انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: محیط زیست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2011-09-12 04:16 PM)paka نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
البته توی فیلم یه مرگ بر امریکا هم گفتند "دیگه فکر کنم کاملا تبرئه بشنKhansariha (226)

البته خرس نماد کشور روسیه(شوروی سابق) و عقاب نماد آمریکاست.
فکر کنم اینا اشتباهی گرفتند.
درود
این وضعیت محیط زیست اهواز شکار پرنده با سم؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
محمد جان در بعضی فصول سال حتما سر خیابون عبدالحمید پرنده های مرده ای رو دیدی که برای فروش اوردن.خوب دقت کن یدونه جای تیر یا جراحت رو تنشون نیست "اینا هموشون رو با سم کشتن
این تصاویری هم که گزاشتی خیلی عجیب نیست.من بارها و بارها توی ابگیرها و حر های فصلی شاهد قتل عامشون بودم با کلاش "با تور " با سم و جالب اینجاست که شکاربانی کاملا دید داشت و باخبر بود ولی............................. افسوس
روزی قسمت شمالی حر از طرف جاده اب و برق به سربندر دریایی از این پرنده های مهاجر بود "یه دوربین میخواست که ساعتها نگاهشون کنی و لذت ببری و گاهی قصد شکار چنتایی ازشون رو داشته باشی ولی همین سال گذشته باید سه روز میگشتی تا یه دسته غاز ببینی.دیگه از اون تعداد هیچی نمونده و گواه این مدعا تعداد زیادی حلقه و پلاک شماره داریه که الان یادگاری تو دست این انسان نماهاست.
شما با وجود حراست قدرتمند هفت طرح توسعه نیشکر جرات داری به حوضه ابگیر نزدیک شو .نمیدونم از کجا ولی سر سه سوت مسلح میان بالای سرت ولی به خدا قسم همون نزدیکیهای دارخوین انچنان صدای رگبار کلاش چلچله میزد توی دشت که دل شیر رو میلرزوند .فردا کنار ابگیر فقط لکه خون بود و بس .
اغلبش هم کار همون بومیای منطقه است که هیچ اموزش و محدودیتی براشون نیست .تازه اغلب بچه های شکار بانی و حراست هم از میان خودشونه.
paka عزیز در شمال هم وضع از این بهتر نیست.در بعضی رودخانه ها برای ماهی کشی!! از پودر پرکلرین استفاده می شه. همین تیرماه گذشته برای ماهی گیری به یکی از انشعابهای سفیدرود رفته بودیم دریغ از یک ماهی که بتونیم بگیریم .دلیلش هم اینه که وقتی از این روش استفاده می شه همه ماهی های منطقه اعم از ریز ودرشت می میرن و حضرات فقط درشتارو جمع می کنن وخیلی از ماهی ها قبل از رسیدن به سن تخم ریزی کشته می شن.صحبت غاز ومرغابی هم که با این وضع دام گذاری غیر مجاز جای بحث نداره.Khansariha (226)
من یادمه قبلا (6-7 سال پیش)تو کانال جلو خونمون ماهی میگرفتم اما الان تو سفید رود با این عظمتش قورباغه هم گیر نمیاد! لعنت به هرچی نامرد بی وجدان!
وضعيت محيط زيستمون هر روز داره بدتر ميشه
اين خبر رو به نقل از سايت خبري عصر ايران مطالعه بفرماييد

کاهش 40 درصدي مهاجرت پرندگان به تالاب هاي خوزستان

واحدمرکزی خبر - جمعیت پرندگانی که فصل تولید مثل و جوجه‌آوری خود را در خوزستان می‌گذراندند و یا در فصل زمستان به این استان مهاجرت می‌کنند رو به کاهش است.

پرنده‌های زمستان‌گذران از کشورهای آسیای میانه ، روسیه و سیبری به تالاب‌های خوزستان مهاجرت می‌کنند و پس از گذراندن پاییز و زمستان در خوزستان ، اوایل فصل بهار دوباره به زیستگاه خود بازمی‌گردند....

انواع مرغابی‌ها ، غازها ، کشیم‌ها ، حواصیل‌ها و چنگرها از جمله پرندگان زمستان ‌گذر مهاجر به تالاب‌های خوزستانی هستند.

