انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ماهیگیری و تجربیات دوستان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به دوستان این تاپیک رو زدم اولین عکس رو هم خودم اپ میکنم چون فصل فصل

ماهیگیریه و جای همچین تاپیکی واقعا" خالی بود [img]http://s1.picofile.com/


درضمن مژده بدم به دوستان اصفهانی اب رو باز کردن البته بالا دست تا درچه اب هست و سطح اب هم خیلی امده بالا .
مجبور شدم برای اینکه جای بهتری پیدا کنم از عرض رودخون عبور کنم و باعث خیس شدنم شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخKhansariha (216)
[تصویر: %D9%84egrg_7_.jpg]
بفرما دادا مسیح باز نگی تنبلیم فعالیت نمیکنیم من پشت سرتم اینم یه عکس از ماهی گیری من که دیگه موقع شستن ماهی ها صید شده بود عکس گرفتیم!


[تصویر: ywsq5wzhgk29lsf6u4k.jpg]
فعلا یه عکس میزارم تا بعد که ببینیم Khansariha (214)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام به دوستان این هم چند عکس از ماهی امید وارم که خوشتان بیاید
[تصویر: itvqib2y4niovp7or2m9.jpg]
[تصویر: 2hayhik2wk5xynpy6u.jpg]
[تصویر: muymkwzox4frns6w2gwn.jpg]
[تصویر: t9yhhikorvkau35ixthm.jpg]
سلام

فعلا اینو داشته باشید تا من برگردم ...
حیف که از ماهی گیری عکس کم دارم

[تصویر: 04437.jpg]


