انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار کبک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2015-06-03 05:02 PM)medial نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یه هفته پیش داشتیم من و یه نفر دیگه تو کوه و کمر میرفتیم که یه کبک از بالا سرمون در شد و یه جه نشست . دقیق دیدم کجا و هیچ راه فراری هم نداشت چون فاصله زیاد بود رفتیم جلو . ولی انگار آب شد رفت تو زمید . هیچ جا نبود نه پرواز کرد نه دوید . هیچی به هیچی . رو یه تپه کوچیک بود که کامل به همه جا دید داشتم پرواز نکرد . تو اینجور مواقع چی شده ؟
با سلام
دوست عزیز این مورد شما یک دونه کبک بوده پیدا نشده چیز عجیبی نیست گاهی اوقات به یک گله ده تایی و بیست تایی تیرمیندازی و بعدش هم می بینی که همه میرن روی یک تپه میشینن ولی وقتی کل تپه رو میگردی شاید یک دونه بپره در این حالت معمولا زیر بوته ها یا زیر سنگ ها پنهان میشن و حتی اگر به یک متریشون هم برسی نمی پرن بهترین راه اینه که با دوربین سریع نگاهشون کنی و از داخل دوربین گمشون نکنین.
درود

همونطور که دوست عزیزمون گفت کبک ممکنه که قایم بشه و حتی اگه نزدیک هم بشی نپره
اما این مورد بیشتر در برف هست چون که پرنده نمیتونه توی برف بلند بشه زیر بوته ها پنهان میشه و تا یک قدمیش نری نمیپره ... و یا زمانی که توی گله زیاد تیر خورده باشه و ترسیده و خسته باشن......
باید یک چیز رو در نظر داشته باشین و اون اینه که این پرنده قدرت استتار بالایی داره و سریع و زیرک هم هست .... مطمئن باشید اون کبکی که شما دیدید با پا مسافتی رو از محل فرودش به اطراف فرار کرده و باید خیلی تیز باشین تا ببینین و بفهمین کجا میره
اگه نپریده باشه همون اطراف رو خوب میگشتید حتما میتونستین موقع پریدن ببینینش
باسلام
من خودم بارها برام پیش اومده کبک رو دیدم رفته زیر یه بوته خف کرده تمام بوته رو زیر و رو کردم نپریده بعد از دور شدن من از زیر بوته پریده
در کل کبک موقعی که خسته باشه واحساس خطر کنه نمیپره کبک خیلی باهوشه
دوست عزیز کبک از پرواز خیلی خوشش نمیاد بعد از یک پرواز کوتاه با چنان سرعتی فرار میکنه که با چشم خیلی معلوم نیست بیشتر به علت سرعت بالا وهم رنگ بودن با محیطش است خیلی خیلی زرنگهKhansariha (48)
کسی کلیپی از شکار خودش نداره تو سایت آپارات همش خارجیه Khansariha (8)
بنده خودم گاهی شده دیدم کجا نشستن و رفتم سراغشون ولی هیچی که هیچ بعد از پشت سرت که مثلا نبودن بلند میشن. سرما هم تعداد پرواز هم فاصله پروازشون کم میکنه. من خودم نتیجه گرفتم که نباید سریع عمل کرد بلکه با حوصله و دقت حرکت میکنم تا خستگی باعث هدر رفتن فرصت و فشنگ نشه.دویدن سریع باعث ضربان شدید قلب و خستگی میشه که تیرو به خطا میده. نزدیکیه زیادم برای کسایی که دست پاچه عمل میکنن و تفنگ فول دارن یا تک لول دارن خوب نیست پس حوصله کنید ،مال خودتونن. جوجها وکم تجربها معمولا خودشون لو میدن و میپرن ولی با تجربها خیلی حوصله دارن و صبر میکنن گاهی از زیر پات میپرن. نزارین کلافتون کنن و دقت کنید که عجله کار خراب میکنه چون بالاخره باید بپرن و مال شما هستن. کاهی هم بعد شلیک یا قبلش که پریدن چنتایی هنوز جا موندن پس حوصله کنید.بعضی افراد سریع بودن در تیراندازی را با دست پاچگی اشتباه میگیرن. بعضی اوقات پرتاب سنگ یا صدای بلند یا زدن سوت کمک میکنه. معمولا توی دسته یه کبک کم حوصله هست که باعث پرواز بیشتر دسته میشه. روی یه کبک زون نکنید و جای کل دسته نشون کنید. مطمین باشید اونها شما را زیر نظر دارن. شما تفنگ دارین و مهارت تیراندازی و اونها قدرت استتار و پرواز بموقع و هر طرف که در استفاده از مهارتشوتاهی کنه بازنده میشه. همینها و خیلی چیزهای بیشترباعث زیبایی و لذت شکار کبک میشه.
ممنون
فردا صبح میخوام بازم برم . یه مقر پیدا کردیم ببینیم چی میشه . خدا کنه این دفه در جا بزنمش . البته خوب همون طور که گفتید صبر و حوصله پیشه میکنم .
و یه چیز دیگه تا ساعت چند صبح میشه پیداشون کرد ؟
دوستان بیاد داشته باشید الان فصل شکار نیست Khansariha (226)
(2015-06-05 02:21 AM)medial نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون
فردا صبح میخوام بازم برم . یه مقر پیدا کردیم ببینیم چی میشه . خدا کنه این دفه در جا بزنمش . البته خوب همون طور که گفتید صبر و حوصله پیشه میکنم .
و یه چیز دیگه تا ساعت چند صبح میشه پیداشون کرد ؟

با سلام
دوست گرامی حالا که شما یه مقر پیدا کردین این مقر مال شماست پس صبر کنین تا فصل شکار شروع بشه و بعدش اقدام کنید،اینجوری میتونین واسه مدت بیشتری از مقرتون واسه شکار استفاده کنین
Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
نمیدونستم
وقتی اومدم برم به یکی دیگه زنگ زدم که بیاد بهم گفت که فصلش نیست و نزاشت برم .
یعنی کسی هیچ صدایی از کبک نداشت باور کنید برای کشتن اون زبون بسته نیست فقط برای یه کبک نره دارم تازه خریدم نمیخونه به صدای کبک نر هم واکنشی ندارد از یه سایت کلاه بردارم یک صدا خریدم ولی تنها چیزی که نبود کبک ماده بود خواهشان اگر کسی صدای کبک ماده داره بزاره یا تو خصوصی بزاره خیخلی خیلی ممنون میشمKhansariha (8)
لینک مرجع