انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی GAMO SHADOW 1000
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
من که هم به کرال کاناسم خوروندم هم به شادو!
الان فنر 350 رو هم اندازه فابریکیه شادو کردم،خیلی راحت مسلح میشه،مشکلی نداره،قدرت فوق العاده شده!دقت عالی!فقط حتما سر و ته فنر رو حلقشو کوچیک تر کنید.
من هم منظورم این بود چرا فنر 350 رو کوتاه بکنیم بجاش از فنر 31 یا 34 استفاده بکنیم نتیجه مشابه است چون با 34 حلقه فنر بیشتر شادو مسلح نمیشه.
اينجا جاش نيست اما تو كرال لازم نيست فنر كوتاه شه چون يه فنرجمكن داره كه برش دارين 42-3حلقه فنر ميخوره فقط من تاحالا فكر ميكردم قطر كليه فنرمگنوم350بيشتره و توپيستون جانميشه اگه به شادو ميخوره پس منم يكي بزنم_تشكر_ياعلي
سلام آقا صابر خوبی
از این ورا
Khansariha (214)
برای ادامه این بحث جالب، وقتی با برداشتن فنر جمع کن جا برای 42 یا
43
حاقه باز میشه و فنر مگنوم 40
حلقه ایه جای خالیو باید چیکار کرد؟
لگد تفنگ چه تغییری می کنه
انواع کرال مثل دیارا مگنوم و کرال مگنوم همه کپی شادو هستند؟
Khansariha (8)
سلام آقاي عبادي جان_نميشه گفت كپيه شادو هستن سيستم ماشه شادو با كرال از لحاظ ظاهري يكم فرق ميكنه اما شكل كارشون عين همه_منكه شادوطرح قديم و كرالو به شادو جديدا ترجيج ميدم با اينكه خودم3سال شادوپلاستيكيارو داشتم فقط كرال جنس قنداقش قابل مقايسه با قنداق شادو نيست_ميشه يكيو پيداكرد كه بتونه باچوب قنداق بسازه؟بدم نمياد يه پنجاه تومن ديگه واسش خرج كنم تاقنداقش چوبي شه
راستي فكركنم 40حلقه فنر مگنوم اندازش باش اگرم كوتاه بود فنر جمكنش سه پله ايه ميشه برودو كوتاش كرد عكسشو بهت ايميل ميكنم_از همه ي دوستان عذر ميخوام_ياعلي
آقای غلامیان عزیز، تو تاپیک " خرید تفنگ بادی با بودجه کمتر، پیشنهادات" میتونی این روشو برای ارتقاء تفنگ کرال به همه یاد بدی
خیلی ها هستن که تنها از این جور مارک ها بد میگن
اما با توجه به آشنایی که قبلاً ایجاد شده میدونم که تجربه و مهارت فوق العادت میتونه برای بقیه مفید باشه
Khansariha (8)
به نام خدا

سلام به همه عزیزان


بعد 3 روز که وقت گذاشتم 45 صفحه مطالب بخش شادو 1000 رو خودنم به مطالب خوبی دست پیدا کردمKhansariha (256)

[تصویر: shadow1000.jpg]

Khansariha (219)اندر حکایت خوبی ها

اولا گامو شادو 1000 تفنگ بدی نیست ، و میشه گفت بهترین هست نسبت به قیمتش و مقایسه این محصول با دیانا و دیگر تفنگ های خوب ؛ اشتباه است (مثل مقایسه پراید با پرادو خصوصا / از نظر قیمت)

دوما قدرت خوبی داره و حدود 16 ژول به طور متوسط با قیمت حدود 320 تومان میتونه مناسب باشه

سوما دقت بدی هم نداره ؛ مثلا همین چند روز پیش از فاصله 30 متری یا بیشتر شیشه شربت رو راحت میزدیم (بدون دوربین وبدون ساپورت)

چهارما لگد کمی داره ؛ ومیتونیم دوربین رو روش استفاده کنیم

پنجما وزنش مناسبه و تقریبا خوش دسته

ششما ...


Khansariha (274)بررسی معایب ...