مربوط به پارساله ... امسال هنوز نبرد شروع نشده
سلام به همگی بچه ها...
ما هم برگشتیم دوباره... ببخشید یه چند وقتی نبودیم...
این یه منطقه ای هست که رودخانه کوهی (چشمه کوهی) داره در چهارمحال بختیاری... یعنی این رودخانه از دل کوه در میاد با تمام حجمش... که خیلی عجیب هم هست... قزل رنگین کمان... برای اردیبهشت همین امسال هست (چند هفته پیش)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (226)Khansariha (226)
اقا دمتون گرم.
من که مردم با عکسای شما.
اقا جاوید شما هم خیلی حال میکنی ها ،هی سوز دل ما بذار.Khansariha (226)
من یه لنسر خیلی خیلی مسخره دارم .بیشتر با نخ و قلاب حال میکنم اما قصد خرید یه لنسر کاملا محکم و سبک دارم.لطفا دوستان راهنمایی بفرمایند؟؟؟؟!!!!!!!1
اقا ما تو دوران نامزدنگ کلی کلاس می گذاشتیم که بله !! ما ته ته ماهیگیرا هستیم و زیر 2 کلو نمی زنیم و ...
خلاصه بعد از عروسی هر بار رفتیم برای ماهی با اهل بیت جز 4 یا 5 تا ماهی فسقلی بخت برگشته نگرفتم.
علی اقا من از شما درخواست کمک دارم..
اقا طرف کنار من نشسته بود با فاصله 20 متری ماهی می گرفت 1 کیلو 2 کیلو ،منم هر چی زور میزدم فقط نوک میزدن به قلاب و طعمه ها رو فرت و فرت میبردن.هر طعمه ای که فکر کنید استفاده کردم از خمیر و پنبه و زردچوبه گرفته تا جوشانده های ویژه اما هیچ کدوم ثمری نداشت که نداشت.
اما هیچ وقت نا امید نمیشم و علاقم رو از دست نمی دم.گاهی اوقات 8 ساعت تمام کنار آب میشینم چون واقعا معتقدم که ماهیگیری یکی از مفرح ترین و آرامش بخش ترین ورزش و سرگرمی هست.
من از دوستان میخوام سعی کنند یکم بحث رو تخصصی تر دنبال کنند و نوع قلاب ،نوع طعمه گذاری ، نوع طعمه،شماره نخ،محل مناسب،شرایط جوی و ... رو برای من میتدی علاقه مند توضیح بدن.
یا علی
جلال جان چوبهای ماهیگیری برای خودشان مثل تفنگها دنیائی دارند و شما از چوبهای کاسی و پشه و غیره گرفته تا چوبهای دریائی همه نوعی وجود داره و با هم فرق دارند و ماموریتشان هم متفاوته البته من خیلی بصورت تخصصی همه چوبها را نمیشناسم ولی براحتی تو سایتها و کتابهای ماهیگری که خودم دو تا کتاب جامع و اسپورت ماهیگیری را دارم براحتی قابل یادگیریست . من از روی تجربه خودم میگم 5 مدل لنسر دارم مخصوص دریاچه هاست (یعنی بین 3.5 تا 5 متر است ) و برای لانسه کشی در رودخانه ها برای گرفتن قزل با طعمه مصنوعی (انواع لورها) چوب نازک و حدود 2.5 متر کافیه که انعطافش باید عالی باشه و حلقه ها مقاوم و نخ پاره کن نباشه و..... اما برای دریاچه ها و کنار دریا چوب بلند مناسب است که برای خودم بین چوبهای ایطالیائی و کره ای و ژاپنی و آخریها هم چینی بهترینش چوب ژاپنی شیمانو(SHIMANO) است حدود 4 متری آن 70 هزار تومن تو فردوسی بود که همشون هم تحت لیسانس چین الان تولید میشه بسیار عالی با انعطاف خوب و مقاومت وکشش خیلی خوبی نسبت به بقیه چوبهام داره و تقریبا بیشترین صیدهای چند ساله ام هم مال همین چوب بوده و تقریبا ماهی از دستش فرار بکن نبوده چون با توجه به مقاومت ریسمان باید کلاج موتور چرخ را تنظیم کنی تا موقع کشش از سوی ماهی نخ پاره نشه و خیلی نکات دیگه...... قلاب هم سعی کن نروژی بگیری و نمره های بین 4 تا 12 برای ماهیهای کف دستی مناسبه و از 4 به پائین برای یک کیلوئی (هرچه نمره بره بالا قلاب کوچکتره ) و دو مدل نروزی داره پایه کوتاه و پایه بلند که پایه کوتاه بیشتر برای کپور مناسبه نخ هم بین نمره 30 تا 40 مناسبه و نخ خوب هم نباید تو گره برید بشه و موقع کشش نازک بشه و....
البته من با هردونوع قلاب کپور و زردپر میگیرم مخصوصا قلابهای بدون سوراخ عالیند البته گره ها هم باید یاد بگیری خلاصه مطالب زیاده اگر کتاب ماهیگیری در ایران و یا ماهیگیری اسپورت را بگیری بنظرم خیلی مفید و کمک شایانی خواهد بود. باز در خدمتم Khansariha (256)
با عرض سلام خدمت دوستان گل...
راستش آقا جلال سوال شما خیلی کلی هست البته دوستمان کامل توضیح دادن و ممنون... اما اضافه کنم که شما باید اول مشخص بکنید که برای چه ماهی میخوایین برید ماهیگیری ... یعنی اینکه چوب کپور و اردک و غزل و ماهی های دریایی با هم فرق دارن... و اصلا هرکسی چوب محکمی داشته باشه دلیل موفقیت به هیچ عنوان نیست... اگر برای کپور میروید خوب از روش انتظاری باید استفاده کنید فقط... و چون کنار دریاچه ها هستید چوب 3.60 به بالا خوبه با وزن پرتاب 40 تا 70 گرم... که میتونید از چوب های دایوا و دی ای ام یا کرموران استفاده کنید که چوب های خوبی هستند... ریسه یا لیدر هم باید طوری بسته بشه که قلاب ها (2تا) به کف زمین یا سرب که انتهای لیدر میبندید نزدیک باشه چون ماهی های کپور و کپور خانواده ها از کف تغذیه میکنن بیشتر و اینطوری موفقیت بیشتره... غلاب هم 5 تا 7 خوبه... سعی کنید نخ هم 30 بیشتر نباشه و جنس خوب باشه... که حدود 15 کیلو توانایی داره... که خیلی زیاد هم هست... البته با نخ 30 ماهی 20 کیلویی هم میشه کشید بیرون به شرطی که ماهی گیر باشی و حوسله داشته باشی... در ضمن اینم بگم که قلاب ها و کلا نخ یا تمام وسائل هر چه ظریف تر باشه درصد موفقیت بیشتره... و خمیر هم که دیگه بستگی به اون منطقه داره... اینم بگم که برای کپور زمانی که نوک میزنه ضربه زدن قلاب خیلی مهمه... چون کپور اول طعمه رو تو دهنش مقداری میچرخونه و بعد میخوره وقتی مطمئن شد... و اگه شما حواستون نباشه اونو از دست میدهید... در مورد قزل هم چوب های 3.60 به بالا برای دریاچه ها که پرتاب بلند داشته باشید... برای اسپینینگ (لانسه کشی) از 1.80 تا 2.40 باید باشه... با وزن پرتاب 10 تا 30 ... که برای قزل در رودخانه هم میشه لانسه کشی کرد و هم فلوتینگ که خیلی لذت بخش هست... اگر در رودخانه ماهیگیری میکنید پرتاب رو به سمت جریان آب با سرب سبک جریان آب طعمه رو ببرد و به کنار آب حدایت کند حالت شکل L در این حال طعمه شما به کنار آب که برسه به احتمال خیلی قوی ماهی میزنه و شما لذت میبرید... لانسه کشی هم خیلی لذت بخش هست به این صورت که بیشتر پشت سنگها و جاهایی که آب جریان برخورد داره و اکسیژن زیاد تولید مکنه و حالت گرداب هست... این جاها خیلی ماهی هست... البته لانسه کشی صبح ها و بعد از ظهر ها خوب هست که هوا خنک هست... اینم بگم که هرجا که سایه هست احتمال زیاد ماهی هم هست... مثلا زیر درختان کنار رودخانه... در دریاچه هم هر جایی روش و طعمه خاص خودش رو میخواد... و اینم بگم که کرم یکی از بهترین طعمه ها هست که تقریبا میشه گفت 90درصد جاها جواب میده و میشه ماهی های قزل خوبی گرفت... به هر حال این تجربه کمی بود که امیدوارم به دردتون بخوره...
بازم اگه سوالی دارید من در خدمت هستم تا جایی که بتونم کمکتون کنم...
با تشکر
لینک مرجع