انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ماهیگیری و تجربیات دوستان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دادا با 500 تومن میشه چوب چرخخیلی خوبی گرفت حیفه که بی هدف خرید کنی روی صید اصلیت تمرکز کن و برای اون چوب و چرخ بگیر که ضرر نکنی دادا
سلام دوستان
دو مدل ماهی ار یه رودخونه ای گرفتم اما نمیدونم چی هستن، اگه میشه شناساییشون کنید :D

[تصویر: 06205129799706496480.jpg]

[تصویر: 76211612118183241841.jpg]
دومی که چارسبیله اولی انگار سفید رودخونیه چهارسبیلو عشقه صید لزت بخشی داره و جندگندگی خوبی داره دادا هرجا چارسبیل کوچیک هست باید دنبال قولشونم گشت در برابر کرم خاکی هم نمیتونن مقاومت کنن اگه رودخونه پر ابه دنبال یه منطقه عمیق و با اب راکد بگرد از سیستم کف خواب با تک قلاب استفاده کن تا صید بزرگی داشته باشی
مخلصیمKhansariha (48)Khansariha (8)
دوستان اینم یه طعمه برای ماهی قزل الا . البته من بیشتر از این طعمه برای جمع کردن ماهی ها به یه منطقه استفاده میکنم .
مواد لازم :
1لیوان ارد سفید
نصف فنجان شکر
1لیوان ارد جو
پنیر
اول باید یک مقدار اب جوش را با تمام مواد به چز پنیر قاطی میکنیم تا تبدیل به خمیر شوند بعد خمیر را داخل یخچال میگذاریم تا سرد شود و بعد هم پنیر را به ان اضافه میکنیم . بعد هم میتونیم خمیر را به تیکه های دایره ای یا هر شکل دیگر در می اوریم و میگذاریم خشک شوند .
سلام دوستانKhansariha (8)

اینم عکس خرچنگی که دوشب پیش در ساحل دریای همیشه خلیج فارس در عسلویه صیدش کردم!!!!

میخوام تاکسی درمی کنم ولی اطلاعی ازش ندارم.

امیدوارم سایز عکی ها مناسب سایت باشه

ممنون میشم اگه راهنماییم کنید تا تاکسی درمی کنمشKhansariha (8)

[تصویر: vsl2kf3a90r749t0g4k.jpg]

[تصویر: gyt2l1lra2kl72qou9ts.jpg]

[تصویر: rgtj1xsrer7bl084lx49.jpg]

[تصویر: z1z0hsv17edqf6v3c3ut.jpg]
ماهیهای شما همانطور که اقا محسن عزیز گفت اولی سفید روخونه ای . و دومی چارسیبله . Khansariha (8)


(2013-05-04 04:02 PM)smart نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باسلام خدمت دوستان عزیز من Khansariha (48)
من چند روزه توی دریا (ساحل) ماهیگیری می کنم و اکثر ماهی هایی که باید صید کنم یا به قلاب گیر نمی کنند و یا تا نیمه راه میان و بعد رها میشن!!قلابهام سایز 1 و 0.3 نروژ هست و چوبهام 3/6و 4/5 و نخم 0.45 و طعمه ام تکه های بریده شده ماهی های کوچکه.
راستش بخواید از هر 10 کشش ماهی فقط 2 تاش صید می کنم و این امر از روحیه شکارم کم کرده و دپرس شدم. در هنگام کشش ضربه های نسبتا محکمی می زنم که از دید خودم بر اساس تجربه چند ساله ام در رودخانه،همه ضربه های به موقع و بی نقصی هستند.
سرانجام به این نتیجه رسیدم که از اساتید و دوستانم در سایت کمک بگیرم و مشکلم رفع کنم.
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. با تشکر Khansariha (8)