عضو گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات اهواز گفت جمعیت نزدیک به یک‌ میلیونی پرندگان خوزستان در دهه‌های گذشته امروز به کمتر از 200 تا 300 هزار پرنده در فصل زمستان رسیده است. بهروزی راد افزود ورود بیش از حد مواد آلوده‌کننده به quotation mark خورموسی quotation mark و تردد بیش از حد کشتی‌ها ، شرایط را برای زیست پرندگان نامناسب کرده و امکان رشد و تولید مثل آن‌ها را کاهش می‌دهد دگرگونی در محیط زیست خوزستان در سطح وسیعی قابل مشاهده است.

وی گفت در 2 سال اخیر پرندگانی چون عروس ‌غاز و غاز پیشانی سفید از گونه های بی نظیر و در معرض انقراض دنیا با تغییر مسیر مهاجرت خود ، زمستان را به جای تالاب شادگان در سواحل رود نیل می‌گذراند. عضو گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات اهواز گفت مهاجرت پرندگان دیگری چون هوبره ، اردک مرمری ، اردک سرسفید ، اردک بلوطی ، پلیکان پاخاکستری ، لیکوی خوزی نیز که از انواع منحصربه فرد در دنیا محسوب می شوند به استان به شدت کاهش یافته به طوری که 75 درصد جمعیت جهانی اردک سرسفید که درگذشته تالابهای خوزستان را برای مهاجرت انتخاب می کردند اکنون به صفر رسیده است.

پرندگان تخم‌گذار نیز که در فصل تابستان تخم‌گذاری کرده و در زمستان جوجه‌آوری می‌کنند از دیگر پرندگان مهاجر به تالاب‌های خوزستان هستند.

مهاجرت پرندگان جوجه‌آور از شرق به غرب است و از پاکستان و شبه قاره هند و کشورهای افریقایی به خوزستان مهاجرت می‌کنند.

استان خوزستان دارای 18 تالاب همچون شادگان ، میان‌گران ایذه ، هورالعظیم ، بامدژ ، شیمبار و آب‌گیرهای فصلی و دایمی خوزستان است . 21 درصد از تالاب های کشور در استان خوزستان قرار دارد. معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست خوزستان گفت امسال مهاجرت پرندگان 40 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است . مولا افزود پارسال بیش از 200 هزار پرنده از سراسر دنیا به تالاب های خوزستان مهاجرت کردند . وی گفت تشدید خشکسالی‌ها ، افزایش رفت و آمد‌ها در تالاب‌ها ، شکار بی رویه ، توسعه صنعت و کشاورزی و تغییر کاربری پناهگاه‌ها و تصرف زمین‌ها موجب از بین رفتن فاکتورهای مورد نیاز برای بقای پرندگان در مناطق مختلف استان شده است.

براساس امار سازمان محیط زیست 52درصد گونه های پرندگان که درکشور شناسایی شده اند در خوزستان زیست می کنند که از این تعداد 21درصد را پرندگان خشک زی و درخت زی شامل می شود.

پرندگان زمستان گذر فصل پاییز و زمستان و پرندگان جوجه اور فصل بهار و تابستان را در خوزستان سپری می کنند.
با سلام

بچه ها خبر خوش دارم
الان داشتم سایت محیط زیست رو میخوندم که متوجه شدم اون حیواناتی که به کشتن خرس ماده و توله هاشون اقدام کردند در استان اصفهان دستگیر شدند.
گویا سابقه دارن .فقط دعا کنید(چون کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد)این دفعه هم قسر در نرن
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2011-09-14 10:24 PM)paka نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام

بچه ها خبر خوش دارم
الان داشتم سایت محیط زیست رو میخوندم که متوجه شدم اون حیواناتی که به کشتن خرس ماده و توله هاشون اقدام کردند در استان اصفهان دستگیر شدند.
گویا سابقه دارن .فقط دعا کنید(چون کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد)این دفعه هم قسر در نرن
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینا جان خبر خوبی بود امیدوارم هیچوقت شاهد چنین وقایع دلخراشی نباشیم Khansariha (8)
انشالله برخورد قاطعی قانون با انان بکند. تا دیگر شاهد چنین جنایاتی نباشیم. امیدوارم برن جایی ان موجودات ناقص الخلقه انسان نما که عرب نی ننداخته باشهKhansariha (214)
دوستان به نظر من الان محیط زیست میاد یه جریمه هنگفتی ازشون میگیره و بعد ولشون میکنه کار خاصی انجام نمیده!Khansariha (8)
لینک مرجع