انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ماهیگیری و تجربیات دوستان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(2012-07-22 10:03 PM)shahin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راجب ماهی های موجود در سدهای کارون(3و4)بگم که به وفور سونگ،شیربت،سفید رودخانه ای،شیر و قزل آلا برای صید وجود داره
شیربت های بالای ده کیلو و سونگ های بالای 50 کیلو هر کسی رو وسوسه میکنه برای رفتن به اونجا
اون عکس چهار تا ماهی هم صید پارسال من و چندتا از دوستام بود که بیشتر برای تفریح رفته بودیم تا ماهیگیریKhansariha (256)

[تصویر: 13429819631.jpg]
[تصویر: 13429819632.jpg]
[تصویر: 13429819633.jpg]

سلام صید خوبی‌ بود

فقط این مارماهی هست که دستتونه یا چیز دیگی
‌ای هست؟

و اینکه چه جوری صیدش کردین؟
بله این مارماهیه که دست دوستمه،اونجا زیاد پیدا میشه،با طعمه ماهی دوست عزیز
درياچه ولشت

دریاچه کوهستانی ولشت در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی کلاردشت قرار دارد
در کیلومتر 25 جاده چالوس- کرج، شهر مرزن آباد واقع گردیده است. در بخشهای شرقی و غربی مرزن آباد، دو منطقه ییلاقی به نامهای کجور و کلاردشت واقع شده‌اند که دارای چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی دیدنی و جذابی هستند.
کلاردشت در بخش غربی و 12 کیلومتری مرزن آباد در یک خط مستقیم واقع شده است. نام این منطقه در منابع تاریخی و جغرافیائی قدیم با نامهای کلار و کلارآباد آمده است.
کلاردشت در موقعیت جغرافیایی 36 درجه و 29 دقیقه عرض شمالی و 51 درجه و 6 دقیقه طول شرقی و در دامنه‌های شمالی سلسله جبال البرز قرار دارد.
در بخش جنوب غربی این منطقه کوه معروف و نسبتا مرتفع علم کوه واقع شده است. آب و هوای منطقه سرد کوهستانی می‌باشد.
رودخانه ها و چشمه‌های زیادی در آن جاری هستند که مهمترین آنها رودخانه سرد آبرود است. این رودخانه از کوههای غرب کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از مشروب کردن بخشی از اراضی کلاردشت در منطقه غرب چالوس به دریای خزر می ریزد.
از جاذبه های دیگر کلاردشت دریاچه‌های کوچک و بزرگ آن است که بر جاذبه های طبیعی آن می افزاید. دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌شود که در این منطقه واقع شده و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است. گونه‌های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.
مجموعه ویژگی‌های طبیعی کلاردشت شرایطی را فراهم نموده که از دیرباز این منطقه مورد توجه انسان و سکونت وی قرار گرفته است. امروزه شواهد فراوان برجای در زمینه های باستان شناسی ،مردم شناسی ،صنایع دستی و هنرهای سنتی حکایت از غنای فرهنگی این منطقه دارد.
دریاچه کوهستانی ولشت در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی کلاردشت و در ارتفاع یک هزار متری از سطح دریای خزر قرار دارد.
دریاچه ولشت از جمله دریاچه های است که در نزدیکی منطقه کوهستانی تخت سلیمان علم کوه قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در یک گودال بزرگ محاط به تپه های کم ارتفاع کلمه، از دید پنهان است.
مسیر دسترسی به آن از شهر چالوس و از طریق کندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران آغاز و پس از طی بیست و سه کیلومتر و بعد از پل کجور و گذر از سربالایی‌ها و پیچ های جنگل تا کنار دریاچه ادامه می یابد.
دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فرد آن از جمله دیدنی‌ترین میراث طبیعی کشور محسوب می شود که این امر هر ساله بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این منطقه جلب می‌کند.
حضور گردشگران بدون نظارت طی سال های گذشته طبیعت این منطقه آسیب پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دگرگون کرده است.
دریاچه ولشت دارای اکسیژن و دمای متفاوتی با سایر نقاط کلاردشت است و ورود آلاینده های محیطی حیات انواع آبزیان چون ماهی سفید، اردک ماهی، شاه کولی و حتی جلبک ها و پلانگتون ها را در معرض تهدید قرار می دهد.