دوست عزیز همانطور که فرمودین از چوبهای 3/6 تا 4.5 استفاده میکنید و از نخ 0.45
عدم موفقیت شما به خیلی چیزها بر میگرده یکش ضربه محکمتر از حد معمول که امکان داره لب ماهی رو پاره کنه بستگی به نوع ماهی داره چون بعضی از ماهی ها طعمه رو قروت میدن مثل قزل یا حتی بستگی به جسته ماهی های اون منطقه داره به هر صورت شما بفرماید نوع ماهی که اصولا" صید میکنید و وزنش چقدر هستش تا بشه بهتر راهنمای کرد . و طعمه ای که استفاده میکنید چه اندازه میزنید با عکس بهتر میشه راهنمای کرد .
ممنون Khansariha (8)
بنظر شما بهترین طعمه برای سفید رودخونه ای و چارسبیل بجز کرم چیه؟ میخوام چند مدل مختلف طعمه رو تست کنمKhansariha (399)
سلام به همه دوستان

پنج شنبه,جمعه گذشته مثل همیشه یه برنامه ماهیگیری هماهنگ شد و به همراه 4 نفر از دوستان به سمت سد دوستی که منطقه صفر مرزی ایران ترکمنستان وافغانستان حرکت کردیم(تو استان خراسان آرزوی هر ماهیگیر که حتی شده یک بار تو این آب ماهیگیری کنه)چ.ن 100% ممنوغ هست وخیلی هم سخت میگیرن

و در نهایت حاصل تلاش یک کپور و 4تا ماهی که بومی همین منطقه هست که در نهایت ناباوری کپورحدود 4کیلوئی به لنس 2.70آلبااستار با نخ0.50 من زد که تا حالا من ندیده بودم یه کپور 4کیلوئی اینجوری زور بزنه و بالاخره از آب در اومد

ساعت صید 11:30 pm

طعمه:ماهی شیر تکه ای

روش :انتظاری
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

بدرودKhansariha (8)
(2013-05-05 09:21 AM)smart نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام به دوستان و اساتید من ازجمله آقا بهروز! عزیزKhansariha (48)
من توی دریای جنوب ماهیگیری می کنم و چون تازه اومدم جنوب(محل کارم اینجاست) از نوع ماهی ها اطلاعی ندارم و حتی نمیدونم چه طعمه ای برای چه ماهی هست. با این وضع شدیدا به طعمه من حمله می کنند و ماهیگیر های اطرافم مگس می پرونن!!! دیشب یه ماهی ازبس نخم کشید خودش اومد روسطح آب و من از صداش فهمیدم که قلاب منه(چون داشتم ماهی قطعه می کردم سرم پایین بود) با این وضع بازهم به قلابم گیر نکرد!!!!بعضی وقت ها ازبس محکم می کشند سر چوبم به آب نزدیک میشه و حدود 3 ثانیه در همون حالت می مونه و هی ضربه می زنه!!!!! و سرانجام روی یکی از همین ضربهایی که زدم چوب آلبای رنگینکمانم از تیکه 4ام شکست(قبلا هم شکسته بود تیکش عوض کرده بودم چون از بقیه تیکه ها بلندتر بود احتمال شکستنش میدادم)!!حالا قصد دارم چوب توپر بخرم و ایشالا فرداشب میخرمش(فی=145تومن).راستی یه خرچنگ دریایی صید کردم خیلی قشنگه به زودی عکسش میذارم روسایت.
باز هم از همه دوستان تشکر می کنم که بیشتر کمکم کنند چون هر شب که از دریا میام دپرسم!!!!
ار همتون ممنونم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
شرمنده کمی دیر پاسخ میدم چون پیغام شما را تا الان ندیده بودم .

ببین دوست عزیز ماهیگیری در دریای جنوب در هر منطقه اش فرق میکنه .بهتره اول بگید کدوم منطقه و شهر هستید .بنظر من ماهیگیری در دریای جنوب بسیار لذت بخش تر از جاهای دیگه هست چون دارای ماهیهای گوشتخوار هست که مشالله همیشه هم گرسنه هستند .

اینکه میگم منطقه به منطقه فرق میکنه شامل روش ماهیگیری و ماهیهای اون منطقه هم میشه (البته فصل و آب و هوا هم مهم هست)

به عنوان مثال در کیش ماهیگیری به روش ترولینگ از روی قایق بسیار خوب جواب میده (معمولا از مهر تا آخر اردیبهشت خرداد ) ولی همین روش در جزیره قشم و اطراف اون جواب نمیده مگر اینکه بقول محلی ها دسته ماهی بیاد و ...

