انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار کبک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان
اینکه کبک ها کی تخم می گذارند به خیلی شرایط بستگی دارد. صرف نظر از مقایسه مناطق مختلف با هم در یک منطقه خاص ممکن است یک جفت کبک زودتر و جفت دیگر دیرتر جوجه بدهند. آنچه معمول است کبک ها در هر منطقه در زمانیکه برف و بارندگی کم می شود و منطقه رو به گرمی می گذارد لانه می بندند و تخم می گذارند. حال اگر به هر دلیل لانه اول خراب شود یا شریط خوب نباشد ممکن است با فاصله مثلا یک هفته دوباره لانه بگذارند و اینطور ممکن است در یک گله هم جوجه بزرگ دیده شود و هم جوجه کوچک که اینها مربوط به چند جفت کبک هستند. من چندبار در پاییز کبک هایی زده ام که اصلا رنگ نیاورده بودند و البته خیلی از این کارم ناراحت شدم. البته در پرواز و آنهم فاصله بالا قابل تشخیص نبودند . در همان زمان کبک های همان سال با جثه بزرگ و رنگ کامل هم صید می شدند. حتی بعضی کبک ها از خنکی شهریور ماه استفاده می کنند و جوجه می دهند. من یک بار با این مساله مواجه شده ام.
موفق باشید
Khansariha (285)Khansariha (285)Khansariha (285)Khansariha (360)
(2015-08-15 01:29 PM)gaskin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راست میگه منم شاهدم

سلام
صدای کبک کارایش بیشتر بخاطر اینه که باگذاشتن صدا مشخص بشه کبک کجا جواب صدای شمارو میده موقعیتش معلوم میشه شما راحتتر پیداشون کنید امدن کبک روی صدا فصل خاصی داره اونم باصدا خیلی جواب نمیده مگه از کبک شکاری استفده بشه لذت شکار کبک تو پرزدنش من به کومه و این کارا که بشینی کبک بیا بد بزنی اعتقادی ندارم شکار کبک فقط بداز پریدن حال میده
دوست عزیز من از صدا کمتر استفاده میکنم خودم دوست دارم انواع صداهاشون در شرایط مختلف بشناسم برای یک شکارچی لازم است که با حالات ورفتار شکارش آشنا باشهKhansariha (256)
باسلام
این هفته اگه خدابخواد یه سری به شکارگاه میزنم ببینم جوجه ها وضعیتشون چطوره و صدای سردسته کبکارو که راهنمای بقیه است رو ضبط میکنم میذارم تو تایپیک
Khansariha (48)Khansariha (256)Khansariha (48)Khansariha (256)
شکارچی باید تو مکان طبیعی رفتار شناسی کنه. با گوش کردن تو خونه نمیشه پدر جان وگر نه همه ماها که نه خود من ناشی الان مقام استادی این کار داشتم. خخخخخخخ. حالا شما امتحان کن تا به نتیجه مورد نظر برسی. هر منطقه و هر فصل و هر رفتار کبک صدای خاص خودش داره.
منم میدونم اما وقت من برای این کار خیلی کمه اگر میتونید کمکی کنید Khansariha (8)
دوستان اگر تونستید یه کلیپ از کبکهای که تو کوه میبینید بگیرید تا دیگران هم لذت ببرن و برای خودتان یک خاطره باشدKhansariha (8)
نمیشه مگر چند نفر باشی و یه نفر اهل شکار نباشه و فیلم بگیره. اونم احتمالش خییییلی کمه. کمینم که میشه فیلم گرفت ولی حال نمیده ::پس!!!!!
تو این سایت مطلبی درباره زنبور عسل کوهی هست؟Khansariha (256)
بله هست البته در مورد برداشت عسل وحشی از طبیعته.یه سری به تاپیک بحث آزاد بزن.فکر کنم صفحه دومش باشهKhansariha (8)
لینک مرجع