[تصویر: %D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87_%D9...%D8%AA.jpg]
[تصویر: velesht_0306_mm2.jpg]
[تصویر: velesht_0306_mm.jpg]
[تصویر: valasht.jpg]
[تصویر: 8n7cimsdcgscxvlzac.jpg]

دوستاني كه به اين منطقه سر نزدن در صورت رفتن حتما سعي كنند برنامه چند روزه براي درياچه داشته باشند در غير اينصورت پشيمون ميشن .
دروود !
دوستان كسي درباره اي ماده اي به نام مس ماهي اطلاعاتي داره ؟!
يكي از دوستان ساكن منطقه شمال كشور گفت كه صيادان اينجا اين ماده رو تو آب ميريزند و ماهي ها بعد از خوردنش به روي آب ميان و بعد با تور اقدام به گرفتن ماهي ها مي كنند.
درسته اين كار به دور از انسانيته از نظر من ، ولي واقعاً واسم جالبه ، ممنون ميشم اگه كسي اطلاعاتي داره ارائه كنه.
مس ماهی نیست...بهش میگن سم ماهی...یه نوع ترکیب خواب آوره....من هم دیدم.....البته اونی که من دیده بودم غذای ماهی رو تو یه محلول می خوابوندند و بعد میریختند تو آب......
البته این کار هم مثل دینامیت بی وجدانانه و به دور از انسانیت هست
سعید جان از دریاچه های نزدیک شیراز که بشه ماهیگیری کرد هم چیزی داری بزاری برامون؟
با سلام . اسي جان چي بگم كه از سكوت بهتر باشه . با اين حرفت داغ دلمو تازه كردي .
يكي از بهترين تالابهاي ايران با آن كوه ها و آبشارهاي زيباش كه من خبلي دوست داشتم و به دفعات زياد براي گشت و ماهيگيري به آنجا رفته بودم و محل زندگي انواع مختلف پرندگان و ماهيان بود و 10 -12 سالي هست كه از روي نقشه پاك شده جايي نيست مگه دشت ارژن خودتون كه متاسفانه هنوز اتفاق نابوديش آن هم در يك ساعت در هاله اي از ابهام هست .
بگذريم اگه درياچه دشت ارژن بود كه بهترين محل در منطقه شما بود اما در نزديكي شيراز درياچه پريشان رو هنوز داريد گرچه اون هم با سرعت زيادي كه در حال خشك شدن هست اميد زيادي بهش نيست . كاش ميشد زمان رو به عقب برگردوند.
................................................................................​................................................................................​.

دریاچه پریشان


دریاچه پریشان یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین ایران است که در شهرستان گلدشت در بخش فامور قرار گرفته است. این دریاچه به نامهای مور، پریشان، شور، یون، موز، توز، پریشم، فزشویه، و فامور نیز شناخته شده‌است.


دریاچه پریشان در3 کیلومتری روستای ایازآباد که در12 کیلومتری کازرون قراردارد، در زبان محلی "پیرشون" نیز نامیده می‌شود و آب‌های سطحی حاصل از باران و برف را در خود ذخیره می‌کند. آب این دریاچه از صدها چشمه کوچک و بزرگ مناطق دشت ارژن و دشت فامور تأمین می‌شود.

از این مساحت 147 کیلومتر مربع دشت و 116 کیلومتر مربع کوه و کوهپایه است. چشمه‌های زیادی نیز در کف دریاچه وجود دارد که خود منبع آب دریاچه است. آب دریاچه پریشان شیرین است ولی برای آشامیدن چندان مناسب نمی باشد. ارتفاع آن از سطح آب های آزاد 820 متر است. حداکثر وسعت آن 18 کیلومترمربع است که در تابستان به حداقل رسیده و حالتی باتلاقی می یابد. بیشترین مساحت را در اردیبهشت ماه دارد. میانگین عمق آب این دریاچه 1.6 متر است که در بعضی ازسالها به 2 متر نیز میرسد. این دریاچه حوضه آبریز بسته ای را تشکیل میدهد که مساحتی حدود 263 کیلومترمربع را زهکشی میکند. دریاچه پریشان نامور هم نامیده میشود. این نام از چشمه ای گرفته شده که منبع اصلی تامین آب دریاچه است. جلوه های بهاری و پاییزی این دریاچه جذاب ودیدنی است، مراتع وگلزارهای حاشیه دریاچه و پرندگان وحشی آن، گردشگاه طبیعی جالب توجهی را به وجودمی آورد.


تالاب پریشان نیز با تهدیدهایی مانند تغییر کاربری، شخم زدن زمین برای زراعت، شکار و صید غیر مجاز، تخریب حوزه های بالا دست، وارد شدن بقایای سموم و کود شیمیایی به آب دریاچه و غیره مواجه است.

پرندگان دریاچه :

هرساله از نيمه فصل پاييز مهاجرت پرندگان از نيمكره شمالي زمين به سمت درياچه پريشان فارس آغاز مي‌شود. سالانه حدود ‪ ۱۰۰گونه پرنده به تالاب بين‌المللي پريشان مهاجرت مي‌كنند. مهمترين اين گونه ها آنقوت، بالابان، چنگر، غازهاي خاكستري، اكرتها، حواصيل‌هاي خاكستري و ارغواني و پليكان است. از شاخص‌ترين پرندگان مهاجر كه در فهرست پرندگان نادر و كمياب قرار دارند پليكان پا خاكستري، اردك سر سفيد،اردك مرمري،غاز پيشاني سفيد و عروس غاز را مي‌توان نام برد. که در بین پرندگان یادشده حدوداً 40 گونه مختلف از آنها در سطح تالاب های جوجه آوری می کنند.