Khansariha (226)کم شدن قدرت حدود نصف ؛ بعد حدود 1000 تیر اندازی

این علت بیشتر به خاطر، فرسوده شدن واشر سیلندر میباشد (ظاهرا از جنس تفلون ) که ، با تعویض و قرار دادن واشر دیانا 27 ، بسیار عالی شده ، بازگشت قدرت قبلی (شاید کمی بالاتر) + دقت بالا و عمر طولانی تر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
و نکته اینکه فنر تفنگ به ندرت ضعیف شده ؛ مگر اینکه به دلایل سرما زیاد زمان استفاده و ویا شلیک بیشاز حد در یک روز و یا از همه مهمتر شلیک بدون گلوله بشکند ... ؛ که با تعویض قابل حل است ...

پس نگران افت تفنگ خود نباشید


Khansariha (226)ماشه پلاستیکی

ماشه پلاستیکی بر عکس تفکری که اکثر صاحبان تفنگ بادی چینی و تصور قبلی ای که از اجزای تفنگ دارند ؛ خیلی درگیر سیلندر نیست ؛ اگر دقت کنید ماچه در شادو 1000 کار یک اهرم ساده را دارد و با مکانیزم قفلی که برای پیش بینی شده ، فقط یک قطعه دیگر داخل بسته ماشه را هدایت میکند ؛ فقط شما زمانی باید نگران شکستن ان باشید که خودتان با آن کلنجار بروید و یا با انبردست آن را بشکنید !!!Khansariha (76)

پس خیالتان بابت ماشه پلاستیکی راحت ... (هر چند فلزی بود متشخص تر بود)

به عکس دقت کنید

[تصویر: 13522918144.jpg]


مشکل رفع عیب باز و بسته کردن سلاح گامو شادو 1000

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



Khansariha (226)مگسک بدون محافظ

این بخش تفنگ یکی از بدترین قسمت های سلاح میباشد که برای کسانی که میخواهند با مگسک سلاح تیر اندازی کنند و همچنان این قطعه را در تفنگ داشته باشد نگهداری سختی را دارند ؛ (البته با بستن دوربین میتوان آانرا باز و کنار گذاشت) و باید مراقب باشند که سر لوله تفنگ به جایی نخورد و آسیبی نبیند ؛ هر چند که این قضیه خود باعث میشود ؛ سلاح بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از آسیب های دیگر جلوگیری شود (بی احتیاطی های حمل و قرار دادن در مکان های پر لغزش)

البته این عیب در اکثر سلاح های جدید وجود دارد.

Khansariha (226)مشکل گپ یا ضامن قفل لوله که چرا پلاستیکی ؟؟؟

به نظر من هم خوب خیلی بهتر بود فلزی باشد ؛ ولی اگر پشت آن فنری قدرت مند است و خود پلایتسک هم فشرده و از جنس خوب , خیلی نگران ان نباشید.

Khansariha (226)مشکل حرکت شکاف درجه پس از چند شلیک

این مشکل به راحتی قابل حل است

کافی است ، شما با چرخاندن پیچ تنظیم و خارج کردن آن ؛ فنری قویتر در جای ان قرار دهید و یا همان فنر را کمی بکشید تا بلند تر شدوه و قوی تر شود ؛ در پایان پس از تنظیم تفنگ و پیدا کردن تنظم شکاف درجه ؛ اقدام به علامت گذاری کنید تا اگر تغییر حالت پیش امد به راحتی ان را در جای خود قرار دهید. (که اگر فنر قدرت مند باشد دیگر نیازی به جابجایی روازنه نیست)


Khansariha (215)برخی نکات در این سلاح

یک نکته هم در مورد ، نفوذ سرب در محفظه سیلندر بود که دوستان اشاره کرده بودند ؛ علت آن از نظر شخصی میتواند این باشد که

1 در زمان قرار دادن گلوله سطح انتهایی ، ساچمه برجستگی هایی دارد که هنوز تا انتها به داخل نفوذ نکرده وما در این هنگام اقدام به بالا بردن لوله کرده و سلاح را آماده شلیک میکنیم . در این هنگام دو قسمت سر خروجی سیلندر و محل ساچمه در لوله ، همدیگر را قطع کرده و از خود مقداری سرب میبرند و در محل رها میکنند. که در نهایت بعد شلیک ...
(من معمولا با قسمت پشت انگشت ؛یعنی سطح رویی و صاف ناخن گلوله را یکدست میکنم تا هم گوشه های ساچمه کج نشود ، و هم جلو برش ساچمه و نفوذ هوا را بگیرد تا گلوله پر قدرت تر شلیک شود)

مشاهده روش کار
[تصویر: 20130109793%20copy.jpg]



2مقداری از سرب گلوله در زمانی باد با فشار زیاد به اطراف گلوله برخورد میکند به صورت انفجاری عمل کرده و ترشحاتی از گلوله را به صورت قبار از خود رها میکند که در نهایت پس از عبور تیر از لوله آن غبار وارد قسمت سیلندر میشود.