یا مثلا در چابهار شما به روش اسپینینگ از ساحل هم میتونیید ماهیگیری خوبی داشته باشید ولی این روش در جاهای دیگه یا جواب نمیده یا نیاز به تجربه داره (مثلا در کیش در هنگاه طلوع آفتاب اسپینینگ برای سید باراگودا جواب میده ولی در قشم یا بندر عباس یا بوشهر اینطور نیست

معمولا در تمام جنوب کشور از چند تا طعمه شناخته شده بیشتر از موارد دیگه استفاده میکنند که عبارتند از :

1- ماهی مرکب که در بعضی مکانها بهش خساک هم میگند .(باید در هنگام استفاده اول کامل پاکش کنید و از گوشت سفیدش استفاده کنید .

2- ماهی طلال
3- ماهی گرفه

در مورد ماهی طلال و ماهی گرفه حتما باید بصورت تازه استفاده بشه ولی در مورد ماهی مرکب میتوان بصورت فریزری هم نگهداری کرد و در هنگام نیاز استفاده کرد .(البته در مورد ماهی گرفه یه روش هم هست که به اصطلاح نمک مالش میکنند و میزارند خشک بشه و بعد استفاده میکنند)

من شخصا تجربه استفاده از ماهی طلال و ماهی مرکب را زیاد داشتم .ماهی مرکب خیلی خوب روی قلاب میشینه ولی در هنگام استفاده از ماهی طلال امکان داره که احساس کنید خوب روی قلاب سوار نمیشه که راهنمایی من برحسب تجربه اینه که اول یه تیکه کوچیک گوشت ماهی مرکب داخل قلاب کنید و بعد به قلاب تیکه های ماهی طلال بزنید و در آخر هم دوباره سر قلاب یه تیکه ماهی مرکب بزنید که این باعث میشه تیکه های ماهی طلال بین 2 تیکه گوشت ماهی مرکب به خوبی روی قلاب بمونه .

بیشترین ماهی ای که در جنوب امکان صیدش توسط شما با قلاب هست معمولا ماهی شهری هست که بسیار هم خوشمزه هست .امکان داره ماهیهای دیگه ای هم به قلاب شما بیافته مثلا هامور (معمولا بچه هامور زیاد می افته ) یا مثلا گربه ماهی (در گویش محلی گلو - من بار اول که گرفته بودم فکر کردم بچه کوسه هست و خوردمش ولی بعدها فهمیدم خوردنی نیست - در بیرون آب این ماهی از خودش صدا در میاره که در نوع خودش تجربه جالبی هست - کی میگه ماهیها صدا ندارند ) یا ماهیهای دیگه مثل طوطی ماهی - سنگسر و .....

نکته ای که در مورد ماهیگیری از ساحل هست اینکه در اکثر اوقات در سواحل سنگی یا سنگچینها امکان صید ماهی بیشتر هست ولی در خیلی از موارد ماهیها بعد از به قلاب افتادن در لای سنگها میروند و درآوردنشون مشکل یا غیر ممکن هست .

خودم برای ماهیگیری از ساحل در جنوب معمولا قبل از غروب تا طلوع آفتاب ماهیگیری میکنم ولی بهترین زمان همان هنگام غروب و مخصوصا هنگام طلوع خورشید هست .

در مورد تجهیزات من معمولا برای جنوب از نخ سایز 0.50 یا همون نخ 50 یا 0.70 (همون 70) استفاده میکنم البته نخی با جنس خوب و مارک معتبر .در مورد چوب هم چون از ساحل ماهیگیری میکنید حداقل سایز بهتر هست 3.5 متر یا بیشتر باشه .

معمولا بهتر هست برای ماهیهای جنوب قبل از قلاب از سیم بکسل استفاده کنید البته بستگی به ماهی هم داره و اینکه ببینید مثلا در چند مورد قلابتون در اثر دندون ماهی کنده شده و ... من خودم از یه سری ریسه های مخصوص معمولا استفاده میکنم که دارای 2 - 3 یا 4 انشعاب هست و بصورت سیم بکسل و آماده هست و فقط کافیه به سر انشعابها قلاب بزنید .