پریشان تنها دریاچه آب شیرین فلات ایران است که عمق آب آن از 3.5 تا 5 متر گزارش شده است. این دریاچه نه به‌دلیل داشتن ماهیان خوش طعم، بلکه از نظر اکوسیستمی بسیار مهم تلقی می‌شود، به‌طوری که 350 نوع پرنده بومی و غیربومی را در خود جای می‌دهد. پرندگان غیر بومی و مهاجران این دریاچه از راه‌های بسیار دور یعنی از سیبری، کانادا و دانمارک، کیلومترها راه را طی کرده، به آنجا می‌آیند و پس از گذران فصل، دوباره به محل زندگی خود بازمی‌گردند.

ماهیان دریاچه :

با توجه به اینکه تالاب پریشان از جمله اکوسیستم های پایدار می باشد که در اثر عوامل تکتونیک بوجود آمده میلیون ها سال است که شرایط خود را حفظ نموده است و دارای 4 گونه ماهی بومی شامل ماهی زردک، ماهی سرخه، ماهی پرک و مار ماهی آب شیرین و همچنین چند گونه ماهی وارداتی نظیر ماهی کپور، ماهی فیتوفالک و آمورمی باشد که در سال 1368 به دریاچه وارده شده است. تنها کپور معمولی با شرایط تالاب سازش پیدا کرده و دوگونه دیگر مشکلات عدیده ای را در تالاب به وجود آورده اند. البته از این دریاچه، برای پرورش ماهی نیزاستفاده میشود.

[تصویر: %D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%86.jpg]
[تصویر: 467744_orig.jpg]
[تصویر: 424977_orig.jpg]
داش سعید این عکسه هم مال پریشانه؟؟؟؟
[تصویر: Gahar_lake0.jpg]
(2012-07-24 02:07 PM)said نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام . اسي جان گرچه خودم هم شك دارم ولي در اينترنت جزو سزي عكس هاي درياچه فامور و پريشان بود .
اسي جان حق با شماست حالا بيشتر بررسي كردم ميبينم اين عكس مربوط به درياچه گهر است .
دریاچه دوقلو سیاه گاو

شهرستان آبدانان دارای آثار تاریخی و گردشگری متنوعی است. مهمترین پدیده گردشگری این شهرستان که در کشور نادر است دریاچه دوقلوی سیاه گاو است.
این دریاچه از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور است و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. اطراف آن را دشتها و کوههای نسبتاً مرتفع فراگرفته و دارای جلوه‌های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی است.
این دو دریاچه دارای آبی زلال هستند به طوری که می توان تا عمق 30 متری آن را که شبیه آکواریوم پر از ماهی است، مشاهده کرد.
دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان یکی از جاذبه‌های بکر طبیعی و نادر در ایران به شمار می‌رود که سرچشمه این دریاچه از اعماق زمین بوده و دارای منابع زیبا و دیدنی است.
این دریاچه شگفت انگیز و دیدنی با عمری هزاران ساله به علت فرسایش، مساحت آن در حال کم شدن است. عامل فرسایش باعث شده است روز به روز مساحت دریاچه سیاه گاو کم شود.


برای رسیدن به دریاچه سیاه گاو باید از درون شهر آبدانان ۸ کیلومتر جاده آسفالت را پشت سر بگذارید و با عبور از پل و ۵۰۰ متر پیاده روی به دریاچه می‌رسید.
دو دریاچه از طریق کانالی به طول حدود ۷۰ متر به یکدیگر متصل می شوند. آب دریاچه بزرگتر که حکم سرچشمه را دارد زلال و شفاف است.
آبی که از دریاچه دوم خارج می‌شود به صورت رود نسبتا پرآب راهی زمین‌های اطراف می‌شود.
خطراتي كه اين دو درياچه را تهديد مي كند، صيادان ماهي هستند كه از روش هاي غير مجاز به صيد ماهي مي پردازند.

[تصویر: 85_600_350_siaahgaav_2606_mm1.jpg]
[تصویر: 85_600_350_siaahgaav_2606_mm7.jpg]
[تصویر: 490892_orig.jpg]
[تصویر: 745600_orig.jpg]
[تصویر: 745601_orig.jpg]
دروود !
اين عكسهاي آخري عجب جاي جالبيه ، مرسي سعيد جان از زحمتي كه ميكشي . . .
فكر مي كنم اين دوقلوها با اين ابعادشون خيلي جاي بكري باشه واسه ماهيگيري  
لینک مرجع