Khansariha (225)نکات نگهداری

نکته مهم دیگر درمورد نگهداری تفنگ اینکه به هیچ وجه داخل قسمت سیلندر روغن یا گریس نزنید ؛ چرا که باعث عمل دیزلینگ یا سوخته شدن روغن داخلی و از بین رفتن واشر سیلندر (کاهش قدرت و دقت) و در ادامه حرکت ناموزون و سریعتر سیلندر و ضربه وارد کردن ناگهانی به کلیت سلاح میشود.

بعدزا حدود 1000 تا 2000 شلیک بهتر است سلاح را باز کرده و پس از تمیزی کاری با مواد نفتی و سپس گریس کاری بخش فنر سلاح را سرویس کنیم تا از فرسودگی احتمالی واشر و شکسته شدن فنر جلوگیری کنیم ( بهتر است از گریس نسوز استفاد شود)

فنر تفنگ دیانا 27 با کمی تغییر به شادو1000 میخورد ؛ ضمن اینکه یکی از دوستان فنر دیانا 350 را هم بروی شادو هزار نصب کرده اند ؛ هر چند فنر اصلی شادو این چند وقته سخت گیر میآید؛ گزینه های دیگری چون فنر ایرانی نخجیر و فنر تفنگ بادی چینی نیز موجود است (بهتر استKhansariha (66)
باز هم بررسی شود)

Khansariha (172)چند پند

سلاح را به افراد خرد سال و بی توجه ندهید که به هیچ وجه شوخی بردار و جبران پذیر نیست (برخی اتفاقات غیر قابل پیش بینی)Khansariha (14)

به هر جنبنده و جانور تیر اندازی نکنید , چرا که هر موجودی برای خود نعمت حیات دارد ؛ وگرفتن جان آنها فقط برای سرگرمی کمی بی انصافی وناجوانمردی استKhansariha (64)
اگه 4 تا قول 20 متری بودند ما رو با تفنگ بادی میزدند !!! ، چی میگفتید ؟ نه هر کی زور داره حق با اونه ...!!!

اگر موقعیتی برای شکار وجود دارد ؛ که ما بیش از مقدار توان استفاده از گوشت وغیره شکار حیوانات را سرنگون کنیم ، فقط به خوی تهاجمی خودKhansariha (224) بله گفتیم و از شرف شگار گری فاصله گرفتیم ، پس عدالت را در شکار رعایت کنیم (مثلا اگه نمیتونیم بیش از 3 پرنده را تمیز کرده و استفاده کنیم ؛ اقدام به هدف گیری موجود 4 رم نکنیم.

(سیبل موجود مناسبی است ؛ پدر آن را در آورید !!!)


(تا نظرات بعدی شب خوش)/مهرداد/بچه مثبت Khansariha (96)
ممنون مهرداد جان بخاطر مطلبتون فقط چند تا نکته
-به پرتابه ی تفنگ های بادی «ساچمه» گفته میشه
-رفتن سرب به داخل سیلندر به این دلیلی که شما گفتید نیست چون زیر کپ هست که ساچمه رو له میکنه...این مشکل در همه ی تفنگ ها وجود داره...حتی از ذرات سرب داخل لوله هم وارد سیلندر میشن که کاریش نمیشه کرد جز استفاده از ساچمه مرغوب،شستن ساچمه ها، نظافت مکرر لوله، سرویس تفنگ هر از چند گاهی...
-پلاستیکی بودن کپ شادو اونقدر ها هم که شما گفتید کم اهمیت نیست...
جنس کپ شادو از زبانه اش نرم تر که باعث میشه زبانه دور خودش رو در کپ گشاد کنه که البته میشه این ایراد رو با جلوگیری از هر گونه فشار و ضربه به لوله و کپ به حداقل رسوند.
موفق باشیدKhansariha (8)
(2013-01-10 10:37 AM)THUNDER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون مهرداد جان بخاطر مطلبتون فقط چند تا نکته
-به پرتابه ی تفنگ های بادی «ساچمه» گفته میشه
-رفتن سرب به داخل سیلندر به این دلیلی که شما گفتید نیست چون زیر کپ هست که ساچمه رو له میکنه...این مشکل در همه ی تفنگ ها وجود داره...حتی از ذرات سرب داخل لوله هم وارد سیلندر میشن که کاریش نمیشه کرد جز استفاده از ساچمه مرغوب،شستن ساچمه ها، نظافت مکرر لوله، سرویس تفنگ هر از چند گاهی...
-پلاستیکی بودن کپ شادو اونقدر ها هم که شما گفتید کم اهمیت نیست...
جنس کپ شادو از زبانه اش نرم تر که باعث میشه زبانه دور خودش رو در کپ گشاد کنه که البته میشه این ایراد رو با جلوگیری از هر گونه فشار و ضربه به لوله و کپ به حداقل رسوند.
موفق باشیدKhansariha (8)

