد...حالا نگو این عمو می خواست پسره رو آزمایش کنه! چون بعدش به دختره گفت این آدم قانون رو زیر پا نمی ذاره حتی اگه بخوای به زور مجبورش کنی...
و اما چند شب پیش بنده رسیدم به یه چهار راه... چراغ قرمز شد...ما وایسادیم... بقیه از هر دو تا یکی رد شدنKhansariha (219) وسط چهارراه تصادف شد... دعوا شد... کتک کاری شد...اصلا چی شد؟؟؟ چرا ما یک ملت تا این حد قانون گریز و بی توجه به حقوق و ارزش های اجتماعی و همه چیز شدیم؟؟ نمی دونم!Khansariha (226)
ببخشید کلا بی ربط بود...Khansariha (8)
(2014-01-08 05:59 PM)Marksman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
والله اینی که می خوام بگم صرفا به محیط زیست مربوط نمی شه...

یادم می آد یه سریال نشون میداد یه بابایی رفته بود خواستگاری یه دختری، بعد عموی دختره برای این که امتحانش کنه باهاش میره تو خیابون و یه جایی وقتی پسره پشت چراغ قرمز وامیسته بهش میگه چهارراه که خلوته بزن چراغو رد کن بریم.پسره هم قبول نکرد و هر چی عمو اصرار کرد مقاومت کرد...حالا نگو این عمو می خواست پسره رو آزمایش کنه! چون بعدش به دختره گفت این آدم قانون رو زیر پا نمی ذاره حتی اگه بخوای به زور مجبورش کنی...
و اما چند شب پیش بنده رسیدم به یه چهار راه... چراغ قرمز شد...ما وایسادیم... بقیه از هر دو تا یکی رد شدنKhansariha (219) وسط چهارراه تصادف شد... دعوا شد... کتک کاری شد...اصلا چی شد؟؟؟ چرا ما یک ملت تا این حد قانون گریز و بی توجه به حقوق و ارزش های اجتماعی و همه چیز شدیم؟؟ نمی دونم!Khansariha (226)
ببخشید کلا بی ربط بود...Khansariha (8)

اتفاقا بی ربط نیست چون دقیقا به ریشه علت اشاره کردید . قانون شکنی متاسفانه تبدیل به یک هنجار اجتماعی شده .

ارادتمندKhansariha (8)
امروز رئیس محیط زیست کل کشور اعلام کرد که به شدت در تلاشه که جلوی تولید سلاح های شکاری رو در داخل کشور بگیره و از دولت درخواست داشت که دیگه سلاح شکاری وارد نکنه!!!!!!!! .این دفعه دیگه به غیرت شون برخورده.میگفت که محیط زیست داره نابود میشه و ...................خوب این چه کاریه؟؟برید فرهنگ شکارو ترویج بدین و حفاظت ها و مجازات هارو افزایش بدید.اگه تولید و واردات سلاح شکاری ممنوع بشه که سلاح های شکاری قیمت طلا پیدا میکنه و شکارچی ها و مردم هم رو لج و لجبازی میوفتن به جون محیط زیست.از طرفی افراد بیشتر تلاش میکنن که سلاح قاچاق وارد کنن.ای کاش ما ایرانی ها کمی ظرفیت داشتیم تا این اتفاقا نیفته.تازه سال آینده هم که دیگه باروت و چاشنی نمیدن.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (256)
لینک مرجع