در مورد ماهیگیری جنوب چون اکثر ماهیها گوشخوار هستند باید این نکته را هم بدانید که بچه هاهی هم اونجا زیاد هست و در اکثر موارد همین ماهیهای کوچک طعمه شما را میخورند و شما فکر میکنید ماهی به قلاب زده و در رفته .بهتر هست با مشورت با محلی های اون منطقه از سایز قلاب مناسب استفاده کنید .(قلاب کوچیک اونجا بکار نمیاد مثلا همین بچه هامور یه دهن داره که باهاش میتونه یه قلاب سایز 2/0 و 3/0 را به راحتی قورت بده)

در مورد طعمه زدن هم خسیس نباشید و اصلا با ماهیگیری آب شیرین اون را مقایسه نکنید .بهتر هست هر تیکه طعمه حدودا اندازه نصف انگشت باشه و در هر قلاب هم تا اونجا که جا داره طعمه بزنید که معمولا میشه 2 3 تیکه .

یادمه سال پیش برای سفری به بوشهر رفته بودم و از یکی از دوستان بوشهری که تجربه زیادی در صید ماهی هامور داشت خواهش کردم کمی من را راهنمایی کنه در مورد تجهیزات .ایشون از نخ شماره 2.00 یا همون 200 استفاده میکرد و سایز قلابش اینقدر بزرگ بود که من فکر کردم برای بوکسل ماشین ازش استفاده میشه و تا قبل از این فکر میکردن این سایز قلاب فقط جنبه تزئینی داره (شما فرض کنید قطر دایره پایین قلاب و قوسش حدود 15 20 سانت بود و ارتفاع قلاب هم از بالا تا پایین حدود 30 35 سانت ) البته ایشون از روی قایق اقدام به ماهییگیری برای هامور میکرد و مثلا یک شب تا صبح با قایق در حالت ثابت بر روی کشتی غرق شده رافائل ماهیگیری میکردند .
سلام ممنون ازنوبادی عزیز بخاطر توضیح کاملشون
چند نکته هم منمیگم شاید بد نباشه و بدرد بخور باشه
اول راجع به صید ماهی مرکب اینکه شما میتونید در ساحل های سخرهای با اسپنینگ ظعمه مخصوص که توی عکس هست به راحتی صید کنید
[تصویر: 13682573791.jpg]
[تصویر: 13682573792.jpg]
درمورد ماهی هم بهتره همون روز صید بشه و به صورت زنده روی قلاب زده بشه به شکلی که زنده به نظر بیاد در زمن استفاده از دو قلاب همراه پیشبند سیمی خیلی بهتره چون ماهی مثل باراکودا معمولان ازدم به ماهی حمله میکنه
استفاده از سایز خیلی بزرگقلاب به خاطر معلوم بودن قلاب درصد صید رو پایین میاره
استفاده از نخ باسایز زیاد هرچند درصد صید رو کم میکنه اما در ماهیگیری روی اسکله اجباریه تا موقع بالا کشیدن ماهی نخ پاره نشه اما در ساحل هرچی نخ باریکتر بهتر
برای صید ماهی شهری بهترین روش استفاده ازخمیر یا تیکه ماهی کوچیک و شناور در کناره سخره هاست
به حرحال در جنوب ودریا احتمال صید هرنوع ماهی گوشتخاری هست پس از نخ مناسب استفاده کنید
مخلصیمKhansariha (48)Khansariha (8)
اینم چند عکس از صید در جنوب
[تصویر: 13682588281.jpg]
[تصویر: 13682589051.jpg]
[تصویر: 13682589072.jpg]
[تصویر: 13682589551.jpg]
[تصویر: 13682589552.jpg]
[تصویر: 13682589553.jpg]
[تصویر: 13682590261.jpg]
[تصویر: 13682590262.jpg]
یه سری عکسهای دیگه هم هست که باید تغییر سایز پیدا کنه که بعدا میزارم
لینک مرجع