سلام و ممنون از اطلاعاتتان امیر حسین جان Khansariha (8)

ساچمه/تیر/گلوله/سرب و نامها و ... گاها اصطلاحات بومی دیگر ...

در سایر موارد ...Khansariha (256)

منظور من از آن نوع قرار دادن ساچمه در محل ، فشار نیاوردن با نوک ناخن و کج نشدنش هست ، چون من بارها دیده ام که ساچمه را کج و کوله در محلش قرار میدهند و باعث کیپ نشدنش میشود (نشتی بار) ؛ هر چند که ساچمه های گران قیمت تر استحکام بیشتری دارند و با حرکت ناخن کمتر تغییر شکل پیدا میکنند ولی باز این قلق را هم در نظر بگیریم.

در مورد وارد شدن سرب به محفظه سیلندر ؛ عامل اصلی به نظر من ؛ خود ساچمه است که در هنگام پرتاب و حرکت در مسیر خان ؛ براده های ریز از خود به جا میگذارد و به اصطلاح چرخ میشود.

هر کاری کنیم ، به علت نرم بودن سرب نسبت به فلز مقاوم لوله خان دار ما شاهد تراشیده شدن سرب خواهیم بود و در نتیجه وارد شدن گرد و غبار ناشی از آن و وارد شدنش در سیلندر (هر چند شستشوی تیر و سایر کارها عملی معقول است)

که بهترین کار مناسب سرویس متداوم طبق مقدار تیر اندازی میباشد ؛

در مورد ماشه پلاستیکی ...

من نظرم را گفتم و خیال دوستان بابت این راحت کردم که ما به هیچ وقت با جنس موجود در بازار شاهدشکسته شدنش نخواهیم بود.

و البته با نظر شما موافقم که ممکن است در بلند مدت باعث لقی ماشه شود ؛ و البته به نظر من میتوان به چند دلیل

Khansariha (226)استفاده طولانی و فرسایش

Khansariha (226)وارد کردن فشار بی مورد در هنگام فعال بودن قفل ماشه (عاملی مهم)

Khansariha (226)و یا فشار دادن ماشه در هنگام وضعیت غیر فعال (بازی با ماشه)

باشد

البته اگر ماشه فلزی بود دیگر این مصیبت ها را نداریم

البته میتوان با باز کردن جعبه ماشه ؛ و پیدا کردن محل خلاصی ماشه ، آنرا با پر کردن چسب دوقلو آن را ترمیم کرد. (یکم دقت میخواهد)

و در پایان

گامو شادو 1000 یک تفنگ معمولی خوب هست که برای مبتدیان عالی بوده ، برای فعالان حرفه ای یک سلاح دم دستی و قابل اعتماد (تقریبا سلاح سوم) میباشد.

خرید این سلاح نسبت به قیمتش و پشتیبانی قطعاتش معقول به نظر میرسد.Khansariha (285)

شب خوشKhansariha (8)
من شادو كپ فلزي دارم ولي كپ پلاستيكي ديدم كه شكسته بود
از 10 متري با پرو مگنوم به 3 تا قوطي خالي شر خشك زدم هر 3 تا رو سوراخ كرد يعني 6 لايه حلبي
لینک مرجع